Skocz do zawartości

Zakup Boxer diesel - kilka pytań


Smietana

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba zartujesz jesli uznajesz to ciemne surowe wnetrze golfa za przyjemne... :lol:

 

Biorąc pod uwagę miekkie otoczenie tunelu i deski rozdzielczej oraz plastiki pokryte cienką wartswą gumy to nie, nie żartuje :) Inna sprawa, że ta guma z plastików się ściera/rysuje, ale i tak nie wygląda źle po 12 latach użytkowania, a przy tym nie skrzypi :) Do tego wystarczy dołożyć siedzenia i drzwi obite niebieskim materiałem oczywiście fabrycznie i jest całkiem sympatycznie.

 

Dzisiaj byliśmy w salonie Volvo - marzenie Kasi od zawsze. pooglądaliśmy, pomacaliśmy i przejechaliśmy się V60 D4 163KM MT i chyba niestety nie dam rady przekonać narzeczonej do zakupu Subaru :( Kasia od razu zwróciła uwagę (jak to kobieta) na wykończenie wnętrza. Rzeczywiście jest sporo lepsze, chociaż i tak szału nie ma jak na samochód XXI wieku. Odpycha się do przodu całkiem sympatycznie, chociaż poniżej 1500rpm w ogóle nie jedzie, a powyżej 3700rpm szybciej przyspiesza komarek, ale w pozostałym zakresie obrotów śmiga aż miło. IMHO lepiej niż OBK diesel.

 

Kilka najbliższych dni spędzę pewnikiem na forum Volvo w poszukiwaniu wszelakich ciekawostek. Będę wdzięczny jeśli podrzucicie mi jakieś ciekawostki/wady/cokolwiek co pozwoli podjąć mi/nam słuszną decyzję. Oczywiście pomińmy napęd i użytkowanie auta w chociaż najmniejszym terenie, bo nie ma co porównywać FWD do S-AWD.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedzilem przez 3 tygodnie volvo xc90 d5 w full wersji...

Usiadzcie na tylnym siedzeniu w volvo, po tem w subaru... Spalanie volviaka w miescie 18 mil na galonie okolo 16 litrow na 100km - porazka... Tez na poczatku sie napalilem... Ale jednak po 700 milach jazdy mi przeszlo. Volvo przynajmniej xc90 nie jest wart tej ceny w moich oczach. Rozczarowalem sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedzilem przez 3 tygodnie volvo xc90 d5 w full wersji...

Usiadzcie na tylnym siedzeniu w volvo, po tem w subaru... Spalanie volviaka w miescie 18 mil na galonie okolo 16 litrow na 100km - porazka... Tez na poczatku sie napalilem... Ale jednak po 700 milach jazdy mi przeszlo. Volvo przynajmniej xc90 nie jest wart tej ceny w moich oczach. Rozczarowalem sie.

 

 

To prawda, że w OBK z tyłu jest niesamowicie dużo miejsca dla pasażerów, a i bagażnik jest większy o jakieś 100litrów, ale V60 ma także wystarczająco dużo miejsca na nogi. Brakuje trochę bagażnika, no ale jakoś się zapakujemy na wakacje do Chorwacji ;) Jeśli chodzi o spalanie to rzeczywiście jest trochę ból. D4 w V60 spalił mi na jeździe próbnej wg komputera 8l/100km, także nie jest źle. Natomiast XC70 (też jeździłem) D5 (215KM) przy równej jeździe około 90km/h żłopał 8,5l - dużo za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał jeździć Volvo to już wolałbym pozostać przy Audi-VW, które nie wymieszało swoich genów z dziwnym Fordem i jeszcze bardziej dziwnym Renaultem.

 

Co do S-AWD jest przydatne prawie w kazdych warunkach drogowych, o kilkumiesięcznej zimie "nie wspominając".

To jedna z największych zalet i jeden z największych atrybutów modelu (a nawet całej marki Subaru), więc dlaczego miałby być pominięty w porównaniu do innych, najczęściej masowych, bezpłciowych i bez wyrazistego charakteru samochodów.

 

Jeżeli zatem nie są to dla kogoś wystarczające argumenty, to rzeczywiscie pownien sobie kupić na przykład Volvo (albo Forda bo wyjdzie taniej) bo o ile nie da się zdeawaluować zalet napędu takiego jak w Subaru czy na przykład w Audi - to jednak trzeba do tego technicznie dojrzeć :) .

 

Poza tym bez przesady - jakość wnętrza Subaru Legacy/Outback może faktycznie nie jest równie wytworna co np. w Audi A6 - ale też nie można mówić, że jest zła.

Ale fakt - Subaru nie jest autem dla lubiących świcidełka i gadżety i jego skrywane szlachectwo ujawnia się podczas jazdy ... ale za to wtedy bije na łeb prawie wszystko co porusza się po drogach (trakcją, przyjemnością prowadzenia, pewnoscią dotarcia do celu niemalże w kazdych warunkach).

 

Auta takiego jak Subaru (i to raczej w przypadku wszystkich modeli) nie powinno się kupować ani oczami, ani przypadkowo.

To rodzaj techniki, którą trzeba rozumieć i pożądać.

 

Pozrawiam. P.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Outback, 10/10 :wink:

 

-- Pt cze 08, 2012 2:17 pm --

 

Podjedz jeszcze do salonu Mazdy i zasiac za sterami nowej szostki zegary wymiataja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał jeździć Volvo to już wolałbym pozostać przy Audi-VW, które nie wymieszało swoich genów z dziwnym Fordem i jeszcze bardziej dziwnym Renaultem.

 

Co do S-AWD jest przydatne prawie w kazdych warunkach drogowych, o kilkumiesięcznej zimie "nie wspominając".

To jedna z największych zalet i jeden z największych atrybutów modelu (a nawet całej marki Subaru), więc dlaczego miałby być pominięty w porównaniu do innych, najczęściej masowych, bezpłciowych i bez wyrazistego charakteru samochodów.

 

Jeżeli zatem nie są to dla kogoś wystarczające argumenty, to rzeczywiscie pownien sobie kupić na przykład Volvo (albo Forda bo wyjdzie taniej) bo o ile nie da się zdeawaluować zalet napędu takiego jak w Subaru czy na przykład w Audi - to jednak trzeba do tego technicznie dojrzeć :) .

 

Poza tym bez przesady - jakość wnętrza Subaru Legacy/Outback może faktycznie nie jest równie wytworna co np. w Audi A6 - ale też nie można mówić, że jest zła.

Ale fakt - Subaru nie jest autem dla lubiących świcidełka i gadżety i jego skrywane szlachectwo ujawnia się podczas jazdy ... ale za to wtedy bije na łeb prawie wszystko co porusza się po drogach (trakcją, przyjemnością prowadzenia, pewnoscią dotarcia do celu niemalże w kazdych warunkach).

 

Auta takiego jak Subaru (i to raczej w przypadku wszystkich modeli) nie powinno się kupować ani oczami, ani przypadkowo.

To rodzaj techniki, którą trzeba rozumieć i pożądać.

 

Pozrawiam. P.

 

Chciałem pominąć napęd ze względu na to, że nie ma do czego porównywać w szczególności do FWD. S-AWD jest rewelacyjne i to jest bezsporne. Wystarczy kilka filmików na Youtubie obejrzeć. Między innymi właśnie dlatego ja, może nie zakochałem się, ale na pewno zauroczyłem się Subaru. Niestety Kasia, chociaż dostrzega zalety Subaru (całkiem niegłupie z niej dziewcze :)), to niestety względy estetyki mają dość znaczne znaczenie, a w tym wględzie Subaru pozostaje daleko w tyle.

 

Jeśli znacie jakieś konkretne "wady" V60, to bardzo proszę o przybliżenie. Wiem, że największą wadą jest to, że V60 nie jest ze stajni Subaru :) To, że Volvo należało do Forda, a teraz do jakiejś Chińskiej firmy, to mało mnie interesuje (być może niesłusznie). Składane jest w Szwecji - to chyba dobrze :)

A6 też jest fajne natomiast droższe (chyba) i bardziej porządane na czarnym rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK i V60 to dwa kompletnie rozne auta, nie tylko jesli chodzi o zawieszenie/przeniesienie napedu, ale takze jesli chodzi o typ klienta do ktorego sa skierowane. Piszesz, ze szukasz SUV - ani jeden ani drugi nie spelnia kryteriow. Jesli chcesz przepchnac idee Subaru sprobuj z XV - fajne autko i dotego podoba sie kobietom. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co w volvo jest batdziej estetycznego? Przepraszam ja i moja zona wlasnie w porownaniu do obk jesli chodzi o zastosowane materialy i kolorystyke to volvo jest nudne aby.nie rzec tandetne... Czy ty siedziales na pewno w obk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jego skrywane szlachectwo ujawnia się podczas jazdy ... ale za to wtedy bije na łeb prawie wszystko co porusza się po drogach (trakcją, przyjemnością prowadzenia, pewnoscią dotarcia do celu niemalże w kazdych warunkach).

nie wiem, do jakich aut porównywałeś i jakie auta Subaru bije, ale zastosowane w nim napędy różnią się bardzo w różnych modelach, silnikach, skrzyniach biegów...

podobnie jak liczne walory ADW Subaru można podziwiać w filmikach na YT, tak samo można znaleźć sporo nagrań, gdzie Subaru grzęzną w piachu, błocie, albo nie potrafią podjechać pod ośnieżony krawężnik :wink:

Subaru to bezpieczne auto użytkowe, ale nie przesadzajmy, że w 100% wszechstronne, bo takich samochodów po prostu nie ma...

wszystko zależy, czego od auta oczekujemy - Subaru słynie ze stałego napędu, silnika boxer i nisko położonego środka ciężkości, co zapewne przydaje się w sporcie, ale do cywilnej jazdy w 99% wystarczy choćby Haldex IV gen...

gdzie jesteśmy w stanie wykorzystać wszystkie zalety Subaru?

piszę o tym, ponieważ staram się mieć oczy i serce szeroko otwarte, nawet jeżeli na dzisiaj moje serce należy właśnie do Subaru :wink: nie możemy być bezkrytyczni, bo to nie pomaga FHI i SIP, żeby jeszcze bardziej si starać dla dobra nas, czyli klientów :wink:

OBK to najtańsze auto w swojej klasie, a do tego wyposażone w unikalne rozwiązania napędu i to są jego podstawowe zalety :wink:

 

jeżeli porównujemy do XC 60, to prędzej weźmy pod uwagę Forka, albo XV :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety względy estetyki mają dość znaczne znaczenie, a w tym wględzie Subaru pozostaje daleko w tyle

Byłbym powściągliwy z wygłaszaniem takich teroii w tonie obiektywnych faktów.

Jedni bardziej lubią dewocjonalia, cepelię i tombak - inni dosyć "surową" i niekrzykliwą formę Subaru.

Jedni powinni szanować drugich i odwrotnie. Tyle ... .

 

nie wiem, do jakich aut porównywałeś i jakie auta Subaru bije, ale zastosowane w nim napędy różnią się bardzo w różnych modelach, silnikach, skrzyniach biegów...

podobnie jak liczne walory ADW Subaru można podziwiać w filmikach na YT, tak samo można znaleźć sporo nagrań, gdzie Subaru grzęzną w piachu, błocie, albo nie potrafią podjechać pod ośnieżony krawężnik

 

Xanadu, topik wyraźnie odnosi się do OBK z Dieselem pod maską. To dosyć precyzyjnie określa typ napędu o którym się wypowiadam ... . Bądźmy zatem precyzyjni i nie róbmy z kolejnego topika serialu brazylijskiego o wszystkim i o niczym.

 

Subaru to bezpieczne auto użytkowe, ale nie przesadzajmy, że w 100% wszechstronne, bo takich samochodów po prostu nie ma...

Ale to chyba nie do mnie ta uwaga ? Ani razu nie napisałem, ze Subaru jest autem wszechstronnym - wręcz przeciwnie zwróciłem uwagę, że przypadkowym nabywcom może nie przypaść do gustu.

Potwierdzeniem wydaję się być nawet Twoja opinia, że:

do cywilnej jazdy w 99% wystarczy choćby Haldex IV gen...

co znaczy, że Ty też nie do końca doceniasz subtelną różnicę pomiędzy autem odpychającym się zawsze czterema kołami od auta, które budzi się do życia dopiero gdy robi się "ciepło".

Myślę jednak, że nie cas i nie miejsce na kolejną akademicką dyskusję o wyzszości jednego rozwiązania nad drugim.

Jak dla mnie stały napęd 4x4 był podstawowym kryterium w chwili zakupu nowego auta, więc bądź uprzejmy nie dewaluować tej funkcjonalności jedynie dlatego, że sam jej nie doceniasz 8) ... .

gdzie jesteśmy w stanie wykorzystać wszystkie zalety Subaru?

Odpowiedź brzmi: wszędzie. Oczywiscie nie naraz tylko stosownie do bieżących potrzeb, okoliczności i warunków.

piszę o tym, ponieważ staram się mieć oczy i serce szeroko otwarte, nawet jeżeli na dzisiaj moje serce należy właśnie do Subaru nie możemy być bezkrytyczni

 

Nie zarzucaj mi "ślepoty", bo zadowolenie z posiadania nietuzinkowych rozwiązań nie równa się bezkrytyczności.

Poprostu doceniam (myślę, że w pełni merytorycznie) to, czego inni nie dają mi za żadne pieniądze.

 

Wiesz Xanadu, niedawno w Motorze albo w Auto-Świecie" był test porównawczy Passata Altrack'a, Subaru OBK Diesel, nowej hybrydy od Peugeota i Audi A4.

W treści arykułu pojawiły się jednoznaczne stwierdzenia, że Subaru prowadzi się genialnie, jest najbardziej obszerne i już w wersji "podtawowej" oferuje najlepszy poziom wyposażenia ... lecz i tak znalazło się na ostatniej pozycji bo stracło na przykład 8 punktów za brak mozliwości dokupienia wyposażenia dodatkowego, gdyż do porównania użyto wersje Comfort-Navi (czyli najwyższą).

Bez znaczenia dla przygłupiego dziennikarzyny pozostał fakt, że podstawowa wersja Audi A4 nie posiadająca niczego oprócz kierownicy, 4 kółek i silnika w wersji podstawowej jest droższa od najlepiej wyposażonego Subaru, a doposażenie A4'ki do poziomu "Comfort Navi" skutkuje ceną jak za dwa Subaru ... .

Jakieśtam punkty poleciały za niby najsłabszy silnik w OBK ... ale tendencyjne pismaki zamiast podstawić do porównania Altracka z manualną skrzynią i z silnikeim 140 PS - podstawiły wersję 170PS z DSG ... .

 

Wybacz Xanadu ale wszystko co napisałeś powyżej (z całym szacunkiem dla Ciebie) negatywnie przypomina mi tendencyjny i kompletnie nieobiektywny ranking z przywołanego artykułu.

Po co tak manipulować i rozwadniać fakty ??

Ja nie rozumiem ... .

 

Pozdrawiam. Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

topik wyraźnie odnosi się do OBK z Dieselem pod maską. To dosyć precyzyjnie określa typ napędu o którym się wypowiadam ... . Bądźmy zatem precyzyjni i nie róbmy z kolejnego topika serialu brazylijskiego o wszystkim i o niczym.

masz rację - ja zapewne na wyrost odniosłem się do Twojego stwierdzenia: "Co do S-AWD jest przydatne prawie w kazdych warunkach drogowych, o kilkumiesięcznej zimie "nie wspominając".

To jedna z największych zalet i jeden z największych atrybutów modelu (a nawet całej marki Subaru), więc dlaczego miałby być pominięty w porównaniu do innych, najczęściej masowych, bezpłciowych i bez wyrazistego charakteru samochodów"

 

-- 8 cze 2012, o 18:27 --

 

co znaczy, że Ty też nie do końca doceniasz subtelną różnicę pomiędzy autem odpychającym się zawsze czterema kołami od auta, które budzi się do życia dopiero gdy robi się "ciepło".

wierzę, że pomożesz mi tę "subtelną" różnicę zrozumieć na jakimś konkretnym przykładzie z życia cywilnego kierowcy, który jeździ nie przekraczając dozwolonej prędkości o więcej niż 20-30 km/h :wink:

 

-- 8 cze 2012, o 18:31 --

 

Wybacz Xanadu ale wszystko co napisałeś powyżej (z całym szacunkiem dla Ciebie) negatywnie przypomina mi tendencyjny i kompletnie nieobiektywny ranking z przywołanego artykułu.

Po co tak manipulować i rozwadniać fakty ??

Ja nie rozumiem ... .

wybaczam Ci, choć nie wiem, co dla Ciebie jest aż manipulacją :?:

za pieniądze, jakie miałem do dyspozycji nie kupiłbym lepszego samochodu i jestem zadowolony, ale to nie znaczy, że lepszych aut nie ma :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Xanadu, niedawno w Motorze albo w Auto-Świecie" był test porównawczy Passata Altrack'a, Subaru OBK Diesel, nowej hybrydy od Peugeota i Audi A4.

W treści arykułu pojawiły się jednoznaczne stwierdzenia, że Subaru prowadzi się genialnie, jest najbardziej obszerne i już w wersji "podtawowej" oferuje najlepszy poziom wyposażenia ... lecz i tak znalazło się na ostatniej pozycji bo stracło na przykład 8 punktów za brak mozliwości dokupienia wyposażenia dodatkowego, gdyż do porównania użyto wersje Comfort-Navi (czyli najwyższą).

Bez znaczenia dla przygłupiego dziennikarzyny pozostał fakt, że podstawowa wersja Audi A4 nie posiadająca niczego oprócz kierownicy, 4 kółek i silnika w wersji podstawowej jest droższa od najlepiej wyposażonego Subaru, a doposażenie A4'ki do poziomu "Comfort Navi" skutkuje ceną jak za dwa Subaru ... .

Jakieś tam punkty poleciały za niby najsłabszy silnik w OBK ... ale tendencyjne pismaki zamiast podstawić do porównania Altracka z manualną skrzynią i z silnikeim 140 PS - podstawiły wersję 170PS z DSG ... .

To ja wrzucę fragment z testu, aby każdy mógł zinterpretować subiektywną ocenę testującego.

 

showoriginal-9596.jpg

 

Podsumowując dyskusję, jeżeli 4WD nie jest potrzebne, to na rynku wybór aut jest ogromny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłbym powściągliwy z wygłaszaniem takich teroii w tonie obiektywnych faktów.

Jedni bardziej lubią dewocjonalia, cepelię i tombak - inni dosyć "surową" i niekrzykliwą formę Subaru.

 

Niestety, obiektywne fakty są takie, że Obk ma słabej jakości wnętrze ( do Volvo nawet nie ma co porównywać) - i nie nie patrzę na to co kto lubi ( dla mnie im mnie bajerów tym lepiej), tylko na jakość materiałów użytych do wykończenia (mam wersję navi i i chyba tylko jedna rzecz jest lepsza niż w volvo - dysk do nawigacji jest pod ręką i można szybko zmienić ( w volvo jest w bagażniku) )Poza tym począwszy od siedzeń i ich wyprofilowania, jakości skóry, plastików oraz udawanego aluminium ( w xc60 jest czesane) wszystko jest wyższej jakości w Volvo. Nie porównuję silników, napędu, zawieszenia. Chociaż w Subaru przydała by się skrzynia automatyczna do diesla (wtedy nikt by nie narzekał na sprzęgło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wrzucę fragment z testu, aby każdy mógł zinterpretować subiektywną ocenę testującego.

Podsumowując dyskusję, jeżeli 4WD nie jest potrzebne, to na rynku wybór aut jest ogromny

nie ma obiektywnych opinii - na szczęście mamy tyle marek samochodów i tyle różnych rozwiązań :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Outback napisał(a):

co znaczy, że Ty też nie do końca doceniasz subtelną różnicę pomiędzy autem odpychającym się zawsze czterema kołami od auta, które budzi się do życia dopiero gdy robi się "ciepło".

 

wierzę, że pomożesz mi tę "subtelną" różnicę zrozumieć na jakimś konkretnym przykładzie z życia cywilnego kierowcy, który jeździ nie przekraczając dozwolonej prędkości o więcej niż 20-30 km/h

 

Nie. Nie pomogę Ci, bo nie czuję się na siłach wyrazić spostrzeżeń zbieranych latami w trakcie ekspolatacji bardzo zróżnicowanych napędów AWD, począwszy od Bulli'iego z pierwszą generacją Haldexa, poprzez na przykład pierwsze wersje 4Matic'ów (to był dopiero czad i koszty z kosmosu ...), dziwne ale fajne rozwiązanie z Audi S2 (to były superczasy ...), wszystkich generacji Passatów i Audi (od C4 po C6, C7 już nie będzie bo niczym porywającym do mnie nie przemawia), Golfy, jakieś Leony, Octavie II, Transportery T4 i T5, a nawet bardzo rzadką wersję Peugeota 405 z napędem 4x4.

Subaru wcześniej nie było, bo nie istniała wersja z Dieselem ale kiedy tylko się pojawiła wiedziałem, ze będę takiego miał.

Odczekałem tylko trochę na wyleczenie chorób dziecięcych gdyż było niemal 100% pewne, ze takie się ujawnią.

 

Ubolewam ale naprawdę nie wiem Xanadu jak by to wszystko ubrać w kilka prostych ale trafiających do Twojego przekonania słów.

 

Zapewniam Cię jednak, że moim skromnym zdaniem stałe 4x4 można doceniać przez okrągły rok nawet bez naruszania przepisów drogowych. Tu zupełnie nie chodzi o pseudorajdowanie, do którego zresztą nigdy nie miałem szczególnych predyspozycji, a 150 PS'owy diesel to przecież żaden sportowiec ani wyczynowiec.

 

Naturalnie nie mam żadnego problemu z poruszaniem się samochodami FWD i RWD ale właśnie o to chodzi, że nawet w zwykłej ulicznej eksploatacji ze stałym S-AWD (i quattro) jeździ się bezpieczniej, wygodniej i zdecydowanie bardziej efektywnie (może oprócz autostrady ale tylko w suchy i pogodny dzień).

 

Poza tym począwszy od siedzeń i ich wyprofilowania, jakości skóry, plastików oraz udawanego aluminium ( w xc60 jest czesane) wszystko jest wyższej jakości w Volvo.

Zgodzę się z tym, że Subaru mogłoby (podobnie np. do Audi, nie wiem jak to jest w Volvo) zaoferować w Legacy/Outbackach możliwość wyboru róznych "modeli"/profili przednich foteli. Tego rzeczywiscie zdecydowanie brakuje, a podstawowy profil to stanowczo za mało i nie wszystkim musi odpowiadać.

 

Pozdrowienia ... .

 

-- Pt cze 08, 2012 8:14 pm --

 

Jeśli chodzi o Volvo ... to (podobno) w Szwecji najbadziej pożądanym samochodem jest ... Subaru Forester Boxer-Diesel :shock: :D .

Tak przynajmniej parę razy słyszałem (chyba w radiu) ... . Volvo zajmuje dopiero 3 albo 4 pozycję i tendencja jest trwała ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W OBK ani w Jeepie GC nie mam wilgotnych plecow... dluzsza przejazdzka xc90 za miasto... porazka - fakt "skora" wyglada solidnie i wyprofilowanie jest powiedzial bym przyzwoite, ale taki drobny szczgol jak wilgotna koszula posuje nawet pozytywne wrazenia...

 

Nie wiem moze wersja US ma inne materialy :idea: ale ja na prawde nie dostrzeglem roznic w jakosci materialow pomiedzy xc90 my11, a moim obk my11 :|

Jedyne rozwiazanie na + dla xc90 to lusterko wewnetrzne (normalnie widok do tylu jest niewiarygodny)...

 

Ale estetyka?

 

http://www.google.co.uk/imgres?imgurl=h ... EwAg&dur=1

 

http://2.bp.blogspot.com/__kjL7rUis08/S ... terior.jpg

 

Wszystko zalezy co kto lubi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli znacie jakieś konkretne "wady" V60, to bardzo proszę o przybliżenie. Wiem, że największą wadą jest to, że V60 nie jest ze stajni Subaru :)
Napiszę tak: jeśli nie dostrzegasz różnicy między D3 (pewnie z forda) a subarowym dyszlem to kup lepiej V60... Poważnie i bez urazy :idea:

Dodam tylko, że mam częsty kontakt z S60 D5 163KM, przed rokiem podkręconym w ASO na 185KM. Rocznikowo i przebiegowo podobny do mojego SBD. A nie słyszałem jeszcze aby ktoś stawiał obecne S60 nad poprzednie.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo ogromnej sympatii do subaru i jego nowatorskiego silnika diesla w ukladzie boxser

 

to w klasie do 2.0 obecnie najlepszym sieslem jest D3 i D4 by: VOLVO

 

rzedowe R5 brzmi i rozwija moc REWELACYJNIE

 

oczywiscie BMW czy MB generuje jeszcze wiecj KM i Nm ale ich R4 klekocza jak bociany....

 

podsumowujac jesli nie potzrebujesz AWD to VOLVO D3 lub D$ jest genialbym wyborem

 

-- 8 cze 2012, o 21:17 --

 

D3 (pewnie z forda)

 

D3 to konstrukcja w 100% VOLVO

 

2.0 i piec cylindrow diesel :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo ogromnej sympatii do subaru i jego nowatorskiego silnika diesla w ukladzie boxser

to w klasie do 2.0 obecnie najlepszym sieslem jest D3 i D4 by: VOLVO

Trzeba by zdefiniować 'najlepszym'. Może przy okazji przejadę się D3. A nuż...

 

D3 to konstrukcja w 100% VOLVO

2.0 i piec cylindrow diesel :!:

Tak dla informacji: volvo od pewnego czasu nie projektuje silników tylko kupuje od innych producentów lub zleca rozwój.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze inaczej:

 

2.0 R5 diesel jest dostepny tylko w volvo wiec nalezy przyjac ze jest to silnik volvo

 

oczywiscie okreslenie najlepszy dla kazdego oznacza cos innego

 

nieznajduje jednak zadnej specyficznej cechy silnika diesel boxser ktora czynilaby go lepszym od innych diesli

 

w tej klasie sa silniki

 

mocniejsze

ekonomiczniejsze

trwalsze

kulturalniej pracujace

 

jednym z nich jest np 2.0 D3 i D4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ParaYasio, zapraszam na kacik forestera do watku DPF, tam wszyscy wychwalaja dzianie tego systemu...

Z ciekawosci poczytałem i z tego co widzę, to "wszyscy" (i jakoś zawsze ci sami gdzie mozna sobie poutyskiwać :) ) jadą po Subaru Diesel równo, ale faktycznie uzasadnienie do narzekań przedstawił tylko jeden użytkownik: "michał sieczkowski" .

Rzeczywiscie na jego miejscu też byłbym zniesmaczony choć myślę, że skoro najpierw było dobrze a dopiero potem źle, to być może wymiana filtra mgły olejowej za parę złotych załatwiłaby problem zarówno zużycia oleju jak i zapchanego w konsekwencji DPF .

Nigdy chyba nie zrozumiem dlaczego ASO (nie tylko Subaru) wciaż usuwa (tylko chwilowo) skutki innej awarii zamiast zastanowić się na przyczynami i TANIO skończyć temat ku zadowoleniu wszystkich :roll: ... .

 

Panie i panowie - troche obiektywizmu

Hehe - bez urazy ale Tobie polecam to samo. Z lektury tematów, do których odsyłasz Kolegę Yasio widać, że najprawdopodobniej nigdy nie byłeś użytkownikiem Boxer-Diesla ale jesteś jednym z jego największych krytykantów, na równi zresztą z pogardą wobec aktualnej "budy" Legacy/Outback :roll: ... .

 

w tej klasie sa silniki

mocniejsze

ekonomiczniejsze

trwalsze

kulturalniej pracujace

jednym z nich jest np 2.0 D3 i D4

Masz coś konkretnego na poparcie ? Szczególnie w dziedzinie trwałości ?

 

Pozdrawiam, P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...