carlos-wrx Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 to jest dość kompleksowy proces, który nie tylko ogranicza sie stricte do części zwiazanych z ukł. chłodzenia, ukł olejowy i jego chłodzenie, także odgrywa tu ważną rolę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 To wystarczające graty na zrobienie 330KM i okolic 500Nm,w budzie GC8 będzie przeciąg.Warunkiem dobra i bezpieczna mapa,Simtek to może być kłopot,nie każdy tuner sobie z tym radzi. Ale napędy z GC8 STi tego nie przeżyją. trochę obok tematu pytanie z czym będzie problem w przeniesieniu napędu: - półosie? - dyfer tył? - skrzynia 5MT? czy wsadzenie seryjnej 6MT z DCCD wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Po zanaczeniu tego robionego bloku zaświtało mi jeszcze jedno pytanie: Ktoś już wsadził silnik subaru do porsche,a czy ktoś włożył silnik porsche do subaru ??? Tam jest coś chyba 2,7L chłodzone wodą. Wymiarami powinno być zbliżone a cenowo taki swap z rozbitego porsche z USA będzie tańszy niż remont generalny 2,5L. A silniki porsche chyba są o niebo bardziej wytrzymałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 ...a jak chciałbyś zrobić aby ten silnik współgrał z resztą elementów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 ...a jak chciałbyś zrobić aby ten silnik współgrał z resztą elementów? Tak jak to zwykle jest. 1) Przy sprzyjających warunkach tzn. że silnik wchodzi i pasuje do skrzyni biegów. 2) komplenty swap czyli wiązkaka ,cała elektronika,komp,osprzęt Wkońcu wiele różnych swapów jest zrobionych np. na silniku BMW,Corvetty, Toyoty. Chyba w drifcie jest sporo takich projektów. Pytanie czysto teoretyczne czy się da i czy ktoś na świecie już to zrobił.W końcu i to i to boxer więc ktoś już mógł próbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Carlos jak można polepszyć przepływ oleju, pomijając oczywiście wydajniejsza pompę? Buduje właśnie 2,5 na EJ 257 z dartonami, dolozone mam te kolki i natrysk na denko tloka.Chłodnica oleju tez jest, co jeszcze potrzebuje żeby to smigalo z 400 kuniami? Oczywiście nowy wzmacniany wal, kute korby i tłoki, szpilki ARP, separator oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Pytanie czysto teoretyczne czy się da i czy ktoś na świecie już to zrobił.W końcu i to i to boxer więc ktoś już mógł próbować. Jest też prawdopodobieństwo ,że silnik z Porsche kręci się w drugą stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Akurat mam wspomniany EJ255 i właśnie pomierzyłem ścianki silników które mają niby wytrzymać to i owo czyli 350 KM i więcej zgodnie z tym co pisaliście w tym wątku . Pierwszy pomiar ścinka standard, drugi w najcieńszym miescu. Jak dla mnie to trochę cienko z mięsem. Nie zbudowałbym na tym nic powyżej 300 KM. nawet na bloku EJ257 PS. zamknięcie bloku nic nie da, najcieńsza ścianka idzie do samego dna cylindra, a metalowe kredki czyt. pręty druciarsko wspawywane też nic nie dadzą nie ma miejsca odległość od krawędzi cylindra to 6 mm. Carlos jak można polepszyć przepływ oleju, pomijając oczywiście wydajniejsza pompę? Buduje właśnie 2,5 na EJ 257 z dartonami, dolozone mam te kolki i natrysk na denko tloka.Chłodnica oleju tez jest, co jeszcze potrzebuje żeby to smigalo z 400 kuniami? Oczywiście nowy wzmacniany wal, kute korby i tłoki, szpilki ARP, separator oleju. Na moje oko masz już wszystko, też będę zakładał separator oleju i jak sie uda kupić w dobrej $$$ to dartony. Przynajmniej jest to kawał stali który jako jeden z nielicznych wstawiłeś do EJ 257 zamiast 6 mm aluminium. W serii poprawiony przepływ oleju miały Type R - więcej otworów i większa ich średnica i chyba szersze panewki. Przynajmniej taką informacje miałem z 4 suszarek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 (edytowane) ... Buduje właśnie 2,5 na EJ 257 z dartonami, dolozone mam te kolki i natrysk na denko tloka.Chłodnica oleju tez jest, co jeszcze potrzebuje żeby to smigalo z 400 kuniami? Oczywiście nowy wzmacniany wal, kute korby i tłoki, szpilki ARP, separator oleju. Może zrobiłbyś jakieś opis dla potomnych ? Opis kosztów mile widzieny. Edytowane 16 Lutego 2014 przez Jacky X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Jak juz wszystko będzie poskladane, to pewnie opisze, tylko boje sie ,że moja żona to przeczyta i wyjdą na jaw male rozbieżności w kwotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Filtr rodzinny na komputer i po problemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Jak dla mnie to trochę cienko z mięsem. Nie zbudowałbym na tym nic powyżej 300 KM. nawet na bloku EJ257 A są znane przypadki silników 2,5 z mocami 370-400 KM bez zamykania bloku,bez natrysku oleju,bez chłodnicy oleju i bloki wytrzymały.Nawet spore przebiegi porobiły. Na bloku 2,5 łatwiej i tanie jest uzyskać 400 KM,niż z silnika 2,0,nawet budując strokera potrzeba odpowiedniego setupu do takich mocy.A jak wygląda awaryjność w takim silniku?Pewnie podobnie obsługowa jednostka jak 2,5. Tuleja to przy takich mocach pęknąć może nawet w 2,0. A montaż Dartonów to nie jest taka prosta sprawa i też trzeba rozwiązać kilka problemów po drodze. Wszystko zależy od pomysłu na autko i budżetu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilos1919 Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Czyli trzeba kupić type r sti na zamknietym bloku i po problemie... bedzie chulać bez wiekszych niespodzianek. Bo jak czytam takie tematy to az sie boje mojego ej20 odpalać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Czyli trzeba kupić type r sti na zamknietym bloku i po problemie... bedzie chulać bez wiekszych niespodzianek. Dopóty moc 280 KM będzie wystarczała.Jeśli nie,to po drodze kolejne dylematy i problemy do rozwiązania. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Czyli trzeba kupić type r sti na zamknietym bloku To chyba jak sobie sam ten blok zamkniesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Czyli trzeba kupić type r sti na zamknietym bloku To chyba jak sobie sam ten blok zamkniesz O i już problem jest,mimo braku auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 A co dopiero bedzie, jak juz kupi... To sie dopiero zacznie lawina nieszczesc Ale tak to juz z Subaru bywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Cybel, zalogowalem się na tablecie córki i niechcący nacisnąlem czerwoną strzałkę.....sorry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 @@ferdek się kiedyś odgryzę. Na torze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyndz Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 To zapytam tak - silnik z normalnego Sti (w sensie nie ten z TypeR co ma zamknięty blok i natrysk oleju na denko tłoka o czym wspominaliście powyżej) z 1999 roku warto brać? Czy te 280KM długo nie pojeżdżą? Wiem że pytanie kompleksowe i od wielu czynników to zależy ale nie wiem czy składać od nowa silnik na bloku 2.5 z RS'a obecnym (do czego namawia mnie mechanik i co będzie słono kosztować) czy kupić drugi już uturbiony silnik i pojeździć póki coś nie pójdzie nie tak...? 280-300KM mnei zadowoli w pełni (na pewno na jakiś czas ) bo auto na zakręty i na co dzień głównie będzie a nie na prostą i póki co dla funu bez spiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 (edytowane) w sensie nie ten z TypeR co ma zamknięty blok Pokaz mi ten fabryczny silnik z TypeR z zamknietym blokiem W najstarszych Type RA to moze sie jeszcze zdarzaly silniki z zamknietym blokiem (tutaj pewnie Premo bedzie w stanie podpowiedziec, bo on ma chyba akurat te wszystkie informacje w malym palcu ), ale w TypeR to nie bardzo. Edytowane 18 Lutego 2014 przez AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 tutaj pewnie Premo bedzie w stanie podpowiedziec, bo on ma chyba akurat te wszystkie informacje w malym palcu Ale chyba nie w tym złamanym, bo jak tak, to bym mu nie ufał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyndz Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Ja tylko jak dziecko w przedszkolu powtórzyłem po starszych kolegach W sumie w paru miejscach już trafiłem na forum na stwierdzenie że silnik z TypeR jest jakiś taki lepsiejszy. Ale wracając do meritum to ten zwykły estiajowy EJ20 - brać jak kuna w agreście czy będzie w zęby (portfel) gryzł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 (edytowane) brać jak kuna w agreście czy będzie w zęby (portfel) gryzł? A to juz trzeba szklanej kuli zapytac Z prostej przyczyny - to sa wszystko stare auta, uzywane. Nigdy do konca nie wiadomo jak uzywane, ale na pewno nie do jazdy po bulki. Zdarzyc sie moze wszystko i w dowolnym momencie. Sa tacy, co kupili auto i jezdzili bezawaryjnie przez lata. Sa tacy, co im panewki zabrzmialy po paru tygodniach - a czasem i szybciej. Nie ma reguly - lepiej nastawic sie na koszta i miec mila niespodzianke, niz nastawiac sie, ze bedzie 15-letni ideal i miec kuku. Blok w Type-R jest raczej taki sam jak w "zwyklym" STi w tym samym roczniku. Moga byc roznice w glowicach ewentualnie. Type-R fabtycznie - chyba takze w wersji 3/4 - maja blok otwarty. Ale w okolicach 300KM to nie jest jakis duzy problem raczej. Edytowane 18 Lutego 2014 przez AMI 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nyndz Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 (edytowane) No to fakt... czyli jakbym wziął ten silnik z Sti który nie jest zły konstrukcyjnie to najlepiej od razu mini remont - czyli panewki i...? Nie trzeba chyba przecież od razu kuć silnika i ładować 20k... tym bardziej tak jak gadamy moc ma być rzędu 300KM góra. Z modów pewnie tyle co chłodnica oleju wpadnie i remap. Edytowane 18 Lutego 2014 przez nyndz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się