Skocz do zawartości

Remont Silnika w STI


Ariel

Rekomendowane odpowiedzi

To wystarczające graty na zrobienie 330KM i okolic 500Nm,w budzie GC8 będzie przeciąg.Warunkiem dobra i bezpieczna mapa,Simtek to może być kłopot,nie każdy tuner sobie z tym radzi.

Ale napędy z GC8 STi tego nie przeżyją.

trochę obok tematu pytanie z czym będzie problem w przeniesieniu napędu:

- półosie?

- dyfer tył?

- skrzynia 5MT?

 

czy wsadzenie seryjnej 6MT z DCCD wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zanaczeniu tego robionego bloku zaświtało mi jeszcze jedno pytanie:

 

Ktoś już wsadził silnik subaru do porsche,a czy ktoś włożył silnik porsche do subaru ??? Tam jest coś chyba 2,7L chłodzone wodą. Wymiarami powinno być zbliżone a cenowo taki swap z rozbitego porsche z USA będzie tańszy niż remont generalny 2,5L. A silniki porsche chyba są o niebo bardziej wytrzymałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a jak chciałbyś zrobić aby ten silnik współgrał z resztą elementów?

 

Tak jak to zwykle jest.

1) Przy sprzyjających warunkach tzn. że silnik wchodzi i pasuje do skrzyni biegów.

2) komplenty swap czyli wiązkaka ,cała elektronika,komp,osprzęt

 

Wkońcu wiele różnych swapów jest zrobionych np. na silniku BMW,Corvetty, Toyoty. Chyba w drifcie jest sporo takich projektów.

 

Pytanie czysto teoretyczne czy się da i czy ktoś na świecie już to zrobił.W końcu i to i to boxer więc ktoś już mógł próbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carlos jak można polepszyć przepływ oleju, pomijając oczywiście wydajniejsza pompę? Buduje właśnie 2,5 na EJ 257 z dartonami, dolozone mam te kolki i natrysk na denko tloka.Chłodnica oleju tez jest, co jeszcze potrzebuje żeby to smigalo z 400 kuniami?

 

Oczywiście nowy wzmacniany wal, kute korby i tłoki, szpilki ARP, separator oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czysto teoretyczne czy się da i czy ktoś na świecie już to zrobił.W końcu i to i to boxer więc ktoś już mógł próbować.
Jest też prawdopodobieństwo ,że silnik z Porsche kręci się w drugą stronę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat mam wspomniany EJ255 i właśnie pomierzyłem ścianki silników które mają niby wytrzymać to i owo czyli 350 KM i więcej zgodnie z tym co pisaliście w tym wątku ;) .

Pierwszy pomiar ścinka standard, drugi w najcieńszym miescu.

Jak dla mnie to trochę cienko z mięsem. Nie zbudowałbym na tym nic powyżej 300 KM. nawet na bloku EJ257 :facepalm:

PS. zamknięcie bloku nic nie da, najcieńsza ścianka idzie do samego dna cylindra, a metalowe kredki czyt. pręty druciarsko wspawywane też nic nie dadzą nie ma miejsca odległość od krawędzi cylindra to 6 mm.

 

 

e1el.jpg

4b18.jpg

 

Carlos jak można polepszyć przepływ oleju, pomijając oczywiście wydajniejsza pompę? Buduje właśnie 2,5 na EJ 257 z dartonami, dolozone mam te kolki i natrysk na denko tloka.Chłodnica oleju tez jest, co jeszcze potrzebuje żeby to smigalo z 400 kuniami?

 

Oczywiście nowy wzmacniany wal, kute korby i tłoki, szpilki ARP, separator oleju.

 

Na moje oko masz już wszystko, też będę zakładał separator oleju i jak sie uda kupić w dobrej $$$ to dartony. Przynajmniej jest to kawał stali który jako jeden z nielicznych wstawiłeś do EJ 257 zamiast 6 mm aluminium.

W serii poprawiony przepływ oleju miały Type R - więcej otworów i większa ich średnica i chyba szersze panewki. Przynajmniej taką informacje miałem z 4 suszarek.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Buduje właśnie 2,5 na EJ 257 z dartonami, dolozone mam te kolki i natrysk na denko tloka.Chłodnica oleju tez jest, co jeszcze potrzebuje żeby to smigalo z 400 kuniami?

 

Oczywiście nowy wzmacniany wal, kute korby i tłoki, szpilki ARP, separator oleju.

 

Może zrobiłbyś jakieś opis dla potomnych ? Opis kosztów mile widzieny.

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to trochę cienko z mięsem. Nie zbudowałbym na tym nic powyżej 300 KM. nawet na bloku EJ257

A są znane przypadki silników 2,5 z mocami 370-400 KM bez zamykania bloku,bez natrysku oleju,bez chłodnicy oleju i bloki wytrzymały.Nawet spore przebiegi porobiły. ;)

Na bloku 2,5 łatwiej i tanie jest uzyskać 400 KM,niż z silnika 2,0,nawet budując strokera potrzeba odpowiedniego setupu do takich mocy.A jak wygląda awaryjność w takim silniku?Pewnie podobnie obsługowa jednostka jak 2,5.

Tuleja to przy takich mocach pęknąć może nawet w 2,0.

A montaż Dartonów to nie jest taka prosta sprawa i też trzeba rozwiązać kilka problemów po drodze. ;)

Wszystko zależy od pomysłu na autko i budżetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba kupić type r sti na zamknietym bloku i po problemie... bedzie chulać bez wiekszych niespodzianek.

Dopóty moc 280 KM będzie wystarczała.Jeśli nie,to po drodze kolejne dylematy i problemy do rozwiązania. ;)

  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zapytam tak - silnik z normalnego Sti (w sensie nie ten z TypeR co ma zamknięty blok i natrysk oleju na denko tłoka o czym wspominaliście powyżej) z 1999 roku warto brać? :huh: Czy te 280KM długo nie pojeżdżą? Wiem że pytanie kompleksowe i od wielu czynników to zależy ale nie wiem czy składać od nowa silnik na bloku 2.5 z RS'a obecnym (do czego namawia mnie mechanik i co będzie słono kosztować) czy kupić drugi już uturbiony silnik i pojeździć póki coś nie pójdzie nie tak...? 280-300KM mnei zadowoli w pełni (na pewno na jakiś czas :P) bo auto na zakręty i na co dzień głównie będzie a nie na prostą i póki co dla funu bez spiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sensie nie ten z TypeR co ma zamknięty blok

 

Pokaz mi ten fabryczny silnik z TypeR z zamknietym blokiem :)

 

W najstarszych Type RA to moze sie jeszcze zdarzaly silniki z zamknietym blokiem (tutaj pewnie Premo bedzie w stanie podpowiedziec, bo on ma chyba akurat te wszystkie informacje w malym palcu :)), ale w TypeR to nie bardzo.

Edytowane przez AMI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko jak dziecko w przedszkolu powtórzyłem po starszych kolegach :P W sumie w paru miejscach już trafiłem na forum na stwierdzenie że silnik z TypeR jest jakiś taki lepsiejszy. Ale wracając do meritum to ten zwykły estiajowy EJ20 - brać jak kuna w agreście czy będzie w zęby (portfel) gryzł? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brać jak kuna w agreście czy będzie w zęby (portfel) gryzł? ;)

 

A to juz trzeba szklanej kuli zapytac ;) Z prostej przyczyny - to sa wszystko stare auta, uzywane.

Nigdy do konca nie wiadomo jak uzywane, ale na pewno nie do jazdy po bulki.

Zdarzyc sie moze wszystko i w dowolnym momencie.

Sa tacy, co kupili auto i jezdzili bezawaryjnie przez lata. Sa tacy, co im panewki zabrzmialy po paru tygodniach - a czasem i szybciej.

Nie ma reguly - lepiej nastawic sie na koszta i miec mila niespodzianke, niz nastawiac sie, ze bedzie 15-letni ideal i miec kuku.

 

Blok w Type-R jest raczej taki sam jak w "zwyklym" STi w tym samym roczniku. Moga byc roznice w glowicach ewentualnie.

Type-R fabtycznie - chyba takze w wersji 3/4 - maja blok otwarty. Ale w okolicach 300KM to nie jest jakis duzy problem raczej.

Edytowane przez AMI
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fakt... czyli jakbym wziął ten silnik z Sti który nie jest zły konstrukcyjnie to najlepiej od razu mini remont - czyli panewki i...? Nie trzeba chyba przecież od razu kuć silnika i ładować 20k... :rolleyes: tym bardziej tak jak gadamy moc ma być rzędu 300KM góra. Z modów pewnie tyle co chłodnica oleju wpadnie i remap.

Edytowane przez nyndz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...