bzyq Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Nie brzmi to zbyt dobrze, sami zobaczcie, wklejam linku do filmu http://www.youtube.com/watch?v=dsz1lPPu69k Oj to na pewno nie piston slap. To brzmi jakby silnik miał zaraz się skończyć i na pewno nie jest to normalny objaw. Jak najszybciej na diagnostykę. Jeśli ten dźwięk pochodzi od tłoka to niewiele już tam z niego zostało. Piston slap to raczej tak słychać:http://www.youtube.com/watch?v=oQELTwI6 ... re=related Racja. To rasowy i nieszkodliwy pistonik. Takim dźwiękiem się nie martwimy jak ustaje na ciepło. Tym z legaca powyżej już tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Właśnie, a co z ciepłym silnkiem i ciszą? Zleje olej, zrzuci miske to zobaczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Uciekałbym z tym samochodem do sprzedawcy i odzyskiwał kasę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STILU Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Obstawiam panewkę na 99%, chyba że live "brzmi" inaczej niż na filmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 A jakie sa w tym silniku popychacze zaworowe? plytki szklanki czy moze hydrauliczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 nie mam pojęcia wydaje mi się, że hydrauliczne, ale nie mam pewności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 nie mam pojęcia wydaje mi się, że hydrauliczne, ale nie mam pewności od '96 w SOHC na śrubki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Czyli popychacze hydrauliczne odpadają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Kierkus Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 napinacz paska rozrządu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 też o tym myślałem, ale jaki wpływ ma temperatura na to wszystko? Trzeba będzie ten rozrząd sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 U mnie stukanie, o które ("na ucho") podejrzana była panewka było w jakimś stopniu zależne od temperatury (zaczynał walić praktycznie od razu po ruszeniu, przestawał jak dojechał do warsztatu)... Faktyczną przyczyną okazało się niedokręcone główne koło pasowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 też o tym myślałem, ale jaki wpływ ma temperatura na to wszystko? Trzeba będzie ten rozrząd sprawdzić. Osłony z tworzywa mogą reagować na temperaturę. Zdejmij je i zobacz jak chodzi bez osłon. Może zobaczysz/usłyszysz jakieś luzy na zimno. Po tym dopiero motor rewidować. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 też o tym myślałem, ale jaki wpływ ma temperatura na to wszystko? Trzeba będzie ten rozrząd sprawdzić. Ja tego nie napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 jpol, sory, ale nic tu nie kombinowałem 8) -systemy forumowe chyba sie mylą-po prostu zacytowałem. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Kombinowałeś. Zaznaczyłeś tekst u michal-555, a przycisk cytowania kliknąłeś przy moim poście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Mechanik Zbyszka Staniszewskiego posłuchał chwilę silnika na zimno i powiedział, że winna jest na stówę pompa wody. Zadzwoniłem jeszcze wcześniej do Niemca i pytałem o ten rozrząd, bo były wysuwane przez Was przypuszczenia, że to rozrząd - potwierdził wymianę rozrządu 35 tys km temu, ale zaznaczył, że nie wymienił pompy wody. Więc jest szansa, że to tylko tyle w tym temacie Dziękuję wszystkim za obsłuchanie i dobre rady... Oby to było tylko to. -- 27 paź 2012, o 19:42 -- mam jeszcze takie pytanie do osób obeznanych w temacie, czy silnik 2.0 125km ma kolizyjny rozrząd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Jestem po wymianie silnika. Do nowego silnika założony został rozrząd ze starego, gdyż był po przebiegu 35 tys. km. Po zabiegu stuk powrócił. Winny mógł być już tylko rozrząd. Elementem okazał się napinacz, który chyba jednak nie był nowy. Zdiagnozować można to było dopiero gdy pokrywa rozrządu była zdjęta i silnik odpalony bez niej. Niemiecki serwis coś zakombinował To są dźwięki jeszcze przed wymianą silnika . Zaraz po tym zapadła decyzja o wymianie. Nie powiem ile kosztowało to nerwów i pieniędzy, oględzin najróżniejszych mechaników, ich roboczogodzin. Same uszczelki do nowego silnika to prawie 500 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Proszę aby ktoś rozumny wytłumaczył dlaczego piston slap ma zwiększać zużycie oleju? Oznacza to, że pierścienie też "robią się" luźniejsze i ciaśniejsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 dlaczego piston slap ma zwiększać zużycie oleju? w uproszczeniu: owalizuje się tuleja i pierścienie mogą już tak dobrze tego nie uszczelniać, przynajmniej na zimno ... może więc wzrosnąć zużycie oleju, może, ale nie musi ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 (edytowane) Zdiagnozować można to było dopiero gdy pokrywa rozrządu była zdjęta i silnik odpalony bez niej. Nie powiem ile kosztowało to nerwów i pieniędzy, oględzin najróżniejszych mechaników, ich roboczogodzin. Same uszczelki do nowego silnika to prawie 500 zł. Pewnie kosztowało by mniej gdyby spróbować rady kolegi Giechu : "Zdejmij osłony rozrządu. Mój silnik wydawał bardzo podobny dźwięk. Winnym okazał się być nieprawidłowo przykręcony napinacz paska rozrządu (zerwany gwint podczas przykręcania), który oparł się rolką o plastikową osłonę i tak właśnie hałasował." Jak będziesz potrzebował trzeci silnik to daj znać, mam na sprzedaż Edytowane 24 Maja 2013 przez ryjeks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Ja wiem na czym polega piston slap. Ciekawią mnie tylko teorie, że przy piston slapie silnik zużywa olej. Mój klepie nawet sam nie wiem ile, na pewno od 50kkm i zużywa średnio 0,00 ml / 1kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 (edytowane) Pewnie kosztowało by mniej gdyby spróbować rady kolegi Giechu : "Zdejmij osłony rozrządu. Mój silnik wydawał bardzo podobny dźwięk. Winnym okazał się być nieprawidłowo przykręcony napinacz paska rozrządu (zerwany gwint podczas przykręcania), który oparł się rolką o plastikową osłonę i tak właśnie hałasował." Jak będziesz potrzebował trzeci silnik to daj znać, mam na sprzedaż Osłona rozrządu była zdejmowana, pasek i napinacz też. Wszystko wyglądało poprawnie na pierwszy rzut oka. Napinacz napinał, ale może nie wystarczająco. Nie było to widać tak ewidentnie, że zdjęliśmy rozrząd i mamy już winowajcę. Myśleliśmy, że to wałek rozrządu powoduje ten dźwięk. Może mój mechanik trochę dał ciała. Jako, że silnik był już dawno kupiony zaniechaliśmy dalszych poszukiwań. To, że napinacz jest winien było widać dopiero gdy osłona była zdjęta a silnik pracował. Niemniej mam teraz drugi, dobry silnik w zapasie. Ten włożony pochodzi z Imprezy 2004 r. i ma o 60 tys mniej, bo 150k przebiegu. Zostało wymienione sprzęgło na nowe i zwykłe z kołem zamachowym (dzięki radzie kolegi z forum, za którą mu dziękuję), a dwumasowe wyrzucone, wyregulowane zawory, wymieniony wszystkie uszczelki, nowy olej, filtry i świece. No i jeździ się dobrze. Stary silnik nie brał grama oleju, być może wystawię go do sprzedaży, albo będę miał w zapasie. Jak to mówią nie ma tego złego... Edytowane 26 Maja 2013 przez michal-555 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się