Skocz do zawartości

piston slap - co, jak i gdzie słychać


GISek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie brzmi to zbyt dobrze, sami zobaczcie, wklejam linku do filmu http://www.youtube.com/watch?v=dsz1lPPu69k

 

Oj to na pewno nie piston slap. To brzmi jakby silnik miał zaraz się skończyć i na pewno nie jest to normalny objaw. Jak najszybciej na diagnostykę. Jeśli ten dźwięk pochodzi od tłoka to niewiele już tam z niego zostało.

 

Piston slap to raczej tak słychać:

http://www.youtube.com/watch?v=oQELTwI6 ... re=related

 

Racja. To rasowy i nieszkodliwy pistonik. Takim dźwiękiem się nie martwimy jak ustaje na ciepło. Tym z legaca powyżej już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie stukanie, o które ("na ucho") podejrzana była panewka było w jakimś stopniu zależne od temperatury (zaczynał walić praktycznie od razu po ruszeniu, przestawał jak dojechał do warsztatu)... Faktyczną przyczyną okazało się niedokręcone główne koło pasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też o tym myślałem, ale jaki wpływ ma temperatura na to wszystko? Trzeba będzie ten rozrząd sprawdzić.

 

Osłony z tworzywa mogą reagować na temperaturę. Zdejmij je i zobacz jak chodzi bez osłon. Może zobaczysz/usłyszysz jakieś luzy na zimno. Po tym dopiero motor rewidować.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik Zbyszka Staniszewskiego posłuchał chwilę silnika na zimno i powiedział, że winna jest na stówę pompa wody. Zadzwoniłem jeszcze wcześniej do Niemca i pytałem o ten rozrząd, bo były wysuwane przez Was przypuszczenia, że to rozrząd - potwierdził wymianę rozrządu 35 tys km temu, ale zaznaczył, że nie wymienił pompy wody. Więc jest szansa, że to tylko tyle w tym temacie :) Dziękuję wszystkim za obsłuchanie i dobre rady... Oby to było tylko to.

 

-- 27 paź 2012, o 19:42 --

 

mam jeszcze takie pytanie do osób obeznanych w temacie, czy silnik 2.0 125km ma kolizyjny rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jestem po wymianie silnika. Do nowego silnika założony został rozrząd ze starego, gdyż był po przebiegu 35 tys. km. Po zabiegu stuk powrócił. Winny mógł być już tylko rozrząd. Elementem okazał się napinacz, który chyba jednak nie był nowy. Zdiagnozować można to było dopiero gdy pokrywa rozrządu była zdjęta i silnik odpalony bez niej. Niemiecki serwis coś zakombinował :biglol: To są dźwięki jeszcze przed wymianą silnika

. Zaraz po tym zapadła decyzja o wymianie. Nie powiem ile kosztowało to nerwów i pieniędzy, oględzin najróżniejszych mechaników, ich roboczogodzin. Same uszczelki do nowego silnika to prawie 500 zł. :yahoo::P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego piston slap ma zwiększać zużycie oleju?

w uproszczeniu: owalizuje się tuleja i pierścienie mogą już tak dobrze tego nie uszczelniać, przynajmniej na zimno ... może więc wzrosnąć zużycie oleju, może, ale nie musi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdiagnozować można to było dopiero gdy pokrywa rozrządu była zdjęta i silnik odpalony bez niej.

 

Nie powiem ile kosztowało to nerwów i pieniędzy, oględzin najróżniejszych mechaników, ich roboczogodzin. Same uszczelki do nowego silnika to prawie 500 zł. :yahoo::P

 

Pewnie kosztowało by mniej gdyby spróbować rady kolegi Giechu ;) : "Zdejmij osłony rozrządu. Mój silnik wydawał bardzo podobny dźwięk. Winnym okazał się być nieprawidłowo przykręcony napinacz paska rozrządu (zerwany gwint podczas przykręcania), który oparł się rolką o plastikową osłonę i tak właśnie hałasował."

 

Jak będziesz potrzebował trzeci silnik to daj znać, mam na sprzedaż :D

Edytowane przez ryjeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie kosztowało by mniej gdyby spróbować rady kolegi Giechu ;) : "Zdejmij osłony rozrządu. Mój silnik wydawał bardzo podobny dźwięk. Winnym okazał się być nieprawidłowo przykręcony napinacz paska rozrządu (zerwany gwint podczas przykręcania), który oparł się rolką o plastikową osłonę i tak właśnie hałasował."

 

Jak będziesz potrzebował trzeci silnik to daj znać, mam na sprzedaż :D

Osłona rozrządu była zdejmowana, pasek i napinacz też. Wszystko wyglądało poprawnie na pierwszy rzut oka. Napinacz napinał, ale może nie wystarczająco. Nie było to widać tak ewidentnie, że zdjęliśmy rozrząd i mamy już winowajcę. 21788_319901158117585_831086988_n.jpgMyśleliśmy, że to wałek rozrządu powoduje ten dźwięk. Może mój mechanik trochę dał ciała. Jako, że silnik był już dawno kupiony zaniechaliśmy dalszych poszukiwań. To, że napinacz jest winien było widać dopiero gdy osłona była zdjęta a silnik pracował. Niemniej mam teraz drugi, dobry silnik w zapasie. Ten włożony pochodzi z Imprezy 2004 r. i ma o 60 tys mniej, bo 150k przebiegu. Zostało wymienione sprzęgło na nowe i zwykłe z kołem zamachowym (dzięki radzie kolegi z forum, za którą mu dziękuję), a dwumasowe wyrzucone, wyregulowane zawory, wymieniony wszystkie uszczelki, nowy olej, filtry i świece. No i jeździ się dobrze. Stary silnik nie brał grama oleju, być może wystawię go do sprzedaży, albo będę miał w zapasie. Jak to mówią nie ma tego złego... Edytowane przez michal-555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...