Skocz do zawartości

Subaru BRZ [ZC] (MY13=>MY21)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Forumowy?

 

 

Mam parę uwag do tego testu. 

 

- w trzeciej minucie tester twierdzi że auto ma mniejszą moc niż deklarowane 200 koni. Jaka jest podstawa tego twierdzenia?

- jest też mowa o tym że byle passat TDI może BRZta 'objechać'. Otóż kierowca takiego passat-a jeżeli będzie chciał dotrzymać tempa (np. na torze) zaryje dziobem w barierkę przy pierwszym zakręcie. Miałem kiedyś przed sobą kierowcę Touarega, który z powodu swojego V6 najwyraźniej mniemał że ma auto sportowe. Chciał zobaczyć czy dotrzymam mu kroku na ostrym łuku autostradowym. Biedak przy 100 km/h wyglądał jak 'Dar Pomorza' na wietrze.

- 4:40 nie ma możliwości by BRZ na letnich oponach, przy 40 km\h wyskoczył bokiem przy 'delikatnym dotknięciu gazu'. Driftowałem nim nie raz na mokrym torze, na dwójce trzeba porządnie wcisnąć by sprowokować i utrzymać poślizg.

 

Poza tym dobra recenzja i film jak na pierwszy raz. Autorom życzę powodzenia na YT.

Edytowane przez sewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRZ forumowy, od kilku dni na innych tablicach ;)

 

Co do mocy - wykres na 110 stronie :)

 

BTW ja ten samochód kocham i wszystko mi się w nim podoba, ale to nie ja robiłem test :P no może poza dołkiem w przebiegu momentu mi się wszystko podoba ;)

Edytowane przez kamilgt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mocy - wykres na 110 stronie ;)

Daleko idace wnioski na podstawie jednego wykresu. Roznica 7 koni moze sie zdarzyc przy takim pomiarze ale to jeszcze nie oznacza ze fabrycznie te auta nie osiagaja katalogowej mocy. Nie jest to rowniez wielkosc ktora mozna 'odczuc' a tak twierdzi tester.

 

Czy podczas pomiaru auto bylo zatankowane benzyna 98?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się tak bardzo wykresem z hamowni nie przejmował bo co hamownia to inny wykres. Sama hamownia ma swoje "potrzeby" i należy ją dobrze zmontować, nadzorować i kalibrować. Obiecuję, ze jak będę miał swojego to będę miał wykres z hamowni na 212 KM, na przykład ;)

 

A do diesle, to na pewno będą miały lepsze odejście na starcie, bez dwóch zdań. Ale w tym aucie nie chodzi o sprint do setki, a raczej rozsądek w zabawie i baaardzo miłe doznania z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamownia hamowni nie rowna, kazda ma jakis tam blad pomiarowy . Do tego dochodza warunki zewnetrzne np temp powietrza i cos tam jeszcze. Na prostej dobrze zczipowane tdi lub jakas skoda yeti 1.8t moze okazac sie szybsza:)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrażenia po 5k:

- jest szybko (przy prędkościach 180-200 bardzo stabilnie i pewnie)

- jest wygodnie (dziury jak dziury - życia nie oszukasz)

- dlaczego "wszyscy" busiarze mają źle ustawione światła? :)

- jest przestronnie (bagażnik - 2 walizki + kilka drobnych rzeczy to nie problem)

- czasami czuję się jak stary dziadek przy wysiadaniu

- spalanie zdecydowanie na plus! Przygotowywałem się na okolicę 15 jest 11 a trasa przy rozsądnych prędkościach to 9

- "to w ten zakręt można wejść z taką prędkością?"

- w środku nie ma "ciszy" w okolicach prędkości autostradowych ale nie jest nieznośnie - długą jazda nie męczy

- jak mógłem wcześniej jeździć wozami drabiniastymi?

Edytowane przez super_bolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrażenia po 5k:

- jest szybko (przy prędkościach 180-200 bardzo stabilnie i pewnie)

- jest wygodnie (dziury jak dziury - życia nie oszukasz)

- dlaczego "wszyscy" busiarze mają źle ustawione światła? :)

- jest przestronnie (bagażnik - 2 walizki + kilka drobnych rzeczy to nie problem)

- czasami czuję się jak stary dziadek przy wysiadaniu

- spalanie zdecydowanie na plus! Przygotowywałem się na okolicę 15 jest 11 a trasa przy rozsądnych prędkościach to 9

- "to w ten zakręt można wejść z taką prędkością?"

- w środku nie ma "ciszy" w okolicach prędkości autostradowych ale nie jest nieznośnie - długą jazda nie męczy

- jak mógłem wcześniej jeździć wozami drabiniastymi?

Pelna zgoda, przy okazji: czy brakuje Ci "przyspieszenia"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamownia hamowni nie rowna, kazda ma jakis tam blad pomiarowy . Do tego dochodza warunki zewnetrzne np temp powietrza i cos tam jeszcze.

 

Hamownia wykonuje obliczenia uwzgledniajac temp powietrza, wilgotnosc, itp Podaje znormalizowany wynik w normie DIN (chyba).

Edytowane przez Korton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze inne parametry, które dotyczą typowo samego urządzenia hamującego i rozpraszania energii z hamowania... A tutaj wielu speców nie zbyt się przykłada żeby sprostać wymaganiom producenta hamowni. Chodzi o kubaturę pomieszczenia, typ i intesywność chłodzenia hamowni, zasilanie, rodzaj urządzenia wytwarzającego obciążenie, o wzorcowaniu czy kalibrowaniu nie wspomnę. Ciekawe ile z tych hamowni ma papier np. Instytutu Miar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slyszalem to wiele razy od operatorow hamowni, ze to urzadzenie nie sluzy do pomiaru mocy ale jest narzedziem do porownania mocy przed i po modyfikacjach w samochodzie. Na pewno nie mozna porownywac wynikow z roznych hamowni. Do pomiaru mocy silnika sluza hamownie silnikowe, ale wtedy trzeba go wyjac z samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej nie ma co wmawiać, że hamownie rysują wykresy w Paincie :P

Jednak większość hamowanych "nowych" aut seryjnych na takich samych hamowniach ma serie.

Idąc waszym tokiem rozumowania. W internecie powinno być tyle samo wykresów BRZtów z "bonusem",

albo i więcej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się tak bardzo wykresem z hamowni nie przejmował bo co hamownia to inny wykres. Sama hamownia ma swoje "potrzeby" i należy ją dobrze zmontować, nadzorować i kalibrować. Obiecuję, ze jak będę miał swojego to będę miał wykres z hamowni na 212 KM, na przykład ;)

 

A do diesle, to na pewno będą miały lepsze odejście na starcie, bez dwóch zdań. Ale w tym aucie nie chodzi o sprint do setki, a raczej rozsądek w zabawie i baaardzo miłe doznania z jazdy.

Ja tam się na hamowniach nie znam, ale wydaję mi się, że pocieszacie się trochę na "siłę".

Jak miałem bravkę, to czytałem forum fiatbravoklub i tam większość właścicieli po hamowni twierdziło że Fiat daje "ekstra Km" bo T-Jety 120 konne potrafiły na hamowni po 135 Km wykręcić. Abstrachując od dokładności samej hamowni, nie wydaje mi się żeby właściciele Fiatów trafiali tam gdzie hamownia dodaje, a właściciele BRZ pechowo tam gdzie odejmuje.... Żeby to jeszcze 4x4 było, tam pomiar inny, ale to ośka...

Ja bym się nie przejmował, auto śliczne, a że zbiera się jak 1.4 z turbiną - cóż takie czasy.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...