Skocz do zawartości

Subaru BRZ [ZC] (MY13=>MY21)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

126 000 NETTO :twisted: mysle ze gwarancja bedzie:)

 

o, paczpan, faktycznie...

 

-- 1 sie 2012, o 12:49 --

 

Już po jeździe testowej Tojką... kur***, jakie fajne to auto :!:

Zaczynam grać w totka i czekam na listopad :twisted::twisted:

 

manual, czy automat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie sledze cenki i...na Litwie BRZ - 111 400LT, czyli okolo 130k pln - podobnie jak u nas, ALE!

STi u nich zawsze bylo tansze ...no i jest:) czyli kosztuje 130 000lt - 156k pln. Czyli roznica

miedzy BRZ i STi to jedynie okolo 20k pln.

Co Wy na to?

 

Wczoraj średni kurs NBP 1 LIT = 1,189 PLN

 

Najtańsze BRZ 111.400 * 1,1899 = 132.554,86

Minus VAT 109.549,47

Plus Akcyza PL + Vat PL = 138.922,97 PLN

 

Tą samą metodą liczoną podstawowy STI 186.504,83 PLN

 

W Polsce 208.000 PLN.

 

Zakładając, że BRZ będzie w Polsce tak samo relatywnie droższy jak STI cena u nas 154.934,21 PLN brutto.

 

Niewiem jak sens ma to obliczenie. To ze w PL akcyza na 2.5 tak znacznie wyzsza, to NASZ problem , a nie litwinow.

Oni maja lepiej niz my, bo moze ich mniej rzad okrada. Wiec roznica w cenie jest mniejsza i STi kosztuje ZNACZNIE taniej, niz 186k pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie sledze cenki i...na Litwie BRZ - 111 400LT, czyli okolo 130k pln - podobnie jak u nas, ALE!

STi u nich zawsze bylo tansze ...no i jest:) czyli kosztuje 130 000lt - 156k pln. Czyli roznica

miedzy BRZ i STi to jedynie okolo 20k pln.

Co Wy na to?

 

Wczoraj średni kurs NBP 1 LIT = 1,189 PLN

 

Najtańsze BRZ 111.400 * 1,1899 = 132.554,86

Minus VAT 109.549,47

Plus Akcyza PL + Vat PL = 138.922,97 PLN

 

Tą samą metodą liczoną podstawowy STI 186.504,83 PLN

 

W Polsce 208.000 PLN.

 

Zakładając, że BRZ będzie w Polsce tak samo relatywnie droższy jak STI cena u nas 154.934,21 PLN brutto.

 

Niewiem jak sens ma to obliczenie. To ze w PL akcyza na 2.5 tak znacznie wyzsza, to NASZ problem , a nie litwinow.

Oni maja lepiej niz my, bo moze ich mniej rzad okrada. Wiec roznica w cenie jest mniejsza i STi kosztuje ZNACZNIE taniej, niz 186k pln.

 

Takie matematyczne sobie gdybanie. Wina niczyja (jak zwykle u nas:P)

 

Spróbowałem estymować cenę BRZ w Polsce na podstawie przelicznika "podoatkowo-litwińskiego" z pominieniciem efktu akcyzowo-pojemnościowego.

 

(no i nabiłem sobie posta!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze ciekawostka: scion będzie i z turbiną, i w wersji cabrio

co ciekawsze: nie w usa, z powodu wyższej ceny

 

a co juz w ogole najzabawniejsze, to marka Scion sprzedawana jest tylko w US :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze ciekawostka: scion będzie i z turbiną, i w wersji cabrio

co ciekawsze: nie w usa, z powodu wyższej ceny

 

a co juz w ogole najzabawniejsze, to marka Scion sprzedawana jest tylko w US :twisted::mrgreen:

 

może chodziło o toyotę w europie 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze ciekawostka: scion będzie i z turbiną, i w wersji cabrio

co ciekawsze: nie w usa, z powodu wyższej ceny

 

a co juz w ogole najzabawniejsze, to marka Scion sprzedawana jest tylko w US :twisted::mrgreen:

 

a nie mówiłem 8) ?

 

http://www.torquenews.com/1084/report-no-scion-fr-s-turbo-or-convertible-us

 

Because Toyota wants to keep the cost of the Scion FR-S near $25,000, they have shelved the idea of bringing a turbocharged version or convertible to the U.S. market.

 

In a recent report by Automotive News, Toyota says that because the Scion FR-S already has a starting price above $25,000, the idea of a turbocharged performance version has been shelved because it would make the rear-drive sports car too expensive. The report goes on to say that a convertible variant won’t be offered in the U.S. because of the same pricing issues. But Toyota will offer the convertible FR-S in overseas markets under the Toyota GT 86 badge.

 

We have reported here that a soft-top Scion FR-S has been in the Toyota’s plans since the beginning of the joint project with Subaru. Tetsuya Tada, Toyota lead developer for the 86 project, has said the car was “designed from the start to be both a coupe and a convertible”, and so it’s been planned all along. But it looks like the convertible FR-S won’t be coming to U.S. showrooms. Japan and Europe should see the soft-top arrive in early 2014.

 

In the U.S., the Scion FR-S two-door coupe, like the the Subaru BRZ, is well priced at $25,000 and selling well. A convertible variant would add a few thousand dollars to the cost and Toyota doesn’t want to mess with the success they are having here in the U.S. It makes us wonder why Toyota thinks that the convertible wouldn’t sell in the North American market.

 

It would seem that the only thing better than a reasonably priced, sporty, rear-wheel-drive sports car, would be an FR-S with the top down. There aren’t a lot to choose from in this segment other than the Ford Mustang and the Mazda MX-5. The 2013 Ford Mustang convertible has an MSRP of $27,200, the 2012 MX-5 starts at $23,470. The FR-S would likely be priced near $28,000 and Toyota thinks that the higher priced convertible would sit on dealer lots.

 

The report also says that Toyota has shelved plans to bring a turbocharged performance FR-S to the U.S because of the increased cost. This is not a surprise, because Toyota has never had plans to offer a factory turbo version of the sporty two-seater. But it looks like they will offer a turbo aftermarket kit from Toyota Racing Development (TRD), for those who want more power. The current Scion FR-S has 200 horsepower and comes with a choice of six-speed transmissions in either manual or automatic configurations.

 

It looks like buyers in North America will have only one choice in the Scion FR-S. We will have to wait and see if Subaru will offer a convertible BRZ here in the U.S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chojny, taki na czarnych mógłby robić dobre wrażenie

 

Denerwuje mnie to auto, jest tak bez sensu a chce się je tak bardzo mieć. Mam nadzieję, że w sobote uda mi się wbić na test drive i mi przejdzie... ale pewnie płonna nadzieja :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może chodziło o toyotę w europie

 

Napewno, co nie zmienia faktu, ze czepiajac sie semantyki ten news byl taki troche "amerykanski" :P

 

Mam nadzieję, że w sobote uda mi się wbić na test drive i mi przejdzie...

 

Nie rob tego! Test drive konczy sie zamowieniem i wplaceniem depozytu! Minister Zrowia i Opieki Spolecznej ostrzega!!!

 

:P:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem, jechałem i oto jakie wnioski:

 

- pozycja za kierownicą: bardzo dobra

- miejsca z tyłu: wg. mnie w artykule na INTERII przesadzili z tymi "kuckami i siedzeniem po turecku". Przy wzroście 182cm jest jeszcze miejsce nad głową. Co prawda kierowca lub pasażer muszą się nieco przysunąć, ale da się prowadzić w miarę wygodnie.

- wydech: zdecydowanie za cicho i aż się prosi o odetkanie tych 2 kominów!

- moc: ZA MAŁO! Da się latać bokami na sucho, ale co to za latanie...

 

 

Reasumując, czy bym kupił ten samochód?

NIE

 

Cóż to za sportowy wóz, który na autostradzie będzie musiał jechać prawym pasem.....

W każdym razie baza jest bardzo dobra. Teraz tylko czekać na wersję STi, bo choćby nie wiem jak kombinować 200-konny odkurzacz gęsiej skórki nie wytworzy :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż to za sportowy wóz, który na autostradzie będzie musiał jechać prawym pasem.....

 

To zalezy od miejsca zamieszkania, ja przewaznie poruszam sie prawym pasem na autostradzie :P Poza tym, bez przesady, to troche ponad 200 km/h to nie jest wcale jakos specjalnie wolno :roll:

 

choćby nie wiem jak kombinować 200-konny odkurzacz gęsiej skórki nie wytworzy

 

A to juz sprawa bardzo indiwidualna. Widac ze jestes mistrz (pisze to bez zadnej zlosliwosci!!), bo zdecydowanej wiekszosci niezlych kierowcow te 200 koni w BRZ, cienkie oponki ala Toyota Prius i wylaczona kontrola trakcji w zupelnosci wystarczy do "gesiej skorki". Ja np. nie jestem zaden as (nie myle sprzegla z hamulcem w zasadzie i to by bylo na tyle z moich umiejetnosci :P ) i fakt, ze BRZta "ogarniam" sprawia przyjemnosc z prowadzenia i daje poczucie komfortu psychicznego, ze auto nie probuje mnie zabic na kazdym ciasniejszym zakrecie czy mokrym rondzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż to za sportowy wóz, który na autostradzie będzie musiał jechać prawym pasem.....

Tak samo jak Impreza STI, ktora tez sie na autostrady srednio nadaje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje spostrzeżenia :

 

- bardzo wolno zaczyna chłodzić klima, przez ładnych parę minut mimo włączonej

klimy leci ciepłe powietrze, był upalny dzień ale bez przesady ...

- jednak to napiszę : moc - do jazdy po bułki pewnie starczy ale dla bardziej wymagających

niestety nie, pewnie też trochę wynika to z przebiegu momentu, po prostu brakuje kopa, które daje turbo

z drugiej strony jak będzie górka w mocy to być może idea tego wozu gdzieś legnie ...

 

+ fotele

+ prowadzenie - łatwość opanowania i neutralność potwierdziłbym z testów, które czytałem

+ dzwięk - mi się podobała wyraźna zmiana od 4 tys obr. wiadomo, że to nie typowy uwolniony wydech ale nieźle

 

pan z Toyoty przekonywał mnie, że jest już kit ale na kompresorze ... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widac ze jestes mistrz (pisze to bez zadnej zlosliwosci!!), bo zdecydowanej wiekszosci niezlych kierowcow te 200 koni w BRZ, cienkie oponki ala Toyota Prius i wylaczona kontrola trakcji w zupelnosci wystarczy do "gesiej skorki".

Wątpię, aby model BRZ/GT86 był dedykowany "większości"... To nie jakiś tam 5-drzwiowy VW.

Tytuł mistrza nie ma z tym nic wspólnego :P

 

 

Cóż to za sportowy wóz, który na autostradzie będzie musiał jechać prawym pasem.....

Tak samo jak Impreza STI, ktora tez sie na autostrady srednio nadaje...

co wcale nie powinno tłumaczyć BRZ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, aby model BRZ/GT86 był dedykowany "większości"... To nie jakiś tam 5-drzwiowy VW.

Tytuł mistrza nie ma z tym nic wspólnego

 

Wg. mnie ma bardzo wiele wspolnego, jezeli Tobie BRZ/GT86 nie styka, zeby dostarczyc "gesiej skorki" to musisz byc lepszy od Tsuchiya'dy, a wtedy to juz nawet faktycznie przestajesz byc mistrzem, a zaczynasz wchodzic w kompetencje Master Yoda :P:mrgreen:

 

 

Auto najwyrazniej daje rade i nie jest dedykowane "wiekszosci"; chodzilo mi o to, ze wiekszosci entuzjastow baaardzo pasuje...

 

Miales okazje chwilke dluzej pojezdzic?

 

socko napisał(a):

graft napisał(a):

Cóż to za sportowy wóz, który na autostradzie będzie musiał jechać prawym pasem.....

 

Tak samo jak Impreza STI, ktora tez sie na autostrady srednio nadaje...

 

co wcale nie powinno tłumaczyć BRZ...

 

ciagle nie rozumiem dlaczego auto jadace ponad 200 km/h z wygodnym (cichym) wnetrzem, relatywnie miekkim zawieszeniem, rzekomo nie nadaje sie na autostrade?? (tzn. na jej lewy, szybszy pas :twisted: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo na autostrade trzeba miec najwiekszego. najlepiej Vmax 299 km/h :D swoja droga zawsze znajdzie sie szybszy ale prosze nie Golf GTI :roll: albo Passat TDI 180 KM

 

 

Wątpię, aby model BRZ/GT86 był dedykowany "większości"... To nie jakiś tam 5-drzwiowy VW.

Tytuł mistrza nie ma z tym nic wspólnego

 

Wg. mnie ma bardzo wiele wspolnego, jezeli Tobie BRZ/GT86 nie styka, zeby dostarczyc "gesiej skorki" to musisz byc lepszy od Tsuchiya'dy, a wtedy to juz nawet faktycznie przestajesz byc mistrzem, a zaczynasz wchodzic w kompetencje Master Yoda :P:mrgreen:

 

 

Auto najwyrazniej daje rade i nie jest dedykowane "wiekszosci"; chodzilo mi o to, ze wiekszosci entuzjastow baaardzo pasuje...

 

Miales okazje chwilke dluzej pojezdzic?

 

socko napisał(a):

graft napisał(a):

Cóż to za sportowy wóz, który na autostradzie będzie musiał jechać prawym pasem.....

 

Tak samo jak Impreza STI, ktora tez sie na autostrady srednio nadaje...

 

co wcale nie powinno tłumaczyć BRZ...

 

ciagle nie rozumiem dlaczego auto jadace ponad 200 km/h z wygodnym (cichym) wnetrzem, relatywnie miekkim zawieszeniem, rzekomo nie nadaje sie na autostrade??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciagle nie rozumiem [...] nie nadaje sie na autostrade??

Czego nie rozumiesz? 200-210km/h na autostradzie to pomykają stare benzyniaki 1,6 i wszelkiej maści 110-konne diesle.

 

Napisałem obiektywnie, że samochód jest bardzo fajny, tylko wg. mnie Subaru wsadziło (domyślam się, że celowo) za słaby motor, niepasujący do klimatu, jaki reprezentuje projekt Toyoty.

 

Niech "większość" sobie kupuje tego "RX-a". Ja z "mniejszością" poczekam na STi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...