Skocz do zawartości

Subaru 5W30 by Motul?


tzd

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli chcecie pakować Motula - można (choć to jak kupowanie Audi, płacisz tyle co za BMW czy Mesia a dostajesz VW ;) )

 

o to ciekawe jest. Skąd takie bzdurne slogany się biorą. Ciekaw jestem co na to Audi AG. Rozumiem, że jak się kupuje Lamborghini - to tez tak jakbym kupił np. passata tylko w cenie kawioru, więc skoro nie widać różnicy to po co przepłacać. Przecież to ta sama grupa VW. :shock:

 

równie prawdziwe jak powiedzenie - to jak kupowanie Subaru - płacisz tyle co za BMW czy Mercedesa a dostajesz Toyote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Całkiem możliwe, że taki OEM Subaru 5W-30 był fabrycznie zalewany w JP do SBD chociaż na puszce aprobat do diesela nie widać a raczej jest to oszczędzający paliwko olej do benzyniaka API SM / EC czyli o obniżonym HTHS < 3,5.

Patrząc jednak na wyniki analizy oleju fabrycznego z SBD MY10 po 6kkm udostępnionego kiedyś DT SIP za zgodą właściciela:

sbd20106kkmfactoryfill.jpg

widać, że był to olej o niskiej lepkości jak na 5W-30, którą dodatkowo stracił na skutek przedostania się paliwa do oleju i spadł nawet do klasy lepkości SAE 20.

Wg mnie fabrycznie był to olej 5W-30 o lepkości ~10cSt czyli zdecydowanie z HTHS<3,5 a dodatkowo z TBN bliżej 6 niż 8 sądząc po składzie chemicznym czyli całkiem możliwe, że właśnie jak ww. OEM Subaru 5W-30 z puchy o lepkości kv100C=10,36 i TBN=6,23

ps.

Czy w PL byłby to optymalny olej do SBD to inna kwestia i nie miejsce tu na elaboraty na ten temat. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie ze chodzi nam o to, ze SUBARU Europe zaleca konkretnego MOTUL'a, a SIP (ale nie SUBARU :idea: ) zaleca oleje LOTOS'a, charakterystyki ktorych w poszczegolnych wypadkach, btw, sa sprzeczne z zaleceniami SUBARU... :roll: (chociazby 5W30 C3 do 2.0D)

 

Za gwarancję Twojego auta odpowiada Subaru na Litwie, za gwarancję auta kupionego w Polsce - SIP, więc jeżeli będziesz kierował się zalecaniami podmiotu bliższemu Twojego auta - jesteś bezpieczny.

Jak pokazują doświadczenia opisane w wątku olejowym jednak różnice są duże. Poza tym za taką marką jak np Motul czy Mobil stoi wielka i długa historia tych firm, doświadczenie w rajdach itp, a za Lotosem, sorry... :roll:

 

Sebastian - znasz mnie i wiesz jakie mam zdanie na ten temat. Motul jest dobrą marką oleju, chcesz - kupuj, krzywdy autu nie zrobisz (nic więcej nic mniej).

Urabus, ;):mrgreen:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widać, że był to olej o niskiej lepkości jak na 5W-30, którą dodatkowo stracił na skutek przedostania się paliwa do oleju i spadł nawet do klasy lepkości SAE 20.

Wg mnie fabrycznie był to olej 5W-30 o lepkości ~10cSt czyli zdecydowanie z HTHS<3,5 a dodatkowo z TBN bliżej 6 niż 8 sądząc po składzie chemicznym czyli całkiem możliwe, że właśnie jak ww. OEM Subaru 5W-30 z puchy o lepkości kv100C=10,36 i TBN=6,23

Próbowałem to przetłumaczyć na Polski w googlach, ale się nie udało :oops::mrgreen:

 

Ja wczoraj byłem wczoraj w aso na przeglądzie i zalałem Motula i jest OK i nikt mnie do Lotosa na siłę nie namawiał :wink:

Widziałem, że na półce w serwisie też mieli Motula.

 

Z innej olejowej beczki to ten Motul pewnie jakby był zalecany przez SIP to kosztowałby w serwisie drożej niż w sklepie i tak kupowalibyśmy go gdzie indziej i przywozili na przegląd własny olej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TZD - myślę, że najbardziej wyczerpujących informacji udzieli Ci Pani Katarzyna Janicka lub Pan Marcin Zachowicz - tel. (58) 308 75 70.

 

Okazuje się - o czym nawet nie wiedziałem - że linia olejowa Quazar powstała dopiero w wyniku testów prowadzonych przez Subaru import Polska od ok. 2009 r. Opracowane w ten sposób oleje - jak np. Lotos Quazar S3 5W-30 i Lotos Quazar C3 5W-30 zostały zatwierdzone przez Subaru Import Polska jako produkty zgodne z wymaganiami instrukcji i gwarancji. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra odpowiedz jest jedna :D

 

Możemy lać sobie Motul'a a SIP promuje sobie Lotos'a :mrgreen:, a że gdzieś mają Motul w opakowaniu z logo subaru a my nie to już co innego :lol:

(bez zbędnych komentarzy)

 

Czy coś źle zrozumiałem :?: :lol::P

Więc nad czym my tu rozmyślamy

 

znasz mnie i wiesz jakie mam zdanie na ten temat. Motul jest dobrą marką oleju, chcesz - kupuj, krzywdy autu nie zrobisz (nic więcej nic mniej).

+1

 

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlyszkow napisał(a):

widać, że był to olej o niskiej lepkości jak na 5W-30, którą dodatkowo stracił na skutek przedostania się paliwa do oleju i spadł nawet do klasy lepkości SAE 20.

Wg mnie fabrycznie był to olej 5W-30 o lepkości ~10cSt czyli zdecydowanie z HTHS<3,5 a dodatkowo z TBN bliżej 6 niż 8 sądząc po składzie chemicznym czyli całkiem możliwe, że właśnie jak ww. OEM Subaru 5W-30 z puchy o lepkości kv100C=10,36 i TBN=6,23

 

Próbowałem to przetłumaczyć na Polski w googlach, ale się nie udało

w skrócie - zdecydowanie bliżej fabrycznemu olejowi Subaru diesela do C2 niż do C3 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aso powiedziało, że mogę przywieźć własny olej, ale aso dokona wpisu do książki gwarancyjnej, że olej klienta.

Na pytanie czy to oznacza odmowę napraw gwarancyjnych silnika nie dostałem jednoznacznej odpwiedzi...

 

Z lotosem problem jest tylko taki, że w aso kosztuje tyle co każdej innej uznanej od lat marki, więc po co się nad nim dalej zastanawiać... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aso powiedziało, że mogę przywieźć własny olej, ale aso dokona wpisu do książki gwarancyjnej, że olej klienta.

Na pytanie czy to oznacza odmowę napraw gwarancyjnych silnika nie dostałem jednoznacznej odpwiedzi...

 

No i moim zdaniem jest to nie w porządku. Że niby to podłe przeszacowane lepiszcze pod nazwą Motul może uszkodzić silnik, a cudowny Lotos nie? :? Ciekawe w jakim stanie będą te silniki użytkowane na Lotosie grubo po upływie gwarancji... :roll: Stąd między innymi potrzebny jest tutaj głos Dyrekcji. Subaryta z kolei, też dealer, daje wolną rękę w wyborze marki oleju. O co tu chodzi? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aso powiedziało, że mogę przywieźć własny olej, ale aso dokona wpisu do książki gwarancyjnej, że olej klienta.

Andrzej Koper, jeśli będzie to przywieziony przez klienta Quazar to pewnie też taki wpis będzie dokonany bo chyba chodzi o pochodzenie oleju a nie rodzaj/klasę/markę, nieprawdaż :idea: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę podam, że ASO MITSUBISHI - w przypadku przyjazdu na przegląd /w okresie gwarancji lub po jej upływie/ pyta się na dzień dobry - czy lać olej zalecany przez producenta czy MOTUL :mrgreen:

Dodam (mam nadzieje, że aż tak mocno nie odchodzę od tematu), że 'moje' warszawskie ASO Mitsubishi nie wspominało mi nigdy o Motulu, więc stwierdzenie powyżej nie dotyczy wszystkich ASO tej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej Koper, jeśli będzie to przywieziony przez klienta Quazar to pewnie też taki wpis będzie dokonany bo chyba chodzi o pochodzenie oleju a nie rodzaj/klasę/markę, nieprawdaż :idea: :?:

oczywiście ..pochodzenie jest równie ważne ..... :wink:

 

Właściciel auta leje sobie co chce i skąd chce bo to jego auto :idea::mrgreen: a Aso ( gwarant ) odnotowuje to przy przeglądzie bo jeśli usterka silnika wyniknie z zastosowania niewłasciwego oleju/filtra itd. to nie bedzie to naprawa gwarancyjna. :idea:

ps. miałem dwóch klientów gdzie przywieziony olej w jednym przypadku miał zdarte etykiety z nazwą a w drugim przywieziony został z baniakach po płynie do spryskiwacza..( prawdopodobnie kradziony bo cos kręcił . że kupił :wink: w Hondzie :lol: )

ps. SIP zaleca oleje LOTOS :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. miałem dwóch klientów gdzie przywieziony olej w jednym przypadku miał zdarte etykiety z nazwą a w drugim przywieziony został z baniakach po płynie do spryskiwacza..( prawdopodobnie kradziony bo cos kręcił . że kupił w Hondzie )

Nawet nie wiedziałem że są tacy szaleńcy :shock:

 

Ja to nawet datę produkcji sprawdzam.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej Koper, jeśli będzie to przywieziony przez klienta Quazar to pewnie też taki wpis będzie dokonany bo chyba chodzi o pochodzenie oleju a nie rodzaj/klasę/markę, nieprawdaż :idea: :?:

oczywiście ..pochodzenie jest równie ważne ..... :wink:

 

Właściciel auta leje sobie co chce i skąd chce bo to jego auto :idea::mrgreen: a Aso ( gwarant ) odnotowuje to przy przeglądzie bo jeśli usterka silnika wyniknie z zastosowania niewłasciwego oleju/filtra itd. to nie bedzie to naprawa gwarancyjna. :idea:

ps. miałem dwóch klientów gdzie przywieziony olej w jednym przypadku miał zdarte etykiety z nazwą a w drugim przywieziony został z baniakach po płynie do spryskiwacza..( prawdopodobnie kradziony bo cos kręcił . że kupił :wink: w Hondzie :lol: )

ps. SIP zaleca oleje LOTOS :!: :!:

 

gwarantem z nowymi samochodami to raczej nie jest ASO :roll: - chyba, że chodziło Panu o gwarancję na wykonaną usługę :P

 

jeżeli usterka silnika wyniknie z zastosowania niewłasciwego oleju/filtra itd. - to takie ASO będzie musiało wykazać, że zastosowany olej i filtr był niewłaściwy - i nie chodzi tu o nazwę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Aso ( gwarant ) odnotowuje to przy przeglądzie bo jeśli usterka silnika wyniknie z zastosowania niewłasciwego oleju/filtra itd. to nie bedzie to naprawa gwarancyjna. :idea:

 

Według instrukcji obsługi auta, olej "niewłaściwy", to ten, który nie spełnia parametrów opisanych przez producenta, a nie nie-LOTOS. O Lotosie nic Japończycy nie wspominają... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwarantem z nowymi samochodami to raczej nie jest ASO - chyba, że chodziło Panu o gwarancję na wykonaną usługę

gwarantem jest sprzedawca :idea: .......a jego umowa z importerem to inna kwestia... :wink:

 

to takie ASO będzie musiało wykazać, że zastosowany olej i filtr był niewłaściwy

oczywiscie :D i sa ku temu odpowiednie procedury.....podobnie jak z olejem napedowym który uszkadza wtryskiwacze.... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa ku temu odpowiednie procedury....
strach się bać :wink:
ps. SIP zaleca oleje LOTOS
nie byłem przy podpisywaniu tej umowy :lol: , ale jak znam życie to kiedyś ona wygaśnie i ten Lotos nie będzie już wtedy cacy tylko be, a na jego miejsce wskoczy coś innego :mrgreen:

 

Tak czy owak sytuacja trochę dla klienta końcowego niezbyt jasna (mam na myśli motula z naklejką subaru) i fajnie by było gdyby ktokolwiek tutaj raczył odp czy zalewanie tego motula wiąże się z utratą gwarancji na np. silnik w razie jakiś problemów.

Zrozumiałe dla mnie jest, że jak wszystko jest OK to nikt nie będzie klientowi zabraniał wlewać innego niż lotos oleju do silnika, ale jak coś się stanie to jak to wtedy jest traktowane :?:

Wlewam motula z naklejką subaru z 1 posta i zonk i co wtedy :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy owak sytuacja trochę dla klienta końcowego niezbyt jasna (mam na myśli motula z naklejką subaru) i fajnie by było gdyby ktokolwiek tutaj raczył odp czy zalewanie tego motula wiąże się z utratą gwarancji na np. silnik w razie jakiś problemów.

 

Pan Koper już Ci odpowiedział

 

Właściciel auta leje sobie co chce i skąd chce bo to jego auto a Aso ( gwarant ) odnotowuje to przy przeglądzie bo jeśli usterka silnika wyniknie z zastosowania niewłasciwego oleju/filtra itd. to nie bedzie to naprawa gwarancyjna.

 

Jeśli ten Motul będzie Motulem o odpowiednich parametrach a nie olejem rzepakowym z napisem Motul to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwarantem z nowymi samochodami to raczej nie jest ASO - chyba, że chodziło Panu o gwarancję na wykonaną usługę

gwarantem jest sprzedawca :idea: .......a jego umowa z importerem to inna kwestia... :wink:

 

 

to takie ASO będzie musiało wykazać, że zastosowany olej i filtr był niewłaściwy

oczywiscie :D i sa ku temu odpowiednie procedury.....podobnie jak z olejem napedowym który uszkadza wtryskiwacze.... :wink:

 

Jeżeli tak, to co aso to inne warunki gwarancji, serwisu :shock: :?:

 

Jeż. ostaetczne słowo dot. gwarancji ma sprzedawca to w innym aso może klient będzie musuiał udowadniać, że olej był ok., a co z dolewkami (podobno 1L/1kkm jest dopuszczalne - tzn silnik jest wciąż ok) :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak, to co aso to inne warunki gwarancji, serwisu :shock: :?:

 

W rzeczywistości manual (przynajmniej ten odnośnie MY2006) daje możliwość stosowania olejów o różnych parametrach w zależności od warunków użytkowania, a nie tylko 5W30. Dopuszcza nawet 20W50. Z tego wynika, że używanie nawet serii 300V Motula mieści się w normach gwarancyjnych. W serwisie JM AUTO z Wrocławia wręcz polecano Competition do mojego WRX-a. Utrata gwarancji raczej może zaistnieć tylko w przypadku, jeżeli olej jest niesyntetyczny, nie mieści się w zalecanych parametrach i klasach oraz jest jakąś podróbką. Marka nie ma z tym nic wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według instrukcji obsługi auta, olej "niewłaściwy", to ten, który nie spełnia parametrów opisanych przez producenta, a nie nie-LOTOS. O Lotosie nic Japończycy nie wspominają...
Jeż. ostaetczne słowo dot. gwarancji ma sprzedawca to w innym aso może klient będzie musuiał udowadniać, że olej był ok., a co z dolewkami (podobno 1L/1kkm jest dopuszczalne - tzn silnik jest wciąż

A jak powinno być według Panów :?: ...... :mrgreen:

Wlewam motula z naklejką subaru z 1 posta i zonk i co wtedy

tragedia..... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...