Skocz do zawartości

Subaru 5W30 by Motul?


tzd

Rekomendowane odpowiedzi

A jak powinno być według Panów :?: ...... :mrgreen:

 

Ponieważ ciągle nie możemy się doczekać wyjaśnienia Dyrekcji, jakież to niezwykłe cechy mikstury Lotosa Quazar zadecydowały o umowie z tak prestiżową (mam nadzieję ciągle...) marką jaką jest Subaru, śmiem twierdzić iż hasło "zalecamy Lotosa" oznacza wyłącznie to, że "wspieramy się nawzajem w sprzedaży" lub "lejemy olej w atrakcyjniejszej cenie niż te drogie, przereklamowane Motule, Mobile itp" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A jak powinno być według Panów :?: ...... :mrgreen:

 

Przedstawił Pan racjonalne stanowisko dot. oleju, jednak choćby z uwagi na możliwe/dopuszczalne dolewki dokonywane poza aso, brak kontroli klienta co wlewa aso (np. beczka..., pomyłka... itp...) zawsze można twierdzić, że klient zalał zły olej... ale i że to aso wlało zły olej... i co wtedy :?:

 

Z drugiej strony jak aso pyta czy wlewać lotos to za ten lotos w sensie wyboru (nie oryginalności produktu) odpowiada aso czy klient, bo wyraził zgodę na lotos :?:

 

Dodatkowo, zawsze byłem przekonany, że gwarantem jest importer/sip, a nie sprzedawca/aso, który działa w imieniu gwaranta/sip, ale widzę, że może się mylę - stąd jak rozumiem co aso/sprzedawca to możliwe inne podejście do sprawy i de facto jednak różne warunki gwarancji... :?:

 

 

Czy wpis mówi tylko że olej klienta, czy tez jaki to olej ?

Jeszcze nie wiem w praktyce - ale wg odpowiedzi aso to: olej klienta tak, co do rodzaju nie wiem

- chwilowo pytałem jedynie co moje aso oferuje za opcje (mam do zmiany jeszcze czas).

Mam tu dodatkowy problem z 0w20, który nie jest zalecany, ale czekam na nowe manuale z 2012 bo może się zmienią skoro lotos ma w końcu quazara 0w20, a silniki fb20 wchodzą do nowych imprez dodatkowo do forków ... :?: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwarantem jest sprzedawca :idea: .......a jego umowa z importerem to inna kwestia... :wink:

 

Hmm, Panie Andrzeju - pozwolę sie z Panem nie zgodzić w kontekście Pana wcześniejszego posta. Gwarancja to dodatkowe uprawnienie uzyskiwane przez nabywcę od sprzedającego bądź producenta towaru, w tym wypadku zakupiony u Pana samochód jest objęty gwarancją producenta a nie gwarancją ASO Koper. :P

 

Tak czy owak sytuacja trochę dla klienta końcowego niezbyt jasna (mam na myśli motula z naklejką subaru) i fajnie by było gdyby ktokolwiek tutaj raczył odp czy zalewanie tego motula wiąże się z utratą gwarancji na np. silnik w razie jakiś problemów.

Zrozumiałe dla mnie jest, że jak wszystko jest OK to nikt nie będzie klientowi zabraniał wlewać innego niż lotos oleju do silnika, ale jak coś się stanie to jak to wtedy jest traktowane :?:

Wlewam motula z naklejką subaru z 1 posta i zonk i co wtedy :?:

 

Subaru Import Polska w swoich wytycznych instrukcji samochodów Subaru nie wskazuje producenta, dostawcy olejów, lecz podaje klasę jakości i lepkości zalecana do poprawnej eksploatacji gwarantowanej, a zatem ASO nie ma prawa odmówić wlania oleju innego niż lotos odpowiadającemu powyższym wymaganiom zasłaniając się utratą gwarancji. Oczywiście wiele ASO stosuje takie praktyki - mające na celu "zastraszenie" klienta. A jak nie wiadomo o co chodzi, to .../itd./

 

reasumując, jeżeli olej z pierwszego postu spełnia klasę jakości i lepkości wskazaną w instrukcji przez SIP - to nie masz się czego obawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie byłem przy podpisywaniu tej umowy , ale jak znam życie to kiedyś ona wygaśnie i ten Lotos nie będzie już wtedy cacy tylko be, a na jego miejsce wskoczy coś innego

kiedyś był ten taki niewarty zapamiętani producent oleju na C o ile czegoś nie mylę :roll:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w skrócie - zdecydowanie bliżej fabrycznemu olejowi Subaru diesela do C2 niż do C3 :wink:

 

SBD może pracować na C2 i C3. C2 jest bardziej ECO a C3 ponoć lepiej chroni silnik :) To chyba tyle i aż tyle :idea:

 

Japończycy może i leją w fabryce C2 ale tam się troszkę inaczej jednak jeździ a i kierownicy są tam jakoś bardziej spokojniejsi :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w skrócie - zdecydowanie bliżej fabrycznemu olejowi Subaru diesela do C2 niż do C3 :wink:

 

SBD może pracować na C2 i C3. C2 jest bardziej ECO a C3 ponoć lepiej chroni silnik :) To chyba tyle i aż tyle :idea:

 

Japończycy może i leją w fabryce C2 ale tam się troszkę inaczej jednak jeździ a i kierownicy są tam jakoś bardziej spokojniejsi :wink: :mrgreen:

 

 

no tak w Japonii mają liczniki do 180km/h......

 

Panowie trochę bijecie pianę a fakt jest taki, że żaden z powyższych nie nadaje się do SBD z zamkniętym dpf na 15k km. Pewnie w innych markach jest podobnie.

Oddałem do badania M 5W30 C2 i ogólnie było cacy ale prawie 2.5% ON w oleju :idea: Jeszcze trochę i miałbym nowy silnik. :mrgreen: Żeby było śmieszniej żadnych objawów przelewania czy niedopalania, stan dpf 19%. wniosek jest prosty "lejta co chceta" i wymieniajcie co 8k km albo trzymajcie w skarbonce odpowiednie kwoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem do badania M 5W30 C2 i ogólnie było cacy ale prawie 2.5% ON w oleju :idea: Jeszcze trochę i miałbym nowy silnik. :mrgreen: Żeby było śmieszniej żadnych objawów przelewania czy niedopalania, stan dpf 19%. wniosek jest prosty "lejta co chceta" i wymieniajcie co 8k km albo trzymajcie w skarbonce odpowiednie kwoty.

 

Czyli wszystko się zgadza :idea: Przypomnę co napisał :

tym bardziej , że Motul średnio nadaje sie do Subaru....chyba żeby go wymieniać co 7.5 tyś.... :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy dla użtykowników diesli nie lepsze będzie stosowanie olejów zalecanych w innych markach - które mają duże większe doświadczenie z DPF niż świeże Subaru - zwłaszcza na polskich drogach.

 

 

to nie jest wina oleju tylko silnika. pozostałe parametry były na bardzo przyzwoitym poziomie. I żeby nie było. OBK używany praktycznie tylko w trasie i nie upalany :mrgreen:

Co prawda C2 jest podatny na rozrzedzenie i szybko gubi parametry smarne ale są one na podobnym poziomie jak inne marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj tam zaraz silnika :roll: może tylko pewna wrażliwość wtrysków na niewystarczającą siłę czyszczącą ON - to może skutkować pojawianiem się ON w oleju silnikowym i podwyższonym poziomem sadzy w oleju w drugiej połowie okresu pomiędzy przeglądami :idea: co niestety prowadzi do gęstnienia oleju i wzrostu zużycia silnika - stąd m.in. zysk z wymian olej co 7-8kkm w SBD.

O czystość wtrysków a najlepiej całego układu paliwowego trzeba dbać - są na to proste metody a i coraz więcej serwisów Subaru w PL ten temat ogarnia. Wymiana oleju co 7-8kkm w SBD to spory koszt takiej polisy ubezpieczeniowej ale ja chętnie bym zobaczył wyniki analizy z SBD po 15kkm na czystym układzie wtryskowym ale z dodatkową wymianą filtra oleju przy 7-8kkm co jest 10x tańsze i banalnie proste w SBD przecież :idea: Możliwe, że brak zalewania oleju paliwem i obniżenie poziomu sadzy poprzez dodatkową wymianę filtra oleju w połowie okresu pomiędzy przeglądami pozwoli na 15kkm z dobrym wynikiem :idea: :wink:

Niestety, jak to kiedyś przeczytałem - ekologiczna konstrukcja silnika diesela zamieniła miskę olejową w śmietnik :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że brak odpowiedzi Dyrekcji w tej sprawie jest po prostu nieeleganckim, żeby nie powiedzieć niegrzecznym gestem. Skoro przyjęło się formułę Pytań do Dyrekcji, to niestety trzeba wziąć na siebie wszelkie związane z tym zobowiązania, a nie ratować się ucieczką. Przypominam, że większość z nas wydaje w ASO grube tysiące złotych i to my, czyli klienci, stanowimy o sensie istnienia Dyrekcji, a nie odwrotnie.

Nieodpowiadanie na "trudne" maile, telefony itp wydaje się być zresztą dość polską specyfiką urzędników bądź zarządów firm, niespotykaną na przykład w Niemczech (tam miałem akurat doświadczenia w komunikacji z różnymi firmami).

Poza tym kto miałby w Dziale Technicznym udzielić odpowiedzi w tej sprawie, skoro umowę, o jaką tutaj chodzi, podpisują między sobą władze zainteresowanych firm? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważywszy na fakt, że użytkownik Dział Techniczny, do którego - obecnie przeniesione - skierowane są pytania - ostatni raz odpowiedział komukolwiek w dniu 16 listopada 2010 r. - to myślę, że poczekamy...

 

jednocześnie - nie bardzo rozumiem - w jaki sposób dział techniczny / zgodnie z zamierzeniem moderatora/ miałby odpowiedziec na zadane w 1 poście pytanie - czy olej Motul sygnowany przez Subaru /Subaru by Motul 5W-30/ będzie dostępny w Polskiej Sieci Dilerskiej ?

 

No chyba, że dział techniczny rzeczywiście jest tak wszechstronny :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważywszy na fakt, że użytkownik Dział Techniczny, do którego - obecnie przeniesione - skierowane są pytania - ostatni raz odpowiedział komukolwiek w dniu 16 listopada 2010 r. - to myślę, że poczekamy...

 

jednocześnie - nie bardzo rozumiem - w jaki sposób dział techniczny / zgodnie z zamierzeniem moderatora/ miałby odpowiedziec na zadane w 1 poście pytanie - czy olej Motul sygnowany przez Subaru /Subaru by Motul 5W-30/ będzie dostępny w Polskiej Sieci Dilerskiej ?

 

No chyba, że dział techniczny rzeczywiście jest tak wszechstronny :mrgreen:

wrzucenie "niewygodnych" pytan do tego dzialu jest najlepszym wyjsciem, jak sie nie chce odpowiadac na te pytania... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucenie "niewygodnych" pytan do tego dzialu jest najlepszym wyjsciem, jak sie nie chce odpowiadac na te pytania... :roll:

 

No tak, teorie spiskowe zawsze miały wzięcie ;) Dajże spokój. Jak można to wytłumaczyć jaśniej? SIP ma podpisana umowę z Lotosem, która niesie dla nas odpowiednie korzyści (wsparcie marketingowe, zespół rajdowy, współpraca z polskim producentem etc.). Lotos zrobił olej dla naszych silników boxera i naszych warunków eksploatacji (mówię o Polsce). Motul jest rekomendowany przez Subaru Europe ale nie wymagany więc SIP ma wolną rękę i podejmuje współpracę z partnerem zapewniającym większe korzyści bez utraty jakości (tak, jestem o tym przekonany, tak mam doświadczenie w motoryzacji od 1995 roku, tak zdaję sobie sprawę, że istnieją oleje lepsze tylko ich relacja jakość/cena jest niesatysfakcjonująca). Napisałem wcześniej - chcesz Motula? Dobry olej, kupuj nic się nie stanie ale nie oczekujcie, że szef firmy współpracującej z inną firmą olejową odpowie Ci - tak właśnie zalecamy Motula. A w sposób oficjalny nie spodziewam się obecności tego oleju w ASO (co nie znaczy, że ktoś go sobie zwyczajnie nie kupi i nie będzie sprzedawał).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, teorie spiskowe zawsze miały wzięcie ;) Dajże spokój. Jak można to wytłumaczyć jaśniej? SIP ma podpisana umowę z Lotosem, która niesie dla nas odpowiednie korzyści (wsparcie marketingowe, zespół rajdowy, współpraca z polskim producentem etc.). Lotos zrobił olej dla naszych silników boxera i naszych warunków eksploatacji (mówię o Polsce). Motul jest rekomendowany przez Subaru Europe ale nie wymagany więc SIP ma wolną rękę i podejmuje współpracę z partnerem zapewniającym większe korzyści bez utraty jakości (tak, jestem o tym przekonany, tak mam doświadczenie w motoryzacji od 1995 roku, tak zdaję sobie sprawę, że istnieją oleje lepsze tylko ich relacja jakość/cena jest niesatysfakcjonująca). Napisałem wcześniej - chcesz Motula? Dobry olej, kupuj nic się nie stanie ale nie oczekujcie, że szef firmy współpracującej z inną firmą olejową odpowie Ci - tak właśnie zalecamy Motula. A w sposób oficjalny nie spodziewam się obecności tego oleju w ASO (co nie znaczy, że ktoś go sobie zwyczajnie nie kupi i nie będzie sprzedawał).

Pozdrawiam

 

Dziękuję za wyczerpującą i szczerą odpowiedź - szkoda tylko, że tak późno/bo nie rozumiem co wzbraniało przed udzieleniem takiej odpowiedzi zaraz po pytaniu TZD/ i nie wpadła na to Dyrekcja, przepraszam Dział Techniczny... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaśniej się nie da.

 

Zaczekaj zaczekaj ;) Takie teorie (modne na naszym forum) tak szybko nie umierają ;) Nie doceniasz naszych rodzimych Holmes'ów :P

Pozdrawiam

Tak się składa, że ja też jestem koncern "nie-Subaru" :mrgreen: i wiem, że to dokładnie działa, jak napisał Subaryta. Nic dodać, nic ująć. Nie ma w tym ani ściemy, ani haczyka, ani niczego innego. Czysta polityka handlowa. Wszystko w temacie.

 

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucenie "niewygodnych" pytan do tego dzialu jest najlepszym wyjsciem, jak sie nie chce odpowiadac na te pytania... :roll:

 

No tak, teorie spiskowe zawsze miały wzięcie ;) Dajże spokój. Jak można to wytłumaczyć jaśniej? SIP ma podpisana umowę z Lotosem, która niesie dla nas odpowiednie korzyści (wsparcie marketingowe, zespół rajdowy, współpraca z polskim producentem etc.). Lotos zrobił olej dla naszych silników boxera i naszych warunków eksploatacji (mówię o Polsce). Motul jest rekomendowany przez Subaru Europe ale nie wymagany więc SIP ma wolną rękę i podejmuje współpracę z partnerem zapewniającym większe korzyści bez utraty jakości (tak, jestem o tym przekonany, tak mam doświadczenie w motoryzacji od 1995 roku, tak zdaję sobie sprawę, że istnieją oleje lepsze tylko ich relacja jakość/cena jest niesatysfakcjonująca). Napisałem wcześniej - chcesz Motula? Dobry olej, kupuj nic się nie stanie ale nie oczekujcie, że szef firmy współpracującej z inną firmą olejową odpowie Ci - tak właśnie zalecamy Motula. A w sposób oficjalny nie spodziewam się obecności tego oleju w ASO (co nie znaczy, że ktoś go sobie zwyczajnie nie kupi i nie będzie sprzedawał).

Pozdrawiam

Jacek, sorry, ale pytanie bylo adresowane do Dyrekcji... jestes Dyrekcja albo ofic. jej rzecznikiem?

nie? to daj szanse odpowiedziec temu, do kogo pytanie bylo bezposrednio skierowane (w odpowiednim watku)

 

mam nadzieje, ze napisalem wszystko jasno :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, sorry, ale pytanie bylo adresowane do Dyrekcji... jestes Dyrekcja albo ofic. jej rzecznikiem?

nie? to daj szanse odpowiedziec temu, do kogo pytanie bylo bezposrednio skierowane (w odpowiednim watku)

 

mam nadzieje, ze napisalem wszystko jasno :D

 

 

 

Luke Skywalker, a nie mówiłem? :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

istnieją oleje lepsze tylko ich relacja jakość/cena jest niesatysfakcjonująca

 

Jakoś po stronie klienta w cenach tego specjalnie nie widać, więc korzyści to raczej jedynie po stronie sip/aso...

 

Rozumiem, że Dyrekacja odpowiada na trudne pytania jedynie gdy temat trafia to tv ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...