Skocz do zawartości

Subaru 5W30 by Motul?


tzd

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A co w takim razie sie nadaje?

 

jest wątek "olej do subaru" trzeba przeczytać..... :wink: jest kilka dobrych rozwiazań a to z Motulem uważam za równorzędne z Lotosem..ale to moje prywatne zdanie... :wink:

 

Czytalem, ponad 150 stron i nic konkretnego nie wynika...;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę Dyrekcję o jasną informację!

 

Jaki olej, tj. nie tylko jaka firma firma ale również jakie parametry są obecnie zalewane w fabrycznie do Boxer Diesel, a jak innych to też interesuje to również co jest fabrycznie nalewane do benzyny.

Najbardziej mnie dziwi to, że Subaru Europe wskazuje na C2 a SIP na C3. Nie wiem czy mieszanie tych olejów przy dolewkach jest najlepszą możliwą propozycją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę Dyrekcję o jasną informację!

 

Jaki olej, tj. nie tylko jaka firma firma ale również jakie parametry są obecnie zalewane w fabrycznie do Boxer Diesel, a jak innych to też interesuje to również co jest fabrycznie nalewane do benzyny.

Najbardziej mnie dziwi to, że Subaru Europe wskazuje na C2 a SIP na C3. Nie wiem czy mieszanie tych olejów przy dolewkach jest najlepszą możliwą propozycją?

 

 

fabryczny olej jest tylko na dotarcie czyli ok. 5k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w takim razie sie nadaje?

 

jest wątek "olej do subaru" trzeba przeczytać..... :wink: jest kilka dobrych rozwiazań a to z Motulem uważam za równorzędne z Lotosem..ale to moje prywatne zdanie... :wink:

 

tym bardziej , że Motul średnio nadaje sie do Subaru....chyba żeby go wymieniać co 7.5 tyś.... :wink:

 

ps.nie mam umowy z żadną firmą olejową :mrgreen:

 

Panie Koper, wynika z tego, że lotos nadaje się do subaru też jedynie na 7 kkm :shock: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Koper, wynika z tego, że lotos nadaje się do subaru też jedynie na 7 kkm

jeżeli juz to na 7.5 kkm... :wink: ..z Lotosem nie miałem przyjemnosci do przebiegu 15 kkm , w swoim aucie , z Motulem mialem....a Pan uważa , że Motul jest najlepszy ? czy jako jeden z wielu podobnych do wyboru.... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Koper, wynika z tego, że lotos nadaje się do subaru też jedynie na 7 kkm

jeżeli juz to na 7.5 kkm... :wink: ..z Lotosem nie miałem przyjemnosci do przebiegu 15 kkm , w swoim aucie , z Motulem mialem....a Pan uważa , że Motul jest najlepszy ? czy jako jeden z wielu podobnych do wyboru.... :roll:

 

Panie Andrzeju, skoro Dyrekcja nie odpowiada, a Pan zabrał głos, pytanie kieruję do Pana. Na jakiej podstawie ocenia Pan jakość Lotosa i Motula? Testy? Dane techniczne? Co ma wyjątkowego Lotos Quazar, co zadecydowało o umowie z Subaru? Jak SIP ma się ustosunkować do Motula by Subaru Europe? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Koper, wynika z tego, że lotos nadaje się do subaru też jedynie na 7 kkm

jeżeli juz to na 7.5 kkm... :wink: ..z Lotosem nie miałem przyjemnosci do przebiegu 15 kkm , w swoim aucie , z Motulem mialem....a Pan uważa , że Motul jest najlepszy ? czy jako jeden z wielu podobnych do wyboru.... :roll:

 

7.5 kkm - oczywiście. Generalnie jest mi dokładnie obojętne który M czy L, ale po przeczytaniu wątku olejowego od 150+ do 60 nie mam zdania co jest najlepsze, bo dla mnie do oceny - porównań pozostają jedynie deklarowane parametry producnetów (nie mam laboratorium z silnikami testowymi, a pojedyńcze testy UOA są jedynie pojedyńczymi testami UOA). Jedyne co widzę to produkty Motul mają najpełniejszą dokumentację oraz dużo aprobat api/acea/producentów plus są wiele lat na rynku. Lotos w mojej ocenie dokumentację ma średnią, a co do doświadczeń z quzarem - f-mą lubrizol (dodatki) to są raczej na początku drogi - w kwitach np. 0w20 motul wygląda lepiej od lotos, ale to cała dostępna mi wiedza niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę Dyrekcję o jasną informację!

 

Jaki olej, tj. nie tylko jaka firma firma ale również jakie parametry są obecnie zalewane w fabrycznie do Boxer Diesel, a jak innych to też interesuje to również co jest fabrycznie nalewane do benzyny.

Najbardziej mnie dziwi to, że Subaru Europe wskazuje na C2 a SIP na C3. Nie wiem czy mieszanie tych olejów przy dolewkach jest najlepszą możliwą propozycją?

 

 

fabryczny olej jest tylko na dotarcie czyli ok. 5k km.

 

Kolego!

1. Nie o to pytałem...

2. Skoro tak wiele wiesz o oleju który jest fabrycznie zalewany, to może wyręczysz Dyrekcję i odpowiesz na pytania o to co to za olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fabryczny olej jest tylko na dotarcie czyli ok. 5k km.

to nie jest prawda... mozna go tez stosowac "normalnie", tj. wymiana zgodnie z zaleceniami instrukcji obslugi (olej ten jest dostepny w niektorych ASO Subaru - myslisz, ze sprzedawaliby olej, ktory jest dedykowany tylko na dotarcie silnika? :D )

 

 

Skoro tak wiele wiesz o oleju który jest fabrycznie zalewany, to może wyręczysz Dyrekcję i odpowiesz na pytania o to co to za olej?

to moze ja :P

 

z tego co wiem, wszystkie Subaraki, ktore sa "made in Japan", obecnie fabryke opuszczaja z takimi olejami firmy IDEMITSU

 

subaruoil1new.jpg

 

subaruoil2new.jpg

 

 

btw, oleje te nie maja sertyfikatow ACEA, a tylko API :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eddie_gt4 - jako zasłużony forumowić pewnie pamiętasz ile razy była dyskusja na ten temat. W H6 i 2.5N/A wymiana przy 5k km jest wpisana do książki. Nie pamiętam jak przy 2,5T ale i tak wszyscy to robią z wiadomych względów.

Podobno nawet serwisy nie wiedzą lub nie chcą powiedzieć jaki olej jest zalewany na docieranie. No ale widzę, że masz pewne przecieki... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak wiele wiesz o oleju który jest fabrycznie zalewany, to może wyręczysz Dyrekcję i odpowiesz na pytania o to co to za olej?

to moze ja :P

 

btw, oleje te nie maja sertyfikatow ACEA, a tylko API :D

 

 

Czy wiesz który jest do Boxer Diesel i troszkę modyfikuję w związku z tym poprzednie pytanie, czy mieszanie olejów 0W20 i 5W30 jest najlepszą możliwą propozycją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eddie_gt4 - jako zasłużony forumowić pewnie pamiętasz ile razy była dyskusja na ten temat. W H6 i 2.5N/A wymiana przy 5k km jest wpisana do książki. Nie pamiętam jak przy 2,5T ale i tak wszyscy to robią z wiadomych względów.

Podobno nawet serwisy nie wiedzą lub nie chcą powiedzieć jaki olej jest zalewany na docieranie. No ale widzę, że masz pewne przecieki... :mrgreen:

sie nie zrozumielismy... myslalem, ze masz na mysli, ze ten olej, ktory jest zalewany fabrycznie, pasuje tylko "na dotarcie", tj. po dotarciu nie mozna juz go uzywac... co do wymiany przy 5k km, to zgoda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eddie_gt4 - jako zasłużony forumowić pewnie pamiętasz ile razy była dyskusja na ten temat. W H6 i 2.5N/A wymiana przy 5k km jest wpisana do książki. Nie pamiętam jak przy 2,5T ale i tak wszyscy to robią z wiadomych względów.

Podobno nawet serwisy nie wiedzą lub nie chcą powiedzieć jaki olej jest zalewany na docieranie. No ale widzę, że masz pewne przecieki... :mrgreen:

sie nie zrozumielismy... myslalem, ze masz na mysli, ze ten olej, ktory jest zalewany fabrycznie, pasuje tylko "na dotarcie", tj. po dotarciu nie mozna juz go uzywac... co do wymiany przy 5k km, to zgoda :)

 

 

nie jest obowiązkowa jeżeli nie chcesz gwarancji :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wiesz który jest do Boxer Diesel

5W30

 

(...) i troszkę modyfikuję w związku z tym poprzednie pytanie, czy mieszanie olejów 0W20 i 5W30 jest najlepszą możliwą propozycją?

oczywiscie, ze nie jest... choc w intrukcji obslugi chyba jest zapis, ze mozna mieszac rozne oleje silnikowe

 

ale po co mieszac 0W20 i 5W30? :roll:

jezeli trzeba dolac, to imho lepiej dolac inny olej o takiej samej lepkosci...

 

-- 14 gru 2011, o 09:32 --

 

(...) jeżeli nie chcesz gwarancji :mrgreen:

juz mam sporo zamieszanie w glowie... po zakupie obecnego Subaraka otrzymalem komplet dokumentow, w tym wszystkie faktury (przy przebiegu 28 tys. km nie bylo ich wiele :D )

jako ciekawostke podam, ze do auta na gwarancji (3.0 H6) przy wymianie oleju po 5 tys. km zostal zalany olej... 5W40 :idea:

 

jak widac rozne ASO/rozni gwaranci roznie interpretuja zalecenia producenta (to tak w kontekscie pozycji SIP i zalewania LOTOS'a 5W30 C3 do SBD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Bardzo proszę nie pisać doktoratów na tematy olejowe w Dziale Pytań do Dyrekcji. Macie (cytowany już tu nawet) wątek olejowy i tam proszę błyszczeć wiedzą i pomysłami. Tu takiej dyskusji być zwyczajnie nie powinno. Co do samego pytania - na litość nieba, co Was obchodzi z kim SIP ma umowę? Olej NIE jest na gwarancji i możecie przywieźć własny byleby spełniał normy podane przez producenta. Czy będzie to Motul czy Castrol czy Lotos nie ma znaczenia. Jeżeli chcecie pakować Motula - można (choć to jak kupowanie Audi, płacisz tyle co za BMW czy Mesia a dostajesz VW ;) ) byleby spełniał normy. Subaru ZALECA oleje Lotos a skoro ZALECA to nie WYMAGA. W czym rzecz?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ASO sprawa jest prosta - przyjeżdża ktoś na przegląd - Subaru zaleca Lotos - lejemy LOTOS - jest marża, jest zarobek.

 

Przyjeżdża ktoś ze swoim olejem - nie ma marży - bo klient kupił olej, nie ma takiego zarobku.

 

Jako ciekawostkę podam, że ASO MITSUBISHI - w przypadku przyjazdu na przegląd /w okresie gwarancji lub po jej upływie/ pyta się na dzień dobry - czy lać olej zalecany przez producenta czy MOTUL :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy będzie to Motul czy Castrol czy Lotos nie ma znaczenia

Obawiam się, że nie masz racji :wink: Otóż wielokrotnie zaglądałem do wątku olejowego i zawsze między wierszami pobrzmiewał wyrok, że prawdziwi subaromaniacy, co tam subaromaniacy, prawdziwi mężczyźni leją Motula. I ja chciałem być prawdziwym mężczyzną... Z braku jednak zaufania do anonimowych informacji, latami smarowałem silniki swoich bokserów produktami: Mobile 1, Valvoline, Castrol, Lotos czyli tym co było aktualnie zalecane. Każdy z tych olejów, o ile mi wiadomo, spełnił swoje zadanie. Samochody jeżdżą, silniki boksują, co prawda nie wiem jak wygląda to od środka, ale wychodząc z założenia, że czego oczy nie widzą tego sercu nie żal, w ogóle się tym nie przejmowałem. Zawsze jednak w sercu tkwiła ta nieznośna zadra: nie jesteś prawdziwym subaromaniakiem...

 

Teraz, kiedy pojawiła się szansa na oficjalną rekomendację Subaru dla Motula, chciałbym zostać prawdziwym subaromaniakiem, co tam subaromaniakiem, prawdziwym mężczyzną: Mężczyzną by Motul :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Bardzo proszę nie pisać doktoratów na tematy olejowe w Dziale Pytań do Dyrekcji.

 

To chyba z żalu, że od półtora tygodnia Dyrekcja nie odpowiada, choć udziela się w innych wątkach. :wink:

 

Co do samego pytania - na litość nieba, co Was obchodzi z kim SIP ma umowę?

 

To już wiemy - z Lotosem... :wink:

 

zy będzie to Motul czy Castrol czy Lotos nie ma znaczenia.

 

Jak pokazują doświadczenia opisane w wątku olejowym jednak różnice są duże. Poza tym za taką marką jak np Motul czy Mobil stoi wielka i długa historia tych firm, doświadczenie w rajdach itp, a za Lotosem, sorry... :roll: Dlatego jeżeli firma, której zaufaliśmy zaleca lanie no-name-a, a za swoje auta zapłaciliśmy niemałe pieniądze, chcielibyśmy wiedzieć czy kierowała się tylko zwykłym finansowym dealem czy może wyjątkową jakością Lotosa, na której świat się jeszcze nie poznał... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Jeżeli chcecie pakować Motula - można (choć to jak kupowanie Audi, płacisz tyle co za BMW czy Mesia a dostajesz VW ;) )

nia ma jak to dokopac konkurentom (ups, zapomnialem, Subaru nie ma konkurentow, nawet w klasie premium :lol: )

 

Subaru ZALECA oleje Lotos a skoro ZALECA to nie WYMAGA. W czym rzecz?

Pozdrawiam

lubie takie podejscie :roll: :mrgreen:

prosze nie przewracac sprawy "do gory nogami" :wink:

wlasnie ze chodzi nam o to, ze SUBARU Europe zaleca konkretnego MOTUL'a, a SIP (ale nie SUBARU :idea: ) zaleca oleje LOTOS'a, charakterystyki ktorych w poszczegolnych wypadkach, btw, sa sprzeczne z zaleceniami SUBARU... :roll: (chociazby 5W30 C3 do 2.0D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...