Skocz do zawartości

Subaru XV [GP+GT] (MY12=>MY17+MY18=>MY22)


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

podobno można przejsc na starszy czynnik ( spreżarka klimy jest taka sama do obydwu czynników)
jest pisaniem farmazonów a przede wszystkim nieprawdziwe . Być może ma stare auto w którym przeglądy są po prostu tańsze - tego nie wiem ale do XV o którym jest wątek kosztują tyle ile napisałem
Dlaczego wole kupowac wszystko w jednym serwisie m.in olej:
http://tv.auto-swiat.pl/dacia-sandero-silnik-do-wymiany/6fryfz
bo nie mam zamiaru w razie W być w podobnej sytuacji co Pani w reportażu a przede wszystkim tracic nerwy. W Polsce wszystko jest możliwe i w przypadku awarii zazwyczaj zaczyna się szukanie dziury w całym. A tak ASO sprzedało aso jest gwarantem nic mnie nie interesuje chyba doskonale rozumiecie
 
Zresztą sam SIP na swojej głównej stronie umieszcza ceny przeglądów, które w przypadku XV i dolnośląskich ASO są jak najbardziej prawdziwe

Karas, nie chciałem, żeby mój wpis był "nie Ok". Oczywiście nie kwestionuję tego ile zaplacileś za przegląd, ale ja też napisałem prawdę. Może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem ....
1. Ostatnio zapłaciłem tyle ile napisałem w jednym z dolnośląskich ASO. Auto ma 9 lat, ale pamiętam, że już wcześniej zdarzało mi się płacić mniej niż wskazuje ten cennik
2. Napisałem, że wymieniłem w nowym aucie tłumik na inny i nie było to powodem do odmowy naprawy gwarancyjnej. Dlatego napisałem "mijacie się z prawdą".

Oczywiście, że większość modyfikacji może być podstawą do utraty gwarancji, ale nie wszystkie. Trzeba decydować się jedynie na to co gwarant/importer dopuszcza. Nie możemy się dziwić , że wymiana stacji multimedialnej nawet tego samego typu, może grozić utratą gwarancji, bo jest to ingerencja w układ elektryczny i trudno się dziwić, że ktoś nie chce ponosić odpowiedzialności za robotę innych. Przecież te reguły są stosowane wszędzie. I są pewne odstępstwa - np. 9 lat temu w ASO można było tak zrobić z układem wydechowym. Po prostu, przed zakupem auta, pytajmy co będzie można modyfikować a co nie.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojej - pax Panowie... ja co prawda nie miałem przygód z serwisem Subaru (tylko raz bowiem zaliczyłem przegląd - ten po roku użytkowania i... auto sprzedałem), ale to co opisujecie jest... niezłe! Mam jeszcze mój rachunek (scan) z pierwszego (tego po roku użytkowania) - "tradycyjnego" przeglądu XV 2.0 benzyna manual - rachunek jest na 980zł - przegląd był robiony w ASO w Łodzi - Subaru Point Łódź (nota bene od kilku miesięcy już chyba to ASO nie istnieje). Usługę wspominam raczej miło - była rzetelna, kulturalna, bez zbędnego naciągania... to tyle moich przeżyć z serwisem aut tej marki.

 

aby nieco zejść z wojennej ścieżki serwisowych poczynań (choć wierzę Wam, że różnie może być) - podam moje pierwsze spostrzeżenia (dla zainteresowanych) z jazdy Atecą (z lekkim zabarwieniem porównawczym do mojego poprzedniego XV)... :-) :

 

Plusy:

-oszczędniej jest niż w XV czy C-Maxie - nie kasowałem licznika i komputera pokładowego od momentu wyjazdu z salonu - jeżdżę tylko po mieście - 90% użytkowania na razie (głównie Łódź, Pabianice, Konstantynów Łódzki - włącznie z krótką obwodnicą), łączny przebieg od poprzedniego czwartku około 350km - z komputera pokładowego wychodzi mi na razie 7,5l/100km (powtarzam to dane z komputera, zasadniczo wyłącznie z jazdy po mieście - ale w porównaniu z danymi też z komputera choćby w XV - jest jednak oszczędniej);

-jest tu znacznie ciszej niż w XV (w pełnym zakresie porównawczym obrotów czy to w ruchu czy na postoju, czy jadąc szybko czy wolno) - to w ogóle inna bajka w tym względzie... wjechałem na taką autostradową mini obwodnicę Pabianic wczoraj - przy prędkości rzędu około 140km/h można w Seacie rozmawiać swobodnie, cicho i słuchać cicho audio - a wszystko jest słyszalne - nie trzeba podkręcać volume w radiu by cieszyć się dobrym dźwiękiem z 9 głośników - dla mnie super;

-jest parę fajnych gadżetów, których w XV nawet w najwyższej opcji nie było dostępnych - chyba, że się mylę - (podświetlenie wnętrza, szuflady pod fotelami, podgrzewana przednia szyba, elektrycznie uchylana klapa tylna z pamięcią ustawień, bezkluczykowy dostęp i odpalanie auta, wejście na karty pamięci SD, nawiewy klimatyzacji / ogrzewania na tylna kanapę, podłokietnik tylnej kanapy z "dziurą" na długie przedmioty, czujniki parkowania - boczne, przednie i tylne, front assist, ledowe światła z przodu i z tyłu, itd)... to tylko "gadzeciki" - ale w cenie wyposażeniowej opcji środkowej, a nie dopiero najwyższej - cieszą oko i sprawiają, że autko jest bardziej przyjazne kierowcy i pasażerom...;

-znacznie większy bagażnik niż w XV - o ile pamiętam w XV do dyspozycji przy zapasowym kole dojazdowym było około 360l (bez koła 380l), a tu mam przy kole zapasowym dojazdowym 490l (a wersja z napędem na jedna oś ma aż 510l)...;

-koło zapasowe - dojazdowe w cenie auta - w XV musiałem 500 zł dopłacić i sam docinać wytłoczki w środku wnęki bagażnika aby pasowało...;

-bardzo precyzyjnie się to autko prowadzi w zakrętach, przyjemnie - jak osobówkę, nie czuć wcale tego 20cm prześwitu w prowadzeniu i wyższego środka ciężkości - przy czym - co wyraźnie muszę podkreślić - jadąc wczoraj obwodnicą Pabianic w czasie burzy i dużego wiatru - auta nic nie ruszyło - a w XV w takich warunkach "pływałem" wręcz po całej drodze - taki był bowiem podatny na boczne podmuchy - co już wcześniej pisałem;

-rewelacyjne 9 głośnikowe SeatAudio - gra to super - w zasadzie tak jak SonyAudio z C-Maxa którego nie mogłem się wcześniej nachwalić... przy tym audio - zestaw w XV po prostu rzęził a nie grał...;

-lekkość konstrukcji - Ateca jest sporo lżejsza od XV (a nawet od C-Maxa czy od bratniego Tiguana) - co czuje się... choćby w portfelu podczas tankowania;

 

Minusy:

-dość mały bak paliwa - tylko 52 litry pod korek (czyli 10l mniej niż w XV) - ja wolę jak bak jest większy;

-brak regulacji wysokości mocowania przednich pasów bezpieczeństwa (to jest dla mnie absurdalne rozwiązanie jak na XXI wiek - zbyt duża oszczędność producenta na tym polu wg mnie - musze sobie to regulować wysokością ustawienia fotela) - bez sensu...;

-bardzo mało subtelne dźwięki czujników cofania, kierunkowskazów, komunikatów dźwiękowych ogólnie - w XV były znacznie przyjemniejsze dla ucha komunikaty dźwiękowe - choćby kierunkowskazów...;

-dźwięk silnika - taki trochę drętwy (tylko dźwięk - nie sama praca - której kultura jest super) - nie brzmi to - co oczywiste jak boxer, lecz raczej jak odkurzacz :-) ale za to autko jest cichutkie (choć robotę tu robi pewnie dobre wygłuszenie kabiny);

 

na razie więcej nie zauważyłem niuansów - dodam więcej porównań jak więcej kilometrów zrobię na różnych rodzajach tras i nawierzchniach.

 

pozdrawiam serdecznie - szerokości! :-)

 

 

 

 

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, reality napisał:

przy czym - co wyraźnie muszę podkreślić - jadąc wczoraj obwodnicą Pabianic w czasie burzy i dużego wiatru - auta nic nie ruszyło - a w XV w takich warunkach pływałem po drodze - taki był bowiem podatny na boczne podmuchy - co już wcześniej pisałem;

 

to może być kompensacja w wyniku pracy elektroniki (funkcja ESP to samo miałem w Yeti) dokładnie jest to korekcja bocznego wiatru i pochyłości drogi przez układ kierowniczy auta

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do ketivv: być może masz rację (w końcu i Skoda i Seat to VAG...) - mówiąc szczerze skupiłem się na przyjemności z jazdy podczas tego wiatru - nie wnikałem zbytnio czemu jest aż tak dobrze... :-)

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reality opis pierwszych kilometrów brzmi bardzo obiecująco. Przyglądałem się niedawno takiej altece z bliska. Przeswit robi wrażenie - prawie jak w XV, auto może sie podobac. Jakies testy w blotku czy na piaseczku już były? skrobnij coś jak "przybędzie kilometrów na budziku"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, reality napisał:

do Karas: jasna sprawa - juz nie moge sie doczekac az go testowo "zmieszam z blotem"... :-).  Pozdrawiam.

 

Testuj testuj - ciekawe jak się ten haldex sprawi :)

Z jedną twoją uwagą się nie zgodzę - Ateca z 4x4 na pewno nie będzie sporo lżejsza od XV. Ale niezależnie od tego, dzięki silniczkowi z turbo na pewno jest wyraźnie sprawniejsza 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do GREGG: hmmm... Jak tak patrze porownawczo w dane katalogowe obu aut (prospekty) to mi ponad 150kg wychodzi roznicy na korzysc Ateci - chyba ze to niezbyt pewne zrodla... - To Sorry  :-)

 

wkradł się tu błąd - poniżej wytłumaczyłem dlaczego... przepraszam.

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2017 o 13:13, reality napisał:

nawiewy klimatyzacji / ogrzewania na tylna kanapę, podłokietnik tylnej kanapy z "dziurą" na długie przedmioty, czujniki parkowania - boczne, przednie i tylne

No dobra, przekonałeś mnie ;)

Tego nie mam nawet w OBK, że nie wspomnę o XV żony.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do GREGG: moja Ateca waży 1380kg... - tak mam w książeczce wpisane, przepraszam za pomyłkę - spojrzałem na wagę auta z napędem tylko na przód zamiast 4x4 i stąd błąd... :-) dzięki za zauważenie omyłki. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, reality napisał:

do GREGG: moja Ateca waży 1380kg... - tak mam w książeczce wpisane, przepraszam za pomyłkę - spojrzałem na wagę auta z napędem tylko na przód zamiast 4x4 i stąd błąd... :-) dzięki za zauważenie omyłki. :-)

 

Luz, to nie pomyłka, opisywałeś tylko wrażenia z jazdy...

Subaru nie są ciężkie, więc wydawało mi się niemożliwe, żeby Ateca jako podobnej wielkości auto z 4x4 była dużo lżejsza ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cisza tu:) wkleję więc jakieś zdjęcia z plasti dipem na "chromowanych" elementach XV, trochę upierdliwe malowanie tym czymś ale efekt ... sami oceńcie, nie wyszło idealnie ale pierwsze koty za płoty ;) 

20170723_115519.jpg

20170723_115646.jpg

20170723_121801.jpg

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy już wiadomo, kiedy nowa generacja XV zagości na polskim rynku? Na Ukrainie już mają premierę i są testy na YT. Jak to możliwe, że europejski cywilizowany kraj jest tak do tyłu w stosunku do Dzikich Pól? ;)

 

 

Edytowane przez Ryba Piła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
2 godziny temu, Ryba Piła napisał:

Na Ukrainie już mają premierę i są testy na YT. Jak to możliwe, że europejski cywilizowany kraj jest tak do tyłu w stosunku do Dzikich Pól?

Każdy kraj mógł wydelegować jednego dziennikarza na wstępne testy. W naszym przypadku był to dziennikarz magazynu Motor. Tak więc u nas nie w internecie, lecz klasycznym print-medium.

mo_30_019_v1 (002).jpeg

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny ten nowy XV

Szkoda tylko, że nie ma odrobinę mocniejszego silnika.

No i cena jeszcze nieznana. 

Kilka dni temu jeździłem na testach obecna wersją. Troszkę mocy brakuje.

Uważam, że XV w swojej klasie nie ma póki co konkurencji patrząc pod kątem ceny.

W obecnej wersji brakuje gadżetów. Ale z tego co czytałem to nowa będzie odrobinę bogatsza. Poczekajmy na nową cenę.

Podejrzewam,że pierwsze egzemplarze pojawią się w PL tak na przełomie roku

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MKK napisał:

Uważam, że XV w swojej klasie nie ma póki co konkurencji patrząc pod kątem ceny

IMO gdyby tak było to po naszych drogach jeździłoby tego pełno tak jak innych mniejszych crossoverów a tak niestety nie jest i XV to egzotyczne i niespotykane auto . Ludziska kupują ASX'y , Kaszkaje, droższe od XV  bmw x1, audi a2 itp. a  XV'ow jak na lekarstwo. Więc albo ludziska nie potrafią liczyć swoich $$ , albo XV to wcale nie takie konkurencyjnie tanie auto jak napisałeś i w zakupie (możliwości finansowania, cena) i w utrzymaniu ( serwis co 15k km, spalanie). Bo podobać się może bo brzydkie nie jest.  Oczywiscie na niewielkie zainteresowanie modelem wpływa słaby wybór jednostek napędowych ( 2,0i oraz 1,6i do 1,5 tonowego auta :mellow: ) oraz konkurencja w postaci Forestera. Jeżeli chodzi o konkurencyjność to właśnie takim autem jak napisałeś jest Forek XT co doskonale widać na naszych drogach -  trochę tego śmiga

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czego wy się spodziewacie ? crossover jako samochód miejski nie potrzebuje 4x4

najtańszy crossover kosztuje 40 tyś jest nim dacia sandero stepwey  19 cm prześwitu , bagażnik większy a auto mniejsze od XV 

Potem jest suzuki sx4/vitara , nissan juke , bmw x1 wszystko dalej tańsze do subaru,

Subaru mi sie podoba ale do miasta kupiłem dacia sandero bo po 1 kosztuje 2 razy mniej a dostałem w tej cenie całkiem zgrabne wyposażenie (kamera cof , navi , grzane stołki , tempomat ) i najważniejszy silnik 0,9 TCE pali w mieście 6-7 l a ja zamówiłem wersje z fabrycznym lpg  wiec eksploatacja tego pojazdu będzie kosztować 3 razy mniej od subaru :)  14 zł za 100 km albo 45 zł w subaru.

Akcesoria w ASO są tańsze niż na allegro , chlapacze 80zł (subaru 400) listy drzwi (173 zł) (subaru 500)  , osłona progu bagażnika  233 (sub 400 )

5 letnia gwarancja + pakiet 5 serwisów bez żadnego wkładu  kosztował 1800 zł czyli przez 5 lat płące oc/ac i leje paliwo  w subaru 5 lat gwara to 2,5 tyś + 5 przeglądów optymistycznie tysiąc każdy czyli 8 tyś zł 

Na mojej skromnej ulicy osiedlowej stoi 9 daci , 3-4 dustery 2 logany mcv i właśnie 3 sandero , a subaru tylko 1 .  W 2012 na ulicy nie stała żadna dacia teraz jest powoli popularniejsza od passata 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Karenz napisał:

bmw x1 wszystko dalej tańsze do subaru

 

akurat BMW X1 to tańsze nie jest ;)

 

XV jest świetną koncepcją auta, wierzę, że nowy XV jest mocno poprawiony względem wcześniejszego modelu 

jak dla mnie zarówno model wcześniejszy jak i wchodzący na nasz rynek wyglądem z zewnątrz są piękne, wnętrze nowego to nie mój gust choć nie wątpię, że będzie praktyczne

 

tylko uboga oferta silnikowa ale z drugiej strony widocznie są klienci którym 2.0i wystarcza choć to muł do potęgi 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...