Skocz do zawartości

Subaru WRX STI [VA] (MY15=>MY18/MY22)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra, ja nowego STI nie widziałem (choć pewnie niedługo pomacam) i prędko nie kupię, ale takie coś znalazłem i wygląda ładnie. Wiem, że to oficjałka, ale chyba chyba kompletnych bzdur by nie opowiadał?

 

http://www.youtube.com/watch?v=6AFE9TqSgaM

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ja nowego STI nie widziałem (choć pewnie niedługo pomacam) i prędko nie kupię, ale takie coś znalazłem i wygląda ładnie. Wiem, że to oficjałka, ale chyba chyba kompletnych bzdur by nie opowiadał?

 

http://www.youtube.com/watch?v=6AFE9TqSgaM

 

jakbyś na Plejady z nami pojechał w tym roku....to było ich Kilka...!!!

 

zobaczyłbyś....pomacał...itd.... ;):P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy to ważne?, generalnie we wszystkich testach jest pełna zgoda, że to najlepiej prowadzące się seryjne STI, a to, że chcielibyśmy wszyscy więcej to inna sprawa :) trudziGT wydaje mi się porównanie STI do Mki czy RSki to chyba zbyt daleko idące, jeszcze 10 lat temu można byłoby robić takie porównanie, teraz to kompletnie inny świat i chyba Subaru szuka właśnie swojej niszy, a nie chce się ścigać z tymi autami.

nawet nie próbuje bo to w tej chwili inna liga zarówno cenowa jak i pod względem osiągów

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką też usłyszałem opinię. Na "zawodową" rajdówkę wydaje się być zbyt duży. Jest szybki ale tylko pozornie łatwy w prowadzeniu. Tzn. auto pięknie trzyma się drogi przy dużych prędkościach i w zakrętach ale trzeba uważać na to kiedy kończy mu się przyczepność. A kończy mu się - fizyki nie oszukamy (zwróćcie uwagę na ostatnim filmiku kiedy Tommi zakłada kontrę: jeszcze zanim auto zaczyna frunąć w zakręcie, w tym miejscu każdy z nas by poległ). Zawsze dojdziemy do takiej prędkości gdzie np. siłowa odśrodkowa pokona tarcie kół o jezdnię i wtedy może zaboleć. Na szczęście jest to bolączka wszystkich super samochodów B) : jedziesz, jedziesz i nagle świat zamienia się Tobie w kakofonię dziwnych dźwięków i kiepsko zmontowany film przyrodniczy :biglol:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To dla tych co twierdzą, że realizowane jest to za pomocą hamulców. Mam potwierdzenie z pierwszej ręki, że tak nie jest.

Myślałem, że to jest oczywiste. Było to już wyjaśnione w jakimś materiale prasowym, że STi nie ma systemu jak w Mercedesie i pozostałych Subaru (przychamowywuje koła) tylko jak w Audi (daje więcej momentu na zewnątrz).

 

Niestety nie jest to prawda. https://www.subaru.com.au/wrx-and-wrx-sti/key-features/active-torque-vectoring

Zresztą w Audi tez nie ma aktywnych dyfrów i działa to przez hamulce i tylko w ybranych modelach S i RS mozna dokupić zeszperowany tył.

 

Miałem na myśli właśnie modele S i RS. Przepraszam za niedopowiedzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłupieć można. To poprosimy o oficjalne info w tym temacie. Ja odnisołem wrażenie, że nie jest to tak prymitywne jak w Forku XT i auto ciągle bardzo ładnie przyspiesza.

 

Tył w STI jest zeszperowany ale nie wiem czy jest to sterowalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, KOCAR wczoraj na facebooku podał ,że STI ma taki system jak PRODRIVE P2, a więc sterowanie momentem... teraz to juz nie wiem.

 

Cytuję z profilu KOCAR-SUBARU:

"Jeśli ktoś twierdzi, że jego samochód świetnie trzyma się drogi, to po jeździe najnowszym STI z pewnością zmieni zdanie. Vectoring czyli aktywny rozdział momentu obrotowego na poszczególne koła zaskoczył mnie tak bardzo, że nadal nie mogę otrząsnąć się z szoku. Nie wiem gdzie są granice przyczepności tego auta na zakrętach i nie mam ochoty ich szukać. Technologia została przeniesiona z legendarnego samochodu Prodrive P2 "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktywny rozdział momentu obrotowego na poszczególne koła

No i zgoda. Tylko z tych wszystkich linków, a w szczególności z tego o PTV  przeniesienia momentu jest inicjowane przez przyhamowanie kół wewnętrznych.

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

aktywny rozdział momentu obrotowego na poszczególne koła

No i zgoda. Tylko z tych wszystkich linków, a w szczególności z tego o PTV inicjowanie przeniesienia momentu jest inicjowane przez przyhamowanie kół wewnętrznych.

 

Ale też zwiększenie przekazywanego momentu na tylne (!), pozostałe (!) koła, jak jest to napisane tu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ani co robi Torque Vectoring:)

Tu akurat dokłądnie wiadomo - napisane to jest wprost na australijskiej stronie Subaru. W zakręcie przyhamowywane jest wewnętrzne przednie koło, aby wciagnąc przód do wewnątrz zakrętu oraz dociążyć to koło, co powoduje że mamy wiecej przyczepności - taka zautomatyzowana jazda z lewa noga na hamulcu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukass, dokładnie tak jak piszesz:-) dzisiaj przesiadłem sie bezpośrednio z mojego sti 11 sedan do nowego modelu i poczułem jak to działa. Działa!!!! Dużo lepiej trzyma sie Drogi niż mój. Szczególnie na szybkich łukach. Dopiero takie bezpośrednie porównanie pokazuje , o ile szybsze jest nowe sti. Raju, dziękuje!

Edytowane przez marcinwrxsti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukass, dokładnie tak jak piszesz:-) dzisiaj przesiadłam sie bezpośrednio z mojego sti 11 sedan do nowego modelu i poczułem jak to działa. Działa!!!! Dużo lepiej trzyma sie Drogi niż mój. Szczególnie na szybkich łukach. Dopiero takie bezpośrednie porównanie pokazuje , o ile szybsze jest nowe sti. Raju, dziękuje!

Tylko że to bedzie pomogać tylko na przyczepnych nawierzchniach i w jeździe typu torowego, co potwierdza ze nowemu STi po raz kolejny bliżej jest do auta asfaltowego niz szutrowo/snieznego.

Wynika to z prostych przyczyn:

- po sniegu i szutrze często jeździ sie bokiem w kontrze, a wtedy system raczej zgłupieje bo koła nie sa skrecone w tą stronę co wynika z czujnika przeciążeń

- wymaga to działającego ABSu - a to jest coś co przeszkadza w jeździe po luźnym

 

Inna sprawa to taka ze granica pomiędzy trzyma w zakręcie, a poszedł w drzewa jeszcze bardziej sie zawęzi - to auto bedzie puszczać zero-jedynkowo i moze byc to zgubne dla niedoświadczonych w sportowej jeździe kierowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Lukass, dokładnie tak jak piszesz:-) dzisiaj przesiadłam sie bezpośrednio z mojego sti 11 sedan do nowego modelu i poczułem jak to działa. Działa!!!! Dużo lepiej trzyma sie Drogi niż mój. Szczególnie na szybkich łukach. Dopiero takie bezpośrednie porównanie pokazuje , o ile szybsze jest nowe sti. Raju, dziękuje!

 

Tylko że to bedzie pomogać tylko na przyczepnych nawierzchniach i w jeździe typu torowego, co potwierdza ze nowemu STi po raz kolejny bliżej jest do auta asfaltowego niz szutrowo/snieznego.

Wynika to z prostych przyczyn:

- po sniegu i szutrze często jeździ sie bokiem w kontrze, a wtedy system raczej zgłupieje bo koła nie sa skrecone w tą stronę co wynika z czujnika przeciążeń

- wymaga to działającego ABSu - a to jest coś co przeszkadza w jeździe po luźnym

 

Inna sprawa to taka ze granica pomiędzy trzyma w zakręcie, a poszedł w drzewa jeszcze bardziej sie zawęzi - to auto bedzie puszczać zero-jedynkowo i moze byc to zgubne dla niedoświadczonych w sportowej jeździe kierowców.

Proszę pamiętać, ze moze tez byc przeniesienie napędu bardziej na tył i/lub na koło przednie zewnętrzne. Powoduje to, ze auto moze zachowywać sie podobnie na nawierzchniach luznych jak RWD. Poza tym na szturze bez ATV obciążone jest koło tylko zewnętrzne, a w przypadku ATV dochodzi jeszcze drugie wewnętrzne co pomaga skręcić np. z dohamowania w przeciwkontrze. Faktem jest, ze margines miedzy przyczepnoscia, a jej brakiem jest bardzo mały, a granica przyczepnosci przesunięta jest bardzo daleko. Dlatego zgadzam sie ze stwierdzeniem, ze auto jest wymagające i przez to staje sie bardziej agresywne. Poza tym można nim śmigac blokami: ten układ nie jest tak durny jak np. w XTku, czy innym modelu. Wydaje sie, ze sterownik został tak zaprojektowany aby rozpoznawać tor jazdy z czujnikow na kolach i polozenia kierownicy, pedalu gazu i przeciazenia czyli balansu auta. Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Powoduje to, ze auto moze zachowywać sie podobnie na nawierzchniach luznych jak RWD.

To byłaby najgłupsza rzecz jką mozna by zrobić, bo auto byłoby zdecydowanie wolniejsze.

 

 

Poza tym na szturze bez ATV obciążone jest koło tylko zewnętrzne,

Ta sytuacja wystepuje głownie na przyczepnym asfalcie :idea:  Na szutrze spokojnie wystarcza nawet seryjna szpera, bo nie ma aż takiej dużej siły odśrodkowej która powodowałaby tak duże odciażenie - no chyba ze zawias za sztywny - zbyt asfaltowy o małym skoku.

quote name='Izotom'] ze auto jest wymagające i przez to staje sie bardziej agresywne

Jest szybkie i wymagające bo przejscie od kontroli do jej totalnego braku jest pewnie bardzo szybkie. Ale agresywne - to az tak chyba nie - agresywne to sa auta z dobrze poszperowanymi pasywnymi dyframi.

 

 

Poza tym można nim śmigac blokami: ten układ nie jest tak durny jak np. w XTku, czy innym modelu.

Nie łaczyłbym tego  z ATV - bokami latac mozna bo się da w STi wyłaczyć definitywnie ESP, a w innych modelach nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Twojej wypowiedzi uświadomiłem sobie, ze Dominik, nowym STI, nie jeździł prób szutrowych na Pleadach. Nie wiem czy z powodu dbania o SIPowy sprzęt czy właśnie ze zbyt dużej nadsterownosci albo małej wprawy w prowadzeniu tego auta. Intrygujące.

 

Przepraszam, jedna na pewno jechał pierwszego dnia. Drugiego ... na pierwszej Go nie było, a drugiej ... nie pamietam

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...