Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

 

Panowie,

 

czy mozecie dla potomnosci podac dokladne oznaczenia zestawow do wymiany SLSow w Forku 2.5XT?

1. standard (Kayaba + ?)

2. tanio (Delphi + monroe)

3. drozej-wyzej (Ironman + ?)

 

Sporo ludzi pyta, watek sie rozrasta a mozna by podac wszystkie mozliwe rozwiazania, poprosic adminow o edycje pierwszego posta + tematu (ze odpowiedz w 1 poscie) i temat bylby zalatwiony.

 

pomozecie ?

 

 

Ty masz forka 2 czy 3?

 

 

chyba zmienie avarata bo widze ze wprowadza w blad. Ja mam oczywiscie forka II (SG) z grudnia 2007r, rocznik modelowy to MY08

u Carfita zestaw :

amorki (KYB 334345 + KYB 334344) + sprezyny (RC6431  x2) kosztuje 1290pln

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również i mnie czekała wymiana tylnego zawieszenia więc pokażę jak wyszło;

  1. Amortyzatory  KAYABA  EXCEL-G  (KYB 334345)
  2. Sprężyny  KAYABA (RC6431)
  3. Mocowania / poduszki KAYABA  SM5422
  4. Osłony + odboje KAYABA Protection KIT 910046

 

Może komuś się przyda;

 

Na początek demontujemy plastikowe osłony w bagażniku, potem mocowanie dolne amortyzatora (2 śruby) następnie górne widoczne na foto (w bagażniku) oraz mocowanie przewodu hamulcowego z amora. Po wyjęciu całości odkręcamy górna śrubę (nad poduszką). Następnie montujemy odbojnik na lagę zakładamy sprężynę oraz osłonę pod poduszkę. Całość ponownie skręcamy a na koniec efekt końcowy…Forek znów stoi jak na niego przystało.

 

Całość pracy to około 45min. Trudność – w zasadzie żadna.

 

 

post-14719-0-33660200-1401019446_thumb.jpg

post-14719-0-52003700-1401019447_thumb.jpg

post-14719-0-25006400-1401019449_thumb.jpg

post-14719-0-59537500-1401019450_thumb.jpg

post-14719-0-78473500-1401019451_thumb.jpg

post-14719-0-99277400-1401019452_thumb.jpg

post-14719-0-83072900-1401019453_thumb.jpg

post-14719-0-33349400-1401019455_thumb.jpg

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna relacja. Kamil, a daj jeszcze znac czy idzie to zrobic samemu i pod domem czy trzeba koniecznie robic w zakladzie, zawsze to kilka stowek oszczednosci. Czy potrzebne sa jakies specjalistycznie narzedzia typu sciagacze do sprezyn czy wystaczy komplet kluczy, troche sily i w jedna osobe da rade to zalatwic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga bo nie opisałem tego. Oczywiście wszystko robiłem pod domem więc oszczędność jakaś była. Ściągacze oczywiście miałem w pogotowiu ale nie były potrzebne. Bez małej pomocy się nie obyło ponieważ przy dociśnięciu sprężyny trzeba było trzecią rękę żeby szybko złapać od góry. I kolejna pomoc potrzebna przy zakładaniu całości (żeby w bagażniku ktoś złapał chociaż jedną z trzech śrub mocujących cały amor).

 

Jeżeli chodzi o narzędzia to: klucz 19 - amor mocowanie dolne i górne_fot. 5

                                                     12 - śruby górne (bagażnik)_fot. 3

                                                             wkrętak krzyżak (plastiki w bagażniku) oraz np. płaski (do podwadzenia mocowania przewodu ham. z amora)

 

No i zobaczymy po paru dniach czy efekt się utrzyma bo możliwe że trzeba będzie zastosować inne mocowanie górne lub dystans.

 

PS; siła...no obiad trzeba zjeść konkretny :biglol:

Edytowane przez Kamaryn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... niestety mnie  też czeka wymiana tylnych amortyzatorów i sprężyn w moim foresterze 2007 2.0 N/A zastanawiam się nad zastosowaniem sprężyn RA5761 ponieważ są dłuższe od RC6431 o 19mm (lpg+hak) oczywiście musiałbym wtedy wymienić górną miskę sprężyny, czy ktoś taką wersje stosował u siebie?? gdzie mogę znaleść dokładne wymiary sprężyn i amortyzatorów KYB niestety na stronie intercarsu nie wszystko podają, w katalogu KYB też nie wiele?? Jakie dokładnie są różnice między amortyzatorami KY334191 a KYB334344 ??

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez marecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna relacja. Kamil, a daj jeszcze znac czy idzie to zrobic samemu i pod domem czy trzeba koniecznie robic w zakladzie, zawsze to kilka stowek oszczednosci. Czy potrzebne sa jakies specjalistycznie narzedzia typu sciagacze do sprezyn czy wystaczy komplet kluczy, troche sily i w jedna osobe da rade to zalatwic?

 

Wymieniałem w swoim forku amorki + sprężyny, z tym, że wybrałem amorki Daichi i tam górne mocowanie jest na śrube 21mm. niby nic, ale oryginalnie jest 19mm i z tego co tutaj widze w przypadku kyb również. sęk w tym, że w otwór w ori poduszce klucz 21 wchodzi tylko i wyłącznie nasadowy i to też nie każdy(musi mieć cienkie ścianki). a więc nie ma jak zablokować tłoka żeby sie nie kręcił. sporo sie z tym namęczyłem, wkońcu zrobiłem to tak, że przez kawałek gumy kluczem zaciskowym kolega złapał tłok, a ja przykręcałem śrube.

344yqrq.jpg

 

spokojnie pod domem da się to zrobić, wszędzie jest dobre dojścię, a ze "specjalistycznych" narzędzi to tylko ściągacze są potrzebne.

Edytowane przez Balcerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obywatelu Balcerek , jest prośba o wrzucenie fotek na amorach Daichi i sprężynach KYB bo rozumiem

że takie założyłeś. Fotka musi być z boku ;-). Oraz info jak się sprawują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie przejechałem z 5tys km, sprawują się bez zarzutu, nic nie puka, nie stuka, auto jest sztywne i pewnie się prowadzi. po wymianie miałem wrażenie, że jadę kompletnie innym autem, w porownaniu do zużytych sls-ów różnica była kolosalna. :D

Ciekawe jak będzie z trwałością tych amorków co prawda w internecie na temat Daichi nie znalazłem negatywnych opinii, ale chyba nie jest to firma z górnej półki... Mam nadzieje, że 25-30tys km jeszcze wytrzymają, a więcej forkiem raczej  nie zrobie :P

 

W tej chwili mam tylko taką fotkę, ale myślę, że jest ok, jak będziesz chciał inną to później moge pstryknąć :)

2yuk3lj.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj na stacji diagnostycznej poprosiłem o weryfikację amortyzatorów, okazało się że 3 mają powyżej 80% i jeden 77% ten który był regenerowany w Gdańsku, 2,5 roku temu (jakieś 70 tyś km przejechał w tym czasie). Od razu po regeneracji sprawdzałem go i wtedy miał jakieś 79%. Myślę zatem że można także polecić regenerację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...