Gość Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 (edytowane) . Edytowane 4 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Panowie, czy mozecie dla potomnosci podac dokladne oznaczenia zestawow do wymiany SLSow w Forku 2.5XT? 1. standard (Kayaba + ?) 2. tanio (Delphi + monroe) 3. drozej-wyzej (Ironman + ?) Sporo ludzi pyta, watek sie rozrasta a mozna by podac wszystkie mozliwe rozwiazania, poprosic adminow o edycje pierwszego posta + tematu (ze odpowiedz w 1 poscie) i temat bylby zalatwiony. pomozecie ? Ty masz forka 2 czy 3? chyba zmienie avarata bo widze ze wprowadza w blad. Ja mam oczywiscie forka II (SG) z grudnia 2007r, rocznik modelowy to MY08 u Carfita zestaw : amorki (KYB 334345 + KYB 334344) + sprezyny (RC6431 x2) kosztuje 1290pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 A może ktoś coś wie n/t nowinki w postaci austriackiego zamiennika SLS-ów o nazwie "Pedders"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacenty_ Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 (edytowane) A może ktoś coś wie n/t nowinki w postaci austriackiego zamiennika SLS-ów o nazwie "Pedders"? Czyżby to było to: http://www.pedders.co.uk/subaru-forester-sg-pedders-ezifit-strut-conversion-kit-rear_p22538557.htm ? Edytowane 24 Maja 2014 przez Jacenty_ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Dokładnie tak. Może ktoś to montował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamaryn Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Również i mnie czekała wymiana tylnego zawieszenia więc pokażę jak wyszło; Amortyzatory KAYABA EXCEL-G (KYB 334345) Sprężyny KAYABA (RC6431) Mocowania / poduszki KAYABA SM5422 Osłony + odboje KAYABA Protection KIT 910046 Może komuś się przyda; Na początek demontujemy plastikowe osłony w bagażniku, potem mocowanie dolne amortyzatora (2 śruby) następnie górne widoczne na foto (w bagażniku) oraz mocowanie przewodu hamulcowego z amora. Po wyjęciu całości odkręcamy górna śrubę (nad poduszką). Następnie montujemy odbojnik na lagę zakładamy sprężynę oraz osłonę pod poduszkę. Całość ponownie skręcamy a na koniec efekt końcowy…Forek znów stoi jak na niego przystało. Całość pracy to około 45min. Trudność – w zasadzie żadna. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Super relacja, widzę, że na tym zestawie Forek wrócił do normalnej wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Fajna relacja. Kamil, a daj jeszcze znac czy idzie to zrobic samemu i pod domem czy trzeba koniecznie robic w zakladzie, zawsze to kilka stowek oszczednosci. Czy potrzebne sa jakies specjalistycznie narzedzia typu sciagacze do sprezyn czy wystaczy komplet kluczy, troche sily i w jedna osobe da rade to zalatwic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamaryn Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 (edytowane) Słuszna uwaga bo nie opisałem tego. Oczywiście wszystko robiłem pod domem więc oszczędność jakaś była. Ściągacze oczywiście miałem w pogotowiu ale nie były potrzebne. Bez małej pomocy się nie obyło ponieważ przy dociśnięciu sprężyny trzeba było trzecią rękę żeby szybko złapać od góry. I kolejna pomoc potrzebna przy zakładaniu całości (żeby w bagażniku ktoś złapał chociaż jedną z trzech śrub mocujących cały amor). Jeżeli chodzi o narzędzia to: klucz 19 - amor mocowanie dolne i górne_fot. 5 12 - śruby górne (bagażnik)_fot. 3 wkrętak krzyżak (plastiki w bagażniku) oraz np. płaski (do podwadzenia mocowania przewodu ham. z amora) No i zobaczymy po paru dniach czy efekt się utrzyma bo możliwe że trzeba będzie zastosować inne mocowanie górne lub dystans. PS; siła...no obiad trzeba zjeść konkretny Edytowane 26 Maja 2014 przez Kamaryn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Do rozkręcania amora (klucz 19) dobrze mieć klucz udarowy pneumatyczny albo elektryczny, zwykłym nasadowym raczej będzie ciężko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamaryn Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 ...również widoczny na zdjęciu...ale warto ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marecki Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 (edytowane) ... niestety mnie też czeka wymiana tylnych amortyzatorów i sprężyn w moim foresterze 2007 2.0 N/A zastanawiam się nad zastosowaniem sprężyn RA5761 ponieważ są dłuższe od RC6431 o 19mm (lpg+hak) oczywiście musiałbym wtedy wymienić górną miskę sprężyny, czy ktoś taką wersje stosował u siebie?? gdzie mogę znaleść dokładne wymiary sprężyn i amortyzatorów KYB niestety na stronie intercarsu nie wszystko podają, w katalogu KYB też nie wiele?? Jakie dokładnie są różnice między amortyzatorami KY334191 a KYB334344 ?? Pozdrawiam. Edytowane 26 Maja 2014 przez marecki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Balcerek Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 (edytowane) Fajna relacja. Kamil, a daj jeszcze znac czy idzie to zrobic samemu i pod domem czy trzeba koniecznie robic w zakladzie, zawsze to kilka stowek oszczednosci. Czy potrzebne sa jakies specjalistycznie narzedzia typu sciagacze do sprezyn czy wystaczy komplet kluczy, troche sily i w jedna osobe da rade to zalatwic? Wymieniałem w swoim forku amorki + sprężyny, z tym, że wybrałem amorki Daichi i tam górne mocowanie jest na śrube 21mm. niby nic, ale oryginalnie jest 19mm i z tego co tutaj widze w przypadku kyb również. sęk w tym, że w otwór w ori poduszce klucz 21 wchodzi tylko i wyłącznie nasadowy i to też nie każdy(musi mieć cienkie ścianki). a więc nie ma jak zablokować tłoka żeby sie nie kręcił. sporo sie z tym namęczyłem, wkońcu zrobiłem to tak, że przez kawałek gumy kluczem zaciskowym kolega złapał tłok, a ja przykręcałem śrube. spokojnie pod domem da się to zrobić, wszędzie jest dobre dojścię, a ze "specjalistycznych" narzędzi to tylko ściągacze są potrzebne. Edytowane 30 Maja 2014 przez Balcerek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 właśnie po to był klucz udarowy/pneumat Wtdy jedną ręką trzymasz amor a drugą kluczem odkręcasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Obywatelu Balcerek , jest prośba o wrzucenie fotek na amorach Daichi i sprężynach KYB bo rozumiem że takie założyłeś. Fotka musi być z boku ;-). Oraz info jak się sprawują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Balcerek Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Na razie przejechałem z 5tys km, sprawują się bez zarzutu, nic nie puka, nie stuka, auto jest sztywne i pewnie się prowadzi. po wymianie miałem wrażenie, że jadę kompletnie innym autem, w porownaniu do zużytych sls-ów różnica była kolosalna. Ciekawe jak będzie z trwałością tych amorków co prawda w internecie na temat Daichi nie znalazłem negatywnych opinii, ale chyba nie jest to firma z górnej półki... Mam nadzieje, że 25-30tys km jeszcze wytrzymają, a więcej forkiem raczej nie zrobie W tej chwili mam tylko taką fotkę, ale myślę, że jest ok, jak będziesz chciał inną to później moge pstryknąć 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Wygląda ok , tył nie stoi niżej? Sprężyny to Kyb? Dzięki za fotkę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Balcerek Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Tak, Kyb. Może minimalnie niżej niż na sprawnych SLS-ach ale nie jestem pewien , mam lpg także tył jest troszkę dociążony. ale na pewno jest zdecydowanie wyżej niż przy padniętych sls-ach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Można pomierzyć, jaka jest różnica miedzy przodem a tyłem i zastosować podkladki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamaryn Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Tak jak przypuszczałem trochę sobie usiadł. Od kiedy zmieniłem sprężyny, przód ma 77cm tył ~76cm. Można oczywiście zastosować dystans ale akurat dla mnie nie ma to żadnego znaczenia - bardzo mało zauważalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marioxy Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Przydatna foto-instrukcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Ja wczoraj na stacji diagnostycznej poprosiłem o weryfikację amortyzatorów, okazało się że 3 mają powyżej 80% i jeden 77% ten który był regenerowany w Gdańsku, 2,5 roku temu (jakieś 70 tyś km przejechał w tym czasie). Od razu po regeneracji sprawdzałem go i wtedy miał jakieś 79%. Myślę zatem że można także polecić regenerację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Można zamontować jeden regenerowany, a drugi pozostawić stary? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Ja tak zrobiłem i jak widać jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Pytam, bo prawy już od jakiegoś czasu jest mokry, a z funduszami kiepsko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się