sartek Opublikowano 30 Maja Udostępnij Opublikowano 30 Maja 8 godzin temu, radekk napisał(a): Są amortyzatory do graveli, na pewno Fox ma. Coś w granicach skoku 50 mm mi się kojarzy No ale w naturze takie rzeczy właściwie nie występują. 99,9% graveli ma sztywny widelec. Ja jak dotąd nie widziałem na żywo gravela z amortyzacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 30 Maja Udostępnij Opublikowano 30 Maja 55 minut temu, sartek napisał(a): No ale w naturze takie rzeczy właściwie nie występują. 99,9% graveli ma sztywny widelec. Ja jak dotąd nie widziałem na żywo gravela z amortyzacją. Amortyzatory sa i to rozne - od tradycyjnych po cudenka w stylu headshok czy mostki do kierownicy z minimalnym skokiem... nic nowego poprostu przerobki dawnych rozwiazan. Jesli lubisz kolarke i pozycje na niej, a przy tym jezdzisz w terenie ktory nie wymaga gorala, to gravel ma sens. Wiekszosc ludzi na gravelach to ludzie z zamilowaniem do szosy, i poprostu wola miec sztywny widelec bo to znaja i to lubia. Dla kogos z doswiadczeniem MTB jest to troche dziwne, ale zrozumiale. Jak juz wspomnialem - do jazdy ktora opisujesz stary rower na 26 calowych kolach spokojnie starczy z napedem 3x9. Kupowanie innego roweru, bo inni takie kupuja jest srednio racjonalnym podejsciem, ale rozumiem bo sam tak mialem. Sam jezdza w trudnym technicznie terenie, ale bez stromych zjazdow czy skokow, i moje wszystkie rowery z 26 calowymi kolami mi starczaja. W tym tygodniu kupilem rame Kona Kula Deluxe na ktorej bede budowal sobie kolejny rower, i mam nim zamiar pomykac po szlakach z wielka radoscia i satysfakcja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 30 Maja Udostępnij Opublikowano 30 Maja Godzinę temu, sartek napisał(a): No ale w naturze takie rzeczy właściwie nie występują. 99,9% graveli ma sztywny widelec. Ja jak dotąd nie widziałem na żywo gravela z amortyzacją. są nawet gravele z tylną amortyzacją, ale u nas to raczej mało powszechne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyman Opublikowano 31 Maja Udostępnij Opublikowano 31 Maja Giant był jedną z pierwszych firm która 10 lat temu zaczęła sprzedawać gravele w Europie, był to model Anyroad i Revolt. Teraz, jako pierwsi dali gravela z amortyzatorem. https://www.giant-bicycles.com/pl/revolt-x-1-2023 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 31 Maja Udostępnij Opublikowano 31 Maja Nawet Lefty zawitał do gravelowego świata 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 31 Maja Udostępnij Opublikowano 31 Maja Czy ktoś z Was miał do czynienia z tańszymi rowerami elektrycznymi MTB? Np Decathlon ? ROCKRIDER Rower Elektryczny Górski Mtb Rockrider E-St 900 27,5"+ 7499.00zł https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-168875?utm_source%3Dmobileapp%26utm_medium%3Dshare%26utm_campaign%3Dproductpage=Generalnie czy da się kupić coś sensownego do 10 kPLNWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 1 Czerwca Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca (edytowane) @Gazik Tak pobieżnie - w Centrum Rowerowym widziałem Superiora, Raymona, a nawet Orbea Keram mieści się w budżecie. Chyba wszystkie na Boschu. Parametry musiałbyś sobie porównać, ale konkurencja jest Edytowane 1 Czerwca przez Zyzol 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 1 Czerwca Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca Wielkie dzięki za alternatywę. Postudiuję specyfikacje. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 3 Czerwca Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca W dniu 31.05.2024 o 08:16, Zyzol napisał(a): Nawet Lefty zawitał do gravelowego świata Bardziej się zastanawiam, co to za tylny trójkąt pokombinowany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 3 Czerwca Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 42 minuty temu, Knurek1111 napisał(a): Bardziej się zastanawiam, co to za tylny trójkąt pokombinowany... To „full” Punkt obrotu jest jeden plus praca karbonu. Tylko nie wiem, czy bardziej pracuje rura podsiodłowa czy widełki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 4 Czerwca Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca (edytowane) 23 godziny temu, Zyzol napisał(a): To „full” Punkt obrotu jest jeden plus praca karbonu. Tylko nie wiem, czy bardziej pracuje rura podsiodłowa czy widełki. Tylko ciekawe co tłumi. BMC wstawiał kiedyś poduszkę polimerową na górnym łączeniu trójkąta. Ale tutaj widzę w tym miejscu zawias (bo i trójkąt łączy się z rurą pod większym kątem). Edytowane 4 Czerwca przez Knurek1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 4 Czerwca Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2 godziny temu, Knurek1111 napisał(a): Tylko ciekawe co tłumi. BMC wstawiał kiedyś poduszkę polimerową na górnym łączeniu trójkąta. Ale tutaj widzę w tym miejscu zawias (bo i trójkąt łączy się z rurą pod większym kątem). Tlumi poprostu karbon, a uginaja sie tylnie widelki - tak jak kiedys bylow w Skalpelu, i Yeti 575, a tlumienie odbywa sie na tej samej zasadzie co w amortyzatorach Lauf. Zawias jest tak naprawde gdzies w polowie dystansu miedzy tylnia osia a srodkiem suportu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 4 Czerwca Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 3 godziny temu, Knurek1111 napisał(a): Tylko ciekawe co tłumi. Znalazłem taki filmik tłumaczący schemat działania 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca (edytowane) Totalny bezsens z tą amortyzacją w gravelu, chociaż wpasowuje się w trend: szosa -> szosa endurance -> gravel -> gravel z kasetą mtb -> gravel z oponami mtb -> gravel z amortyzacją -> ..... Im ktoś jest dalej na prawo tym bardziej potrzebuje MTB a nie gravela. Można sobie odpuścić ten cały bullshit o oporach, wadze, itp. Ostatnio miałem ciekawą dyskusję gdzie interlokutor argumentował sens gravel bo pozycja (stack/reach) jest bardziej agresywna. Mocno się zdziwił jak mu podałem stack/reach dla paru MTB Edytowane 5 Czerwca przez RoadRunner 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca Ja na 25letnim mtb na semislickach jeżdżę praktycznie tak samo szybko na asfalcie jak na szosówce. Może z 1-2 km/h różnicy, a to przecież rowery z dwóch końców skali.Więc wszystkie te wersję pośrednie są równie dobre, a największą różnicę robią opony 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca Na starym to faktycznie możesz dać radę, na współczesnym z 1 blatem z przodu już niekoniecznie dotrzymasz towarzystwa, albo faktycznie musisz szybko przebierać nóżkami. W obecnych MTB założenie zębatki 36-38t to chyba max w większości wypadków, a niekiedy i na 34t się kończy. W takim gravelu jak patrzę zazwyczaj masz te 40t, a jak 2 blaty to często 46/48t, nie mówiąc już o szosówkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca (edytowane) 35 minut temu, radekk napisał(a): Na starym to faktycznie możesz dać radę, na współczesnym z 1 blatem z przodu już niekoniecznie dotrzymasz towarzystwa, albo faktycznie musisz szybko przebierać nóżkami. W obecnych MTB założenie zębatki 36-38t to chyba max w większości wypadków, a niekiedy i na 34t się kończy. W takim gravelu jak patrzę zazwyczaj masz te 40t, a jak 2 blaty to często 46/48t, nie mówiąc już o szosówkach Bez przesady. 32 z przodu i 10 na najmniejszej zębatce z tyłu to 38 km/h przy kadencji 90. Z 34 jest 41 km/h Jak ktoś na szosie trzyma 40 km/h to szacunek. Absolutnie nie neguję sensu większych blatów bo sam przez 4 lata ścigania się na szutrach gravelem nie wyobrażałem sobie jazdy na mniejszym blacie niż 42 ale rok temu do kolekcji doszedł mi lekki MTB którym bez problemu robię takie czasy jak na gravelu. Jako, że jeżdżę też ultra to dla mnie duży plus gravela to możliwość zmiany chwytu co przy kilkudziesięciu godzinach jazdy się przydaje. Edytowane 5 Czerwca przez RoadRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 27 minut temu, RoadRunner napisał(a): do kolekcji doszedł mi lekki MTB Pochwal się, sam zaczynam się powoli i nieśmiało rozglądać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 54 minuty temu, RoadRunner napisał(a): Bez przesady. 32 z przodu i 10 na najmniejszej zębatce z tyłu to 38 km/h przy kadencji 90. Z 34 jest 41 km/h Jak ktoś na szosie trzyma 40 km/h to szacunek. Absolutnie nie neguję sensu większych blatów bo sam przez 4 lata ścigania się na szutrach gravelem nie wyobrażałem sobie jazdy na mniejszym blacie niż 42 ale rok temu do kolekcji doszedł mi lekki MTB którym bez problemu robię takie czasy jak na gravelu. Jako, że jeżdżę też ultra to dla mnie duży plus gravela to możliwość zmiany chwytu co przy kilkudziesięciu godzinach jazdy się przydaje. ale na blacie 46/48 to już będzie ponad 50km/h. Osobiście nie wiem na jakiej kadencji zazwyczaj jeżdżę, ale zakładam że 90 byłbym w stanie kręcić krócej niż 90 sek, a i tak by mnie trzeba reanimować. Nie mierz wszystkich swoją skalą Jakbym z Tobą miał jechać to sądzę że nawet na szosie z blatem 52 bym za Tobą nie nadążył choćbyś jechał na oponie 2,8 cala i blacie 32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca (edytowane) Koledzy! Jako że na moim gravelu Bianchi (bliżej mu do szosy niż do MTB) jednak średnio wygodnie jeździ się typowo po lasach, piachach, kamienieniach i innych takich, umyśliłem sobie, że kupię sobie jeszcze MTB, specjalnie na wypady w miejsca, w których taki rower sprawdzi się lepiej. Niby to dodatkowa inwestycja, ale jako całkowity amator niczego specjalnego nie potrzebuję. Do tego za dwa-trzy lata mój starszy syn prawdopodobnie i tak osiągnie mój wzrost i będzie trzeba mu kupić rower tego typu, więc może trzeba tę decyzję po prostu przyspieszyć. Czas na konkretne pytanie: co jest nie tak z podlinkowanym poniżej rowerem? Cena wydaje się atrakcyjna, a sam sprzęt też wydaje się spełniać moje potrzeby. https://www.rosebikes.pl/rose-count-solo-2-2701966?product_shape=Dark+Blue+fluo+Yellow&article_size=M Edytowane 5 Czerwca przez sartek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca Jak do jeżdżenia po lesie, a nie po górach to wszystko z nim ok.Po prostu wszystko najtańsze co można sobie wyobrazić, żeby mieć 1x12 i powietrzny widelec. Do tego trochę (ale bez przesady) staroświecka "szosowa" geometria, ale na leśnych drogach to nie przeszkadza, podobnie jak dość wysoka masa jak na ten typ roweru. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca ale na blacie 46/48 to już będzie ponad 50km/h. Osobiście nie wiem na jakiej kadencji zazwyczaj jeżdżę, ale zakładam że 90 byłbym w stanie kręcić krócej niż 90 sek, a i tak by mnie trzeba reanimować. Nie mierz wszystkich swoją skalą Jakbym z Tobą miał jechać to sądzę że nawet na szosie z blatem 52 bym za Tobą nie nadążył choćbyś jechał na oponie 2,8 cala i blacie 32:upside-down-face_1f643-small:Hehe, chciałbym zobaczyć jak utrzymujesz (czy ktokolwiek spoza zawodowego peletonu) na płaskim te ponad 50 kmh Polska płaska kraj, a takie twarde przełożenia to tylko do dokręcania z góry są potrzebne.Kadencja 90 jest dość standardowa dla każdego kto ciut więcej jeździ i nie chce zabić kolan. A co do przełożeń, to nie można tak prosto patrzeć na liczbę zębów w blacie, bo stary góral był 26, a nowy jest 29, więc nawet z blatem 32 na płaskim nie ma dramatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2 godziny temu, sartek napisał(a): Cena wydaje się atrakcyjna, a sam sprzęt też wydaje się spełniać moje potrzeby. https://www.rosebikes.pl/rose-count-solo-2-2701966?product_shape=Dark+Blue+fluo+Yellow&article_size=M Edytowane 2 godziny temu przez sartek A ile masz wzrostu? Pewnie niedługo będę sprzedawał Scotta w rozmiarze S. Może trochę droższy za to znacznie lżejszy mimo napędu 2x11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca Godzinę temu, Bosman napisał(a): Jak do jeżdżenia po lesie, a nie po górach to wszystko z nim ok. Po lesie, nie po górach. Godzinę temu, Bosman napisał(a): staroświecka "szosowa" geometria A jaka geometria jest nowoczesna? Serio pytam Godzinę temu, Bosman napisał(a): wszystko najtańsze co można sobie wyobrazić A za co byś dopłacił w granicach przyzwoitości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 1 minutę temu, Zyzol napisał(a): A ile masz wzrostu? Pewnie niedługo będę sprzedawał Scotta w rozmiarze S. Może trochę droższy za to znacznie lżejszy mimo napędu 2x11 Mam 180 cm. W poprzednim gravelu miałem napęd 1x i uważam, że na wielkopolskie nie-góry to znakomity wybór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się