Skocz do zawartości

Diesel czy benzyna?


drstepi

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowym forumowiczem i zastanawiamy się właśnie nad zakupem Outbacka diesla....

 

Przy przebiegach 70 000 km rocznie diesel będzie zdecydowanie sensowniejszy. Znam osobiście parę osób, które jeżdżą Foresterami czy Outbackami z tym silnikiem i bardzo sobie go chwalą. Nie mają problemów ze sprzęgłem ani z filtrem DPF. Problem palonego sprzęgła realnie dotknął kilku procent użytkowników boxer diesel - a po wgraniu softu wydaje się wygasać. Uważam że prawdopodobieństwo wystąpienia jakiejkolwiek awarii związanej z boxer diesel Subaru jest podobne jak u innych producentów aut. Nowoczesne diesle są po prostu wszystkie bardzo skomplikowane. Plusem Subaru jest to, że dostajesz "gratis" AWD.

 

Podobno w przyszłym roku ma się pojawić diesel z automatem i problem sprzęgła zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Na podstawie doswiadczenia z Foresterem moge powiedziec, ze nowy silnik jest zdecydowanie bardziej elastyczny i sprawia wrazenie znacznie bardziej dynamicznego w dolnym i srednim zakresie obrotow.

 

 

Szkoda niestety ze to tylko wrazenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

explorare, nie przejmuj się specjalnie tymi narzekaniami na sprzęgło. Sprawa mocno rozdmuchana. Mam na forku 50kkm i nic sie nie dzieje a niektórzy forumowicze mogą potwierdzić ze nie rożne cuda tym autem robiłem. Ciągam przyczepę, hulam po lasach i piachach.

Przy takich przebiegach jak piszesz zdecydowanie dyszel. Silnik jest bardzo cichy i przyjemny na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

osobiscie ja juz 2 raz bym dyszla z sip nie kupił przejechalem sie audi a4 w tej samej cenie(jest rowniez promocja a6 w cenie a4) 140hp i calkiem inne wrazenia z jazdy a o wykonaniu juz nie mowie bo to przepaść. audi oczywiscie bylo w quatrro.Do Legaska poprostu musialem sie przywyczaic i teraz juz smiga bez problemu a moja pani np wogole nie lubi nim jezdzic podoba jej sie tylko spalanie w porownaniu do wrx-a i evo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejechalem sie audi a4 w tej samej cenie(jest rowniez promocja a6 w cenie a4) 140hp i calkiem inne wrazenia z jazdy a o wykonaniu juz nie mowie bo to przepaść. audi oczywiscie bylo w quatrro.

No chyba trochę przesadziłeś z tą ceną.Też brałem tą opcję pod uwagę ale nicniemające A4 quattro jest o 30000zł droższe :shock:

Pozatym A4 jest w środku duuużo mniejsze od outbacka, wielkościowo Outback=Passat raczej. Jeżdzę Passatem, nie bez obaw (sprzęgło itd)

zamówiłem OBK 2.0D, i to nie ze względu na to że dużo jeździmy, poprostu lubię traktory a w przypadku oferty subaru 2.0D wydaje się być najlepszą

opcją poza 3.6 oczywiście ale to odpadło ze względu na cenę i spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jest wyprzedaz jeszcze audi 2010r :P

 

No może znajdziesz gdzieś u dealera takie auto, mi się nie udało, z wyprzedaży zaproponowali mi A4 allroad z 2010r. za 200000 :lol:

czyli dokładnie o 60000 drożej niż OBK, nie jestem przekonany że aż o tyle jest lepszy natomiast mniejszy napewno :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie ja juz 2 raz bym dyszla z sip nie kupił przejechalem sie audi a4 w tej samej cenie(jest rowni

Subarowskiego boxera nie ma co porównywać VAG-owskim 143 konnym Common-Railem, różnica jest bardzo wyraźna...nie tylko pod względem kultury pracy ale także elastyczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez jezdze nowym Passatem 140 TDI w DSG i DSG fajna sprawa w Legasiu bylaby bajka. Dyszel w TDI strasznie wyciszony ale to co slychajc jest do DUPY i siedzenie jest do bani po godzinie bola plecy. Skonczcie z tymi Audi i VW to sa do dupy auta i tyle. Mainstream dla leminsow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nigdy vw nie ma mowy ale za jakis czas A8 LUB A9 to bedzie cos super na trase dla mnie,narazie musze w pikapa sie przesiaść bo inaczej do domu nie da rady podjechac smiesznie to wyglada na dole zostawiamy subaraki a do domu quadem podjezdzamy :mrgreen: sorry za offa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jasne ale A8 to inna klasa, tez bym wolal Astin Martin np. DB9 :roll:

SBD brzmi fajnie i nie potrzeba wyciszac a to jak dla mnie bardzo wazne inne frekwecje nie dziala tak na nerwy jak TDI, tych nie trawie i moga wstawic nie wiadomo jakie plastiki, plebski motor pozostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem brać a8 w dyszli 3l lub 4.2 i lpg ale cos mnie podkusilo zeby jeszcze legaska wyprobować. Wniosek mam jeden jak subaru dla mnie to tylko STI lub Spec B.

Ale bez jaj, jak się ma 2l diesel to aut z silnikami 3l albo 4,2l? Nie wspominając o wielkości A8 i Legacy, czy też cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego za akcje z moim miskiem dostalem 24pkt i 6000pln(mialo byc 80.000 plius wybita szyba i przeciety pas :evil: )kary.Wiec umowa byla w firmie i domu ze cos slabszego bo nie da sie tak odrazu nogi odchudzić :mrgreen: teraz juz sie da(na wyjazdy dostaje a8 4.2tdi zero mandatow) ale priorytety sie zmienily , musze pikapa miec bo do domu quadem podjezdzam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam OTB w dyszlu i nie narzekam. pali mi 6.6 jezdze w trybie mieszanym.Pol na pol miasto z trasa. Mam DPF przelotowy wiec nie ma problemu z jego przepalaniem. Nawet nie mam kontrolki. Auto ma 106000 przejechane i tego nie czuc. Zawieszenie dziala super. DO sprzegla trzeba sie przyzwyczaic. MOj poprzendik jedno spalil ale ciagnal przyczep i moze dlatego.Moment jest tak wysoki, ze mozna ruszac pod gorke bez gazu. Wazne zeby powyzej 1800 obrotow miec puszczone sprzeglo i tyle, mozesz ciagnac do oporu. Pozniej wchodzi caly moment, a ze przy 4x4 nie zerwiesz przyczepnosci to idzie wszystko na sprzeglo i tyle. Kwestia troszke spokojniejszego ruszania ze swiatel i tyle. Jak mu stukna 3 lata zrobie chipa to zobaczymy czy sprzeglo wytrzyma. Bardzo fajny samochod, dynamiczny, dobrze prowadzi sie w zakretach. Ja jestem zadowolony:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wazne zeby powyzej 1800 obrotow miec puszczone sprzeglo i tyle, mozesz ciagnac do oporu.

1800 to trochę dużo. Z własnego doświadczenia powiem, że na najniższym biegu w 99% przypadków sprzęgło mam "sklejone" poniżej 1000 rpm. W przypadku większego nachylenia oraz obciążenia auta - 1% przypadków - sprzęgło może być "sklejone" trochę wyżej, jednak nadal zdecydowanie poniżej 1500 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem Mazdę6 ze spalonym sprzęgłem z powodu ... TCS a raczej głupoty kierowcy. Kierowca w zimie jechał po lodzie w korku i auto "nie chciało jechać" to cisnął gaz. A że TCS hamował mu koła to cały uślizg powstawał na sprzęgle. I sprzęgło z 2-masą do wymiany. W Maździe nawet ostry start na mokrym potrafi się skończyć smrodem ze sprzęgła. Tak więc także w ośce ten problem może się pojawić jak nie ma uślizgu na kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Przeniosłem się tu z moim pytankiem bo poprzednio się źle pokierowałem ;)

podklejam się do tematu bo zapewne było juz tu kilka takich. Nawiasem mowiąc przydalby się doklejony "Poardy przed zakupem" czy cos takiego.

Planuje zakup Legacy (sedan lub kombi) od 2007r. Prosze o info dla calkowitego laika w kwestii subaru. Nie moge nawet znaleźć info jakie dokładnie były tam silniki. Wiem o 2.0 165KM, 2,5 GT, 2.0 D, 3.0. Zdarza sie tez w ogłoszeniach 2,5 173KM oraz 2.0 150KM.

Interesuje mnie auto tylko po liftingu, z mocnym silnikiem. Przyzwyczajony jestem do spalania 8-14L/100km. LPG napewno nie bedzie a wiem, że 3.0 wymagaja regulacji luzu zaworów na LPG ale czy na bezynie też? Jakie sa inne wady 3.0?

Jak z głośnoscią tych aut powyżej 150km/h (wszystkie silniki)?Chodzi mi zarówno o hałas silników jak i szumy szyv bez ramek.

Na co szczególnie uważać w tym modelu? Słyszalem o wadach hamulców w 3.0 ale na czym ta wada polega?

Czy silnik 2.0 165KM wystarcza do żwawej jazdy? Na papierze wypada słabo ale jak subiektywne odczucia? Do tej pory mialem kilka BMW, teraz to 523i czyli 2,5L 170KM, 6 cylindrów więc przydaloby się tylko piąc w górę co do osiągłow i kultury pracy. Subaru przekonuje niezawodnością ale musi tez pokazać trochę drapieżności. Prosze o rady który model wybrac. I dodam, że wchodzi w grę tylko poprzedni po lifcie bo nowy zupełnie mi się nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Przeniosłem się tu z moim pytankiem bo poprzednio się źle pokierowałem ;)

podklejam się do tematu bo zapewne było juz tu kilka takich. Nawiasem mowiąc przydalby się doklejony "Poardy przed zakupem" czy cos takiego.

Planuje zakup Legacy (sedan lub kombi) od 2007r. Prosze o info dla calkowitego laika w kwestii subaru. Nie moge nawet znaleźć info jakie dokładnie były tam silniki. Wiem o 2.0 165KM, 2,5 GT, 2.0 D, 3.0. Zdarza sie tez w ogłoszeniach 2,5 173KM oraz 2.0 150KM.

Interesuje mnie auto tylko po liftingu, z mocnym silnikiem. Przyzwyczajony jestem do spalania 8-14L/100km. LPG napewno nie bedzie a wiem, że 3.0 wymagaja regulacji luzu zaworów na LPG ale czy na bezynie też? Jakie sa inne wady 3.0?

Jak z głośnoscią tych aut powyżej 150km/h (wszystkie silniki)?Chodzi mi zarówno o hałas silników jak i szumy szyv bez ramek.

Na co szczególnie uważać w tym modelu? Słyszalem o wadach hamulców w 3.0 ale na czym ta wada polega?

Czy silnik 2.0 165KM wystarcza do żwawej jazdy? Na papierze wypada słabo ale jak subiektywne odczucia? Do tej pory mialem kilka BMW, teraz to 523i czyli 2,5L 170KM, 6 cylindrów więc przydaloby się tylko piąc w górę co do osiągłow i kultury pracy. Subaru przekonuje niezawodnością ale musi tez pokazać trochę drapieżności. Prosze o rady który model wybrac. I dodam, że wchodzi w grę tylko poprzedni po lifcie bo nowy zupełnie mi się nie podoba.

 

Kup sobie 3.0 . lub 2.5 gt z możliwie jak najmniejszym przebiegiem , o innych silnikach zapomnij jaqk chcesz miec porównywalne osiągi do 523 I :roll:

Co do hamulców, wszystkie wym. wersje maja taki same hamulce , jak Ci ich braknie są rózne rozwiązania, tym sie akurat nie stresuj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc przydaloby się tylko piąc w górę co do osiągłow i kultury pracy. Subaru przekonuje niezawodnością ale musi tez pokazać trochę drapieżności. Prosze o rady który model wybrac. I dodam, że wchodzi w grę tylko poprzedni po lifcie bo nowy zupełnie mi się nie podoba.

 

Priorytety mamy podobne 8) . Nie masz wyboru - szukaj Legacy spec.B. :!:

Tu możesz poczytać-> viewtopic.php?f=1&t=120929

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 165KM AT wystarcza do raczej niezbyt szybkiej jazdy. Do przepisowej - w zupełności :wink: . Natomiast wyprzedzanie samochodu jadącego powyżej 120km/h wymaga sporo miejsca. Na hałas nie narzekam - na autostradzie jadąc 110-140km/h mniej męczy niż Mazda6 diesel. Jeśli oczekujesz dynamiki, to raczej H6. Jeśli racjonalizacji kosztów 2.5 ew. 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...