Jump to content

Diesel czy benzyna?


drstepi

Recommended Posts

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Napewno nie dyszla, chocby z czystej kalkulacji ceny zakupu auta i paliwa anie mowiac nawet o tym ze w dyszlu nawet "niebieskie" nie zgasnie przy 8km

Link to comment
Share on other sites

Właśnie szperam w necie i widzę że różnice małe pomiędzy 2.0 i 2.5 - nawet w cenie. Tzn przy cenach w okolicy 28 tyś Eu brutto w Niemczech i leasingu to chyba przemawia za wersją 2.5 - zwłaszcza że w CVT przy łagodnym traktowaniu to zadowala się mniejszą ilością niż 2.0.

Podejrzewam że przy umiarkowanych korkach to w okolicy 10-11 da radę.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie wszyscy tak mówią - 2 tyś miesięcznie i to przy dłuższej niż 20 min jeździe. Poza tym filtr DPF padnie szybciej przy krótkich przebiegach a to wydatek nawet 2tyś PLN.

 

jak całkiem padnie to nie 2 kPLN ale z 8-10 kPLN niestety

a jeszcze zanim padnie to mogą być dodatkowe bieżace koszty i czas jak trzeba jechać do serwisu na wypalanie awaryjne

Link to comment
Share on other sites

Jezdzilem 2,5 LPG a teraz 2 D i w trasie zdecydowanie 2D. jest komfortowo, cicho i nie puchnie od 180. Podrozujac 200 km/h hamulec na prawym siedzeniu siedzi cicho :D OBK 2,5 stawal sie glosny i bardziej nerwowy. Jezeli duzo po miescie to jednak 2,5 CVT jezdzilem i bylo fajnie. Po miescie fajniej niz 2 D.

DPF to jakas urbanlegend. mi sie nigdy zadna lampka nie zapalila. w ogole nie czuje, ze jest ale moja trasa do pracy 37 km w jedna strone po autobanie 130 km/h czyli optymalnie dla diesla :!:

 

Koszty 2 D w porownaniu do 2,5 LPG podobne troche na korzysc LPG. Musze jednak dodac ze LPG co prawda na gwarancji ale cos bylo raz parownik potem wtryski. Wtryski LPG dluzej niz 100 Tkm nie wytrzymuja.

 

Co bedzie w dieslu czas pokaze. gwarancje na 5 lat mam wykupiona :!:

Link to comment
Share on other sites

Jezdzilem 2,5 LPG a teraz 2 D i w trasie zdecydowanie 2D. jest komfortowo, cicho i nie puchnie od 180.

Nie planuję przekraczać 180 - amoże nawet 160. Powyżej 160 to nie ma tabelki na spalanie, czy jest to 1.6 wolnossący, czy 2.5i czy 2.0 diesel boxxer.Szkoda kasy - lepiej kupić dużo dobrego wina.

Jezeli duzo po miescie to jednak 2,5 CVT jezdzilem i bylo fajnie.

ale moja trasa do pracy 37 km w jedna strone po autobanie 130 km/h czyli optymalnie dla diesla :!:

Ja jadę do pracy 8,5km miastem, więc trasa nie dla diesla.

 

Na LPG się nie przesiądę, nie po to kupuję kombi z dość dużym kufrem i wolę nie jeździć z bombą.

Skłaniam się ostatnio do 2.5 z CVT ale nie wiem jak z akcyzą. Ile to kosztuje, bo jak na razie sam kosz wersji 2.5 CVT z Niemczech to poniżej 30tyś Euro, minus podatek ale plus akcyza i koszty transportu.

Czekam i tak do kwietnia/maja.

Link to comment
Share on other sites

Na LPG się nie przesiądę, nie po to kupuję kombi z dość dużym kufrem i wolę nie jeździć z bombą.

To chyba jakieś legendy o tych bombach. Zbiornik LPG nie eksploduje, nawet w ciężkich zderzeniach gdzie z auta nie ma co zbierać ani w pożarach.

 

Niemczech to poniżej 30tyś Euro, minus podatek ale plus akcyza i koszty transportu.

Akcyza u nas niestety zabija wszystko powyżej 2000ccm.

Link to comment
Share on other sites

2.0CVT/2.5CVT czy diesla?

 

Zdecydowanie 2.5CVT - mocy nigdy za wiele, ponadto często mocniejsze auta palą tyle samo co te słabsze - nie trzeba ich tak żyłować żeby jechały :wink:

 

A Diesel... na trasy bomba :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

A ja po 80.000km dieslem w 1,5 roku stwierdzam, że jednak wolałbym benzynkę :) Ale dopóki ma dla mnie znaczenie spalanie na poziomie 5,6L na trasie, to będę się cieszył z diesla :)

Link to comment
Share on other sites

Jak beznzyna to bym poczekal na nowy silnik FB w legacy i nie kupowal teraz. Nowy silnik jest DOHC a cos obecnie za nisko ma moc jak na DOHC... skad moje podejzenie, ze niedlugo bedzie mial wyzej max moc :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
No właśnie wszyscy tak mówią - 2 tyś miesięcznie i to przy dłuższej niż 20 min jeździe. Poza tym filtr DPF padnie szybciej przy krótkich przebiegach a to wydatek nawet 2tyś PLN.

 

 

Ale z tego co kojarze, to filltr dpf jest pół otwarty i raczej nic sie nie powinno z nim dziać, tym bardziej nie trzeba go dopalać...

 

-- N maja 08, 2011 4:23 pm --

 

Jezdzilem 2,5 LPG a teraz 2 D i w trasie zdecydowanie 2D. jest komfortowo, cicho i nie puchnie od 180.

Nie planuję przekraczać 180 - amoże nawet 160. Powyżej 160 to nie ma tabelki na spalanie, czy jest to 1.6 wolnossący, czy 2.5i czy 2.0 diesel boxxer.Szkoda kasy - lepiej kupić dużo dobrego wina.

Jezeli duzo po miescie to jednak 2,5 CVT jezdzilem i bylo fajnie.

ale moja trasa do pracy 37 km w jedna strone po autobanie 130 km/h czyli optymalnie dla diesla :!:

Ja jadę do pracy 8,5km miastem, więc trasa nie dla diesla.

 

Na LPG się nie przesiądę, nie po to kupuję kombi z dość dużym kufrem i wolę nie jeździć z bombą.

Skłaniam się ostatnio do 2.5 z CVT ale nie wiem jak z akcyzą. Ile to kosztuje, bo jak na razie sam kosz wersji 2.5 CVT z Niemczech to poniżej 30tyś Euro, minus podatek ale plus akcyza i koszty transportu.

Czekam i tak do kwietnia/maja.

 

Jak sobie kupisz zestaw naprawczy, to zamiast kola pomiescisz spokojnie butle...

Link to comment
Share on other sites

drstepi, jak sie zastanawiasz nad kupnem w niemieckim salonie to nawet z czysto ekonomicznego pkt widzenia Ci to odradzam. Po dolozeniu akcyzy wyjdzie Cie wiecej niz w polskiej sieci.

 

Co do nowych silnikow, to nowa dwulitrowka na pewno niedlugo wejdzie do Legacy, o 2.5 ... jeszcze nic nie slyszalem. Na podstawie doswiadczenia z Foresterem moge powiedziec, ze nowy silnik jest zdecydowanie bardziej elastyczny i sprawia wrazenie znacznie bardziej dynamicznego w dolnym i srednim zakresie obrotow.

 

Ale z tego co kojarze, to filltr dpf jest pół otwarty i raczej nic sie nie powinno z nim dziać, tym bardziej nie trzeba go dopalać...

 

Na przebiegi o ktorych mowi autor watku, diesel sie w zadnym wypadku nie nadaje i filtr sie na 100% zapcha.

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich!!!

Jestem nowym forumowiczem i zastanawiamy się właśnie nad zakupem Outbacka diesla....ale znalazłem tutaj tak dużo negatywnych postów na temat sprzęgła w tym modelu,że bardzo podupadło zaufanie moje do tego samochodu a dostępne na " juz" są tylko diesle...no i ja dosyć dużo jeżdżę ok.70 tysięcy km rocznie.Bardzo Was proszę o rady od użytkownikow Outback-ów diesel.Proszę Was o porady nawet na maila explorare@poczta.onet.pl....nawet chętnie porozmawiam o tym samochodzie a przyznam się szczerze,że bardzo polubiłem ten samochód...tylko to sprzegło +koło dwumasowe....Jeśli może być mi ktoś z Was pomocny proszę o maila explorare@poczta.onet.pl nawet z podaniem numeru telefonu a ja chętnie oddzwonię....Z góry dziękuję za zrozumienie i pomoc!!![/b][/b]

Link to comment
Share on other sites

ja dosyć dużo jeżdżę ok.70 tysięcy km rocznie

no to chyba tylko diesel :wink:

tylko to sprzegło +koło dwumasowe

nie przesadzajmy :wink: można je zużyć jak na sprzęgło przystało :P

tak dużo negatywnych postów na temat sprzęgła w tym modelu

przelicz te posty na liczbę użytkowników :twisted: (albo na liczbę osób które je napisały :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...