Skocz do zawartości

Kupno Forestera 2.5xt


Pawel00

Rekomendowane odpowiedzi

koniec pitolenia :!:

 

po pierwsze, auto ma by nie walone (grubo)

 

po drugie, koszt naprawy silnika może być duży jeżeli ktoś zapominał oleju i tutaj poszukaj wybitnego fachowca - Carfit napisał i

 

forki od my07 mają lepsze zabezpieczenie antykorozyjne - widziałem na własne oczy jak jest to zabezpieczone w my07 a jak u mnie my06

 

my07 mają składane lusterka

 

cała reszta jest naprawialna w przyzwoitych kosztach (no może nie licząc skrzyni)

 

jedź do kogoś kto ogarnia 2.5xt.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 237
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

AdaSch, a my06 i my07 jak odróżnić ? Właśnie po tych lusterkach składanych ? Czy to jest jednoznaczne że jak jest z roku 06 to jest gorszy a jak z 07 to już lepszy?

Bo rocznik 08 rozumiem już u nas nie wychodził w tej budzie, tak ? Roczniki 08 to są już tylko forestery rav4 tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześc,

 

poznasz chyba tylko po vin

 

JF1SG9LD37G125123 - przykładowy vin auta do kupienia w 2008 w marcu

 

 

czy jest gorszy czy lepszy? tak, moim zdaniem my07 jest nieco lepszy. oczywiście możesz kupić my06 plus zrobić brakujące zabezpieczenie i też będzie git. w my07 poz lusterkami były drobne zmiany w uchwytach na kubki (nie wiem czy dobrze kojarzę w drzwiach)

 

w 2008 można było kupić my07. nie pamiętam do kiedy można było składać zamówienie

 

cena w marcu 2008 137205,00 zł ale nie można było zamawiać na swoje potrzeby.

 

teraz jak bym kupował to tylko z de my07, bo tam była wersja llbean z elektryczną regulacją siedzeń.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i nie, ale mam we fiacie i się to sprawdza. Auto rozpoznaje wsiadającego po kluczygu i ustawia my wszystko. Nie wiem czy tak nie jest w forku. Elektryczne ustawienie są też bardziej dokładne. W zwyklum skok o ząbek czasem nie pasuje. We diacie mam 3 dodatkowe przyciski na programy - czyli "leżak" :mrgreen: , naormalny i "rajdówka" :twisted: jednym klikem ustawia się setup siedzenia i lusterek.

 

Nie wiem jednak czy działa to tak samo w forku :roll:

 

Pewnie bez wpływu na cenę więc wybrał bym elektryczny oczywiście pod awrunkiem wyboru.

 

W sumie konfiguracja czarny z czarną skórą jest super, ale moje drugie auto to czarny plus jasna skóra i jest jeszcze lepiej, auto zyskuje na "przestrzeni'

 

czasem się zastanawiam, czy nie kupić zestawu plastików których sporo na allegro i zrobić sobie jasne wnętrze. Ten japoński szary mnie prześladuje w każdym moim poprzednim japońskim aucie.

 

Pozdrawiam

p.s.

a kto uważa, że 2.5t jest gorszy od 2.0 niech żyje w nieświadomości :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto rozpoznaje wsiadającego po kluczygu i ustawia my wszystko. Nie wiem czy tak nie jest w forku.

W Foresterze nie ma takiej funkcjonalności "rozpoznawania po kluczyku", lusterka także nie są ustawiane razem z fotelem. Aczkolwiek koncepcja na pewno warta uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Forek 2.5xt z przebiegiem około 170tys z 2006roku serwisowany w ASO i zadbany przez własciciela (wszystkie faktury itp. podobno :D weryfikacja pokaze :D ) jest wart uwagi :?:

Chodzi mi czy te silniczki jesli sa serwisowane i dbane jak nalezy to smigają sobie bez problemu :D

podrowionka dla wszystkich :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co uzytkownik to inne zdanie o 2,5 xt.

jestem tu swiezakiem ale dorzuce tutaj swoje trzy grosze o tym modelu.

jezdze 2,5xt 2004r od 18 miesiecy, pierwsze co zalozyem to lpg(tylko mnie nie bijcie) bo robie duze przebiegi. na to chwile moje auto ma przejechane 265 tysi i kompletnie nic poza typowa eksploatacja (mowie powazenie), faktem jest ze bardzo dlugo szukalem czegos co nie bylo mielonką ani kosiarką do trawy i tym dziwnym trafem kupilem amerykana ktorego zobaczylem na placu ubezpieczalni w usa podczas wakacji.

wyrwalem go bardzo kosmetycznie uszkodzonego (lampa, zderzak,grill i lewy blotnik) za smieszne pieniadze.

musze powiedziec ze auto odwdziecza sie za drugie zycie totalnie bezawaryjna jazda mimo nie latwego zycia. co do napraw to zdania sa podzielone ale jakos przesadnie nie slucham stukow i pukow z silnika tylko jezdze a jak cos trzeba zrobic to sie robi.

olej sprawdzam i jak trzeba to troche dolewam bo mi zaczal przez pekniety waz od turbo wyrzucac no ale coz zdarza sie nawet najlepszym.

 

reasumujac- nie jezdzilem lepszym autem z fajniejszym silnikiem i polecam go kazdemu !!!

 

to pisalem ja-Jarząbek !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Foresterze nie ma takiej funkcjonalności "rozpoznawania po kluczyku", lusterka także nie są ustawiane razem z fotelem. Aczkolwiek koncepcja na pewno warta uwagi

 

no to japońce się nie wysilili :|

 

A programy ręczne chociaż są? czy tylko prymitywna regulacja?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, AdaSch,

Ty nie wsiadaj więcej w tego Fiata żony, bo ciągle znajdujesz tam rzeczy, które są dużo lepiej rozwiazane niż w Subaru...

 

co nie zmienia faktu, że mimo wszystko jeździsz Subaru, a nie Fiatem...

 

To kolejny dowód na to, że Forek, pomimo, że nie jest jakimś szczytem technologicznym ma wszystko, czego mu trzeba i jest rewelacyjny! No i to prowadzenie...

Ja na co dzień ze względów zawodowych jeżdżę ostatnio sporo Octavią (wcześniej Aurisem), która prowadzi się bardzo ok, jest bardzo poprawnym autem, ale jak wsiadłem wczoraj po ponad tygodniu w swojego PotForka, to po raz kolejny utwierdziłem się w przekonaniu, że to jest auto, którym na prawdę chce się jeździć! I pomimo, że innymi autami też jeździ się ok, to Foreściak jest debeściak!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!, jestem tu nowy, mam 2.0 N/A, kupiony - jeszcze w "czarnej owcy ;)".

Jestem z niego bardzoo zadowolony (niestety teraz u lakiernika), ale żałuję, że nie zainwestowałem w 2.5, jak coś się trafi z małym przebiegiem to chyba się nie będę zastanawiał...

Te auta się kupuje po to by o nie dbać;)

Może 2.0, ale z małym przebiegiem to raczej ciężko chyba?

 

Pozdrawiam

C

 

-- Wt sty 18, 2011 12:03 am --

 

lubelska "czarna owca"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te auta się kupuje po to by o nie dbać;)

 

Pozdrawiam

C

 

 

Te auta kupuje się, aby nimi jeździć, nawet bardzo fajnie jeździć :!:

Konieczność dbania idzie tu po prostu w parze.

 

Szukaj XT-ka kolego, to zupełnie inna frajda z jazdy :!:

 

 

Mistral

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty nie wsiadaj więcej w tego Fiata żony, bo ciągle znajdujesz tam rzeczy, które są dużo lepiej rozwiazane niż w Subaru

 

to auto po prostu jest nieporównywalne do subaru.

 

teraz offtop

Pomiędzy nimi jest przepaść.

w moim stilo naciskasz guzik i mówisz do auta co chcesz

np zmieniarka płyta 3 5 ściezka i gra

potem guzik, telefon i podajesz nr telefonu

potem eh nie będe dobijać, to jest przepaść bo nawet navi sterujesz głosowo.

prawie wszystko ma komendę głosową

 

podchodząc do auta przytrzymując guzik otwartych drzwi otwierają się okna i dach szklany ba całej długości auta aby przewietrzyć auto. Do stilo bez łaski kupisz brembo max i ferodo ds i wiele innych. stilo ma na narażonych blachach ocynk 32um a na reszcie 8. po 8 latach nie ma rdzy na tym aucie. nie ma żadnego mechanicznego guzika, wszystko mikrostyki. Komputer wie pod jakim kontem są lusterka, komputer wie w jakiej odlegości jest przeszkoda przy cofaniu. Czujniki codaina to też centlalka w sieci CAN

 

aplikacja diagnostyczna jest niesamowicie rozbudowana, można sprawdzić wszystko. Silo mówi która ważna żarówka się spaliła na wyświetlaczu, a po podpięciu kompa mówi o każdej żarówce o każdej pierdole. Mapy navi do stilo wychodzą na bieżąco, 2011 mam od listopada, są drogi mojego rozbudowanego, świeżego osiedla (navteq)

 

Silnik JTD bardzo trwały i dynamiczny bo to CR który wymyślił fiat. Oczywiście ma wszelkie esp, asr itp w

 

1200km robi na 60l on w baku a w mieście około 800-900km. cześci kosztują grosze, a na allegro jest mnóstwo gratów z wersji uk więc aut chyba nie kradną.

 

auto ma 8 poduszek powietrznych, zintegrowane sidzenia dla dzieci (można podnieść tylna kanapę, którą też da się ruszac przód i tył. Oparcia itp na tyle są regulowane więc można nawt pół leżec

 

Stilo to nie jest zwykły fiat. To było auto wojenne przeciwko VW i golfowi. włosi pojechali na maxa ze wszystkim co było w obecnym czasie znane i nie znane. to auto ma nawet roletę elektryczna na dachu czego nawet nie ma lexus!

 

wadą auta byla cena, bo kto normalny zapłaci ponad 120kpln za fiata? Dopiero z czasem wyszlo, że to solidne auto, które mieżdzy trwałością inne marki z tego okresu. Tan nawet słupki są obszyte miękkim materiałem, deska z miękkiego materiału gumopodobnego

 

czy jestem zadowolony? TAK i to bardzo, mam dwa super auta. Stilem jeździ żona, typowy dupowóz do pracy, wożenia dzieci. forek jest dla mnie, i na wspólne wyjazdy. Czy planuję sprzdać stilo? nawet o tym nie myślę, tak bardzo jestem zadowolony.

 

a teraz na zabicie wszelkiej subarowej masy - czy stilo ma radar utrzymujący odległość? TAK MA!

tak, to ten sam wynalazek co w "s" klasie!

 

fotel pasażera też ma wszelkie regulacje elektryczne jak góra dół plecy podparcie pleców rodzaje ogrzewania itp.

 

oczywiście klima dwustrefowa plus zamrażarka w schowku. Klima ma czujnik nasłonecznienia więc działa jak należy w stosunku do tego co jest w subaru. Komputer bada temp w kabinie w 5 czy 6 miejscach. Klima ma czujnik AQS który analiuzuje skład powietrza i jak jest coś nieteges to włącza obieg wewnetrzny, więc nie ma problemu ze smrodami z zewnątz

 

auto ma jedną wadę! jest mega ilość elektronki, komputer jest główny plus lewe i prawe drzwi (komputery) plus ecu plus coś tam i to wszysto na CAN.

 

a główna magistrala z hamaerykańskimi wtyczkami pod maską. Złącza niby certyfikowane itp, ale z biegiem czasu lubią wpuścić wilgoć a wtedy się to pitoli. To wszystko nie jest osłonięte! styki chronią "hermetyczne" kostki. Oczywiście, ja się elektroniki nie boję i odrazy zrobiłem z tym porządek, tak że wilgoć mi już nie straszna, ale faktem jest, że włosi tutaj dali ciała.

 

to nie moje stilo (mam jasna skórę i czarne auto), ale tak wygląda deska

fiat-2002-stilo-abarth-013-2-1.jpg

i nie trzeba żebrać o dodatkowe czujniki bo to stilo samo sprawdza ilość i temperaturę oleju

stiloolej.png

 

end offtop

 

więc, moje subaru w najwyższej wersji to wóz drabiniasty. Być może w spec.b nie jest tak drabiniasto jak u mnie.

 

pozdrawiam i nie dobijam :mrgreen:

 

edit:

pomimo momentu 260Nm przy 1700 rpm, sprzęgło się nie spaliło a dwumasa żyje dalej, pomimo przebiegu 200kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły marketingowiec z Ciebie, nawet te wady elektroniki jakoś obszedłeś
Kocham Stilo. Stilo na prezydenta

 

dzięki panowie, nieźle rano się usmiałem. Domry humor na cały dzień :D

 

faktycznie pojechałem z tą elektroniką, bo prawdą jest jak coś się nietypowego wywali, to dramat z naprawą.

 

jeszcze raz dzięki i pozdrawiam :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Foresterze nie ma takiej funkcjonalności "rozpoznawania po kluczyku", lusterka także nie są ustawiane razem z fotelem. Aczkolwiek koncepcja na pewno warta uwagi

A programy ręczne chociaż są? czy tylko prymitywna regulacja?

Są, bez tego to cała elektryczna regulacja nie miałaby sensu.

 

A propos rozpoznawania mowy, Fiat wykorzystuje jedno z najlepszych rozwiązań na świecie, opracowane przez (niestety) Microsoft. Blue&Me jest bardzo dopracowanym i skutecznym systemem.

 

Subaru także ma system rozpoznawania głosu, nazywa się BlueConnect. Ale jak jest skuteczny, nie wiadomo.

 

Po Twoim opisie, czapki z głów, gdyby miał jeszcze AWD ;)

 

Jednak Fiat, także nie unika wpadek, jedną z nich jest lokalizacja nośnika pamięci z mapami do nawigacji zaraz poniżej lewarka zmiany biegów. Przy takim umiejscowieniu nietrudno nośnik trącić, złamać, etc...

 

37806979.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Twoim opisie, czapki z głów, gdyby miał jeszcze AWD

 

:mrgreen:

 

tak czy siak, gdybym miał kasę, kupił bym drugiego 2.5 xt w wersji lun, czarna perła z jasna skórą plus elektryczne siedzenia :D

 

oczywiście manual - i dałbym żonie :mrgreen:

 

babki wyglądają bosko w tym aucie. Jak moja żona nim jeździ, to faceci którzy stoją obok, ogladają najpierw koła, potem widzą duże czerwone heble głowa do góry, kurnik na masce, teraz w prawo a tam babka. Na koniec słyszą tłumik prodrive i od razu chcą się mieć takiego forka :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Twoim opisie, czapki z głów, gdyby miał jeszcze AWD

 

:mrgreen:

 

tak czy siak, gdybym miał kasę, kupił bym drugiego 2.5 xt w wersji lun, czarna perła z jasna skórą plus elektryczne siedzenia :D

 

oczywiście manual - i dałbym żonie :mrgreen:

 

babki wyglądają bosko w tym aucie. Jak moja żona nim jeździ, to faceci którzy stoją obok, ogladają najpierw koła, potem widzą duże czerwone heble głowa do góry, kurnik na masce, teraz w prawo a tam babka. Na koniec słyszą tłumik prodrive i od razu chcą się mieć takiego forka :wink:

 

Pozdrawiam

 

cośw tym jest moja jak wraca do domu jak sie zamienimy na samochody to ma w końcu dobry humor :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty nie wsiadaj więcej w tego Fiata żony, bo ciągle znajdujesz tam rzeczy, które są dużo lepiej rozwiazane niż w Subaru

 

to auto po prostu jest nieporównywalne do subaru.

 

teraz offtop

Pomiędzy nimi jest przepaść.

w moim stilo naciskasz guzik i mówisz do auta co chcesz

np zmieniarka płyta 3 5 ściezka i gra

potem guzik, telefon i podajesz nr telefonu

potem eh nie będe dobijać, to jest przepaść bo nawet navi sterujesz głosowo.

prawie wszystko ma komendę głosową

 

podchodząc do auta przytrzymując guzik otwartych drzwi otwierają się okna i dach szklany ba całej długości auta aby przewietrzyć auto. Do stilo bez łaski kupisz brembo max i ferodo ds i wiele innych. stilo ma na narażonych blachach ocynk 32um a na reszcie 8. po 8 latach nie ma rdzy na tym aucie. nie ma żadnego mechanicznego guzika, wszystko mikrostyki. Komputer wie pod jakim kontem są lusterka, komputer wie w jakiej odlegości jest przeszkoda przy cofaniu. Czujniki codaina to też centlalka w sieci CAN

 

aplikacja diagnostyczna jest niesamowicie rozbudowana, można sprawdzić wszystko. Silo mówi która ważna żarówka się spaliła na wyświetlaczu, a po podpięciu kompa mówi o każdej żarówce o każdej pierdole. Mapy navi do stilo wychodzą na bieżąco, 2011 mam od listopada, są drogi mojego rozbudowanego, świeżego osiedla (navteq)

 

Silnik JTD bardzo trwały i dynamiczny bo to CR który wymyślił fiat. Oczywiście ma wszelkie esp, asr itp w

 

1200km robi na 60l on w baku a w mieście około 800-900km. cześci kosztują grosze, a na allegro jest mnóstwo gratów z wersji uk więc aut chyba nie kradną.

 

auto ma 8 poduszek powietrznych, zintegrowane sidzenia dla dzieci (można podnieść tylna kanapę, którą też da się ruszac przód i tył. Oparcia itp na tyle są regulowane więc można nawt pół leżec

 

Stilo to nie jest zwykły fiat. To było auto wojenne przeciwko VW i golfowi. włosi pojechali na maxa ze wszystkim co było w obecnym czasie znane i nie znane. to auto ma nawet roletę elektryczna na dachu czego nawet nie ma lexus!

 

wadą auta byla cena, bo kto normalny zapłaci ponad 120kpln za fiata? Dopiero z czasem wyszlo, że to solidne auto, które mieżdzy trwałością inne marki z tego okresu. Tan nawet słupki są obszyte miękkim materiałem, deska z miękkiego materiału gumopodobnego

 

czy jestem zadowolony? TAK i to bardzo, mam dwa super auta. Stilem jeździ żona, typowy dupowóz do pracy, wożenia dzieci. forek jest dla mnie, i na wspólne wyjazdy. Czy planuję sprzdać stilo? nawet o tym nie myślę, tak bardzo jestem zadowolony.

 

a teraz na zabicie wszelkiej subarowej masy - czy stilo ma radar utrzymujący odległość? TAK MA!

tak, to ten sam wynalazek co w "s" klasie!

 

fotel pasażera też ma wszelkie regulacje elektryczne jak góra dół plecy podparcie pleców rodzaje ogrzewania itp.

 

oczywiście klima dwustrefowa plus zamrażarka w schowku. Klima ma czujnik nasłonecznienia więc działa jak należy w stosunku do tego co jest w subaru. Komputer bada temp w kabinie w 5 czy 6 miejscach. Klima ma czujnik AQS który analiuzuje skład powietrza i jak jest coś nieteges to włącza obieg wewnetrzny, więc nie ma problemu ze smrodami z zewnątz

 

auto ma jedną wadę! jest mega ilość elektronki, komputer jest główny plus lewe i prawe drzwi (komputery) plus ecu plus coś tam i to wszysto na CAN.

 

a główna magistrala z hamaerykańskimi wtyczkami pod maską. Złącza niby certyfikowane itp, ale z biegiem czasu lubią wpuścić wilgoć a wtedy się to pitoli. To wszystko nie jest osłonięte! styki chronią "hermetyczne" kostki. Oczywiście, ja się elektroniki nie boję i odrazy zrobiłem z tym porządek, tak że wilgoć mi już nie straszna, ale faktem jest, że włosi tutaj dali ciała.

 

to nie moje stilo (mam jasna skórę i czarne auto), ale tak wygląda deska

fiat-2002-stilo-abarth-013-2-1.jpg

i nie trzeba żebrać o dodatkowe czujniki bo to stilo samo sprawdza ilość i temperaturę oleju

stiloolej.png

 

end offtop

 

więc, moje subaru w najwyższej wersji to wóz drabiniasty. Być może w spec.b nie jest tak drabiniasto jak u mnie.

 

pozdrawiam i nie dobijam :mrgreen:

 

edit:

pomimo momentu 260Nm przy 1700 rpm, sprzęgło się nie spaliło a dwumasa żyje dalej, pomimo przebiegu 200kkm

Adaś

ale jesteś pewien, że opisałeś fiata, nie s-klasse? :twisted:

A poważnie, jestem w głębokim szoku i co najmniej do 9.30 się nie otrząsnę :mrgreen: Czytałem nie raz, że fiacior ostro poszedł w stilo, ale żeby aż TAK :shock:

Fakt, trochę się przeliczyli i cena została nieco za bardzo wywindowana...

 

Czy fiat, poza pandą, robił jakieś cywilne auto AWD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak moja żona nim jeździ, to faceci którzy stoją obok, ogladają najpierw koła, potem widzą duże czerwone heble głowa do góry, kurnik na masce, teraz w prawo a tam babka. Na koniec słyszą tłumik prodrive i od razu chcą się mieć takiego forka :wink:

 

Albo taką żonę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...