Skocz do zawartości

Kupno Forestera 2.5xt


Pawel00

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 237
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie jestem fachowcem mechanikiem, ale jak kupowałem swojeka xt-ka sprawdzałem: po pierwsze i najważniejsze to tylnie amortyzatory !!! Potem reszta zawieszenia, ważne też jest kiedy robiony był rozrząd i inne związane z nim wymiany. Co tam jeszcze??? Ważne też jest w jakim stanie jest turbina ale tego tak na oko nie da się chyba sprawdzić. Jak się nie znasz, tak jak ja to najlepiej podjechać Forkiem do fachowca co to w Subarakach czyta lub na i on doda werdykt. Ja tak zrobiłem i wyszedłem na tym bardzo dobrze (odpukać w nie malowaną aluminiową maskę) Mój zakup polegał na wybraniu modelu (oczywiście 2.5XT), wybraniu koloru (oczywiście czarny), wybraniu rocznika 2005 i oczywiście uiszczeniu opłaty. Resztę co do oględzin i werdyktu pozostawiłem zaufanemu fachowcowi z Piaseczna, u którego stołowałem się zwoim poprzednim Forkiem a i aktualnym bywam kiedy jest taka potrzeba. Dodam jeszcze, że zanim wreszcie kupiłem swojego 2.5XT'czka wizytowałem z różnymi propozycjami wymieniony powyżej warsztat chyba ze 3 razy. Pozdrawiam i życzę udanych poszukiwań i zakupu.

 

-- 15 sty 2011, o 15:49 --

 

aaaa i sprzęło, przejedziesz się i od razu powinieneś wiedzieć czy jest okiej na tą chwilę czy już ma problemo. W swoim mialem jeszcze pękniętą przednią szybę i brakowało rolety ale to były detale przy całokształcie na 5. Była jeszcze oryginalna subarowska kratka oddzielająca bagażnik od pozostałej części, ale tą szybko zdemontowałem i głęboko zakopałem w garażu do sprzedania. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki DAF za odpowiedz.Zaczynam szukac swojego wymarzonego FORKA :D mam nadzieje ze uda sie cos wyszukac do lata :D .Tylko jeszcze musze poszukac jakiegos dobrego aso w mojej okolicy (Czestochowa) jest salon i serwis wczesniej byla tam Toyota ale jakies waly krecili az chuczalo w calej okolicy tak wiec im tam nie wierze moze sie myle.Lepiej oddac auto fachowcą nawet jakbym mial jechac nawet z 500 km od domu :D i spac spokojnie.

pozdrawiam

 

-- So sty 15, 2011 6:57 pm --

 

a co myslicie o kupnie forka z np.Niemiec

aaa.czy bac sie duzych przebiegow :?: jak sie sprawuja te silniki przy 100..150..czy 200 tys km.przebiegu.

na otomoto przewaznie to przebiegi 80..98 tys przebiegu 2.5xt 2006 rok czy są realne :!: moze glupie pytanie zadaje no ale lepiej pytac niz wcale :D

pozdr.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój pochodził z Niemiec i kiedy go kupowalem miał przebieg ok.130 000km i raczej na tyle wyglądał zewnętrznie i wewnętrznie, mechanicznie podobno również. Myślę, że takie przebiegi u niemieckich aut, szczególnie lepszych marek są bardzo prawdopodobne i realne. To nie są pojedyńcze auta w rodzinach ich posiadaczy a nie każdy niemiec robi po 50 000 km rocznie. Posiadacze tych aut również serwisują je w większości w ASO. Bardziej bał bym się subarynek tuningowanych, szczególnie silniki, bo jeżeli ktośobi to raczej nie ogranicza się do zwykłej jazdy i tu może zachodzić obawa, że auto będzie mocno wyeksploatowane mechanicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy na co zwrocic szczegulna uwage przy zakupie subaru forester 2.5XT przymiezam sie do kupna tego forka rocznik 2006/2008..prosze o rade.

pozdrawiam.

 

Najważniejsza rzecz, to jechać do kogoś kto sie na tym zna , zeby w minę nie dępnąć, ASO czestochowa raczej odpuść bo są nowi i i z pewnością trochę wody w wiśle upłynie zanim sie nauczą, taka kolej rzeczy, nikt sie orłem nie urodził. Najbliżej chyba masz ASO Kraków EMIL FREY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na otomoto przewaznie to przebiegi 80..98 tys przebiegu 2.5xt 2006 rok czy są realne moze glupie pytanie zadaje no ale lepiej pytac niz wcale

...aż się boję co kupujący powiedziałby na przebieg w moim aucie po 5 latach.

Najważniejsza rzecz, to jechać do kogoś kto sie na tym zna

Dobrze, że na forum można się w miarę dowiedzieć kto w danym mieście w miarę ogarnia, bo można niektóre oględziny fachowców to można sobie w .... wsadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze i najważniejsze to tylnie amortyzatory

to akurat najmniejszy pikuś i najtańszy.

 

Pawel00, poczytaj o silniku 2,5t i podejmij decyzję ŚWIADOMIE co do wyboru tego konkretnego silnika. Żeby się nie skończyło o tak :arrow: viewtopic.php?f=22&t=140519&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze i najważniejsze to tylnie amortyzatory

to akurat najmniejszy pikuś i najtańszy.

 

DAF, poczytaj o silniku 2,5t i podejmij decyzję ŚWIADOMIE co do wyboru tego konkretnego silnika. Żeby się nie skończyło o tak :arrow: viewtopic.php?f=22&t=140519&start=0

 

Przestań siać bezsensowną propagande :idea:

Miałeś/masz takiego forka 2.5xt :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, ale o co Ci chodzi? Jaką propagandę i jakie siać? Ja mówię tylko o świadomości plusów i ewentualności minusów tego silnika. I nie krzycz, "wycziluj" się i zluzuj ton - do mnie przynajmniej, bo nie bardzo masz podstawy do takich wypowiedzi w moim kierunku. Peace and love :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, ale o co Ci chodzi?

 

Chodzi mi o to że jak pamietam nigdy nie miałeś takiego forka, więc Twoje bystre spostrzeżenia i wklejanie linku że ktoś miał problem jest co najmniej nie na miejscu :roll:

Większość użytkowników 2.5 xt jest bardzo zadowolona z tego silnika, w tym i Ja (bo w przeciwieństwie do Ciebie mam takiego ) , a to źe sie paru osobom trafił fuckup, to życie :idea: Jak myślisz że paru ludzi którzy mieli mieli problem z tym silnikiem to cała prawda , jestes w wielkim błędzie :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze i najważniejsze to tylnie amortyzatory

to akurat najmniejszy pikuś i najtańszy.

 

DAF, poczytaj o silniku 2,5t i podejmij decyzję ŚWIADOMIE co do wyboru tego konkretnego silnika. Żeby się nie skończyło o tak :arrow: viewtopic.php?f=22&t=140519&start=0

 

....oczywiście przed zakupem 2.5xt'ka jako drugiego Forka w rodzinie, oczytałem się o tym silniku (i nie tylko tu na forum) rozmawiałem ze znajomymi z ASO w Szwajcarii i to czego się dowiedziałem jeszcze bardziej ugruntowało mnie w postanowieniu, pomimo + i - tego silnika z przewagą tych pierwszych.

Abstrahując od tematu widze tutaj zupełnie zbędne moim zdaniem spięcia na linii tak lub nie 2.5XT. Kolega prosił o pomoc i informację na co zwracać uwagę przy zakupie tego modelu a nie pytał czy go kupować czy nie i myślę, że na takie podpowiedzi oczekuje i nie ma się o co spinać :)

Ja nie zamienił bym mojego Forysia na żaden inny, chyba, że drugi taki sam ( no może być w kolorze szampanika ).

On jest jak piękna kobieta, wymagający, nie tani, ma swoje fochy ale dostarcza fantastycznych wrażeń. Ma też i coś ze mnie - lubi sobie dobrze wypić. Ale taki już jest i albo się go ma i uwielbia albo nie ma i nienawidzi.

Czego i Wam życzę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, nie zrozumiałeś mnie, widzę, że masz raczej bojowy nastrój więc nie będę prostował Twojej wiedzy na temat mojej wiedzy :wink: Generalnie pragnę tylko zapewnić , że znam fakty i jesteśmy po tej samej stronie "historii" silnika 2,5xt. Gramy w tej samej drużynie - więc naprawdę zluzuj.

Nie chciałbym tylko żeby znowu ktoś mówił o Subaru jako "szajsie", bo jest nieświadomy pewnych faktów i zasad - jak np konieczność kontrolowania poziomu oleju. Please - nie róbmy niepotrzebnych i bezpodstawnych wycieczek ok?

 

Pawel00, 2,5xt to rewelka i posłuchaj carfita, - niech ktoś ogarnięty obejrzy forka, bo kupno padniętego egzemplarza to spory później problem finansowy.

 

Niedźwiedź napisał(a):

DAF napisał(a):

po pierwsze i najważniejsze to tylnie amortyzatory

 

to akurat najmniejszy pikuś i najtańszy.

 

DAF, poczytaj o silniku 2,5t i podejmij decyzję ŚWIADOMIE co do wyboru tego konkretnego silnika. Żeby się nie skończyło o tak :arrow: viewtopic.php?f=22&t=140519&start=0

 

Tu miałem na myśli użytkownika Pawel00, żeby poczytał ;) omsknęło mi się ;)

 

A amorami nie ma co się przejmować, bo temat już ogarnięty i można to w przystępnych pieniądzach ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, nie zrozumiałeś mnie

 

być może :roll:

widzę, że masz raczej bojowy nastrój więc nie będę prostował Twojej wiedzy na temat mojej wiedzy

nastrój uwierz mi , mam wyjątkowo błogi :D

jesteśmy po tej samej stronie "historii" silnika 2,5xt. Gramy w tej samej drużynie - więc naprawdę zluzuj.

 

że co :?: :shock:

 

-- 16 sty 2011, o 00:07 --

 

carfit, a jakie sprzegło być polecił do forka po tym jak padło? biorąc pod uwagę ze korzystam na 100% z serii :twisted:

 

 

seryjne 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nastrój uwierz mi , mam wyjątkowo błogi :D

no i wszystko jasne :lol:

 

 

nie wiem czy jasne czy ciemne, ale dalej nie rozumie hasła typu "po tej samej historii silnika " :shock:

Moja historia jest taka, że w moim , silnik 2.5T jest bez zarzutu, nie dolewam oleju, jeździ znakomicie, i nie mam sie do czego doczepić :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi :D

mam nadzieje trafic na zadbany egzemplarz.jestem osobą ktora dba o swoje autka :D

jesli trzeba bedzie sprawdzac olej nawet co dwa dni to bede sprawdzac :)

Planuje kupic tego FORKA na dlugie lata i cieszyc sie z jazdy.Jesli cos nawali to trudno,wszystko czasem sie psuje, a ze przy subaru koszty są dosyc dosyc to trzeba bedzie jakos przełknąc :mrgreen:

Nie planuje rowniez zadnego tuningu a juz wogole instalacji LPG :) seria w zupelnosci jest dla mnie wystarczająca do sprawnego przemieszczania sie po naszych wspanialych drogach :D

Nie mam az takiej ciezkiej nogi ale bede mial swiadomosc i szeroki usmiech na twarzy ze mogę wystartowac jak mała rakietka :mrgreen: czy wyprzedzic trzy tiry z Litwy w drodze do Gizycka szybko i sprawnie.

pozdrawiam wszystkich........ :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobne zalozenia co Ty, i wydaje mi sie ze poszedlem dobra droga, mialem do wyboru 2 egzemplarze dosc zadbane i bezwypadkowe. Jeden tanszy o ok 10tys bo juz zarl duzo oleju, tylnie amory juz siedzialy, byl tuz przed duzym przegladem. Drugi 25tys przed duzym przegladem i niby perfect. Wybralem opcje tansza i to chyba lepsza droga, dolozylem jeszcze kilka tysiecy i mam auto w perfekcyjnym stanie z nowym zawieszeniem, nowymi hamulcami takimi jakie chce (Ds2500, przewody w oplocie etc.), silnikiem na kutych tlokach Mahle, panewkami ACL, cala zrobiona glowica na srubach ARP. Na razie wszystko sie wydaje super, zadnego piston slapa, zadnego zuzycia oleju, przyspiesza, hamuje i skreca bardzo dobrze. Jak mi bedzie malo to wszystko jest przygotawane na zrobienie programu. O slusznosci mojej teorii przekonal mnie fakt ze ten w lepszym stanie i tak chwile po moim wyladowal no robieniu uszczelek, byc moze niedlugo dojda mu pozostale problemy a ja to mam za soba na wstepie i kosztami podzieliem sie juz ze sprzedajacym.

 

Wydaje mi sie, ze dopiero 2,5xt jest unikatowa, nie ma szybszych i sprwawiajacych tyle frajdy suvow w nawet 2 razy wiekszych pieniadzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...