Skocz do zawartości

Jak sprawdzić napędy?


KWIATEK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem czy ktoś cokolwiek z rozumie z mojego bełkotu

 

Jakiego bełkotu.. Znakomicie, prosto i zrozumiale przedstawione. Świadczy, że piszący zagadnienie zgłębił i w pełni rozumie.

 

Nie można zaciągać ręcznego w samochodzie z napędem na cztery koła (z trzema dyframi) bez wciskania sprzęgła

 

Wynika z tego, że w przypadku DCCD też nie jest wskazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna uwaga - w sporcie czesto się szarpie ręczny bez wysprzęglania - napędy jakoś dają rade, chcoiaż nie jest to dla nich za miłe, klczu to to że ręczny służy do zerwania przyczpenosci a nie do zatrzymania tylnych kół.

 

to chyba dosc oczywiste, sadze, ze malo kto hamuje recznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam., bardzo duzo osób ciagnie ręczny i trzyma...trzyma...trzyma.... o rzeczywiscie zabójcze dla dyferencjału, szczególnie przy większej prędkości, ale jak się krótko szarpnie i doda gazu żeby tył się dalej ślizgał to można nawet przy prawie zblokowanych dyfrach - przecież w S2000 też używają ręcznego mimo centralnej szpery płytkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GeOrGe, ładnie to tłumaczysz, brawo :)

 

 

 

Jedna uwaga - w sporcie czesto się szarpie ręczny bez wysprzęglania - napędy jakoś dają rade, chcoiaż nie jest to dla nich za miłe, klczu to to że ręczny służy do zerwania przyczpenosci a nie do zatrzymania tylnych kół.

 

a jak ta cala teoria wyglada w automacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kręcać tylnym kołem powinieneś kręcić wszytskimi, przynajmniej trzema, chociaż trochę wolniej ale jednak. Dżanek bodajże wie ile Nm oporu powinna stawiać centralna wiskoza. Ale jak mówiłem podnieś jedno przednie koło i spróbuj zakręcić, albo oba tylne. To Ci da jakiś obraz stanu wiskoz.

 

I jak? Czy ktoś zna wartości Nm tej wiskozy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niestety wiskoza w moim autku umiera(słychać metaliczne stuki przy pełnym skręcie kół podobne jak przy wybitych przegubach) mechanik mówił że dobrą używaną ma za 800 zł, robocizna 1000 plus uszczelniacze:( zastanawiam się bo na allegro za 1000-1300 mozna kupić skrzynie na którą sprzedający dają gwarancję oczywiście tylko rozruchową. Kuszonca propozycja tym bardziej, że przełożyć skrzynie mógł bym sam. Czy znacie jakiś sposób sprawdzenia skrzyni(wiskozy) przed jej założeniem.

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niestety wiskoza w moim autku umiera(słychać metaliczne stuki przy pełnym skręcie kół podobne jak przy wybitych przegubach) mechanik mówił że dobrą używaną ma za 800 zł, robocizna 1000 plus uszczelniacze:( zastanawiam się bo na allegro za 1000-1300 mozna kupić skrzynie na którą sprzedający dają gwarancję oczywiście tylko rozruchową. Kuszonca propozycja tym bardziej, że przełożyć skrzynie mógł bym sam. Czy znacie jakiś sposób sprawdzenia skrzyni(wiskozy) przed jej założeniem.

Pozdrowionka

 

Jak chcesz ja mam wiskoze uzywana za 500zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Cały czas zastanawiam się od czego ta wiskoza mogła paść???

Auto nie ma wiele przejechane(widać to po stanie kierownicy, tapicerki i pedałów) dość długo stał(to widać po stanie podwozia). Odkąd go mam 3 razy były badane chamulce na rolkach, ale w ich instrukcji było napisane, że kręcą sie wolniej niż 6km/h i mogą być na nich badane samochody subaru. Ostatnio też zrobiłem kilka "boczków" na sniegu (bez ręcznego) i tyle. Auto katowane nie było. Przynajmniej przeze mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beny_trol, wystarczy, ze ktoś się zakopał w śniegu/błocie a potem na pałę wciskał gaz i mielił w miejscu przez kilka minut, ludzie różnie reagują w takich sytuacjach. Potem albo wyjechał o własnych siłach albo przyjechał traktor i wyciągnął :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:oops::oops:

 

 

Słuchaj ja zawsze chętnie, ale mity krążące o moich rzekomych umiejętnościach są mocno przesadzone....

 

Nie są, nie są... Nawt do mnie - początkującego subaroposiadacza już dotarły informacje (nie opowieści) o Tobie, Twoich umiejętnościach i wiedzy.

 

[ Dodano: Sob Sty 26, 2008 10:28 am ]

Czyli jednak podcinanie recznym polaczone z wyprzeganiem moze rozwalic wiskoze.

No przy odpowiednio dlugim podcinaniu tak :mrgreen:

 

PODCINANIE raczej nie zaszkodzi, ale TRZYMANIE rękawa zbyt długo (często obserwowane u niektórych kierowców zjawisko) zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o napędy w Subaru, u mnie to wszystko "wyje", nie za głośno, ale słychać ze pracuje, jeden szpec, powiedział ze sie w koncu to wszystko sypnie, mi jednak wydaje sie ze takie wycie jest normalne, jeźdizłem kilkoma egzemplarzami i podobnie było słychac układ napędowy (w jednych ciszej w innych głosniej) A co na to The Forum? Pewnie zaraz mnie zjecie że samymi rzęchami jeździłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam pytanko czy Skrzynia biegów pochodząca od imprezy kombi z 1998 roku będzie pasować do mojego auta??? Też impreza kombi ale z 1993!!!

Pozdrawiam wszystkich

 

napisz moze jakie masz auto 1.6 1.8 2.0 2.0T 2.2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś wie cos na temat "wycia" napędów? To jest normalne? Czy powinna byc zupełna cisza? Jak to jest w Waszych egzemplarzach? Jeździłem innymi subarakami i zawsze coś sie tma odzywało, a jak to jest w WRXie? Czy wyjące napędy oznaczają szybki koniec układu......czy to nic niepokojącego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na pełbym obciążeniu wyje bardzo słabo. Jak jade na biegu bez gazu to słychac dość głośne wycie. Jedni mówią ze to koniec samochodu, inni że tak ma byc....i komu tu wierzyć....

 

Jeździłem Imprezą MY97 też wyło tylko troche ciszej. W Legacy MY92 wyło za to dużo głośniej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...