Skocz do zawartości

Korespondencja biznesowa


ex-Dyrekcja

Rekomendowane odpowiedzi

... Dyrekcja też to lubi :) Osobiście zachęcam często do dalszej korespondencji. Można wypłynąć na przestwór oceanu, chociaż w tym przypadku do spotkania doszło na głębinie :)

Dzień bez telefonu od "doradcy finansowego", jest dniem straconym ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Ojciec Założyciel

Dawno już w tym temacie nic nie było. Nie jestem też pewny, czy korespondencje na FB można traktować jako "biznesową", ale najwidoczniej niektórzy użytkownicy tak właśnie to widzą :)

Gdy więc na naszej stronie Subaru pojawił się wpis na temat bezpieczeństwa, a konkretnie systemu EyeSight można było się spodziewać komentarzy. Ale skargi, że system nie zadziałał w odniesieniu do samochodu, który tego systemu nie ma ....

Wyjaśnienie, odnoszące się do w/w braku ... też nie odniosło skutku.

Stąd pytanie - czy ktoś z p.t. Forumowiczów nie wie, czy jego samochód ma system EyeSight ?

Czy może powinniśmy powinniśmy w samochodach bez tego systemu dodawać dużą naklejkę ostrzegawczą :   

"Uwaga ! Twój samochód nie posiada systemu EyeSight ! Musisz hamować sam ! Nawet jeżeli Twój samochód taki system posiada, to i tak jest to wyłącznie system wspomagający,  który nie zwalnia Ciebie jako kierowcy z odpowiedzialności "( jest to wprawdzie w instrukcji obsługi, ale - jak widać - chyba nie każdy instrukcję czyta ).

Może jakieś rady, jak odpowiadać na FB ? Jak odpowiedzieć człowiekowi, który zarzuca np. brak "polubownego"  rozwiązania w przypadku uszkodzenia mechanicznego przewodu klimatyzacji  ( w tym samym wątku ) ?

Przyznam - na Forum jest mimo wszystko chyba trochę łatwiej, a na pewno przyjemniej :) .Internet w najróżniejszych aspektach ...   

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem. 

 

Przykro mi ale w tym konkretnym przypadku nawet naklejka większa od samochodu nie spowoduje zaprzestania usilnego poszukiwania osoby/firmy do przerzucania odpowiedzialności za własne czyny. 

 

Z tego co widzę, to klient przywalił, teraz ma pretensje że nie zadziałał system, którego w jego samochodzie nie ma a do ASO ma pretensje o pogięte podłużnice. Może nie wie, że gdyby się nie pogięły to istnieje spora szansa, że już by nigdy na FB nie miał okazji się pożalić.  

 

Rozmowa na FB nie jest korespondencją biznesową. Korespondencja to wymiana informacji pomiędzy stronami a na FB to krzyk do całego świata i publiczne wylewanie żali oraz domaganie się od drugiej strony działania, gdyż w przeciwnym razie krzyk nie ustanie...

 

Wielu udaje się coś ugrać, nawet jak im się nic nie należy, gdyż niewielu obserwatorów będzie się chciało doczekać końca,  wyjaśnienia, zagłębić się w problem, widzi tylko awanturującego się klienta a awanturujący się klient to jednak źle świadczy o firmie, bo mieć racji może awanturnik nie mieć ale jednak mieć racje może.  

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, chojny napisał:

 

Rozmowa na FB nie jest korespondencją biznesową. Korespondencja to wymiana informacji pomiędzy stronami a na FB to krzyk do całego świata i publiczne wylewanie żali oraz domaganie się od drugiej strony działania, gdyż w przeciwnym razie krzyk nie ustanie...

 

M.in. dlatego bardzo, naprawdę bardzo miło jest mi tam nie być ;).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bardzo długo się broniłem, ale zostałem namówiony przez naszego byłego znajomego z forum ;) ... i w sumie nie żałuję. 

Wszystko zależy od naszego podejścia do fb. 

Na pewno można w nim znaleźć dużo informacji, opinii, komentarzy, można tak skonfigurować sobie konto, żeby zachować choć częściowo prywatność, można też wykorzystywać je do celów marketingowych, z wszystkimi tego konsekwencjami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Ojciec Założyciel

I znowu minął rok. Nie, nie to abym w międzyczasie nie otrzymywał dziwnej korespondencji, ale zazwyczaj brakowało mi czasu na odpowiadanie. Tym razem jednak znalazłem chwilę, więc zacytuję ( jak zwykle, tym bardziej w kontekście RODO,  bez adresu mailowego, nazwiska etc.).

 

Pismo ( mail ) otrzymałem takie ( wersja skrócona, pogrubienia tekstu moje ) :

Dzień dobry,

 

ostateczne decyzje zakupowe konsumenci podejmują przy półce sklepowej. Zwiększenie widoczności i uatrakcyjnienie ekspozycji Państwa produktów bezpośrednio więc wpływa na wzrost sprzedaży.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tworzymy ekspozycję półkową, dbając o każdy detal, aby wizerunek Państwa marki w punktach sprzedaży wyróżniał się na tle konkurencji.

 

Możemy się skontaktować i wspólnie pomyśleć o możliwościach współpracy?

Pozdrawiam serdecznie

XXXXXXXXX

Jako że akurat miałem wolną chwilę napisałem odpowiedź :

Szanowna Pani,

 

Ponieważ, jak zakładam, wie Pani do kogo wysyłane są Państwa propozycje współpracy  ( proponuje Pani w swym mailu kontakt ), pozwolę sobie wstępnie zdać kilka pytań związanych z proponowaną prezentacją naszych produktów :

1.          Na jakiej wysokości powinna być umieszczona półka, aby znajdujący się na niej samochód  wywarł na potencjalnym kliencie jak najlepsze wrażenie ?

2.          Jakie stosujecie Państwo metody, aby samochód umieścić na półce ?

3.          Czy stosujecie Państwo półki szklane, tak aby klient mógł bez przeszkód oglądać system napędu ?

4.          Jakie metody stosujecie Państwo, gdy zainteresowany chce usiąść w samochodzie ( drabinka ? winda ? )

5.          Czy stosowane przez Państwa metody dostawania się zainteresowanego do samochodu znajdującego się na półce są zgodne z przepisami bhp ?

 

Z góry dziękuję za szczegółową odpowiedź i pozostaję

 Z wyrazami szacunku

 

Witold Rogalski

 

Zobaczymy, czy nadawczyni maila się ponownie odezwie ...

 

  • Super! 1
  • Haha 16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Dyrekcja napisał:

I znowu minął rok. Nie, nie to abym w międzyczasie nie otrzymywał dziwnej korespondencji, ale zazwyczaj brakowało mi czasu na odpowiadanie. Tym razem jednak znalazłem chwilę, więc zacytuję ( jak zwykle, tym bardziej w kontekście RODO,  bez adresu mailowego, nazwiska etc.).

 

Pismo ( mail ) otrzymałem takie ( wersja skrócona, pogrubienia tekstu moje ) :

Dzień dobry,

 

 

 

ostateczne decyzje zakupowe konsumenci podejmują przy półce sklepowej. Zwiększenie widoczności i uatrakcyjnienie ekspozycji Państwa produktów bezpośrednio więc wpływa na wzrost sprzedaży.

 

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Tworzymy ekspozycję półkową, dbając o każdy detal, aby wizerunek Państwa marki w punktach sprzedaży wyróżniał się na tle konkurencji.

 

 

 

Możemy się skontaktować i wspólnie pomyśleć o możliwościach współpracy?

 

 

 

 

Pozdrawiam serdecznie

XXXXXXXXX

Jako że akurat miałem wolną chwilę napisałem odpowiedź :

Szanowna Pani,

 

 

 

Ponieważ, jak zakładam, wie Pani do kogo wysyłane są Państwa propozycje współpracy  ( proponuje Pani w swym mailu kontakt ), pozwolę sobie wstępnie zdać kilka pytań związanych z proponowaną prezentacją naszych produktów :

 

1.          Na jakiej wysokości powinna być umieszczona półka, aby znajdujący się na niej samochód  wywarł na potencjalnym kliencie jak najlepsze wrażenie ?

 

2.          Jakie stosujecie Państwo metody, aby samochód umieścić na półce ?

 

3.          Czy stosujecie Państwo półki szklane, tak aby klient mógł bez przeszkód oglądać system napędu ?

 

4.          Jakie metody stosujecie Państwo, gdy zainteresowany chce usiąść w samochodzie ( drabinka ? winda ? )

 

5.          Czy stosowane przez Państwa metody dostawania się zainteresowanego do samochodu znajdującego się na półce są zgodne z przepisami bhp ?

 

 

 

 

Z góry dziękuję za szczegółową odpowiedź i pozostaję

 

 Z wyrazami szacunku

 

 

 

Witold Rogalski

 

 

Zobaczymy, czy nadawczyni maila się ponownie odezwie ...

 

 

 

 

Pani odpisała czy szuka odpowiednich półek? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki spam z roznymi zaproszeniami na konferencje, kozystania z uslug konsultantow itp dostaje od czasu do czasu i zawsze kasuje... Odpowiedzi moga jedynie prowadzic do narazania sie na dodadkowy spam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...