Skocz do zawartości

Co z gazem


Sheriff

Rekomendowane odpowiedzi

W zwiazku z absolutnymi rekordami cen paliw ale i nie tylko chcialbym wiedziec co Subaru Import polska ma do powiedzenia w kwestii instalacji gazu. Wiem ze pytanie pojawiało sie wielokrotnie ale równie często nie było konkretnych odpowiedzi. W Niemczech instalacja gazu w Subaru jest dokonywana na zyczenie klienta bez utraty gwarancji. Kiedy będzie to możliwe w Polsce??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 145
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Narazie z tego co wiadomo to trwają testy instalacji LPG w Imprezie 2.0 N/A.

Jeśli już to wejdzie w życie to zapewne tylko do modeli bez turbo.

 

Szkoda, że SIP testuje tylko jeden system w jednym najprostszym samochodzie.

Mógłbym zaoferować test bardzo dobrej instalacji w każdym modelu jaki wybiorą.

No i wszystko dostępne na miejscu oraz sprawdzone na naszym rynku również w samochodach SUBARU.

 

Co tu testować skoro niemcy maja przetestowane?? Ja mam wlaśnie model bez turbo

 

Niemcy mają przetestowane?

Przecież oni się dopiero uczą, a większość montażystów w Niemczech pochodzi z ...Polski.

Poza tym Niemieckie testy ze względu na dużą różnicę w jakości LPG, nie są do końca miarodajne i dopiero Polski rynek rewiduje jakość i możliwości systemów.

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i gdzie jest stanowisko SIP??

 

I znów wracamy do tego samego... :roll:

 

W skrócie: Dyrekcja ostatnio na Forum prawie wcale się nie pojawia, także nie liczyłbym na szybką odpowiedź tutaj. Jedyne wyjście: molestować Dyrekcję telefonicznie / osobiście :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym Niemieckie testy ze względu na dużą różnicę w jakości LPG, nie są do końca miarodajne i dopiero Polski rynek rewiduje jakość i możliwości systemów.

 

Czy to znaczy, że u nas jest LPG jest zawsze tak samo dobre czy tak samo złe ?

 

Znajomi, którzy tankowali swoje samochody gazem na "Zachodzie" twierdzili, że auto było nie do poznania jak chodzi o przyspieszenia etc. Zresztą uwaga ta dotyczy także tamtejszych benzyn. A u nas? Podobno do tej pory nie ma normy, która by jasno określała jaki ma być skład gazu - proporcje czegoś tam do czegoś :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testują tą instalację już dosyć długo bo tak na oko od marca...

Inna sprawą jest, że zanim dojdzie do testów jakiejś instalacji to muszą to poprzedzić długie rozmowy.

Dodatkowo powększenie SIPu oraz zawirowania kadrowe też mają wpływ na koniec testu.

 

 

Pozdrawiam

Pluszowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najomi, którzy tankowali swoje samochody gazem na "Zachodzie" twierdzili, że auto było nie do poznania jak chodzi o przyspieszenia etc. Zresztą uwaga ta dotyczy także tamtejszych benzyn. A u nas? Podobno do tej pory nie ma normy, która by jasno określała jaki ma być skład gazu - proporcje czegoś tam do czegoś :evil:

 

Proporcje propanu, do butanu. Butan jest ~20% tańszy i mniej kaloryczny niż propan. Teoretycznie, te gazy powinno się mieszać 1:1, ale jak jest w rzeczywistości... :roll:

Mało tego: w zimie powinien przeważać propan (już to widzę :roll: ), a w lecie butan (to jest pewnie częste :lol: )...

 

Zabawne jest jeszcze to, że jeśli na stacji jest napisane "Autogaz" (a nie LPG) to można sprzedawać mieszankę w dowolnych proporcjach :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że SIP testuje tylko jeden system w jednym najprostszym samochodzie.

Mógłbym zaoferować test bardzo dobrej instalacji w każdym modelu jaki wybiorą.

No i wszystko dostępne na miejscu oraz sprawdzone na naszym rynku również w samochodach SUBARU.

 

Jako - a oferowałeś się już ? Może warto wysłąć ofertę do SIP-u, tym bardziej że masz doświadcznie w Subaru, większość użytkowników Forum cię chwali i ma zaufanie, trochę km mają subaraczki spod twojej ręki. To są mocne argumenty myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że SIP testuje tylko jeden system w jednym najprostszym samochodzie.

Mógłbym zaoferować test bardzo dobrej instalacji w każdym modelu jaki wybiorą.

No i wszystko dostępne na miejscu oraz sprawdzone na naszym rynku również w samochodach SUBARU.

 

Jako - a oferowałeś się już ? Może warto wysłąć ofertę do SIP-u, tym bardziej, że masz doświadczenie w Subaru, większość użytkowników Forum cię chwali i ma zaufanie, trochę km mają subaraczki spod twojej ręki. To są mocne argumenty myślę.

 

Rozmawiałem telefonicznie, nie wiem czy mogę tutaj poruszać takie sprawy.

 

Mam nadzieję, że uda mi się osobiście zaprezentować systemy oraz sposób podejście do całego zagadnienia.

.

A może powinienem ogłosić zbiórkę wszystkich zagazowanych subaru pod siedzibą SIP?

 

Kilku producentów oraz importerów samochodów wprowadziło już ofertę systemów do swoich sieci.

Ja najlepiej znam temat związany z Iberia Motors, który wybrał importerów dwóch producentów Włoskich i jednego Holenderskiego i dopuścił po testach do montażu instalacji w serwisach Seata.

Nie ma wielkich problemów, mimo że były to zupełnie nowe rzeczy dla mechaników.

Przerabiają silniki wolnossące oraz turbo (wersje bez wtrysku bezpośredniego benzyny).

Przeprowadziliśmy kilkanaście szkoleń polegających na wyjeździe do serwisu i pomocy przy montażu instalacji, w razie problemów mają telefoniczny asistance, jeżeli trzeba jedzie do serwisu technik. Po pierwszym trudnym okresie (brak doświadczenia) mechanicy radzą sobie bardzo, bardzo dobrze i nie mamy praktycznie żadnych problemów.

 

Nic tylko korzystać z polskich doświadczeń.

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIP musi sie wypowiedzieć. Nie można po prostu ignorować tematu.

 

Zamias wrzucac temat do zSIPu cza bylo napisac do gazowni. Doprowadzo ci do auta szlaufem i oprucz tego ze se bedziesz tanio jezdzil to se jeszcze centralne ogrzewanie zrobisz.

zSIP bedzie musial sie wypowiadac jak FHI zaczno robicz fabruyczne instalacje na - przepraszam za slowo - gaz. Na dzien dzisiejszy majo to w dupie tak samo jak ja, dzienki czemu jezdem kontent.

 

mamusia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem zainteresowany nabycie nowego subary 2.0 (158km), mieszkam od granicy z niemcami jakies 50km, znam niemiecki, pozwolilem sobie dzisiaj zadzownic do subaru w berlinie, nie mam problemu z zalozeniem gazu. Zreszta potwierdzaja sie posty wypowiadane wyzej przez rozne osoby. W niemczech jest mozliwosc na zyczenie zalozyc gaz bez utraty gwarancji z wbiciem takowej instalacji w ksiazke serwisowa auta. Na instalacje gazowa 2 lata gwarancji daja.

 

Skoro w polsce nie mozna legalnie bez utraty gwarancji zamontowac instalacji gazowej to kupie auto w niemczech z takowa instalacja. Serwis niemiecki odpowiedzial ze bez problemu wbije w ksiazke serwisowa iz zalozono gaz i gwarancja bedzie mnie obowiazywala, znaczy nie utrace do niej prawa. Z tego co wiem gwarancja na subaru jesli jest ksiazka serwisowa obowiazuje w calej europie. Czuli pojade autkiem do hiszpani spsuje sie i tez mi naprawia gwarancyjnie.

 

Dalej.

Rozumiem, ze jak takim autem przyjade do polskiego salonu na jakas naprawe gwarancyjna, to zgodnie z tym co wiem, gwarancja na auto jest w calej europie, to serwis w polsce bede musial zrobic mi naprawe gwarancyja czy tez nie ? Maja zalozona przez serwis firmowy niemiecki gaz z potwierdzeniem tego faktu w ksiazce serwisowej.

 

Czy moge prosic o odpowiedz jak zachowa sie serwis w polsce z takim autem na gwarancji z gazem firmowym z salonu niemieckiego gdy nawali silnik ?

 

Pozdrowienia

M.

 

---

ps. tak sobie teraz dodatkowo jeszcze spekuluje, kupie auto w polscem, gaz dorobie w niemczech z wpisem w ksiazke seriwsowa i czy w polsce bedzie honorowana gwarancja ? W koncu wpis bedzie i to przez autoryzowany serwis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel

Silniki 158 KM nie są przystosowane do instalacji gazowej.

Również w Niemczech nie.

Informacja uzyskana od tamtejszego dealera jest po prostu błędna.

 

Produkcja zmienionych silników, dostosowanych do montażu gazu rozpocznie się w listopadzie (nieco droższe od "standardowych").

W naszym przypadku, ponieważ oznacza to dostawę w styczniu, planujemy rozpoczęcie zamówień takowych wersji dopiero od stycznia (dostawa w marcu).

Kalkulacje cenowe, oraz rozmowy na temat kosztów instalacji (dopuszczona jest tylko jedna instalacja) nie są jeszcze zakończone.

 

To tyle ... na razie :)

 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś lepiej znający sie na sprawach technicznych mógłby objaśnić co oznacza, że silnik nie jest przystosowany do zasilania gazem? Bo widząc, że zakłada się dziś gaz niemal do wszystkiego co się rusza, strasznie mnie zaintrygowała ta informacja Sz. Dyrekcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Gniazda zworowe nie są przystosowane do inego rodzaju spalania.

Konieczne jest ich wykonanie z innego materiału (w innym przypadku następowało by szybsze "osiadanie zaworów", co w konsekwencji zmuszało by do b. częstej regulacji luzu oraz generalnie przyspieszonego zużycia silnika).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...