subarutux Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Hmm... i co tu zrobić?Jeśli nie masz problemów ze sprzęgłem i ruszaniem, i samochód nie jest używany w jakiś szczególny sposób wymagający nowego oprogramowania, radzę pozostać przy starym. To samo mówił nam Kajto na SJS. Na pewno nie będziesz żałował. A nowe można zawsze zainstalować. Może nawet za jakiś czas pojawi się upgrade do nowego softu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pcywicki Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Jesli ktos jest kumplem serwisu to na pewno nie wgraja mu nowego softu bez wyjasnienia o co chodzi (a wiedza o co chodzi) a jak sie nie jast kumplem to sie nie jest. Tajemnica to jest jak zostac kumplem pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Hmm... i co tu zrobić?Jeśli nie masz problemów ze sprzęgłem i ruszaniem, i samochód nie jest używany w jakiś szczególny sposób wymagający nowego oprogramowania, radzę pozostać przy starym. Ja nie miałem problemu ze sprzęgłem. Mimo to wgrałem soft z ciekawości i oczekując, że nowsza wersja musi ogólnie zawierać mniej błędów niż starsza . No i jestem zadowolony. Dynamika na średnich obrotach zdecydowanie lepsza niż poprzednio (wyższy moment, klarowniejsza reakcja na ruch pedałem gazu). Zniknęło też irytujące szarpnięcie napędem przy zdejmowaniu nogi z gazu. Może mój styl jazdy omija słabsze strony nowego softu (zakładając, że takie są)... W każdym razie ja polecam. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kugi Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Knurek, a szarpałdo delikatnie podczas przyspieszania między 2 - 3 tys rpm? Bo to szarpnięcie przy zdejmowaniu nogi z gazu też miewam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Knurek, a szarpałdo delikatnie podczas przyspieszania między 2 - 3 tys rpm? U mnie w tym przedziale występowała wyraźna zwłoka podczas przyśpieszania (efekt jaki miałem przy padniętym MAPie w wolnossącej benzynie). Zniknęła - to miałem na myśli pisząc o klarowniejszej reakcji na gaz. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 żadnych problemów po zmianie softu z przyspieszaniem, spalanie na trasie przy ok 120-140 km ostatnio !komputer! pokazuje 5.9 l, czego chcieć więcej przy 4X4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktostam Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 żadnych problemów po zmianie softu z przyspieszaniem, spalanie na trasie przy ok 120-140 km ostatnio !komputer! pokazuje5.9 l, czego chcieć więcej przy 4X4 Prawdy? Przepraszam, musialem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 żadnych problemów po zmianie softu z przyspieszaniem, spalanie na trasie przy ok 120-140 km ostatnio !komputer! pokazuje5.9 l, czego chcieć więcej przy 4X4 Prawdy? Przepraszam, musialem. prawda. Trasa - moje miejsce zamieszkania - Białystok = 250 km Po mieście wychodzi ok 7 - 7,5 litra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktostam Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Fajnie wiedziec, ze jest to mozliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 komputer! pokazuje 5.9 l, czego chcieć więcej przy 4X4prawda. Trasa - moje miejsce zamieszkania - Białystok = 250 km Po mieście wychodzi ok 7 - 7,5 litra a ja wierzę, że komputer tak pokazuje niestety, jak się zmierzy i policzy wg tego, co się wlało do baku, to okazuje się litr więcej mierzyłem na 2 samochodach i różnice między faktycznym zużyciem a wskazaniami komputera wynoszą od 0,5 do 1 litra (niestety w górę ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 niestety, jak się zmierzy i policzy wg tego, co się wlało do baku, to okazuje się litr więcej mierzyłem na 2 samochodach i różnice między faktycznym zużyciem a wskazaniami komputera wynoszą od 0,5 do 1 litra (niestety w górę ) Mnie regularnie wychodzi rzeczywiste zuzycie paliwa o 10% wieksze niz pokazywane przez komputer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 żadnych problemów po zmianie softu z przyspieszaniem, spalanie na trasie przy ok 120-140 km ostatnio !komputer! pokazuje5.9 l, czego chcieć więcej przy 4X4 Przy takiej jezdzie to nawet dynamika malego fiata by wystarczyla to i zmiana softu nic nie zmienila. Moj palil ok8 l a teraz po zmianie pali ok 9 i brauje zdecydowanie mocy i momentu. Spalanie to sprawa subiektywna bo jak auto inaczej odpowiada to sie inaczej cisnie. Do jazdy w stylu 6l/100 to pewnie zmiana softu cos pomogla ale moje subaru do tego nie sluzom. Najwiecej sie oszczedza jak sie nie jezdzi samochodem tylko tramwajem lub metrem ale.............. :?: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 napisałem z wykrzyknikami że tak pokazuje komputer, wiem że może się zmienić o litr najczęściej do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Polak900 - luzzzzzz............ tu nikt cie nie atakuje nie musisz sie bronic. Ja nigdy nie zadalem sobie trudu obliczac jakie mam zuzycie paliwa czasem tylko patrze na komputer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muka Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 To mój chyba jakiś popsuty bo pokazuje 8,4 :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 8.4 to calkiem w normie wrecz najzdrowszej dla auta i ciala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Najwiecej sie oszczedza jak sie nie jezdzi samochodem tylko tramwajem lub metrem ale.............. :?: . Ha, ha...w rzeczy samej... ...a komputera używam jedynie do sprawdzenia ile jeszcze km zostało do najbliższego tankowania, co by nie utknąć na polskich kresach kilkadziesiąt kilometrów od stacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ktostam Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 8.4 to calkiem w normie wrecz najzdrowszej dla auta i ciala. Ostatnio jak mi pokazywal 8,6, palil 9.5 no ale bylo szybko przez dosc dlugo. Niedawno tez pokazywal 7,8 a palil 8.5 - 400km(140-160) po autostradzie z przerwa na dolewanie i kawowe kalkulacje. Informacyjnie tylko, dla mnie to auto i tak jest zmiana w strone oszczednosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 U mnie przy starym sofcie przy jezdzie glownie miejskiej komputer regularnie pokazuje 7.8, a przy tankowaniu wychodzi 8.6 l/100km. Przy spokojnej jazdzie w trasie, po gorzystym terenie komputer pokazuje 5.8, a rzeczywiste zuzycie paliwa to 6.4 l/100km. Wyglada na to, ze komputer regularnie zaniza zuzycie o rowno 10% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Polak900 - luzzzzzz............ tu nikt cie nie atakuje nie musisz sie bronic. Ja nigdy nie zadalem sobie trudu obliczac jakie mam zuzycie paliwa czasem tylko patrze na komputer. zaraz, ja nie dopatrzyłem się ataku z żadnej strony chyba ty też nie, pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cYbant Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 powrot do starego softu byl niemozliwy (nawet dla kumpla) chcialem wrocic bo w warunkach szosowych przy 100 km/h mam 5 bieg i ponizej 2000 rpm a to znacznie ponizej momentu dobrego do wyprzedzania (nowy soft przesunal miejsce kiedy autko mocno ciagnie z 1800 na 2500 rpm). natomiast moja zona sobie chwali bo autko jest spokojniejsze w miescie mimo koniecznosci czestego wrzucania 1 biegu moj komputer tez pokazuje ok. 10% mniejsza konsumpcje niz dustrybutor ale to moze miec zwiazek z przeklamaniem predkosciomierza (pokazuje okolo 8% wiecej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 moj komputer tez pokazuje ok. 10% mniejsza konsumpcje niz dustrybutor ale to moze miec zwiazek z przeklamaniem predkosciomierza (pokazuje okolo 8% wiecej) To licznik musialby zawyzac przejechany dystans, a wtedy zuzycie mierzone przez komputer i przy tankowaniu powinno byc takie same. Mnie wyglada na to, ze przeplywomierz zaniza przeplyw paliwa o 10%, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 To licznik musialby zawyzac przejechany dystans tak prawdopodobnie jest.. skoro zawyża prędkość to jednocześnie przejechany dystans.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 To licznik musialby zawyzac przejechany dystans tak prawdopodobnie jest.. skoro zawyża prędkość to jednocześnie przejechany dystans.. To by oznaczało, że: - po pierwsze, przejeżdżamy faktycznie mniej kilometrów niż wskazuje licznik (~10%); - po drugie, wskazania komputera w odniesieniu do rzeczywistego zużycia (na podst. tankowania) są niższe (~10%); Reasumując, wg powyższych przesłanek, spalanie jest wyższe o ~20% niż wskazania komputera (o 10% wyższe niż obliczenia uzyskane na podstawie tankowania). Jakaś spiskowa teoria: - 1km Subaru <> 1km w układzie SI; - 1litr Subaru <> (1litr ~= 1kg w układzie SI); Wg mnie Gregorius jest najbliżej prawdy. Wątpię, aby aby licznik przebiegu odmierzał odległość z tak kardynalnym błędem (~10%). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 szczerze mówiąc nie chciało mi się sprawdzać z gps faktem jest że prędkość 100kmh to naprawdę 92kmh (potwierdzone również fotką w świetnej pozie.. niedrogo.. 300 ) stąd wnioskuję o niższym przebiegu(zawsze myślałem, że prędkościomierz działa w zestawie z licznikiem kilometrów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi