Skocz do zawartości

oprogramowanie boxer diesel


pawels1

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm... i co tu zrobić?
Jeśli nie masz problemów ze sprzęgłem i ruszaniem, i samochód nie jest używany w jakiś szczególny sposób wymagający nowego oprogramowania, radzę pozostać przy starym. To samo mówił nam Kajto na SJS. Na pewno nie będziesz żałował. A nowe można zawsze zainstalować. Może nawet za jakiś czas pojawi się upgrade do nowego softu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hmm... i co tu zrobić?
Jeśli nie masz problemów ze sprzęgłem i ruszaniem, i samochód nie jest używany w jakiś szczególny sposób wymagający nowego oprogramowania, radzę pozostać przy starym.

Ja nie miałem problemu ze sprzęgłem. Mimo to wgrałem soft z ciekawości i oczekując, że nowsza wersja musi ogólnie zawierać mniej błędów niż starsza :mrgreen: .

No i jestem zadowolony. Dynamika na średnich obrotach zdecydowanie lepsza niż poprzednio (wyższy moment, klarowniejsza reakcja na ruch pedałem gazu). Zniknęło też irytujące szarpnięcie napędem przy zdejmowaniu nogi z gazu. Może mój styl jazdy omija słabsze strony nowego softu (zakładając, że takie są)... W każdym razie ja polecam.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knurek, a szarpałdo delikatnie podczas przyspieszania między 2 - 3 tys rpm?

U mnie w tym przedziale występowała wyraźna zwłoka podczas przyśpieszania (efekt jaki miałem przy padniętym MAPie w wolnossącej benzynie). Zniknęła - to miałem na myśli pisząc o klarowniejszej reakcji na gaz.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadnych problemów po zmianie softu z przyspieszaniem, spalanie na trasie przy ok 120-140 km ostatnio !komputer! pokazuje

5.9 l, czego chcieć więcej przy 4X4

 

Prawdy? Przepraszam, musialem.

 

 

prawda. Trasa - moje miejsce zamieszkania - Białystok = 250 km

Po mieście wychodzi ok 7 - 7,5 litra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer! pokazuje 5.9 l, czego chcieć więcej przy 4X4

prawda. Trasa - moje miejsce zamieszkania - Białystok = 250 km

Po mieście wychodzi ok 7 - 7,5 litra

a ja wierzę, że komputer tak pokazuje :D

niestety, jak się zmierzy i policzy wg tego, co się wlało do baku, to okazuje się litr więcej :lol:

mierzyłem na 2 samochodach i różnice między faktycznym zużyciem a wskazaniami komputera wynoszą od 0,5 do 1 litra (niestety w górę :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety, jak się zmierzy i policzy wg tego, co się wlało do baku, to okazuje się litr więcej :lol:

mierzyłem na 2 samochodach i różnice między faktycznym zużyciem a wskazaniami komputera wynoszą od 0,5 do 1 litra (niestety w górę :) )

Mnie regularnie wychodzi rzeczywiste zuzycie paliwa o 10% wieksze niz pokazywane przez komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadnych problemów po zmianie softu z przyspieszaniem, spalanie na trasie przy ok 120-140 km ostatnio !komputer! pokazuje

5.9 l, czego chcieć więcej przy 4X4

Przy takiej jezdzie to nawet dynamika malego fiata by wystarczyla to i zmiana softu nic nie zmienila. Moj palil ok8 l a teraz po zmianie pali ok 9 i brauje zdecydowanie mocy i momentu. Spalanie to sprawa subiektywna bo jak auto inaczej odpowiada to sie inaczej cisnie. Do jazdy w stylu 6l/100 to pewnie zmiana softu cos pomogla :mrgreen::mrgreen::mrgreen: ale moje subaru do tego nie sluzom. Najwiecej sie oszczedza jak sie nie jezdzi samochodem tylko tramwajem lub metrem ale.............. :?: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polak900 - luzzzzzz............ tu nikt cie nie atakuje nie musisz sie bronic. Ja nigdy nie zadalem sobie trudu obliczac jakie mam zuzycie paliwa czasem tylko patrze na komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwiecej sie oszczedza jak sie nie jezdzi samochodem tylko tramwajem lub metrem ale.............. :?: .

Ha, ha...w rzeczy samej...

...a komputera używam jedynie do sprawdzenia ile jeszcze km zostało do najbliższego tankowania, co by nie utknąć na polskich kresach kilkadziesiąt kilometrów od stacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8.4 to calkiem w normie wrecz najzdrowszej dla auta i ciala.

 

Ostatnio jak mi pokazywal 8,6, palil 9.5 no ale bylo szybko przez dosc dlugo. Niedawno tez pokazywal 7,8 a palil 8.5 - 400km(140-160) po autostradzie z przerwa na dolewanie i kawowe kalkulacje.

Informacyjnie tylko, dla mnie to auto i tak jest zmiana w strone oszczednosci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy starym sofcie przy jezdzie glownie miejskiej komputer regularnie pokazuje 7.8, a przy tankowaniu wychodzi 8.6 l/100km.

Przy spokojnej jazdzie w trasie, po gorzystym terenie komputer pokazuje 5.8, a rzeczywiste zuzycie paliwa to 6.4 l/100km.

Wyglada na to, ze komputer regularnie zaniza zuzycie o rowno 10%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polak900 - luzzzzzz............ tu nikt cie nie atakuje nie musisz sie bronic. Ja nigdy nie zadalem sobie trudu obliczac jakie mam zuzycie paliwa czasem tylko patrze na komputer.

 

 

zaraz, ja nie dopatrzyłem się ataku z żadnej strony

chyba ty też nie, pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powrot do starego softu byl niemozliwy (nawet dla kumpla)

chcialem wrocic bo w warunkach szosowych przy 100 km/h mam 5 bieg i ponizej 2000 rpm a to znacznie ponizej momentu dobrego do wyprzedzania (nowy soft przesunal miejsce kiedy autko mocno ciagnie z 1800 na 2500 rpm).

natomiast moja zona sobie chwali bo autko jest spokojniejsze w miescie mimo koniecznosci czestego wrzucania 1 biegu

 

moj komputer tez pokazuje ok. 10% mniejsza konsumpcje niz dustrybutor ale to moze miec zwiazek z przeklamaniem predkosciomierza (pokazuje okolo 8% wiecej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj komputer tez pokazuje ok. 10% mniejsza konsumpcje niz dustrybutor ale to moze miec zwiazek z przeklamaniem predkosciomierza (pokazuje okolo 8% wiecej)

To licznik musialby zawyzac przejechany dystans, a wtedy zuzycie mierzone przez komputer i przy tankowaniu powinno byc takie same. Mnie wyglada na to, ze przeplywomierz zaniza przeplyw paliwa o 10%,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To licznik musialby zawyzac przejechany dystans

tak prawdopodobnie jest..

skoro zawyża prędkość to jednocześnie przejechany dystans..

To by oznaczało, że:

- po pierwsze, przejeżdżamy faktycznie mniej kilometrów niż wskazuje licznik (~10%);

- po drugie, wskazania komputera w odniesieniu do rzeczywistego zużycia (na podst. tankowania) są niższe (~10%);

Reasumując, wg powyższych przesłanek, spalanie jest wyższe o ~20% niż wskazania komputera (o 10% wyższe niż obliczenia uzyskane na podstawie tankowania).

 

Jakaś spiskowa teoria:

- 1km Subaru <> 1km w układzie SI;

- 1litr Subaru <> (1litr ~= 1kg w układzie SI);

 

Wg mnie Gregorius jest najbliżej prawdy. Wątpię, aby aby licznik przebiegu odmierzał odległość z tak kardynalnym błędem (~10%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc nie chciało mi się sprawdzać z gps :P

faktem jest że prędkość 100kmh to naprawdę 92kmh (potwierdzone również fotką w świetnej pozie.. niedrogo.. 300 :P )

stąd wnioskuję o niższym przebiegu(zawsze myślałem, że prędkościomierz działa w zestawie z licznikiem kilometrów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...