moss Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Witam Jestem nowy na tym forum i bardzo chcę dołączyć do tego szanownego grona i tu proszę WAS o pomoc! Po kilku latach dojrzałem do decyzji zakupu auta rodzinno-terenowo-sportowego jakim jest Subaru Forester Szukam Forestera z lat 2005-2006 w dobrej wersji wyposażenia (i bliżej full tym lepiej) ale mam ogromy problem z decyzją odnośnie jednostki napędowej. Nie ukrywam że LPG nie wchodzi w grę i nikt mnie nie przekona, że na gazie jest taniej i lepiej dla silnika , a z drugiej strony szukam kompromisu pomiędzy dynamiką a ekonomią (spalanie) i zastanawiam sie który silnik wybrać 2.0Turbo-(podobno mniej awaryjny) czy 2,5 bez turbo? I kolejny pytanie czy warto decydować się na automatyczną skrzynię czy nie? Podobno automat spali więcej..? Z reduktorem czy bez? Czy warto interesować sie egzemplarzami z np. USA, Niemiec, Szwajcarii itd? Poproszę Was o wasze opinie, które są dla mnie bezcenne i bardzo mi tym samym pomożecie!! z góry dzięki Pozdrawiam moss
ironmzes Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 ja posiadam USspec 2,5 wolnossaka z 2005r. skrzynia manualna. sprzęt bezawaryjny. dynamika dosyć dobra - szczególnie po 3500 rpm. raz padła mi sonda lambda ale pewnie dobij ją GAZ :roll: z częściami nie ma problemu robiłem rozrząd, świeczki, filtry itp.. ogólnie polecam . koledzy pewnie Ci powiedzą cos nt. 2.0 z wiatrakiem a jeszcze lepiej 2,5 z wiatrakiem.......
marrek Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Prawdopodobnie jedyny wybór, którego nie będziesz PÓŹNIEJ żałował to 2.5 Turbo, z reczna skrzynia biegow. Kazdy inny wybor moze spowodowac, ze bedziesz pozniej lamal sobie glowe, czy przyp[adkiem nie byloby lepiej gdybys odzalowal ciut grosza na paliwo/cene kupna i kupil wlasnie ten model. Od ponad 4 lat jezdze Forkiem w tej konfiguracji i NIGDY nie zdarzylo mi sie tego zalowac. W miedzyczasie mialem okazje prowadzic kilka innych subaru (aczkolwiek nigdy nie prowadzilem imprezy) i ZAWSZE, wracajac do swojego auta, czulem spora satysfakcje. Z drugiej stroniy byc moze jestem eweidentnym przykladem zasady ze to byt ksztaltuje swiadomosc...
Hogi Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 raz padła mi sonda lambda ale pewnie dobij ją GAZ :roll: Ja kiedyś złapałem gumę w prawym, przednim kole, ale winię o to podgrzewanie lusterek... 8) :roll:
Urabus Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 winię o to podgrzewanie lusterek Tak, tak Hogi wszyscy wiemy, że to Ty wymyśliłeś reklamę w której jak nie widać różnicy to nie warto przepłacać Ale słyszałem ostatnio w telewizji, że gaz to śmierdzący interes :wink: -- 28 wrz 2010, o 07:46 -- A żeby nie wyło OT to polecam 2.5 XT Nie pali dużo więcej od N/A, a frajda z jazdy nieporównywalna. No chyba że często wyruszasz w teren wtedy wolny ssak z reduktorem będzie lepszym rozwiązaniem.
ironmzes Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 raz padła mi sonda lambda ale pewnie dobij ją GAZ :roll: Ja kiedyś złapałem gumę w prawym, przednim kole, ale winię o to podgrzewanie lusterek... 8) :roll: To jest całkiem realne ponieważ jednak spaliny gazu mają większą temperaturę niż benzyna. a ponieważ to grzałka została przepalona to raczej od wyższej temperatury............albo ze starości........
plejadek Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 a z drugiej strony szukam kompromisu pomiędzy dynamiką a ekonomią (spalanie) i zastanawiam sie który silnik wybrać 2.0Turbo-(podobno mniej awaryjny) czy 2,5 bez turbo? Silnik turbo z manualem da ci najwięcej frajdy z jazdy, a spalanie będziesz miał niewiele wieksze. Jeżeli jeżdzisz dużo po mieście możesz rozważyć turbo z automatem. Dla żony kupiłem wolnego ssaka z automatem, jej to wystarcza mi nie. Jeżeli auto będzie często jeździć po nieutwardzonych drogach bardziej sprawdzą się wersje z reduktorem (tylko skrzynie manualne). Co do wyboru pojemności 2.5 turbo jest żwawsze i lepiej ciągnie z dołu, tak twierdzą wszyscy, którzy mając auta z 2.0 turbo przejechali się moim WRX'em, mam nadzieję, że nie mówili tego z grzeczności. Jeżeli auto traktowane jest ekstremalnie silniki 2.0 są wytrzymalsze. Czy warto interesować sie egzemplarzami z np. USA, Niemiec, Szwajcarii itd? Generalnie auta z Europy są lepiej przystosowane do stylu jazdy Europejczyków. O wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanącą w tym temacie poczytaj sobie na forum, poszperaj w wyszukiwarce. Jeżeli zdecydujesz się na auto z za oceanu koniecznie zbadaj jego historię sprawdzając nr nadwozia przed zakupem. Każdego subaraka, którego zdecydujesz się kupić prześwietl w ASO Subaru lub u mechaników ogarniających temat. Jeżeli kupisz zadbany egzemplarz niezależnie od wersji, silnika itp będzie ci długo bezawaryjnie służyć. Na koniec zadaj sobie jeszcze raz pytanie dlaczego Forester? A nie np. Outback, który jest bardziej komfortowy i lepszy na dłuższe trasy a posiada podobne właściwości terenowe.
Bartekfi Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Ja kiedyś złapałem gumę w prawym, przednim kole, ale winię o to podgrzewanie lusterek... Aaaa :roll: a ja się zastanawiałem czemu mi tak te łożyska padają.
naLeśnik Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Jeśli Forester to raczej turbo, skrzynia automat jest bez reduktora ale bardzo dobrze radzi sobie w terenie. Jednak do częstych wyprzedzań na trasie się nie nadaje (moja opinia) więc musisz dokładnie przeanalizować za i przeciw i do czego będzie częściej służył.
Mont Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Jeździłem jakiś czas 2,0 125KM, super bezawaryjne autko jednak trochę mulaste co nie oznacza, że odstające jakoś znacznie od konkurencji Jeśli nie przeszkadza Ci stara buda to szukaj 2,0T. 2,5T kupiłbym tylko z założeniem zakucia na dzień dobry silnika, a to oznacza znaczne wydatki. Jeśli dużo jeździsz może warto będzie zainteresować się 2,0 156KM. Przy spalaniu 13-15l turbo zapala się w głowie kontrolka i jeśli nie masz alternatywy w postaci taniego diesla radziłbym sie zastanowić czy nie odpuścić Forestera Turbo.
anakinsky Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Generalnie auta z Europy są lepiej przystosowane do stylu jazdy Europejczyków. ale masz na myśli np. Włochów i Hiszpanów, czy może Duńczyków i Szwedów? :roll:
Grzesiek_67 Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 ale masz na myśli np. Włochów i Hiszpanów, czy może Duńczyków i Szwedów? :roll: Anakin, proszę ... cały monitor i klawiatura zalana poranną kawą Pozdrawiam Grzegorz
Letkas Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 2.5 T z lepszym momentem i niestety większą awaryjnością albo 2.0 T nieco wolniejsze ale w zasadzie bezawaryjne. Wolne ssaki zostaw na wolności bo będziesz żałował.
Grzesiek_67 Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 2.5 T z lepszym momentem i niestety większą awaryjnością albo 2.0 T nieco wolniejsze ale w zasadzie bezawaryjne. Wolne ssaki zostaw na wolności bo będziesz żałował. O i to jest sedno i puenta rozważań w temacie Marioli :wink: Pozdrawiam Grzegorz
moss Posted September 28, 2010 Author Posted September 28, 2010 Dzięki za trafne uwagi, wasze rady są bezcenne, rozumiem że do sprawdzenia auta przed zakupem musze umówić się w ASO Subaru w Warszawie polecacie Łomianki czy Pragę? I jeszcze jedno czy to prawda że na włochy ze względu na ubezpieczenie czy podatek były produkowane Forestery z silnikiem 2.0T do 2006???? pozdr Grzesiek
yossarian Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 Każda myszka swój ogonek chwali :wink: ale nie skreślałbym tak z miejsca wolnego ssaka z 2.5 litrowym silnikiem. To solidne 173HP i 225Nm momentu, dużo lepiej niż wolnossące 2.0 i prawie tyle co w 2.0 z turbiną. Potwierdzam dużą uniwersalność wersji w automacie, ze względu na możliwość toczenia się z minimalną prędkością znakomicie sprawdza się w mało cywilizowanym terenie i w miejskich korkach, a przy odpowiednim przyzwyczajeniu i wyczuciu opóźnień skrzyni spokojnie daje radę na dłuższych trasach. Dotychczas bezawaryjny. A gdybym miał jeszcze raz wybierać? ...Cóż, ktoś już o tym wspominał, kupiłbym 2.5XT
moss Posted September 28, 2010 Author Posted September 28, 2010 pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie: jak wygląda serwis Forestera czy istnieją zamienniki które pozwolą na obsługę serwisową auta poza ASO?
Urabus Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 obsługę serwisową auta poza ASO Zależy gdzie mieszkasz, subaru nie lubi druciarstwa, a ludzi którzy naprawdę ogarniają te samochody nie jest znowu tak wielu.
ironmzes Posted September 28, 2010 Posted September 28, 2010 pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie: jak wygląda serwis Forestera czy istnieją zamienniki które pozwolą na obsługę serwisową auta poza ASO? napisz gdzie mieszkasz a na pewno ktoś podpowie Tobie co i jak w kwestii serv.
Bartekfi Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 rozumiem że do sprawdzenia auta przed zakupem musze umówić się w ASO Subaru w Warszawie polecacie Łomianki czy Pragę? W Warszawie masz więcej ASO niż te dwa wymienione, ale jeśli miałbym doradzać to raczej skup się na tych na lewym brzegu Wisły :wink: Na Pragę to pojedź jak będziesz chciał kupić Alfę .
anakinsky Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie: jak wygląda serwis Forestera czy istnieją zamienniki które pozwolą na obsługę serwisową auta poza ASO? serwis wygląda normalnie i jest tańszy poza ASO, jeśli nabędziesz wersję US, to do autoryzowanych serwisów raczej się nie kieruj...
moss Posted September 29, 2010 Author Posted September 29, 2010 Jestem z Warszawy - jak już dokonam zakupu to wtedy poproszę Was o info co do serwisu nie będącego ASO ale przegląd przed zakupem rozumiem że mam zrobić w ASO łomianki ?
pacoduck Posted September 29, 2010 Posted September 29, 2010 W sprawie silnika możesz zerknąć jeszcze na temat Jaki silnik do Forestera 2006-2008? Znajdziesz tam jeszcze kilka dobrych rad. Powodzenia
plejadek Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 Generalnie auta z Europy są lepiej przystosowane do stylu jazdy Europejczyków. ale masz na myśli np. Włochów i Hiszpanów, czy może Duńczyków i Szwedów? :roll: Dokladnie to chodzilo mi o Włochów jeżdżących po Danii i Szwedów w Hiszpanii.
BartZ Posted September 30, 2010 Posted September 30, 2010 W sprawie silnika możesz zerknąć jeszcze na temat Jaki silnik do Forestera 2006-2008?Znajdziesz tam jeszcze kilka dobrych rad. Powodzenia o tutaj: :wink: viewtopic.php?f=22&t=137081
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.