Skocz do zawartości

Nowe oprogramowanie boxer diesel w Foresterze-wrażenia


Nastyforek

Rekomendowane odpowiedzi

Po ponad miesięcznym użytkowaniu nowego softu w swoim forku powiem tak :

wgranie nowego oprogramowania to wybór pomiędzy mniejszym złem !

Łatwiej się rusza i łatwiej operuje obrotami przy jeździe miejskiej, natomiast mułowatość i opóźnienie w reakcji na gaz, zwłaszcza na wyższych biegach jest coraz bardziej irytująca.

Pewnie po raz drugi też bym się zdecydował na wgranie nowego softu, ale jest to naprawdę wybór pomiędzy mniejszym złem....

Propozycja SIP z wgrywaniem nowego softu jako metoda na ratowanie sprzęgła, to tak jakby lekarz chorego się pytał czy mu rękę amputować w nadgarstku czy w łokciu, wiadomo, że wybierzemy nadgarstek i jeszcze będziemy się cieszyć że łokieć uratowany.

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 170
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
natomiast mułowatość i opóźnienie w reakcji na gaz, zwłaszcza na wyższych biegach jest coraz bardziej irytująca.

chyba od czerwca wszystkie nowe auta mają inny soft i opisywane przez Pana reakcje nie wystepują , moze to inny problem.. :?: , albo bieg trzeba zmienić :roll:

Czy z nowym czy ze starym softem i tak sa zdecydowanie szybsze od bmw 2.0 d wiec chyba nie jest tak żle... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oznacza to ze "nowy" soft wgrany w sierpniu jest jeszcze "starym nowym" softem ? Problem zdecydowanie w nim wystepuje.

Oznaczalo by ze ASO nie mialy aktualnego softu wgrywanego do nowych aut ??

 

Czy jest ktos kto naprawde wie o co tu chodzi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z nowym czy ze starym softem i tak sa zdecydowanie szybsze od bmw 2.0 d wiec chyba nie jest tak żle... :wink:

Że co?

 

Odsyłam do poczytania BMW 2.0D 2007 i później. Silnik konstrukcyjnie rok starszy od Subarowskiego, posiadający moc 177KM i moment 350Nm dostępny od 1750 do 3500 rpm.

 

Widzę, że tutaj coraz częściej stosowana jest retoryka argumentum ad ignorantiam, czyli ciemna masa wszystko kupi.

 

Jeżeli chcemy dyskutować merytorycznie, należy podać w jakim zakresie w Subaru 2.0D moment 350 Nm jest utrzymywany? Na "starym" oprogramowaniu było to ~1750 - ~2500 rpm (odczyt z wykresu, więc obarczony błędem).

 

Bardzo sobie chwalę diesla Subaru i uważam, że pod względem kultury pracy przewyższa BMW. Osiągi ma bardzo przyzwoite, natomiast argument "są zdecydowanie szybsze od bmw 2.0 d", w dodatku nieprawdziwy, sprowadza dyskusję do poziomu piaskownicy. Jeżeli porównujemy auta należące do tej samej kategorii, czyli Forestera z X3 to Forester nie tylko nie jest zdecydowanie szybszy, on po prostu jest wolniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli Forestera z X3 to Forester nie tylko nie jest zdecydowanie szybszy, on po prostu jest wolniejszy.

No prosze jakie mamy odmienne zdanie....ja jednak po krotkich jazdach probnych jednym i drugim ( jak tylko pojawil sie silnik subaru d. )pozostane przy swoim zdaniu :wink: ....(bmw 2.0d 143KM)

Widzę, że tutaj coraz częściej stosowana jest retoryka argumentum ad ignorantiam, czyli ciemna masa wszystko kupi.

Niestety nie jestem specjalista od od "retoryk" :roll: ...pisze o swoich odczuciach ....( j.w.) a Pan chce porownac ...147KM diesla z Forestera z 177Km bmw......przyznaje , ze ten w zasadzie tylnonapedowy pojazd (wersa x-drive) jest szybszy zdecydowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(bmw 2.0d 143KM)

 

nie było takiego :wink: 143 KM miał 1,8 D , 2,0d miała min. 150KM potem po lifcie 2007/2008 177 KM a teraz nowa X3 ma 184KM :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie było takiego 143 KM miał 1,8 D , 2,0d miała min. 150KM potem po lifcie 2007/2008 177 KM a teraz nowa X3 ma 184KM

czy jakoś tak..... :mrgreen: , ciekawe ile bedzie mial po lifcie diesel Subaru.... :?: 8)

A tam, niech nie modyfikują obecnej konstrukcji, tylko od razu 3.0D i będzie dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosko

 

h6 diesel 3.0 :twisted::twisted::twisted:

 

i 300KM :twisted::twisted::twisted: 8) 8) no niech będzie 260

 

ale koniecznie 7 faz wtrysku bo inni potrafią oraz zmienne fazy rozrządu bo inni też potrafią

 

Nie ma lekko 8)

 

inni potrafią z 2.0 zrobić 177km jak jest w d4d to subaru jako że marka zobowiązuje i powinna dać 20% więcej :twisted:

 

btw ile faz wtrysku ma obecny CR w subaru? 5? bo chyba nie 3 :|

 

Pozdrawiam

 

-- 09 lis 2010, 11:37 --

 

tu powinien być BXD a nie misiak

 

FHI dała się pokonać MHI

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast mułowatość i opóźnienie w reakcji na gaz, zwłaszcza na wyższych biegach jest coraz bardziej irytująca.

chyba od czerwca wszystkie nowe auta mają inny soft i opisywane przez Pana reakcje nie wystepują , moze to inny problem.. :?: , albo bieg trzeba zmienić :roll:

Czy z nowym czy ze starym softem i tak sa zdecydowanie szybsze od bmw 2.0 d wiec chyba nie jest tak żle... :wink:

Auto mam z 2009r, soft wgrywałem w połowie września podczas rocznego przeglądu auta.

Na w.w. przeglądzie nie stwierdzono żadnych usterek, biegi zmieniam cały czas podobnie niezależnie od wersji softu, tak więc różnica w jeździe auta jest chyba jednak spowodowana wersją oprogramowania.

Na niższych biegach jest to przeze mnie mniej odczuwalne, ale od czwórki wzwyż przy zmianie biegu na wyższy (obroty po zmianie biegu około 2 tyś/min) auto tak jakby się chwilę zastanawiało i dopiero po około sekundzie zaczyna przyspieszać.

Czytałem kiedyś na Forum, że program zmienia parametry tylko przy ruszaniu, ale wg mnie to nieprawda i nowy soft ingeruje w moment obrotowy na każdym biegu, a czym bieg wyższy tym bardziej jest to odczuwalne.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Forester 2.0 D kupiony XI 2009, model 2010.

Któreś tam z kolei auto, czwarte Subaru. Zdarzało się, że auto potrafiło mi zgasnąć. Podjazdy, szybkie ruszanie po jeździe na wstecznym, nieuwaga. Nie ukrywam, że było to uciążliwe i wymagało ciągłej koncentracji w momencie ruszania. Kłopotliwa też dwójka w niskim zakresie. Sprzęgło raz mi tylko lekko zaśmierdziało gdy zawracałem w jakimś głębszym śniegu. Nie dawało to komfortu, ale kładłem to na karb jeżdżenia przez kilka ostatnich lat automatem oraz wysoki moment do którego nie byłem przyzwyczajony. Sama jazda poza tymi elementami super :D

Miesiąc temu będąc na przeglądzie po 15 tys. zaproponowano mi zmianę softu. Odparłem, że nie chcę bo nie mam większych problemów Jakoś całkiem przyzwoicie sobie radzę (opanowałem bardzo dobrze ruszanie bez sprzęgła). Uległem jednak autorytetowi i po krótkiej namowie oraz perswazji, że będzie jeszcze lepiej zgodziłem się na zmianę.

Po wyjechaniu z serwisu szok :shock: - inna jazda. Niestety, ale rozczarowanie, niezadowolenie. :cry: Stwierdziłem jednak, że trochę pojeżdżę i na spokojnie do tego podejdę. Poszukam też coś na ten temat na forum (wcześniej tematu nie zgłębiałem). Byłem ciekaw, czy to tylko ja tak mam, czy inni też tak samo to odczuli? Powiem Wam tak, że rzeczywiście jest to oprogramowanie bardziej przyjazne, ułatwia znacznie ruszanie (nie trzeba już tego nieustannie pilnować), nie ma już takiego problemu z dwójką (na której można się toczyć), zakres tak się przesunął, że znalazło się miejsce na częstsze korzystanie z szóstki. Jednak coś za coś. Auto nie ma takiego odejścia i niech mi tu nikt nie wmawia, że jest to samo przyspieszenie tylko nalęży inaczej operować pedałem gazu. Wciskając go do dechy jest wyczuwalna zwłoka. To jednak pikuś najbardziej to wkurza mnie, że poprzednio na piątce bez najmniejszych problemów wyprzedzałem, a teraz często muszę redukowć.

Na dzień dzisiejszy sam nie wiem, czy zdecydowałbym się na zmianę softu. Jest to jak dla mnie trochę kontrowersyjne. Chyba, że poprzedni miał mieć jakiś negatywny wpływ na żywotność silnika. Jeśli tak, to uważam, że powinno się to upublicznić. Byłby to konkretny argument. Jeśli nie, a chodzi tylko o ochronę sprzęgła to poważnie bym się zastanawiał.

Mam też żal do osoby która mnie do tego namówiła, że nie zaproponowano mi jazdy samochodem ze zmienionym softem oraz, że nie poinformowano mnie o niemożliwości powrotu do oryginalnego. Co nawiasem mówiąc zakrawa na jakąś kpinę i nie byłbym taki pewien zgodności tego z literą prawa. Przepraszam za ciut przydługi post, ale widząc spore zainteresowanie tematem odświeżam go i uważam, że może w jakiś sposób pomogę podjąć decyzję tym którzy nie umieją się określić co wybrać.

 

PS: Głupio może się przyznać, ale po opuszczeniu serwisu pierwsza moja myśl była, że serwis musi mieć za zmianę tego softu jakąś dodatkowo ekstra kasę. Jeśli nie, to wyglądałoby to na odgórne wytyczne, które skłonią jak największą liczbę użytkowników do zmiany, a to ułatwi im życie i nie przysporzy dodatkowych problemów firmie. Jeśli się mylę i była to tylko i wyłącznie życzliwość, dobra wola i wiara w nowy soft tego co mnie do niego namówił zwracam honor i przepraszam. Jakoś jednak wszystko to pozostawiło we mnie pewien niesmak i nie mogę się z tym do końca pogodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Juz wczesnie pisam, moje wrazenia sa identyczne. Bylem na przegladzie wz Francji i z pracownikiem ASO probowalosmy wgrac inny soft. Rezultat negatywny. Nowy soft jest zablokowany przez FHI. We Francji najnowszy soft jest inny i nawet tego nie udalo sie wgrac. Poprzejazdzce nowym francuzkim forkiem odnioslem (moze subiektywne ale zdecydowane) wrazenie ze jezdzi on znacznie lepiej od mojego na nowym programie.

 

 

Czy jest szansa ze nastepna aktualizacja polskiego softu odda forkowi jego prawdziwy charakter???

Jesli nie to pewnie nastepnego kupie sobie we francji :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Raczej kierownik wymaga doszkolenia 8)

 

Ludzie kupują dość ciężkie samochody z napędem na cztery koła zupełnie nie rozumiejąc konsekwencji takiej decyzji - a później niosą się lamenty że aż się FHI zlitowało i wypuścili oskalpowane oprogramowanie, pewnie płacząc z żalu nad swoim dziełem.

 

Przyznam że mi też trochę czasu zajęło żeby się z nowym sprzęgłem oswoić i zrozumieć charakterystykę tego auta, ale teraz jeździ mi się bardzo dobrze, a przy ostatniej wizycie serwisowej wyraźnie zaznaczyłem aby NIE wykonywać żadnej aktualizacji oprogramowania - i skrupulatnie tego pilnowałem :mrgreen:

Silnik od dołu ciągnie jak rasowa 3-litrowa V6, mruczy przyjaźnie - i tak ma pozostać! Co prawda operacja 0-1-2 wymaga trochę wprawy, ale po opanowaniu tej sztuki reszta jest czystą przyjemnością.

 

Wyrazy współczucia dla oskalpowanych :cry::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...