Tourism Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 witam, mam pytanie czy ktos mial ten problem tj.: padła panewka w XT 2.0. a po rozebraniu dowiem sie co jeszcze. Dlaczego nie mam pojecia ale jak dojechałem do zakładu naprawczego to pan stwerdził tak "ooo to moje trzecie auto do naprawy z tym samym problemem to jakaś przypadłość subaru!!!". Dlatego moi drodzy skoro już ja mam ten problem zwracam sie z prośbą o przesłanie mi wszelkich informacji, propozycji jakie posiadacie, w celu naprawy tego motora tj.: jakie panewki zastosować a może skoro już bedzie rozpoławiany silnik to moze coś dodac ulepszyć, na co zwrócic uwage?. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Przeszukaj wątki techniczne i "Jadę nielegala" pod kątem haseł: panewki ACL kucizna / kute tłoki / kute wałki rozrządu osiowanie wału itd itp. szukajka działa całkiem sprawnie. Współczucia i powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Tak z ciekawości. Jaki przebieg, jaki olej i co było dłubane :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tourism Opublikowano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 No przebieg około 70tyś od nowości !!! Rozrzad na podzespołach ruvilla około 7 tyś przejechane, olej valvoline 5W50 wymieniany systematycznie, ale a propos to samo miało dwóch panów w imprezie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 olej valvoline 5W50 Trzeci z forum, o którym wiem... O ilu nie wiem? :roll: To oczywiście może być zbieg (zbieg okoliczności nawet ;-)), ale jak to ostatnio mawiają na forum: niesmak pozostał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 tzd, my też znamy wrx-a na v5w50 który oleju nie brał ale padła mu panewka. Ciekawe Rozumem, że po gwarancji? tak czy inaczej współczucia- tanio nie będzie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 my też znamy wrx-a na v5w50 który oleju nie brał ale padła mu panewka. Zapewne jeden z tych trzech, o których ja mówiłem. :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Tak, jeden z tych trzechstu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Przeciez 70kkm to maly przebieg, tak czytam i sie zastanawiam czy kazdego to musi czekac, bo jesli tak to wkurze sie na skosnookich, a zawsze mialem do nich zaufanie i jak dotąd zaden samochod od nich mnie nie zawiódł. A ten widze ze jest 2,0xt, czy gdzies popelniono błąd w wychowaniu :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 olej valvoline 5W50 Trzeci z forum, o którym wiem... O ilu nie wiem? :roll: tzd, my też znamy wrx-a na v5w50 który oleju nie brał ale padła mu panewka. Ciekawe Fakt, tylko ciekawe na jakim oleju jeździli (lub jeździły ich auta przed zakupem): zoowty ALEX siekla misiekwaw Araz_POZ Tylu znalazłem na szybko w "Nietegesie", chociaż niektóre to stare sprawy. Jpol, też jeździłeś na Valvo 5W50? AdaSch, a ten znany nam WRX nie wiadomo, na jakim oleju jeździł wcześniej. W końcu na 5W50 zrobił on może z 10 tys.km, a wcześniej - tego chyba teraz już nie wie nikt. Ciekawe, jak tam panewki w moim GT-ku. :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tourism Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 no to jaki olej ma być w koncu bo to wina tego oleju jest czy co??? Jeżeli chodzi o skosnookich to ma drugie auto TICO 355 tysiecy przejechane z czego przez 250 tysięcy tylko auto widziało gaz 0 benzyny przy odpalaniu tj.; nigdy wiecej nie widziało benzyny, i co jeździ na syntetyku nadal CHOCIAŻ CENA oleju PRZEKRACZA WARTOŚĆ pojazdu a rozrząd jak zrobiłem to simeringi wypadły nie z uzycia ale ze starosci. A To PRZECIEŻ JEST SUBARUUUU, i 76 tysiecy dokładnie ma przejechane gaz mu załozyłem w Wawie u Jako, przejechane na gazie mam 15 tysiecy. i normalnie moi drodzy napiszcie FIRMY które doradza jakie części i gdzie zamawiać, jakie sa nalepsze nie tylko jakosciowo ale i cenowo. Panewki juz mam znalazłem te Panewki ACL Race, oczywiście po rozebraniu zobaczymy ale cóż chciałbym sie zabezpieczyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tourism Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Acha jeszcze jedno gdzie mozna kupic wal korbowy? w dobrej cenie nie uzywany?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 A To PRZECIEŻ JEST SUBARUUUU, i 76 tysiecy dokładnie ma przejechane gaz mu załozyłem w Wawie u Jako, przejechane na gazie mam 15 tysiecy. Znowu zaczęła się seria Niestety jest to jedna z subarowych przypadłości, ale że wystąpiła przy takim niedużym przebiegu, w niedłubanym aucie to bardzo dziwne. Wydaje mi się, że jeżeli to była wina oleju, to raczej była to kwestia jego poziomu a nie marki. Ja już się prawie pogodziłem z koniecznością szukania nowego silnika do mojego dziadka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Acha jeszcze jedno gdzie mozna kupic wal korbowy? w dobrej cenie nie uzywany?? Wał korbowy, tłoki, panewki, korby, uszczelki i wszystkie inne części, najtaniej kupić w USA. Mając kogoś, kto wyśle nam paczkę, i licząc się z tym, że niektórzy zarzucą nam przemyt (w przypadku nieopłacenia cła i VAT-u), można zaoszczędzić kilkadziesiąt procent ceny w Polsce. A w Polsce.... na forum można polecić tylko ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Wczesniej mialem Colta, przebieg 380kkm z czego na gazie 200kkm, potem galanta 2,5v6 przebieg 280kkm z czego na gazie 130kkm i zupelnie nic, a tutaj jak czytam to :shock: Samochod zajefajny ale az sie boje myslec. Czy to juz sie robi regulą?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Jaki koszt takowej naprawy tak c.a.? Ja jezdze na valvo 10w60 czy dobry wybór? Przebieg 91kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Wczesniej mialem Colta, przebieg 380kkm z czego na gazie 200kkm, potem galanta 2,5v6 przebieg 280kkm z czego na gazie 130kkm i zupelnie nic, a tutaj jak czytam to :shock: Samochod zajefajny ale az sie boje myslec. Czy to juz sie robi regulą?? dlatego bedac o krok od kupna outbacka 2.5T rozsadek wzial gore i zdecydowalem sie na 2.5 N/A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookie76 Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Czyli jednak w 2.0 T też panewki padają, uff dobrze że mam ten mniej zawodny 2.5 T .... Powodzenia w naprawie, przykra niespodzianka.. Często sprawdzałeś poziom oleju? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Jak to powiada mój mechanik. Niezwykle rzadko winien jest samochód. Praktycznie zawsze jest to wina łącznika pomiędzy kierownica i pedałami Inna sprawa, że według instytutu cieczy smarnych 5w50 to olej nieodpowiedni dla zaturbionych silników subaru w naszej szerokości geograficznej i nie utrzymują odpowiedniego ciśnienia oleju. Podobno max to 5w30 a bardzo dobrze te silniki zachowują się podobno na półsyntetyku 10w40. To tylko zasłyszane na pewnej konferencji w trakcie rozmów z ludzikami z branży naftowej więc się na mnie nie opierajcie ja się na olejach nie znam zupełnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Acinski A na czym jeździsz tak a propos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Royal Purple 5w30. Przed zalaniem nalałem mu Mobila 10w40 i zrobiłem jakieś 2 tysiące aby się umył od środka. Ten olej ma właściwości myjące jak pełny syntetyk. Nie rozciekł się więc zapodałem to co wyżej. Zastanawiałem się przez chwilę nad liqui molly z dwusiarczkiem molibdenu ale stanęło na Royalu. To chyba jedyny niepodrabiany u nas olej. Zajrzałem z ciekawości pod maskę u mnie i na klapie mam naklejkę serwisową z salonu we Włoszech. Olej do silnika jaki tam widnieje to Q8 10w40 :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 ja na 5w30 mam ponad 100km Czasem wypad na 5w40 ale teraz powrót do 5w30. Nic nie stuka i nie puka - sprawdzone w ostatnie mega mrozy. cieniem na 5w30 są zdjęcia carfita w wątku olejowym - silnik w wrx umarł. Nie napisał jaki olej. Pozdrawiam. p.s co do 10w60 to zwracam uwagę na zapisy w manulalu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Ja wychodzę z założenia, że kierowca potrafi skatować każdy silnik jeśli tylko zechce. Jak się dba tak się ma. Niestety jak już się ma 200KM pod butem to większość samców z tego korzysta. Poza tym gang subarakowego motoru jest boski więc rozumiem tych, którzy cisną. Sam wolę spokojną jazdę. Dodatkowo zaturbione silniki nie rozwijają mocy zbyt harmonijnie. Moment doładowania męczy podzespoły niestety a jeśli się do tego dołoży niedostateczne rozgrzanie jednostki to jakieś skutki dać to musi. Biorąc pod uwagę, że to dość "straszący" temat w kwestii subarakowego silnika to jakie macie przebiegi? kto ma największy bez dłubania w silniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 175 tys.km, od 55 tys. km gaz od Jako, od dłuższego czasu moc ponad seryjna, od około 15 tys. km turbo od WRX i remap na 230KM / 320NM, około 10 tys.km wymiana uszczelek pod głowicami. Olej Valvo półsyntetyk 10W60. Póki co panewek nie słychać (chyba oleju bierze na poziomie odparowania. Planowana zmiana na syntetyk 5W40. Chyba się nie kwalifikuję do kategorii "bez dłubania, najwiekszy przebieg" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Teraz zobaczyłem róznice w spalaniu od razu widać jak ciśnę pedał gazu. Jeżdżę głownie po mieście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się