Skocz do zawartości

silnik padł panewki itd, itd


Tourism

Rekomendowane odpowiedzi

100 tys na motulu 20w60, 50tys

jeździłeś na tym na codzień ?? :shock:

 

tak. nawet na co dzień :)

 

motul to dobre oleje. a uzytkowanie auta w Polsce to wyzywanie dla silnika samo w sobie. Lepkoscia motuli bym sie specjalnie nie przejmowal.

Czasem mi sie wydaje, ze to troche jak porownywac Gallardo z Veyronem pod kątem spalania. Ale ja sie na olejach nie znam.

Dodatkowo motul ladnie pachnie - mozna kupic jakis AmbiPur, wylac syf ze srodka, wlac motul i ma sie kwiatową łąke w pobliżu trasy OSu w aucie.

 

Grzesiek - pozdrowienia !

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 330
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja do siebie leję 10w-40 mobil S. i jak narazie nie narzekam. mam nadzieję że nie będę narzekał jak kolega od korb.

Ale faktycznie to co Tobie się trafiło to dość niespotykane. Chociaż kolego kiedyś kupił motocykl suzuki Savage, też salon PL a później się okazało że maił spawany blok silnika. PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do siebie leję 10w-40 mobil S. i jak narazie nie narzekam. mam nadzieję że nie będę narzekał jak kolega od korb.

Ale faktycznie to co Tobie się trafiło to dość niespotykane. Chociaż kolego kiedyś kupił motocykl suzuki Savage, też salon PL a później się okazało że maił spawany blok silnika. PZDR

IMSO do wolnego ssaka ten olej jest w zupełności wystarczający, a powiem Ci, że zastanowiłbym się nad M1 5W40...

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO ASO nie równe. ja szukałem uszczelniaczy do pokrywy zaworów przy świecach. Dzwoniłem do Zdanowicza to powiedzieli ze za około 5 dni, a Koper miał na miejscu więc kupiłem od Kopra. _niestety nie zdążyłem ich założyć bo gdzieś je zgubiłem :/ no comment

 

Także podzwoń po różnych ASO może trafisz.

 

 

JAK powymieniam uszczelniacze przy pokrywach zaworów to się zastanowię nad 5w40 bo na razie to mi oliwa spierdziela bokami :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzesiek, jeszcze AVCS, sterownik, ale to roznie w XT bywalo na przestrzeni lat...

 

Ja na przyklad mialem AVCS, ale... nie wlaczony :) dopiero nie-ASO mi go wlaczyl.

 

 

pozdrawiam,

 

Piotr

 

Sprawdź ten news z AVCS, bo moim zdaniem to nie jest prawda (odnośnie 2. litrówek).

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem właśnie sobie foruma i nadal nie wiem, kto mi powie w 3 słowach, co dają te zmienne fazy rozrządu. Ekstra kopa powyżej jakichś obrotów? jesli WRX bez AVCS ma 218 KM a z AVCS 225KM to chyba szału nie ma? Forek XT bez/i z AVCS ma 177 KM, czym to się różni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Wikipedii (mierne to źródło, wiem ;-) ) :

 

"AVCS is used on the Version 7 and up EJ207 engines, the EJ255 and EJ257, the second generation EZ30D (2005+ in the USA Market) found in the Legacy Outback, Legacy 3.0R and the B9 Tribeca. A Dual AVCS system utilizes both the intake and exhaust camshafts on the EZ36 found in the 2008 Tribeca. Dual AVCS is also found on Japanese Spec engines, although a complete list of the engines with Dual AVCS has yet to be compiled "

 

I takie jeszcze info ale to dotyczy chyba rynku US :

 

http://www.drive.subaru.com/Win05_WhatsInside.htm

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

avcs generalnie daje mozliwosc ksztaltowania przebiegu krzywej momentu, z tego, co wiem. w zaleznosci od mapy mozesz sobie bardziej otwierac zaworki lub mniej.

u mnie efektem byl zdecydowanie wyzszy moment w dolnym zakresie obrotow. Do tego stopnia, ze nalezy to zjawisko ograniczac, zeby nie ukrecic czegostam gdziestam - wiadomo.

 

Grzesiek: a ja wiem ? powiedzieli mi, ze tak :) zebys Ty wiedzial, jak mi sie czasem potrafia fazy zmienic...

 

Za nie-ASO.pl (strojenie 99-2005 forka):

 

Forestery z silnikami turbo o pojemności 2.0l i mocy 170 i 177 kM, z niewielkimi turbosprężarkami TD04, poddają się doskonale kuracji wzmacniającej. Dotyczy to zarówno modeli wyposażonych w skrzynie automatyczną jak i manualną.

W zalezności od rocznika modele róznią się między sobą układem wydechowym, głowicami (AVCS), intercoolerem... W rocznikach 99-00 przednia część układu wydechowego pozbawiona jest prekatalizatora (precat). Nowsze modele już takowy posiadają, łącznie z sondą EGT.

 

Jak mi ktos powie, jak to wyglada, to zobacze.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając to forum doszedłem do wniosku, że chyba ze trzy Forestery to tutaj są seryjne :).

znaczy: moj, nalesnika i czyj jeszcze?? :)

wszystkie N/A i ? ;)

no chyba troche przesadziles ze wszystkie :)

 

nie liczę wymiany dywaników, nakładek na pedały i podłokietników. :D

w szczególności nie liczę tylnych sprężyn od kowala jako ulepszenia :mrgreen:

 

a teraz się zacznie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...