Fx Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Witam, Zaraz pewnie będzie, że trylion razy było omawiane ale "niestety" nie znalazłem jednolitego wątku o tym co mnie interesuje Więc tak, styl jazdy klasyczny... czyli: trochę po emerycku (po odpaleniu samochodu ) dobra... ogólnie samochód użytkowany w mieście lub trasach więc dobrze jakby klocek nie hamował dopiero od temp 200'C ale z drugiej strony, żeby wytrzymywał kilkakrotne zwalnianie z większych prędkości... jakaś "Ułęż" się czasami trafi więc też mógłby przeżyć klocek. ze znanych mi ze słyszenia są: Ferodo DS2500 - te akurat trochę użytkowałem Pagid, Carbone Lorraine, Hawk ? OMP - umarły u mnie po kilku hamowaniach z większych prędkości i wcale nie do zera zacisk 4pot, tarcza gładka. Jakie są wasze doświadczenia z w/w klockami ? Co polecacie do takiego użytkowania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 zacisk 4pot A co to ten pot? 4 razy się poci? Czy to oznacza zacisk czterotłoczkowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 zacisk 4pot A co to ten pot? 4 razy się poci? Czy to oznacza zacisk czterotłoczkowy? tak, 4-pot to angielskie określenie 4-tłoczkowych zacisków 8) Były już chyba wątki o hamulcach.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 @Hogi dokładnie tak, pot leci z każdego z 4 ' tłoczków @tzd za cholere nie mogę odnaleźć ani na inne skarby ... szukajka mówi, że mnie nie lubi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 im lepszy na tor tym gorszy do miasta.... te co pamiętasz (prócz OMP) to chwalone tu klocki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Dziś zakładam Carbone Lorraine RC5+ podobno ludzie którzy przechodzą z DS2500 są zadowoleni. Jak Cię czas nie ciśnie to po (300km 2-3 dni) zdam relacje jak to hamuje, też mam 4 tł. zacisk tylko że w GTku. Co do OMP, piter chyba pisał że do miasta ok ale po kilku większych hamowaniach się dymiło :roll: Na forum CL RC5+ można mieć w dobrej cenie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 ja uzytkuje ds2500 i jeszcze nigdy mnie nie zawiodly. czesto uzytkowane na pojezdzawkach i zawsze dawaly rade. trasy i miasto sie zdarzaly i rowniez calkiem pozytywnie. istnieje jeszcze cos takiego jak ds performance jesli ds2500 sa zbyt hardkorowe dla ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 www.hamulce.net - niejaki Lech Wojcik - telefon, rozmowa i bedzie Pan zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 "będzie Pan zadowolony" - mówisz ? :] nie śpieszy mi się tak, że to jest temat na wczoraj ale też nie mogę czekać, bo się okazuje, że zostało już tylko 1 mm klocka ale że w weekend pewnie nie będę się nadawać na kierowcę to mogę do pn się wstrzymać wiem, że DS2500 są fajne ale może Pagidy (niebieskie) lub CL np RC6 są fajniejsze do takiego użytkowania... czytałem, że CL RC6 strasznie jedzą tarcze ale może właśnie się przestawić na taki tryb, że brać hurtowo "najtańsze gładkie tarcze" z tym klockiem i ponoć fajnie hamuje... nie wiem dlatego pytam o wasze doświadczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 "będzie Pan zadowolony" - mówisz ? :] nie śpieszy mi się tak, że to jest temat na wczoraj ale też nie mogę czekać, bo się okazuje, że zostało już tylko 1 mm klocka ale że w weekend pewnie nie będę się nadawać na kierowcę to mogę do pn się wstrzymać wiem, że DS2500 są fajne ale może Pagidy (niebieskie) lub CL np RC6 są fajniejsze do takiego użytkowania... czytałem, że CL RC6 strasznie jedzą tarcze ale może właśnie się przestawić na taki tryb, że brać hurtowo "najtańsze gładkie tarcze" z tym klockiem i ponoć fajnie hamuje... nie wiem dlatego pytam o wasze doświadczenia RC6 nie niszcza tarcz jezeli sa prawidlowo uzytkowane, jezeli jedzisz glownie po miescie to nie warto ich zakladac bo klocek bedzie ciagle niedogrzany, wtedy jest twardy jak beton i niszczty wszystko co napotka na drodze RC5+ jest mieszanka stworzona na ulice i lekkie upalania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Witam, Zaraz pewnie będzie, że trylion razy było omawiane ale "niestety" nie znalazłem jednolitego wątku o tym co mnie interesuje Więc tak, styl jazdy klasyczny... czyli: trochę po emerycku (po odpaleniu samochodu ) dobra... ogólnie samochód użytkowany w mieście lub trasach więc dobrze jakby klocek nie hamował dopiero od temp 200'C ale z drugiej strony, żeby wytrzymywał kilkakrotne zwalnianie z większych prędkości... jakaś "Ułęż" się czasami trafi więc też mógłby przeżyć klocek. ze znanych mi ze słyszenia są: Ferodo DS2500 - te akurat trochę użytkowałem Pagid, Carbone Lorraine, Hawk ? OMP - umarły u mnie po kilku hamowaniach z większych prędkości i wcale nie do zera zacisk 4pot, tarcza gładka. Jakie są wasze doświadczenia z w/w klockami ? Co polecacie do takiego użytkowania ? Ja mogę ci napisać kilka słów o Hawku. Mieszanka HPS , cywilna uliczna mieszanka, wydajniejsza od jakichkolwiek ceramicznych klocków. HP+ tzw " track day " dość duży współczynnik tarcia by wytrzymały weekendowy wypad na małe upalanie a na co dzień zniosły każdą szybką miejską jazdę . trochę pylą , nie niszczą tarcz hamulcowych. Jeśli szukasz coś wyjątkowego a DS2500 ci nie wystarcza to HT-10 , nie niszczą tarcz hamulcowych , idealnie modulują siłę hamowania , co jazdy codziennej i torowej . MOT to aż 900 stopni C . Blue9012 tylko i wyłącznie dla miłośników silnych wrażeń torowej jazdy, seryjne tarcze zajada ci w miesiąc używane na co dzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Dziś zakładam Carbone Lorraine RC5+ podobno ludzie którzy przechodzą z DS2500 są zadowoleni. Jak Cię czas nie ciśnie to po (300km 2-3 dni) zdam relacje jak to hamuje, też mam 4 tł. zacisk tylko że w GTku. Co do OMP, piter chyba pisał że do miasta ok ale po kilku większych hamowaniach się dymiło :roll: Na forum CL RC5+ można mieć w dobrej cenie :wink: prawda, wypuściłem dym a OMP R&S .... ale już jest OK, wymieniłem płyn na RBF600 i znów hamują, teraz mam wrażenie że nawet lepiej niż przed zagotowaniem płynu (a ta odrobina dymu - to było po prostu ekstremalne docieranie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tepikus Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Ja mogę się wypowiedzieć co do DS2500 i, OMP R&S. DS2500 miałem w GT - zadnych zastrzeżeń. Naprawdę rewelacyjnie hamują, nigdy mnie nie zawiodły. Podczas ostrzejszej jazdy zero problemów. Trochę je było słychać, ale to tez może kwestia nacinanych tarcz... OMP R&S - nie wiem co mnie podkusiło. Czytałem opinie na forum - były mocno podzielone z przewagą na 'NIE'. Pomyslałem sobie - taaaa...The Forum wie najlepiej. Kupiłem. Hamowanie takie sobie. Dają radę przy przeciętnej jeździe, ale ganiając autko (nie jestem żadnym upalaczem ani katmistrzem) spotkałem już się parę razy z dymkiem. Raz myślałem, ze hebel w płomieniu stanie Reasumując- OMP są bardziej Road niż Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Reasumując- OMP są bardziej Road niż Sport dokładnie, choć nie są złe, ale drugi raz ich już nie kupię ... przepaść po przesiadce z DS2500 ... samo hamowanie jest podobne, tylko powtarzalność gorsza, do jazdy po mieście wydają się być OK, ... jednak okazyjne upalanie i ... dym, u mnie skończyło się zagotowaniem płynu, ale jakbym tak musiał jeszcze kilka razy hamować - coś bym pewnie zepsuł.... Następnym razem może zaryzykuję tych RC5+, lub wracam do DS2500 :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Jaka jest ta forumowa, 'okazyjna' cena RC5+ ? Sam się zastanawiam nad kolejnymi DS2500 a RC5+ lub HT-10 (Hawków DTC-70, które również mnie interesują, nie mają w PL). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 przetestuje tym razem RC5+, @ Oskar, i jak się klocki sprawują na pierwszy "rzut oka" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Jaka jest ta forumowa, 'okazyjna' cena RC5+ ? Sam się zastanawiam nad kolejnymi DS2500 a RC5+ lub HT-10 (Hawków DTC-70, które również mnie interesują, nie mają w PL). DTC-70 nie ma nie tylko w Polsce ale nie są ogólnie dostępne w tej aplikacji u producenta . DTC-70 możesz kupić ale tylko pod zacisk Brembo . Wież mi ze HT-10 ci wystarczy masz podobnie jak seria DTC temperaturę maxymalną w jakiej mogą pracować 900 stopni C , no i da się na nich jeżdzić w przeciwieństwie do DTC-70 na co dzień po ulicy, nie niszczą tarcz. DS2500 biją bezapelacyjnie , nie tylko temperatura ale i charakterystyką pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 @ Oskar, i jak się klocki sprawują na pierwszy "rzut oka" ? Dzisiaj założone, nowe tarcze i klocek a z warsztatu dom domu było ledwo 6km. Jutro a na pewno w weekend trzaśniemy większy przebieg, cosik się już dotrze to napisze więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Oskar - ile dałeś za kpl RC5+ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Przy okazji, znalazłem ciekawy opis klocków RC5+: The RC5+ is CL’s latest offering, and was developed with the autoX and track day crowd squarely in mind. It is a well-mannered race pad, with lower noise, low dust, and a lower coefficient of friction. The beauty of this compound is that despite its mild manners, it still retains a very high max operating temperature. It is a great choice for lighter cars on race tires, or heavy, high power cars on street tires. The failure mechanism of this pad is one of its greatest strengths. If you do happen to push it over its temperature threshold, bite slowly tapers away rather than falling off a cliff, so you’ll easily recognize when it’s time to back off. It’s extremely wear resistant, and doesn’t destroy rotors with pad deposits like the majority of street pads do when pushed to their temperature envelope. The RC5+ is a great rear pad option for those who like a more front biased setup with the RC6 or RC6E compound up front. Szczególnie wyboldowane zdanie wydaje mi się istotne. Po ostatnim Ułężu, przegrzane DS2500 zostawiły mi takie depozyty węglowe na tarczach (widoczne jako ciemne plamy), że jadąc do domu myślałem że mi koła odpadną przy hamowaniu Byłem pewien że pogięły się tarcze i nadają się tylko do wyrzucenia, ale o dziwo po 2-3 dniach jazdy, depozyty 'wytarły się' z powierzchni tarczy i tarcze dalej są proste - nic nie bije Brak depozytów węglowych to dla mnie wystarczający argument, aby spróbować RC5+ zamiast DS2500. Chyba spróbuję, podajcie tylko CENĘ ! Composition: Sintered Category: Club Sport/Full Race Max Operating Temp*: 1800F Dust: Moderate Noise: Low to Moderate Bite / Mu: Moderate to High Judder/Vibration: Very Low Pad wear: Low Rotor wear: Low Because of their high metal content, CL Sintered Pads don’t rely on a pad transfer layer to generate high levels of friction. The only recommended bed-in after install is to do a few moderately hard stops to seat the pads flush with the rotor face. That’s it. When the pads heat to a certain point, they will deposit a layer material on the face of the rotors, just like other pad types. That pad transfer layer is extremely thin however, and contains graphite (a lubricant), which protects the rotors from wear. Because of the abrasive nature of the sintered material when cold, that thin transfer layer will quickly be removed from the rotors during any cold brake applications. The transfer layer of CL pads is essentially self-curing, and only develops when required to protect the rotors. Jeszcze o innych klockach: RC6 The RC6 is the first race pad compound ever produced by CL Brakes. The first thing you’ll notice about them is the incredibly high, yet controllable bite. You’ll likely use less pedal pressure than you’re accustomed to, which means no more standing on your brake pedal praying for the car to stop while diving into turns. You’ll also have incredible cold bite, which is of great value to autoX and Time Attack participants, who typically have little or no time to warm up their brakes prior to timed runs. Regardless of your engine package, tires, or the track you’re driving, it’s highly unlikely that you’ll ever fade the RC6 compound. Since the material is so dense, the RC6 feels rock-hard underfoot. The RC6 has become a bread and butter pad among rally drivers in Europe due to its relentless bite in every imaginable track and weather condition. Most experienced drivers have a ‘wow’ moment the first time they drive the RC6, as they’ve never felt anything quite like it before. The RC6 is typically used on the front of most cars, although it’s a great rear pad option if RC8 is being used on the front. Composition: Sintered Category: Full Race Max Operating Temp*: 1800F Dust: High Noise: High Bite / Mu: Very High Judder/Vibration: Low Pad wear: Moderate Rotor wear: Moderate Because of their higher metal content, CL Sintered Pads don't rely on a pad transfer layer to generate high levels of friction. The only recommended bed-in after install is to do a few moderately hard stops to seat the pads flush with the rotor face. That's it. When the pads heat to a certain point, they will deposit a layer material on the face of the rotors, just like other pad types. That pad transfer layer is extremely thin however, and contains graphite (a lubricant), which protects the rotors from wear. Because of the abrasive nature of the sintered material when cold, that thin transfer layer will quickly be removed from the rotors during any cold brake applications. The transfer layer of CL pads is essentially self-curing, and only develops when required to protect the rotors. Hawk HT-10 The Hawk HT-10 is one of Hawk's intermediate motorsport pads, offering more heat capacity than the Blue 9012, less rotor wear, and less aggressive dust. The HT-10 is a popular pad across a wide range of racing venues, from road racing to pavement circle track. HT-10 is commonly used as a front application on light to medium weight cars (up to 2800lbs.), but most customers with heavier, faster cars opt for a front compound with a higher mu and heat capacity for the track, such as the DTC-70. Composition: Semi-metallic Category: Club Sport Max Operating Temp*: 1300 F Dust: High Noise: Moderate Bite / Mu: Moderate Judder/Vibration: Low Pad wear: Moderate Rotor wear: Moderate DS2500 The DS2500 is currently the best hybrid track/street pad on the market. It features the moderately high bite and solid fade resistance of a track pad, with the relatively low dust and noise levels of a street pad. When used as a street pad, it can produce some squeal on certain vehicle platforms. During aggressive driving the DS2500 is known for its flat torque curve, which means as temperatures go up, the response through the brake pedal remains consistent. If you drive aggressively on the street, do some canyon runs, autoX, and maybe some light track duty on street tires, the DS2500 is tough to beat. When used on fast, heavy cars on the track with race tires, pad wear rates tend to be higher than some of the full track pad compounds. Under those conditions, Essex would recommend the Ferodo DS3000 or DS1.11. Composition: Semi-metallic Category: Street/Club Sport Max Operating Temp*: 1300 F Dust: Moderate Noise: Low to Moderate Bite / Mu: Moderate Judder/Vibration: Low Pad wear: Moderate to High (on track) Rotor wear: Moderate Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 podwójny post Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 dobry temacior 8) czy to jest dobra cena RC5+ ? http://www.rallyshop.pl/index.php?p1383 ... reza-turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 dobra ale nie najlepsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koval Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 z czystym sumieniem polecam RC5+ tak jak pisze komancz idealne i na miasto i na rozsadne upalanki. Uleza na nich nie jechalem, ale na Plejadach i Cynie dawaly rade :!: Ja kupilem od komancza, uderz do niego, moze jeszcze ma? :roll: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Wiele fajnych informacji jest tu w temacie. Może warto przenieśc tą rozmowę do Hamulce- klocki,tarcze itd. viewtopic.php?f=26&t=106779&start=1150 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się