Jump to content

Klocki hamulcowe (które?)


Fx
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Zaraz pewnie będzie, że trylion razy było omawiane ale "niestety" :P nie znalazłem jednolitego wątku o tym co mnie interesuje :D

 

Więc tak, styl jazdy klasyczny... :)

 

czyli:

trochę po emerycku (po odpaleniu samochodu :) )

 

dobra... ogólnie samochód użytkowany w mieście lub trasach więc dobrze jakby klocek nie hamował dopiero od temp 200'C :D ale z drugiej strony, żeby wytrzymywał kilkakrotne zwalnianie z większych prędkości...

jakaś "Ułęż" się czasami trafi więc też mógłby przeżyć klocek.

 

ze znanych mi ze słyszenia są:

 

Ferodo DS2500 - te akurat trochę użytkowałem

Pagid,

Carbone Lorraine,

Hawk ?

OMP :D - umarły u mnie po kilku hamowaniach z większych prędkości i wcale nie do zera :)

 

zacisk 4pot, tarcza gładka.

 

Jakie są wasze doświadczenia z w/w klockami ?

 

Co polecacie do takiego użytkowania ? :)

Link to comment
Share on other sites

zacisk 4pot

 

A co to ten pot?

4 razy się poci? Czy to oznacza zacisk czterotłoczkowy?

 

tak, 4-pot to angielskie określenie 4-tłoczkowych zacisków 8)

 

 

Były już chyba wątki o hamulcach....

Link to comment
Share on other sites

@Hogi

dokładnie tak, pot leci z każdego z 4 ' tłoczków ;)

 

@tzd

za cholere nie mogę odnaleźć ani na inne skarby ... szukajka mówi, że mnie nie lubi :)

Link to comment
Share on other sites

Dziś zakładam Carbone Lorraine RC5+ podobno ludzie którzy przechodzą z DS2500 są zadowoleni. Jak Cię czas nie ciśnie to po (300km 2-3 dni) zdam relacje jak to hamuje, też mam 4 tł. zacisk tylko że w GTku. Co do OMP, piter chyba pisał że do miasta ok ale po kilku większych hamowaniach się dymiło :roll: Na forum CL RC5+ można mieć w dobrej cenie :wink:

Link to comment
Share on other sites

ja uzytkuje ds2500 i jeszcze nigdy mnie nie zawiodly. czesto uzytkowane na pojezdzawkach i zawsze dawaly rade. trasy i miasto sie zdarzaly i rowniez calkiem pozytywnie. istnieje jeszcze cos takiego jak ds performance jesli ds2500 sa zbyt hardkorowe dla ciebie ;)

Link to comment
Share on other sites

"będzie Pan zadowolony" - mówisz ? :]

 

nie śpieszy mi się tak, że to jest temat na wczoraj ale też nie mogę czekać, bo się okazuje, że zostało już tylko 1 mm klocka :D

ale że w weekend pewnie nie będę się nadawać na kierowcę to mogę do pn się wstrzymać :)

 

wiem, że DS2500 są fajne ale może Pagidy (niebieskie) lub CL np RC6 są fajniejsze do takiego użytkowania...

czytałem, że CL RC6 strasznie jedzą tarcze ale może właśnie się przestawić na taki tryb, że brać hurtowo "najtańsze gładkie tarcze" z tym klockiem i ponoć fajnie hamuje...

nie wiem dlatego pytam o wasze doświadczenia

Link to comment
Share on other sites

"będzie Pan zadowolony" - mówisz ? :]

 

nie śpieszy mi się tak, że to jest temat na wczoraj ale też nie mogę czekać, bo się okazuje, że zostało już tylko 1 mm klocka :D

ale że w weekend pewnie nie będę się nadawać na kierowcę to mogę do pn się wstrzymać :)

 

wiem, że DS2500 są fajne ale może Pagidy (niebieskie) lub CL np RC6 są fajniejsze do takiego użytkowania...

czytałem, że CL RC6 strasznie jedzą tarcze ale może właśnie się przestawić na taki tryb, że brać hurtowo "najtańsze gładkie tarcze" z tym klockiem i ponoć fajnie hamuje...

nie wiem dlatego pytam o wasze doświadczenia

 

RC6 nie niszcza tarcz jezeli sa prawidlowo uzytkowane, jezeli jedzisz glownie po miescie to nie warto ich zakladac bo klocek bedzie ciagle niedogrzany, wtedy jest twardy jak beton i niszczty wszystko co napotka na drodze :)

 

RC5+ jest mieszanka stworzona na ulice i lekkie upalania

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Zaraz pewnie będzie, że trylion razy było omawiane ale "niestety" :P nie znalazłem jednolitego wątku o tym co mnie interesuje :D

 

Więc tak, styl jazdy klasyczny... :)

 

czyli:

trochę po emerycku (po odpaleniu samochodu :) )

 

dobra... ogólnie samochód użytkowany w mieście lub trasach więc dobrze jakby klocek nie hamował dopiero od temp 200'C :D ale z drugiej strony, żeby wytrzymywał kilkakrotne zwalnianie z większych prędkości...

jakaś "Ułęż" się czasami trafi więc też mógłby przeżyć klocek.

 

ze znanych mi ze słyszenia są:

 

Ferodo DS2500 - te akurat trochę użytkowałem

Pagid,

Carbone Lorraine,

Hawk ?

OMP :D - umarły u mnie po kilku hamowaniach z większych prędkości i wcale nie do zera :)

 

zacisk 4pot, tarcza gładka.

 

Jakie są wasze doświadczenia z w/w klockami ?

 

Co polecacie do takiego użytkowania ? :)

 

 

Ja mogę ci napisać kilka słów o Hawku. Mieszanka HPS , cywilna uliczna mieszanka, wydajniejsza od jakichkolwiek ceramicznych klocków.

 

HP+ tzw " track day " dość duży współczynnik tarcia by wytrzymały weekendowy wypad na małe upalanie a na co dzień zniosły każdą szybką miejską jazdę . trochę pylą , nie niszczą tarcz hamulcowych.

 

Jeśli szukasz coś wyjątkowego a DS2500 ci nie wystarcza to HT-10 , nie niszczą tarcz hamulcowych , idealnie modulują siłę hamowania , co jazdy codziennej i torowej . MOT to aż 900 stopni C .

 

Blue9012 tylko i wyłącznie dla miłośników silnych wrażeń torowej jazdy, seryjne tarcze zajada ci w miesiąc używane na co dzień

Link to comment
Share on other sites

Dziś zakładam Carbone Lorraine RC5+ podobno ludzie którzy przechodzą z DS2500 są zadowoleni. Jak Cię czas nie ciśnie to po (300km 2-3 dni) zdam relacje jak to hamuje, też mam 4 tł. zacisk tylko że w GTku. Co do OMP, piter chyba pisał że do miasta ok ale po kilku większych hamowaniach się dymiło :roll: Na forum CL RC5+ można mieć w dobrej cenie :wink:

prawda, wypuściłem dym a OMP R&S :D .... ale już jest OK, wymieniłem płyn na RBF600 i znów hamują, teraz mam wrażenie że nawet lepiej niż przed zagotowaniem płynu :D

(a ta odrobina dymu - to było po prostu ekstremalne docieranie)

Link to comment
Share on other sites

Ja mogę się wypowiedzieć co do DS2500 i, OMP R&S.

 

DS2500 miałem w GT - zadnych zastrzeżeń. Naprawdę rewelacyjnie hamują, nigdy mnie nie zawiodły. Podczas ostrzejszej jazdy zero problemów. Trochę je było słychać, ale to tez może kwestia nacinanych tarcz...

OMP R&S - nie wiem co mnie podkusiło. Czytałem opinie na forum - były mocno podzielone z przewagą na 'NIE'. Pomyslałem sobie - taaaa...The Forum wie najlepiej. Kupiłem. Hamowanie takie sobie. Dają radę przy przeciętnej jeździe, ale ganiając autko (nie jestem żadnym upalaczem ani katmistrzem) spotkałem już się parę razy z dymkiem. Raz myślałem, ze hebel w płomieniu stanie :)

Reasumując- OMP są bardziej Road niż Sport :)

Link to comment
Share on other sites

Reasumując- OMP są bardziej Road niż Sport :)

dokładnie, choć nie są złe, ale drugi raz ich już nie kupię ... przepaść po przesiadce z DS2500 ... samo hamowanie jest podobne, tylko powtarzalność gorsza, do jazdy po mieście wydają się być OK, ... jednak okazyjne upalanie i ... dym, u mnie skończyło się zagotowaniem płynu, ale jakbym tak musiał jeszcze kilka razy hamować - coś bym pewnie zepsuł....

Następnym razem może zaryzykuję tych RC5+, lub wracam do DS2500 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jaka jest ta forumowa, 'okazyjna' cena RC5+ ?

 

Sam się zastanawiam nad kolejnymi DS2500 a RC5+ lub HT-10 (Hawków DTC-70, które również mnie interesują, nie mają w PL).

 

DTC-70 nie ma nie tylko w Polsce ale nie są ogólnie dostępne w tej aplikacji u producenta . DTC-70 możesz kupić ale tylko pod zacisk Brembo . Wież mi ze HT-10 ci wystarczy masz podobnie jak seria DTC temperaturę maxymalną w jakiej mogą pracować 900 stopni C , no i da się na nich jeżdzić w przeciwieństwie do DTC-70 na co dzień po ulicy, nie niszczą tarcz. DS2500 biją bezapelacyjnie , nie tylko temperatura ale i charakterystyką pracy.

Link to comment
Share on other sites

@ Oskar, i jak się klocki sprawują na pierwszy "rzut oka" ?

 

Dzisiaj założone, nowe tarcze i klocek a z warsztatu dom domu było ledwo 6km. Jutro a na pewno w weekend trzaśniemy większy przebieg, cosik się już dotrze to napisze więcej :D

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji, znalazłem ciekawy opis klocków RC5+:

 

The RC5+ is CL’s latest offering, and was developed with the autoX and track day crowd squarely in mind. It is a well-mannered race pad, with lower noise, low dust, and a lower coefficient of friction. The beauty of this compound is that despite its mild manners, it still retains a very high max operating temperature. It is a great choice for lighter cars on race tires, or heavy, high power cars on street tires. The failure mechanism of this pad is one of its greatest strengths. If you do happen to push it over its temperature threshold, bite slowly tapers away rather than falling off a cliff, so you’ll easily recognize when it’s time to back off. It’s extremely wear resistant, and doesn’t destroy rotors with pad deposits like the majority of street pads do when pushed to their temperature envelope. The RC5+ is a great rear pad option for those who like a more front biased setup with the RC6 or RC6E compound up front.

 

Szczególnie wyboldowane zdanie wydaje mi się istotne. Po ostatnim Ułężu, przegrzane DS2500 zostawiły mi takie depozyty węglowe na tarczach (widoczne jako ciemne plamy), że jadąc do domu myślałem że mi koła odpadną przy hamowaniu :D Byłem pewien że pogięły się tarcze i nadają się tylko do wyrzucenia, ale o dziwo po 2-3 dniach jazdy, depozyty 'wytarły się' z powierzchni tarczy i tarcze dalej są proste - nic nie bije :D Brak depozytów węglowych to dla mnie wystarczający argument, aby spróbować RC5+ zamiast DS2500. Chyba spróbuję, podajcie tylko CENĘ !

 

Composition: Sintered

Category: Club Sport/Full Race

Max Operating Temp*: 1800F

Dust: Moderate

Noise: Low to Moderate

Bite / Mu: Moderate to High

Judder/Vibration: Very Low

Pad wear: Low

Rotor wear: Low

 

Because of their high metal content, CL Sintered Pads don’t rely on a pad transfer layer to generate high levels of friction. The only recommended bed-in after install is to do a few moderately hard stops to seat the pads flush with the rotor face. That’s it. When the pads heat to a certain point, they will deposit a layer material on the face of the rotors, just like other pad types. That pad transfer layer is extremely thin however, and contains graphite (a lubricant), which protects the rotors from wear. Because of the abrasive nature of the sintered material when cold, that thin transfer layer will quickly be removed from the rotors during any cold brake applications. The transfer layer of CL pads is essentially self-curing, and only develops when required to protect the rotors.

 

Jeszcze o innych klockach:

 

RC6

 

The RC6 is the first race pad compound ever produced by CL Brakes. The first thing you’ll notice about them is the incredibly high, yet controllable bite. You’ll likely use less pedal pressure than you’re accustomed to, which means no more standing on your brake pedal praying for the car to stop while diving into turns. You’ll also have incredible cold bite, which is of great value to autoX and Time Attack participants, who typically have little or no time to warm up their brakes prior to timed runs. Regardless of your engine package, tires, or the track you’re driving, it’s highly unlikely that you’ll ever fade the RC6 compound. Since the material is so dense, the RC6 feels rock-hard underfoot. The RC6 has become a bread and butter pad among rally drivers in Europe due to its relentless bite in every imaginable track and weather condition. Most experienced drivers have a ‘wow’ moment the first time they drive the RC6, as they’ve never felt anything quite like it before. The RC6 is typically used on the front of most cars, although it’s a great rear pad option if RC8 is being used on the front.

 

Composition: Sintered

Category: Full Race

Max Operating Temp*: 1800F

Dust: High

Noise: High

Bite / Mu: Very High

Judder/Vibration: Low

Pad wear: Moderate

Rotor wear: Moderate

 

Because of their higher metal content, CL Sintered Pads don't rely on a pad transfer layer to generate high levels of friction. The only recommended bed-in after install is to do a few moderately hard stops to seat the pads flush with the rotor face. That's it. When the pads heat to a certain point, they will deposit a layer material on the face of the rotors, just like other pad types. That pad transfer layer is extremely thin however, and contains graphite (a lubricant), which protects the rotors from wear. Because of the abrasive nature of the sintered material when cold, that thin transfer layer will quickly be removed from the rotors during any cold brake applications. The transfer layer of CL pads is essentially self-curing, and only develops when required to protect the rotors.

 

Hawk HT-10

 

The Hawk HT-10 is one of Hawk's intermediate motorsport pads, offering more heat capacity than the Blue 9012, less rotor wear, and less aggressive dust. The HT-10 is a popular pad across a wide range of racing venues, from road racing to pavement circle track. HT-10 is commonly used as a front application on light to medium weight cars (up to 2800lbs.), but most customers with heavier, faster cars opt for a front compound with a higher mu and heat capacity for the track, such as the DTC-70.

 

Composition: Semi-metallic

Category: Club Sport

Max Operating Temp*: 1300 F

Dust: High

Noise: Moderate

Bite / Mu: Moderate

Judder/Vibration: Low

Pad wear: Moderate

Rotor wear: Moderate

 

DS2500

 

The DS2500 is currently the best hybrid track/street pad on the market. It features the moderately high bite and solid fade resistance of a track pad, with the relatively low dust and noise levels of a street pad. When used as a street pad, it can produce some squeal on certain vehicle platforms. During aggressive driving the DS2500 is known for its flat torque curve, which means as temperatures go up, the response through the brake pedal remains consistent. If you drive aggressively on the street, do some canyon runs, autoX, and maybe some light track duty on street tires, the DS2500 is tough to beat.

 

When used on fast, heavy cars on the track with race tires, pad wear rates tend to be higher than some of the full track pad compounds. Under those conditions, Essex would recommend the Ferodo DS3000 or DS1.11.

 

Composition: Semi-metallic

Category: Street/Club Sport

Max Operating Temp*: 1300 F

Dust: Moderate

Noise: Low to Moderate

Bite / Mu: Moderate

Judder/Vibration: Low

Pad wear: Moderate to High (on track)

Rotor wear: Moderate

Link to comment
Share on other sites

z czystym sumieniem polecam RC5+

tak jak pisze komancz idealne i na miasto i na rozsadne upalanki.

Uleza na nich nie jechalem, ale na Plejadach i Cynie dawaly rade :!:

 

Ja kupilem od komancza, uderz do niego, moze jeszcze ma? :roll: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...