Skocz do zawartości

Klocki hamulcowe (które?)


Fx

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj przy okazji cyknąłem fotkę moich DS2500. Mają w tej chwili "na karku" około 50kkm. Mam coś zepsute, że tak słabo je zjada? :) Po lekkim podgrzaniu hamują jak na mój gust bardzo fajnie.

ds2500.th.jpg

TO jest prawdziwy kierowca ;) Nie boi się prędkości bo wcale nie hamuje ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Pytanie apropos winmaxa wszyscy chwalą, że niby super ale nikt nie wspomina o mieszance?

ja mam "czerwone" Winmax ArmaSR, (Street, albo Sport, sprawdzę pudełko )

http://winmax.jp/pc/fix_data/index.cgi

 

czy może ktoś zna symbol klocków ds2500 na tył do sti 06?

FCP1562H ?

 

mieszanka N20

http://dropmocks.com/mCBz3R

Wychodzi na to, że ta mieszanka n20 to odpowiednik W5

compoundchart_all.jpg

Edytowane przez Bartosz-B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moi drodzy, wstrzele się w temat, jeśli już było to wystarczy ruzga pod choinkę, byle nie opieprz :P

Otóż zastanawiam się nad:

-zestaw ebc: tarcza turbogroove + red stuff <bo nie wiem czy yellow stuff nie jest przekombinowaniem...>

-ferodo ds2500 + tarcza ??? <no właśnie jaka?>

 

Co do wybrać? Nie chciałbym za długo grzać klocka, ani jechać pierwsze 5km z lewą nogą na heblu. Jazda to 80% miasto+trasa i jakieś 20% pojeżdżawki.

EBC to dobry wybór do stylu jazdy? No i pytanie: tarcza konieczna, czy na oemowskich sobie poradzą? Dodam że zależy mi na stosunkowo małym pyleniu i zafajdaniu felunku....

Pacjent: WRX 2001, seria.

Ktoś ma jakieś doświadczenia? Pomóżcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam w WRX'02 DS2500 na Brembo ORO (nacinanych). Jak skończę klocki (chyba wkrótce, bo zacząłem w końcu trochę ich używać :mrgreen:) to przechodzę na DS Performance (mam DS2000 w Clio i leży mi ich charakterystyka, mam nadzieję że z DSP w WRX-ie będę miał podobne wrażenia).

 

Z rozgrzewaniem DS2500 nie ma takiego problemu, jak niektórzy piszą. W zasadzie można ich używać normalnie od samego startu, choć dają trochę "miękkie" wrażenie na początku. Na zimno największe zastrzeżenia mam chyba do modulacji, bo ABS uruchamiają całkiem skutecznie, więc na siłę narzekać raczej nie można. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię! Każda się liczy.

A ktoś może coś podrzucić o red stuff'ie?

 

zapomnij o EBC , w tych pieniadzach możesz mieć coś sporo lepszego , jedyną zaletą EBC ever , jest to że jest bardzo szeroki asortyment nawet do niestandartowych aut,. a do subaru akurat jest naprawde dobry wybór. Więcej zalet EBC nie pamietam ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ferodo np. 2500 ok , ale dośc drogie i bez szału , dobre ferodo to DS2.11 czy UNO , ale cena zwala z nóg ;) . Sam jezdze na DS2500 w RS-ie ale tylko dlatego że nikt nic ciekawego nie produkuje :(

Zdecydowanie lepiej założyć np. HAWK Ceramik lub HP+ , w zacisku czterotłoczkowym można RC5+ , w dwutłoczkowym odradzam :) ze względu na mocno irytujący hałas po zuzyciu klocka ok 20% i dużej możliwości odpadniecia masy ciernej od blachy klocka , przy codziennym uzytkowaniu ( czyt, rzadkim , w róznych warunkach )

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli cl5+ będą dużo lepsze od red stuffa, ewentualnie yellow stuffa? pomimo swojej wady <codzienne użytkowanie, auto jeździ raczej pod drogach i nie jest bardzo często upalane, no ale ta zimaaaa... :rolleyes: >

 

 

EDIT:

ferodo odpada, a ktoś może mi dokładnie porównać tarcze brembo + CL 5+ do Red Stuff + Turogroove?

Bo nie wiem na którą stronę się wahnąć, głównie chodzi mi o opinie w użytkowaniu tych dwóch zestawów, jakość hamowania, pylenie i czas który potrzebują na wygrzanie?

Edytowane przez Shadowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Ja niestety mocno zawiodlem sie na klockach Hawk Hp+. Klocki się rozsypały przy okazji blokując jedno koło. Tarcza oem klocki założone jako drugie po oem-ie. Samochód nie widział jeszcze toru generalnie jazda na co dzień. Po 15tys gdzie okładzina jeszcze około 40% klocki rozlecialy. Sprzedawca powiedzial , że klocki nie mają homologacji i kupuje je na własne ryzyko. 

075762DD-F517-4591-A05F-ED57E40A3BB7.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw EBC (tarcze ultimax i klocki yellowstuff) miałem zamontowany w Audi A8 4.0 TDi, auto ważyło ponad 2t i nie moge nic złego powiedzieć na temat hamowania. klocki skończyły mi sie po 150tyś km przebiegu a tarcze wytrzymały ponad 200tyś km. zestaw tani nie był (3300zł) ale jak dla mnie wart tych pieniędzy. auto stawało w miejscu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja montowałem u siebie w 4-tłoczku Brembo ORO + Ferodo DS2500 i zestaw spisywał sie bardzo dobrze w codziennej jeździe.

Co do klocków HAWK, to ja tez nie mam z nimi dobrych doświadczeń. W innym aucie na Hawk HP+ pękła mi powierzchnia cierna klocka (układ hamulcowy był sprawny a zaciski po regeneracji) i na dzien przed trackday musiałem na gwałt szukać nowych klocków.

 

Ponizej wykresy współczynnika tarcia (Mu) w zależnosci od temperatury klocka (Ferodo podane w Celcjusza, Hawk w Fahrenheitach) dla różnych wersji/modeli:

 

Ferodo: http://www.ferodoracing.com/products/car-racing/racing-brake-pads/ds2500/

ferodo-chart.gif

 

Hawk:

Compound%20Graph.jpg

Edytowane przez Ptasi0r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...