Jump to content

Koniec Subaru turbo w Europie???


zaki79

Recommended Posts

Właśnie natrafiłem na taką wzmiankę na jednym z portali internetowych:

 

http://www.autokrata.pl/artykul/szok-koniec-subaru-z-silnikami-turbo-8816

"Firma zdecydowała bowiem wycofać z rynku europejskiego praktycznie wszystkie auta wyposażone w benzynowe silniki turbo

. Z oferty zniknie zatem Forester 2,5T, Legacy GT oraz wszystkie odmiany Imprezy WRX - słowem wszystkie modele wyposażone w silnik

2,5 Turbo. W ofercie pozostanie jedynie model STI."

 

Wiecie może coś więcej na ten temat? Zastanawiam się czy jest to informacja potwierdzona czy może jakaś kolejna plotka.

 

ps. Jeśli już gdzieś o tym pisaliście to wybaczcie, ale nie mam ostatnio czasu na regularne przeglądanie forum :roll:.

Link to comment
Share on other sites

Ekolodzy i inne bandy kłamców zniszczyli światową motoryzację. Kiedyś o sukcesie mówiło się gdy samochód pojechał 10km/h szybciej niż konkurencja, dziś jest to wartość 10... gram CO2 mniej.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Cieszcie się Panowie, że Wasze stare dobre Subaraki będą z każdym rokiem coraz droższe - będą wręcz kolekcjonerskie :mrgreen:

 

Evo pewnie też skoro E11 ma być jakąs hybrydą z dieslem :evil:

 

Spieszmy się kochać dobre autka bo tak szybko odchodzą :cry:

Link to comment
Share on other sites

Albo może jakaś ogólnoświatowa akcja fanów celem przedsięwzięcia produkcji GT'ka na własną rękę :twisted:

Kupi się jaki barak i patenty i w cienu wielkiej motoryzacji rozpocznie się podwórkową produkcję legendy

Link to comment
Share on other sites

Albo może jakaś ogólnoświatowa akcja fanów celem przedsięwzięcia produkcji GT'ka na własną rękę :twisted:

Kupi się jaki barak i patenty i w cienu wielkiej motoryzacji rozpocznie się podwórkową produkcję legendy

 

Odkupimy od FHI linię produkcyjną GTka :P. Chyba, że Chinole już to zrobiły :)

Link to comment
Share on other sites

Spieszmy się kochać dobre autka bo tak szybko odchodzą :cry:

 

"Sad but true"

 

"Hey

I'm your life

I'm the one who takes you there

Hey

I'm your life

I'm the one who cares

They

They betray

I'm your only true friend now

They

They'll betray

I'm forever there"

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Może dzięki temu firma poprawi sprzęgła w wersji D i rozwiąże problem zaduszania się 2.0 n/a... :roll:

 

PS Trzeba będzie zmienić tablice na żółte w turbiakach :P

Link to comment
Share on other sites

hm... podobno ma to być chwilowe :) na pewno nie zrezygnują całkowicie bo przecież na dieslu się nie utrzymają :)

kwestia stworzenia silnika który będzie spełniał normy euro 5 i tyle :) przynajmniej mam taką nadzieję :)

Link to comment
Share on other sites

hm... podobno ma to być chwilowe :) na pewno nie zrezygnują całkowicie bo przecież na dieslu się nie utrzymają :)

kwestia stworzenia silnika który będzie spełniał normy euro 5 i tyle :) przynajmniej mam taką nadzieję :)

Obawiam się, że to właśnie diesel stanowi teraz trzon sprzedaży w Europie. Nie da się ukryć, że to dobre silniki, a dodatkowo europejczycy przekonali się do diesli z CR bo są po prostu dobre i oszczędne. Maniaków, którzy są gotowi lać 20l/100km benzyny 100oktan jest naprawdę niewielu w odniesieniu do reszty użytkowników Subaru. Wiem, jesteśmy na forum, poziom zamożności się podniósł, posiadaczy STi czy WRX'ów mamy tu dużo. Ale na 10 spotkanych subaraków tylko 1 to benzyna turbo pomimo, że diesel wszedł niedawno.

 

Może zbudują jakieś 1.6 turbo z myślą o WRC :D

Moim zdaniem jedyną drogą jest w tej chwili 2.0 Turbo benzyna z bezpośrednim wtryskiem i komputer z możliwością zmiany map. W klasycznym silniku 2.0 Turbo moim zdaniem nie będzie się dało spełnić norm emisji. A to (i związane z tym kary finansowe) są teraz największą przeszkodą.

 

A wszystko dlatego, że kilku pseudonaukowców twierdzi, że przez auta mamy efekt cieplarniany... szkoda słów.

Link to comment
Share on other sites

Maniaków, którzy są gotowi lać 20l/100km benzyny 100oktan jest naprawdę niewielu w odniesieniu do reszty użytkowników Subaru.

Subaru turbo moze tyle palic, ale nie musi.

Link to comment
Share on other sites

Tomasz_555 analiza jak najbardziej słuszna, ale normy "euro" nie mają nic wspólnego z wydzielanym CO2.

Dotyczą tylko "trucizn" - azotanów i CO (czadu) na przykład.

Zwróć uwagę że CO2, kiedy już producenci chcą szpanować tym akurat, podawane są osobno, poza kwestiami zgodności

z normami euro.

Link to comment
Share on other sites

Maniaków, którzy są gotowi lać 20l/100km benzyny 100oktan jest naprawdę niewielu w odniesieniu do reszty użytkowników Subaru.

Subaru turbo moze tyle palic, ale nie musi.

Hiperbola :) Ty to wiesz, ja to wiem, ale w gruncie rzeczy pojazdy takie palą dużo jak na czasy, w których dąży się do redukcji emisji CO2 i szkodliwych związków, a ceny paliwa poszybowały na zdecydowanie wysoki pułap.

 

Tomasz_555 analiza jak najbardziej słuszna, ale normy "euro" nie mają nic wspólnego z wydzielanym CO2.

Dotyczą tylko "trucizn" - azotanów i CO (czadu) na przykład.

Zwróć uwagę że CO2, kiedy już producenci chcą szpanować tym akurat, podawane są osobno, poza kwestiami zgodności

z normami euro.

Racja, trochę za bardzo uogólniłem i wrzuciłem wszystko do jednego wora. W gruncie rzeczy dąży się do ograniczenia szeroko pojętej emisji :)

Link to comment
Share on other sites

 

Hiperbola :) Ty to wiesz, ja to wiem, ale w gruncie rzeczy pojazdy takie palą dużo jak na czasy, w których dąży się do redukcji emisji CO2 i szkodliwych związków, a ceny paliwa poszybowały na zdecydowanie wysoki pułap.

 

BMW sprzedaje M3 i M5, Audi sprzedaje RS4, Jag, Aston, Mercedes i TVR nie ma oporow przed pakowaniem 5-litrowych V8 pod maske, o Ferrari czy Lambo nie ma co nawet pisac. Impreza turbo to przy nich tak naprawde mala i ekonomiczna popierdolka, wiec wytlumaczenie raczej malo prawdopodobne.. Ludzie martwiacy sie o spalanie tak samo 10 lat temu na STI nie spojrzeli jak dzisiaj..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...