Skocz do zawartości

Koniec Subaru turbo w Europie???


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie natrafiłem na taką wzmiankę na jednym z portali internetowych:

 

http://www.autokrata.pl/artykul/szok-koniec-subaru-z-silnikami-turbo-8816

"Firma zdecydowała bowiem wycofać z rynku europejskiego praktycznie wszystkie auta wyposażone w benzynowe silniki turbo

. Z oferty zniknie zatem Forester 2,5T, Legacy GT oraz wszystkie odmiany Imprezy WRX - słowem wszystkie modele wyposażone w silnik

2,5 Turbo. W ofercie pozostanie jedynie model STI."

 

Wiecie może coś więcej na ten temat? Zastanawiam się czy jest to informacja potwierdzona czy może jakaś kolejna plotka.

 

ps. Jeśli już gdzieś o tym pisaliście to wybaczcie, ale nie mam ostatnio czasu na regularne przeglądanie forum :roll:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszcie się Panowie, że Wasze stare dobre Subaraki będą z każdym rokiem coraz droższe - będą wręcz kolekcjonerskie :mrgreen:

 

Evo pewnie też skoro E11 ma być jakąs hybrydą z dieslem :evil:

 

Spieszmy się kochać dobre autka bo tak szybko odchodzą :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo może jakaś ogólnoświatowa akcja fanów celem przedsięwzięcia produkcji GT'ka na własną rękę :twisted:

Kupi się jaki barak i patenty i w cienu wielkiej motoryzacji rozpocznie się podwórkową produkcję legendy

 

Odkupimy od FHI linię produkcyjną GTka :P. Chyba, że Chinole już to zrobiły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spieszmy się kochać dobre autka bo tak szybko odchodzą :cry:

 

"Sad but true"

 

"Hey

I'm your life

I'm the one who takes you there

Hey

I'm your life

I'm the one who cares

They

They betray

I'm your only true friend now

They

They'll betray

I'm forever there"

 

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... podobno ma to być chwilowe :) na pewno nie zrezygnują całkowicie bo przecież na dieslu się nie utrzymają :)

kwestia stworzenia silnika który będzie spełniał normy euro 5 i tyle :) przynajmniej mam taką nadzieję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... podobno ma to być chwilowe :) na pewno nie zrezygnują całkowicie bo przecież na dieslu się nie utrzymają :)

kwestia stworzenia silnika który będzie spełniał normy euro 5 i tyle :) przynajmniej mam taką nadzieję :)

Obawiam się, że to właśnie diesel stanowi teraz trzon sprzedaży w Europie. Nie da się ukryć, że to dobre silniki, a dodatkowo europejczycy przekonali się do diesli z CR bo są po prostu dobre i oszczędne. Maniaków, którzy są gotowi lać 20l/100km benzyny 100oktan jest naprawdę niewielu w odniesieniu do reszty użytkowników Subaru. Wiem, jesteśmy na forum, poziom zamożności się podniósł, posiadaczy STi czy WRX'ów mamy tu dużo. Ale na 10 spotkanych subaraków tylko 1 to benzyna turbo pomimo, że diesel wszedł niedawno.

 

Może zbudują jakieś 1.6 turbo z myślą o WRC :D

Moim zdaniem jedyną drogą jest w tej chwili 2.0 Turbo benzyna z bezpośrednim wtryskiem i komputer z możliwością zmiany map. W klasycznym silniku 2.0 Turbo moim zdaniem nie będzie się dało spełnić norm emisji. A to (i związane z tym kary finansowe) są teraz największą przeszkodą.

 

A wszystko dlatego, że kilku pseudonaukowców twierdzi, że przez auta mamy efekt cieplarniany... szkoda słów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz_555 analiza jak najbardziej słuszna, ale normy "euro" nie mają nic wspólnego z wydzielanym CO2.

Dotyczą tylko "trucizn" - azotanów i CO (czadu) na przykład.

Zwróć uwagę że CO2, kiedy już producenci chcą szpanować tym akurat, podawane są osobno, poza kwestiami zgodności

z normami euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniaków, którzy są gotowi lać 20l/100km benzyny 100oktan jest naprawdę niewielu w odniesieniu do reszty użytkowników Subaru.

Subaru turbo moze tyle palic, ale nie musi.

Hiperbola :) Ty to wiesz, ja to wiem, ale w gruncie rzeczy pojazdy takie palą dużo jak na czasy, w których dąży się do redukcji emisji CO2 i szkodliwych związków, a ceny paliwa poszybowały na zdecydowanie wysoki pułap.

 

Tomasz_555 analiza jak najbardziej słuszna, ale normy "euro" nie mają nic wspólnego z wydzielanym CO2.

Dotyczą tylko "trucizn" - azotanów i CO (czadu) na przykład.

Zwróć uwagę że CO2, kiedy już producenci chcą szpanować tym akurat, podawane są osobno, poza kwestiami zgodności

z normami euro.

Racja, trochę za bardzo uogólniłem i wrzuciłem wszystko do jednego wora. W gruncie rzeczy dąży się do ograniczenia szeroko pojętej emisji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hiperbola :) Ty to wiesz, ja to wiem, ale w gruncie rzeczy pojazdy takie palą dużo jak na czasy, w których dąży się do redukcji emisji CO2 i szkodliwych związków, a ceny paliwa poszybowały na zdecydowanie wysoki pułap.

 

BMW sprzedaje M3 i M5, Audi sprzedaje RS4, Jag, Aston, Mercedes i TVR nie ma oporow przed pakowaniem 5-litrowych V8 pod maske, o Ferrari czy Lambo nie ma co nawet pisac. Impreza turbo to przy nich tak naprawde mala i ekonomiczna popierdolka, wiec wytlumaczenie raczej malo prawdopodobne.. Ludzie martwiacy sie o spalanie tak samo 10 lat temu na STI nie spojrzeli jak dzisiaj..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...