Jump to content
Wojtas

Gaz w Tribece

Recommended Posts

44 minuty temu, renegat napisał:

Hana czerwone, 70 tys

 

Zasadnicze pytanie,czy coś regulowałeś w silniku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Zasadnicze pytanie,czy coś regulowałeś w silniku?


Np. zawory? NIE

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

byłem ponownie u gazownika, zrobiliśmy jakieś 30 km w cyklu miejskim jak i "przelotowym". nie ma żadnych zastrzeżeń co do pracy instalacji, korekty ok, nie przekraczają 4%, reduktor działa prawidłowo (temp w okolicach 80 stopni).

od wymiany wtrysku jakieś 400km przejechane, auto pracuje prawidłowo, nic nie wywala.

w związku z powyższym, jak ponownie będzie się dziać jak uprzednio, wymienię wszystkie wtryski na nowe, najprawdopodobniej na Barracudy.

regulację będę robił jak MAP osiągnie 42kPa, chyba że wcześniej zauważę jakieś nieprawidłowości

20170316_115227.jpg

Edited by vtec

Share this post


Link to post
Share on other sites
byłem ponownie u gazownika, zrobiliśmy jakieś 30 km w cyklu miejskim jak i "przelotowym". nie ma żadnych zastrzeżeń co do pracy instalacji, korekty ok, nie przekraczają 4%, reduktor działa prawidłowo (temp w okolicach 80 stopni).
od wymiany wtrysku jakieś 400km przejechane, auto pracuje prawidłowo, nic nie wywala.
w związku z powyższym, jak ponownie będzie się dziać jak uprzednio, wymienię wszystkie wtryski na nowe, najprawdopodobniej na Barracudy.
regulację będę robił jak MAP osiągnie 42kPa, chyba że wcześniej zauważę jakieś nieprawidłowości
20170316_115227.thumb.jpg.c4bf941df5cd511558fcf6ab9d88412f.jpg

Możesz rozwinąć info ten parametr 42kPa

wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, ppmarian napisał:

Możesz rozwinąć info ten parametr 42kPa

 

z tego co Vtec kiedys mi tłumaczył, to jeden z fachowców do którego jeździ serwisować swój samochód, tłumaczył mu że wyższe ciśnienie MAP (mniejsze podciśnienie), może sugerować że pomału zaczynają niedomagać zawory. Co dziwne dla mnie to wskazania MAF, u niego na jałowych w okolicy 4g/s, czyli silnik zaciąga odpowiednią ilość powietrza, to jak podciśnienie w kolektorze może być niższe?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, lutek34 napisał:

Ciekawy wpis Greka znalazłem na innym forum, od 2012r zrobił 100kkm na LPG bez problemu swoją przedliftową Tribecą.

http://www.sb9t.com/forums/showthread.php?p=29637#post29637

wypucowane ma konkretnie pod machą ten Grek. przełącznik od gazu ma w nietypowym dla polskich warunków miejscu :)

 

13 minut temu, lutek34 napisał:

 

z tego co Vtec kiedys mi tłumaczył, to jeden z fachowców do którego jeździ serwisować swój samochód, tłumaczył mu że wyższe ciśnienie MAP (mniejsze podciśnienie), może sugerować że pomału zaczynają niedomagać zawory. Co dziwne dla mnie to wskazania MAF, u niego na jałowych w okolicy 4g/s, czyli silnik zaciąga odpowiednią ilość powietrza, to jak podciśnienie w kolektorze może być niższe?

aż tak bardzo nie wnikałem w szczegóły, będę trzymał się wytycznych. aktualnie jest 39kPa na gazie 37kPa na benzynie, przy pełnym rozgrzaniu silnika (woda+olej).

u mnie 80kkm na gazie od regulacji, w sumie 100kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie pod maską cholera.

 

 

Ja mam 33 kPa a ile powinno być jak jest u was?

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, renegat napisał:

Ja mam 33 kPa a ile powinno być jak jest u was?

 

u mnie na wolnych 700RPM, niezależnie LPG/Pb mam 32-32kPa, a MAF 4g/s na Pb, 3,9g/s na LPG

Edited by lutek34

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grek ma chate w PL niech wbija na forum.

Wysłane z mojego 5025D przy użyciu Tapatalka

 
u mnie na wolnych 700RPM, niezależnie LPG/Pb mam 32-32kPa, a MAF 4g/s na Pb, 3,9g/s na LPG

MAF u mnie tak samo ale Ty lutek to chyba masz 3.6 motor
ps. Jaki masz przebieg?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, renegat napisał:

ps. Jaki masz przebieg?

 

w chwili obecnej 219kkm

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja się też dołożę do tematu gazowego.

Ostatnio przeglądając serwisówki natknąłem się na tabelkę identyfikacji silnika w Tribece '08, z której wynika że istnieją wersje silnika przeznaczone do LPG.

Dokładnie chodzi o 5 znak w typie silnika zgodnie z poniższą tabelką, ciekawe czy ktoś na forum ma silnik "36F".

tribeca 08 eng.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak to tłumaczyć "local special equipment base vehicle (LPG)", jeśli to by miało znaczyć że silnik w jakimś stopniu jest odporniejszy na LPG, to super, bo moja Tribeca łapie się w to ;)

20161114_083156.thumb.jpg.d4ce42f5dfb2f6ccefa50a906a943dbd.jpg

Edited by lutek34

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie wiem jak to tłumaczyć "local special equipment base vehicle (LPG)", jeśli to by miało znaczyć że silnik w jakimś stopniu jest odporniejszy na LPG, to super, bo moja Tribeca łapie się w to
ba597cbc13f7.jpg

Gdzie szukać tej naklejki?

wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, ppmarian napisał:

Gdzie szukać tej naklejki?

 

na drzwiach pasażera

 

Edited by lutek34

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
na drzwiach pasażera
 


Mam juz

U mnie jest D

wysłane z tel.



Mam juz

U mnie jest D

I skrzynia tez inna...

54efb577f2c92e379d19b61f2250d3bd.jpg

wysłane z tel.




wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, ppmarian napisał:

U mnie jest D

 

Ty masz wersję US czy EU?

Ciekawi mnie czym się nasze silniki różnią tak naprawdę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Ty masz wersję US czy EU?
Ciekawi mnie czym się nasze silniki różnią tak naprawdę?

Us

wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie jest EZ30D ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj korzystając z ładnej pogody przegoniłem Subarynke ;) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie udało się wam ustalić jaka jest różnica w silnikach bo w oznaczeniach to już wiemy że na pewno - u mnie jest identycznie jak u ppmariana !!

numer silnika.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączyłem do grona posiadaczy tribecki z LPG. Założona faza ciekła vialle.

Na tą chwile przejechany 1 zbiornik 52 l z wynikiem 200 mil.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, w.rachlewicz napisał:

Założona faza ciekła vialle.

 

Miałem kiedyś Voyka z LPi Vialle, fajnie to chodziło, bardzo szybko przełączało się na LPG, jedynie to trochę głośna pompa w butli.

Podrzuć kilka fotek jak to wygląda pod maskownicą silnika i ile taka instalacja teraz kosztuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...