Skocz do zawartości

Gaz w Tribece


Wojtas

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, rafalm napisał:

lutek i ppmarian pomęczę trochę-czy butle macie podwieszane?

 

no chyba widać na zdjęciu jakiego typu butla "wisi" u mnie a dokładnie Stako 650x220. Dla ogarniętego gazownika nie jest potrzebna podpowiedz, jak butle podwiesić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, vtec napisał:

wlew też mam pod klapką ale w dolnym lewym rogu, także muszę każdorazowo wkręcać przedłużkę, na szczęscie ma swoje miejsce na korku od paliwa

Zrobiłeś jakiś uchwyt na korku? Jak możesz, to proszę o zdjęcie, bo mój adapter niestety jeździ w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (a może i Panie) mam taki problem - podczas jazdy na gazie lekko podszarpuje, na paliwie tego problemu nie ma, dzieje się to tylko gdy jadę w trasie 90 -120 km/h i lekko chcę przyspieszyć wtedy lekko lubi szarpnąć czyli gubi zapłon na którymś cylindrze. Byłem u fachowca z instalacją jest wszystko OK sprawdzał też podczas jazdy komputerem też OK. Wymieniłem w październiku świece na nowe oczywiście oryginalne i przez trzy miesiące było super.Nie zmieniałem przerw na świecach a podobno tak trzeba, mój fachman od gazu też tak mówił.

Zaznaczam że to są lekkie szarpnięcia - macie jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wygląda u Ciebie "przygazówka", od min obrotów gaz/benzyna? jest jakaś różnica, na gazie nie ma opóźnionej reakcji?

u mnie takie szarpanie występuje czasem przy zdjęciu nogi z gazu przy prędkościach jak wskazałeś i ponownym mocniejszym depnięciu pedału gazu.

żyję z tym :)

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, vtec napisał:

a jak wygląda u Ciebie "przygazówka", od min obrotów gaz/benzyna? jest jakaś różnica, na gazie nie ma opóźnionej reakcji?

u mnie takie szarpanie występuje czasem przy zdjęciu nogi z gazu przy prędkościach jak wskazałeś i ponownym mocniejszym depnięciu pedału gazu.

żyję z tym :)

Nie - u mnie różnicy nie ma, przyspiesza płynnie i nic nie szarpie, no może trochę lepiej na benzynie ale nieznacznie. Jeżeli jest już mało gazu w butli to przy gwałtownym wciśnięciu pedału przełącza na benzynę i wtedy go przydusi ale też nie zawsze.

Zmniejszę przerwy na świecach przy okazji wymiany oleju i wtedy zobaczymy. Po wymianie świec na nowe problem na jakiś czas ustąpił więc coś jest na rzeczy z tymi świecami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Kambol napisał:

Dzięki.

A nie tłucze Ci się ta redukcja w czasie jazdy jeśli tylko leży na korku?

nic się nie tłucze, bo w tej pozycji korka, redukcja wskakuje w swoja pozycje ;)

nie wiem czy klapka jej nie przytrzymuje bo jeszcze nigdy nie zdarzylo sie, aby redukcja z tej pozycji wypadla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vtec zanim zaczniesz wymieniać cokolwiek, to zrób dobrą diagnostykę, bo ten reduktor nawet jak jest do 245KM i rurka zasilająca 6mm, to po przelataniu 80kkm, może już nie wyrabiać. Co do tego syfu pod wtryskami, to jakie filtry fazy lotnej Ty używasz? Papier. poliester, włókno i jak często je wymieniasz?  W jakim stanie były filtry FC, FL podczas ostatniego serwisu? Będziesz robił serwis tej instalacji to załóż odstojnikowi filtr FL, http://www.phjacus.pl/F177-Filtr-fazy-lotnej-odstojnikowy-AGC-Twister-360-12mm-p3180.html

Aha, ja na Twoim miejscu zmierzył bym przynajmniej ciśnienie sprężania, bo wiele wskazuje że możesz mieć problem z kompresją/zaworami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtry wymieniam co 15kkm. przeglad LPG robilem w poprzedni poniedzialek. Filtry FC i FL każdorazowo są w miare czyste, nie spotkałem się z sytuacją aby były jakoś specjalnie "zasyfione".

Reduktor i cała instalacja ma przelatane 100kkm ;)

Będę niedługo robił przegląd olejowy to przy okazji sprawdzę ciśnienie sprężania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale auto na benzynie jezdzi normalnie, a wtrysk gazu pracował już na różnych cylindrach.

poza tym dziś wymienili w ramach GW wtrysk na nowy. auto równo pracuje, błędów aktualnie nie ma, i oby tak zostało. za tydzien, dwa po przejechaniu tysiąca km bedzie mozna ocenic sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, vtec napisał:

poza tym dziś wymienili w ramach GW wtrysk na nowy. auto równo pracuje, błędów aktualnie nie ma

 

czy miałeś robioną kalibracje po założeniu wtrysku? Czy sprawdzali wydajność reduktora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, lutek34 napisał:

czy miałeś robioną kalibracje po założeniu wtrysku? Czy sprawdzali wydajność reduktora?

kalibracji nie było robionej, gdyż wszystkie parametry były OK (2 razy, 2 różne osoby sprawdzały na moją prośbę). Nie jezdzilismy z kompem w środku gdyż była to wymiana gwarancyjna i panowie nie mieli czasu na jazdy, tym bardziej iż wpadłem na "partyzanta".

wydajności reduktora nie sprawdzali ze względu na powyższe. z ciekawości, jak to można sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, vtec napisał:

kalibracji nie było robionej, gdyż wszystkie parametry były OK.  Nie jezdzilismy z kompem w środku

wydajności reduktora nie sprawdzali ze względu na powyższe. z ciekawości, jak to można sprawdzić?

 

To jakie parametry były OK?

Wydajność reduktora sprawdzasz poprzez podłączenie się programem Landi pod sterownik LPG.

Tak dla własnej wiadomości, to podłącz tego ELMa co masz, ustaw wyświetlanie korekt krótko terminowych i długoterminowych B1S1, B2S1 i w palnik podczas jazdy, najpierw na Pb a potem na LPG, porównaj te korekty. Jeśli na LPG korekty znacznie wyżej podskoczą jak na Pb, to instalacja żle wykalibrowana/niewydajna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytasz się mnie jakie, odpowiadam - wszystkie. nie znam się aż tak na szczegółach.

wrzucam kilka zrzutów, po wymianie wtrysku. tym razem po lewo LPG po prawo PB.

więcej prób z korektami zrobię przy okazji.

gaz1.png

gaz2.png

gaz3.png

gaz4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I widzisz że na LPG ECU dodaje więcej paliwa, żeby utrzymać lambde w okolicy 1. Odczyt zrobiłeś podczas spokojnej jazdy z zapiętym lock upem, co się będzie działo podczas ostrzejszego rozpędzania? Czy to ECU jest notorycznie resetowane, że korekty długoterminowe stoją na 0%?

Na którym banku(stronie) sinika założyłeś nowy wtrysk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lock up zapięty, prędkość ok 90, z włączonym tempomatem.ECU resetowałem ostatni raz przed wyjazdem od gazownika, czyli kilka minut wcześniej od dokonania pomiarów jw. nowy wtrysk jest na 5 cylindrze, także Bank1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...