Jump to content
Wojtas

Gaz w Tribece

Recommended Posts

Wyjecie silnika i reszta w zależności od tego ile zaworów trzeba robić. Reguluje się “szklankami".

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poco katowac silnik ktory wogle nie nadaje sie do lpg lepej pomyslec nad zakupem innego samochodu gaz w tribece to kiepski pomysl nie zainstalowal bym gau do swojego auta wolal bym zminic samochod regulacja luzow pochlania oszczednosci a silnik po 20 kk nadeje sie do wymiany sorry ale lpg do tribecki to jakies nieporozuminie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poco katowac silnik ktory wogle nie nadaje sie do lpg lepej pomyslec nad zakupem innego samochodu gaz w tribece to kiepski pomysl nie zainstalowal bym gau do swojego auta wolal bym zminic samochod regulacja luzow pochlania oszczednosci a silnik po 20 kk nadeje sie do wymiany sorry ale lpg do tribecki to jakies nieporozuminie

każdy ma swoje podejście. ja podchodzę do tego z prostym matematycznym podejściem.

średnie spalanie w mieście benzyny 14l, gazu 16,5l - mój przypadek.

14 x 5,6 = 78,4

16,5 x 2,3 = 38,7

Różnica: ok 40 zł.

Na każdy tysiąc 400zł, na każde 10kkm - 4000.

Przejechałem już 16 kkm na gazie, czyli 2000zł mam w kieszeni - na ewentualne regulacje luzów, itp., bo gaz kosztował niecałe 4000zł. Przy 100kkm to jest 40000 zł. Mało nie jeżdze, także za tą kwotę, mam kolejne, nowsze subaru za 3-4 lata :).

Auto jak auto, nie jest jedynym w którym reguluje się zawory.

Tak jak wspomniałem wcześniej, znam gościa co przejechał 160kkm na gazie.

Edited by vtec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

założyłem gaz , tribeca 3,6 z 2008 roku

przejechałem 5tyś jestem bliski przebiegu 100tyś.

jęśli ktoś ma pytania to pisać

założyłem instalację z nawilżaniem zaworów ( lubryfikacja), zbiornik 74 l, w kole i wszystko hula dobrze

jak na razie

a co do wypowiedzi że by nigdy ni przerobił, owszem, ja też , ale jak paliwo kosztuje tyle

w stanach coś takiego by nie prze szło ale tu , w tym p... kraju trzeba liczyć każdą złotówkę i jeszcze ją udokumentować

gazować jeździć, nie tylko dacia i opel da się zagazować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poco katowac silnik ktory wogle nie nadaje sie do lpg lepej pomyslec nad zakupem innego samochodu gaz w tribece to kiepski pomysl nie zainstalowal bym gau do swojego auta wolal bym zminic samochod regulacja luzow pochlania oszczednosci a silnik po 20 kk nadeje sie do wymiany sorry ale lpg do tribecki to jakies nieporozuminie

 

Mozesz podac szczegoly, czemu silnik po 20kkm nadaje sie do wymiany ? Widziales taki silnik po tych 20kkm ?

 

Poco katowac silnik ktory wogle nie nadaje sie do lpg lepej pomyslec nad zakupem innego samochodu gaz w tribece to kiepski pomysl nie zainstalowal bym gau do swojego auta wolal bym zminic samochod regulacja luzow pochlania oszczednosci a silnik po 20 kk nadeje sie do wymiany sorry ale lpg do tribecki to jakies nieporozuminie

każdy ma swoje podejście. ja podchodzę do tego z prostym matematycznym podejściem.

średnie spalanie w mieście benzyny 14l, gazu 16,5l - mój przypadek.

14 x 5,6 = 78,4

16,5 x 2,3 = 38,7

Różnica: ok 40 zł.

Na każdy tysiąc 400zł, na każde 10kkm - 4000.

Przejechałem już 16 kkm na gazie, czyli 2000zł mam w kieszeni - na ewentualne regulacje luzów, itp., bo gaz kosztował niecałe 4000zł. Przy 100kkm to jest 40000 zł. Mało nie jeżdze, także za tą kwotę, mam kolejne, nowsze subaru za 3-4 lata :).

Auto jak auto, nie jest jedynym w którym reguluje się zawory.

Tak jak wspomniałem wcześniej, znam gościa co przejechał 160kkm na gazie.

 

Podobnie i ja liczylem. W opini mojego serwisu do 100kkm nie powinno byc problemu z regulacja w H6 na lpg :). Nawet jak przy ok 80kkm przyjdzie regulacje zrobic to i tak sie jest duuuzo to przodu, doliczajac przeglady lpg, spalanie nopb i drozsze przeglady rej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według takich obliczeń jak podałeś na pewno sie kalkuluje. Nie wziąłeś jednak wszystkiego pod uwage.

Zawsze troche benzyny ci zużywa.

Szybciej układ wydechowy się zużywa-koszty dość duże.

Powinno się częściej kontrolować luz zaworów, no i w przypadku potrzeby regulować-koszty.

 

Na pewno jesli jezdzisz faktycznie dużo, to można zaryzykować. Ja miałem taki sam dylemat kilka lat temu i zawsze wychodziło mi na minus, ale przebiegi miałem małe.

 

Powodzenia życzę i obyś był przykładem, ze jednak warto.

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według takich obliczeń jak podałeś na pewno sie kalkuluje. Nie wziąłeś jednak wszystkiego pod uwage.

Zawsze troche benzyny ci zużywa.

Szybciej układ wydechowy się zużywa-koszty dość duże.

Powinno się częściej kontrolować luz zaworów, no i w przypadku potrzeby regulować-koszty.

 

Na pewno jesli jezdzisz faktycznie dużo, to można zaryzykować. Ja miałem taki sam dylemat kilka lat temu i zawsze wychodziło mi na minus, ale przebiegi miałem małe.

 

Powodzenia życzę i obyś był przykładem, ze jednak warto.

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

Zgadza się, trzeba doliczyc ok 1,5l noPb/100km, ok 100-150zl co 15kzl na przeglad lpg i AFAIR 50zl/rok na przeglad rej. Granica zwrotu/oszczednosci przesuwa sie nieco, ale dalej jest mocno atrakcyjna. Nie wiem jak jest z wydechem w Tribece, ale Obk ma raczej opinie pancernego. W poprzednim Obk zrobilem 104kkm na lpg i 205kkm calkowitego jak sprzedawalem, ani wydech ani inna rzecz z racji lpg nie wymagala wymiany.

Dodatkowym kosztem na przestrzeni 100kkm na lpg byla wymiana reduktora po ok 80kkm (200zl) i x2 musialem regulowac zawory (H4) koszt 900zl - tyle, ze nie mam porownania jak byloby na noPb, bo tez je regulowac co ok 50kkm trzeba.

 

Odnosnie sprawdzania zaworow (czy jest potrzeba regulacji), to taka czynnosc wchodizla w przeglad co 15kkm i tak tez robie przy H6.Regulacje w H6, no coz trzeba niestety sie z nia liczyc i to jest najwieksze ryzyko lpg w tym motorze. Koszt moze porazac, ale jak sie odniesie do roznicy eksploatacji, to nawet przy 50kkm wychodzi sie na + :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam już przejechane 130 tys z czego jakieś 120 na gazie i nie mam żadnych problemów.

Czasem doskwiera problem z reduktorem ciśnienia, który musi być czyszczony co roku, inaczej powoduje przełączenie się na benzynę.

Na 50 litrach gazu rekordowo dałem radę przejechać 400 km (na zatłoczonej 8 Wrocław-Warszawa), ale 360 km to standard.

Jasne, że nie palę gum, ale jak dziadek też nie jeżdżę.

Wychodzi 13-16 l/100 km co przy aktualnej cenie gazu daje wynik porównywalny do 6-7 l benzyny.

Może to efekt dodatkowego układu smarowania domontowanego, choć niewymaganego przy tym układzie, ale jestem bardzo zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem z przebiegiem 60 tys km , mam przejechane na gazie 30 tys km. Auto miało od początku zamontowaną instalację ( ja zmieniłem wszystko oprócz zbiornika). Nie mam najmniejszych problemów , wybieram się na sprawdzenie luzów do Józefowa z ciekawości bardziej a nie z realnej potrzeby. Co do ekonomicznego aspektu gazu nie będę się rozpisywał bo temat znany i szeroko omawiany. Nie bardzo też kupuję całe te historie z luzami. Moja jedyna bolączka to zużycie oleju (0,4/1000)ale obawiam się że ten model tak ma i jest to związane ze specyfiką silników( a raczej ich docierania) Jako ciekawostkę podam że w amerykańskie Caterpillary , nowe lub po generalnym remoncie maja zalecane obciążenie silników ile fabryka dała. Normalne( tradycyjne) docieranie kończy się niesamowicie dużym zużyciem oleju - co prawda chodzi o srednio-obrotowe silniki o mocach 2000 KW ale silnik to silnik. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moja jedyna bolączka to zużycie oleju (0,4/1000)ale obawiam się że ten model tak ma i jest to związane ze specyfiką silników( a raczej ich docierania)
Moja Trepcia co prawda jest od ponad roku w innych rekach a ja nadal sie dziwie co piszecie o zuzyciu oleju bo ja takowego nie zaobserwowalm.W moim przypadku od wymiany do wymiany moze ubywalo 0.5 ltra

Share this post


Link to post
Share on other sites

moja bierze koło 1 litra od wymiany do wymiany. Aktualny przebieg to 140tys. Gaz od 100tys. jak do tej pory bez problemow, ale tydzien temu sie zaczely z check engine i missfire dtetcted p0301, p0303 (silnik zaczyna nierowno pracowac - zwiekszone spalanie około 20%). Wczoraj bylem na serwisie gazu (wymiana filtrow itp) i okazalo sie ze cylindry 1 i 3 maja krotsze czasy wtryskow niz pozostale cylindry. na biegu jalowym maja 2,9-3.0 pozosle 3.0-3.1 . Logicznie myslac wskazuje na cewki wiec dzisiaj podszedlem do tematu i zamienilem cewki. zamiana 1 z 2, 3 z 4. wykasowalem bledy, zrobilem rundke (check engine wyskoczyl) sprawdzam blad i sie okazuje missfire detected p0301 i p0304. uszkodzona cewka na garze 3? , ale cylinder 1 ciagle ten sam błąd. Swiece są nowe od 2 miesiecy. zamowilem cewke, narazie jedną- bedzie we wtorek. Załoze i zobacze...

 

Spalanie gazu od 13l/100km do 30l/100km - zalezy gdzie i jak jezdze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moja bierze koło 1 litra od wymiany do wymiany. Aktualny przebieg to 140tys. Gaz od 100tys. jak do tej pory bez problemow, ale tydzien temu sie zaczely z check engine i missfire dtetcted p0301, p0303 (silnik zaczyna nierowno pracowac - zwiekszone spalanie około 20%). Wczoraj bylem na serwisie gazu (wymiana filtrow itp) i okazalo sie ze cylindry 1 i 3 maja krotsze czasy wtryskow niz pozostale cylindry. na biegu jalowym maja 2,9-3.0 pozosle 3.0-3.1 . Logicznie myslac wskazuje na cewki wiec dzisiaj podszedlem do tematu i zamienilem cewki. zamiana 1 z 2, 3 z 4. wykasowalem bledy, zrobilem rundke (check engine wyskoczyl) sprawdzam blad i sie okazuje missfire detected p0301 i p0304. uszkodzona cewka na garze 3? , ale cylinder 1 ciagle ten sam błąd. Swiece są nowe od 2 miesiecy. zamowilem cewke, narazie jedną- bedzie we wtorek. Załoze i zobacze...

u mnie takie same objawy zakończyły się nietanią regulacją ... tyle że po 15kkm na gazie. na razie zrobiłem 4kkm po regulacji i jest git. akcja z podkładką wtrysków czy wymiana świec nie pomogły ...

jeśli chodzi o wykonanie regulacji to korneckiego w Józefosławiu powinno być taniej, nie wiem jak z jakością.

 

poza tym dodam iż po regulacji słychac zawory jak klepią ...

 

a tak poza tematem, to zauważylem/poczułem podczas porannego odpalania smród spalenizny w środku - przez chwilę, dwukrotnie. ktoś moze spotkał się z czyms takim?

Edited by vtec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich!!!

 

Mam pytanie co do LPG w Tribece 3,6L

 

Czy ktoś moze się wypowiedzieć kto ma założoną po przejechaniu 100 tyś ? czy naprawdę się coś dzieje?

Bo jak narazie to znalazłem tylko o tym silniku 3 L a o 3,6L nik nic nie pisał ??

 

Dziękuję wszystkim za odpowidż i pozdrawiam,

 

Mariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich!!!

 

Mam pytanie co do LPG w Tribece 3,6L

 

Czy ktoś moze się wypowiedzieć kto ma założoną po przejechaniu 100 tyś ? czy naprawdę się coś dzieje?

 

Mariusz

Zdaje sie ze nie ma żadnej różnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odp.

 

Jeszcze mam jedno pytanie co do zbiornika pod spodem. Jakiej pojemności macie?. Gazownik mi powiedział że 40L się tylko da wsadzić? Czytałem na forum że idzię włożyć większy ale czy on nie przeszkadza i czy dużo wystaje? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odp.

 

Jeszcze mam jedno pytanie co do zbiornika pod spodem. Jakiej pojemności macie?. Gazownik mi powiedział że 40L się tylko da wsadzić? Czytałem na forum że idzię włożyć większy ale czy on nie przeszkadza i czy dużo wystaje? ???

wchodzi 50 litrowy, miałem mieć 60l, ale oba tłumiki są dość blisko siebie i nie da rady, chyba że lubisz ryzyko :)

poza tym podginasz pływak (bez przeginania oczywiście) i 42 czy 43 literki wchodzą, także góra 230km po mieście i spowrotem stacja, u mnie na szczęście raz w tygodniu tankowanie ...

50 litrowy nie wystaje spod auta, a wlew gazu zrób sobie przy wlewie paliwa, tyle że będziesz musiał za każdym razem wkręcać przedłużkę, ale jak będzie krótka (tak jak u mnie) to i miescić będzie ci w klapce paliwa ;)

Edited by vtec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po długim oczekiwaniu na odpowiednią pompę wreszcie zainstalowałem do swojej Tribeci 3.6 instalację LPG. Ponieważ pojazd jest dość świeży i mam nim zamiar jeszcze pośmigać zdecydowałem się na instalację Vialle LiquidSi. Na początku miałem mieszane odczucia ale wraz z upływem kilometrów co raz bardziej zaczęło mi się podobać :-) .

Zbiornik 55 l z zewnętrzną pompą, a sama instalacja wydaje się być prosta - żadnych parowników itp, itd, płynny gaz podawany prosto do wtryskiwaczy. Póki co przejechałem za mało na LPG na głębsze wnioski. Generalnie nie czuję strat mocy, a spalanie gazu jest na podejrzanie niskim poziomie :-) . Autko śmiga bez problemu do 180 km/h, szybciej nie próbowałem bo nie ma za bardzo gdzie....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli nie jest to tajemnica, pochwal sie jaki jest koszt tej instalacji nowej generacji. co oznacza niski poziom spalania? skad te 280KM w opisie uzytkownika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak  niskie  masz spalanie?

Ja w OBK H6  również  mam  Vialle  faza ciekła  i póki co  spalanie  14-15 ltr/100km  gdzie  analogicznie  PB  spalało mi  12,5 ltr  w tych  samych warunkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja Triba   3,6  spala 16-17 l. benzyny   średnio cykl miejski , gazu 20 l.  na trasie 13 benzyny 15,5 gazu , raz miałem spalanie 11,5 benzyny przy spokojnej  jeździe nie przekraczając 110 , coś mi się wydaje że osiągnięcia na poziomie 14 l. gazu na mieście przy tym aucie to nieosiągalne , dodatkowo mam lubryfikację co dodatkowo podnosi koszty eksploatacji może zapobiegnie szybkiej regulacji , są to dane po przejechaniu 20 tyś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Póki co średnie spalanie LPG 14-15 l/100 km, jazda mieszana wokół komina w normalnym stylu ale bez namiętnego wystawania w korkach ;-) i bez autostrad. Koszt instalacji to niestety 6,8 k pln. Na benzynie w podobnych warunkach spalała mi ok. 12-13 l /100 km, przy jeździe autostradowej 140 km/h zużycie ok. 15 l/100 km. A te 280 KM to ze strojenie silnika pod Pb 98, po strojeniu spalanie spadło o ok. 1 litr Pb na 100 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę powiedzieć że z instalacji jestem bardzo zadowolony, nie ma żadnej różnicy jak na razie poza tym że na dwa miesiące wziął 1.5L oleju. Pan w serwisie subaru powiedział że to normalne. Spalanie około 13 trasa na (warszawa - mazury) w mieście około 16 tylko bez oszczędności z gazem noga ciężka :). Narazie zrobiłem jakieś okolo 10 tyś i wszystko gra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zazwyczaj "nie" o instalowaniu gazu wypowiadają się ludzie który nigdy w aucie gazu nie mieli...

Ja mam 4 auto na gaz (3 był Forester turbo, obecnie Outback 3.0), a planuje zakup Tribeki 3.6

 

Instalacje kup markową Tartalini, BRC itp, dodatkowo zainstaluj lubryfikator (koszt całośći 3.5tyś), albo instalację VIALLE ale jest droga (5tyś)

 

W trasie (długie jazdy autostradami) lub jak chcesz gdzieniegdzie depnąć, zaleca się jeździć autem na BENZYNIE ze względu na to że gaz ma wyższą temp spalania, silnik pracuje ciągle pod większym obciążeniem powodując szybsze odkształcanie zaworów - stąd niezbędna częstsza regulacja zaworów.

Wszystkie nowoczesne instalacja w komputerze mają możliwość nastawienia że np pow 3.5tyś jedzie na benzynie (ja tak u siebie ustawiłem) 

Z regulacją zaworów nie ma takiej tragedii ogarnięty warsztat np ASO Mikołów zrobi to za 2-2.5 tyś

Edited by sebek

Share this post


Link to post
Share on other sites

podrzuć może jakieś konkretne dane tego ASO Mikołów,bo w necie jest kilka takich. Robili kiedyś regulację w Tribece ,czy mówią że mogą zrobić? Gaz serwisujesz i montujesz w jednym miejscu? Jakieś namiary? Może być PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

w Mikołowie są 2 punkty

 

1. Sprzedaż (nowe + komis)

http://www.subaru.pl/dealer_gruchel.html

 

2. Serwis

http://www.subaru.pl/serwis_autotest.html lub http://www.ats-szczypka.pl/

 

Dzisiaj tam dzwoniłem, pogadałem z szefem (pan Szczypka) o Tribece i gazie, temat identyczny jak Outback H6 3.0,

Czyli jak już naprawdę chcesz LPG to dobrej jakości instalacja + ochrona zaworów (3.5-4 tyś zł),

częstrza kontrola zaworów, regulacja 2x częściej czyi co 50tyś zamiast 100tyś (2-3 tys zł)

Po autostradach śmigać tylko na benzynie

 

Lub instalacja Vialle 5-6 tyś i spokój z zaworami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...