Jump to content
Wojtas

Gaz w Tribece

Recommended Posts

U nie jak narazie za wcześnie aby raelnie opowiedzieć się na temat spalania. Instalacja LPG musi się jak to mówią " przepalić " i po tysiacu km jest diagnistyka z regulacją i wtedy można co kolwiek wiarygodnie powiedzieć. Jak narazie dopiero trzeci zbiornik zatankowałem, a mam mniejszy niz kolega l(isek116), bo ok 50L na maxa. Wstepnie wychodzi mi 115mil na 44L jazda wyłącznie po mieście i to żona prowadzi, a wiec nie ma mowy o oszczędnej jeździe. Ale wyraźnie spalanie spada. Za pierwszym razem zrobiła ok 80 mil na ok. 45L. Poniewaz to 4 auto na LPG, to wiem z autopsji jak instalacja się zachowuje. Dam znać na jakieś 200-300km po przeglądzie na 1000km od momentu montazu.

P.S.

Większy zbiornik w kole trochę zmniejsza prześwit, (przymieżałem ten 65L i się nie zdecydowałem). Przy cofaniu można zahaczyć o wysoki krawężnik. Ale jak ktoś ma dłuższe przebiegi ( i nie udostepnia auta żonie :lol: ) to pewnie,. jest to uzasadnione.

 

Pozdarawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, a co z regulacją zaworów? Jak rozwiązaliście ten problem? Nie macie z tym problemu?

Ja też do tej pory użytkowałem wszystkie auta z LPG, ale "Gazownik", zaufany, mi odradził instalację w Tribece ze względu właśnie na bardzo kosztowną regulację zaworów. Jak to policzył to cała oszczędność z jazdy na gazie znikała w momencie regulacji luzów zaworowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smiejcie sie smiejce ale duzo jezdzi w polsce nawet STI z Hitlerem tylko malo kto sie przyzna do tego, na tym forum tez jest kilka Hitlerowych :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam tribece rok 2006 zagazowałem ją już jakiś czas temu i mam mały problemik jak jeżdżę na gazie cały czas wyrzuca mi błąd i wyłącza ESP, zmieniam na benzynę po kilku kilometrach wszystko wraca do normy byłem u kilku magików podłączyli komputer wykasowali błąd podregulowali 2-3 tygodnie jeżdżenia bez problemu i z powrotem błąd wyskakuje ma ktoś taki problem? da się coś z tym zrobić?

 

z góry dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie wtryski albo parownik nie daja rady i rozkalibrowuje sie komputer.

W innej marce przyczyna byla zbyt uboga mieszanka, co prowadzilo do "Random Cylinder Misfire"

Share this post


Link to post
Share on other sites
mam tribece rok 2006 zagazowałem ją już jakiś czas temu i mam mały problemik jak jeżdżę na gazie cały czas wyrzuca mi błąd i wyłącza ESP, zmieniam na benzynę po kilku kilometrach wszystko wraca do normy byłem u kilku magików podłączyli komputer wykasowali błąd podregulowali 2-3 tygodnie jeżdżenia bez problemu i z powrotem błąd wyskakuje ma ktoś taki problem? da się coś z tym zrobić?

 

z góry dzięki za pomoc

Zapytaj Jako - forumowy guru od LPG :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

błąd jaki wyskakuje to właśnie zbyt uboga mieszanka i nikt nic nie może z tym zrobić stąd moje pytanie czy ma ktoś jakiś pomysł na to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduktor nie daje ciśnienia (jaki Ci dali?),

zużyte/za małe wtryski (jakie masz?).

Centralka gazu zestrojona zbyt ubogo.

 

Popytaj na LPG forum (adres to myślnik między słowami i .pl)

Share this post


Link to post
Share on other sites

byłem dziś w EGP na ostrobramskiej wstępnie okazało się że mam jedną z bardziej lipnych instalacji oraz wtryski do wymiany zobaczymy co będzie po zmianie wtrysków :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pochwal się w ogóle co masz.... :roll:

 

-- 30 mar 2011, o 17:54 --

 

Szczerze, dla ~250hp silnika zacząłbym się zastanawiać nad zrobieniem instalacji na dwóch reduktorach.

moja propozycja:

wtryski HANA (górna półka)

dwa parowniki scorpion GT (mniej obciążone będą, więc będą stabilniejsze i szybsze w reakcji na gaz niż jeden reduktor. Poza tym pod większym obciążeniem nie będą zamarzać)

Myślę, że nie pożałujesz takiego zestawu i będziesz zadowolony :)

 

 

----

z moich googlań:

http://www.a6klub.pl/co-zrobic-gdy-zakl ... 034,15.htm

powiem ci że hana h2000 sprzedałem ok 500 szt i ani jednej reklamacji. Co do wydajności hana h2100 to wyrabiaja w evo 9 296hp (4 cylindry) przy ciśnieniu 1.3 bara na dwóch reduktorach zavoli zeta S

Share this post


Link to post
Share on other sites

instalacja stag jak zakładałem nie bardzo się orientowałem w temacie miała być dobra ale chyba nie koniecznie jest wtryskiwacze jak to dziś typek z EGP powiedział bardziej są zaworkami niż wtryskiwaczami mam nadzieję że jak zmienię jutro wtryski to zacznie działać poprawnie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, stag nie jest zly (jako elektronika), bo o ile masz kabel to program komputerowy do strojenia masz za darmo.

 

Powiedz jakie masz wtryski i parownik- mozesz odczytac z naklejek na tych urzadzeniach ;)

 

i wez spytaj sie typka, co mysli o takim zestawie, co Ci napisałem post wyżej

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtryski miałem val-tek czy coś takiego przedwczoraj założył mi magiki ale dziś błąd znowu wyskoczył :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parownik masz za slaby i nie daje cisnienia. Jakie masz generalnie fanty w instalacji? Waldemary to syf a nie wtrysk, magiki już się nadają na instalacje LPG

 

-- 3 kwi 2011, o 22:05 --

 

Zreszta- jakbys miał dobrze ustawioną instalacje LPG, to w razie Wu, gdy reduktor nie wyrabia z ciśnieniem instalacja powinna podeprzeć się wtryskiem benzyny do czasu, aż ciśnienie nie wróci do normy (czasem jest tak, że jeden wtrysk PB i jeden wtrysk LPG non-stop sie powtarza)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do czasu jak nie naprawisz to nawet nie jezdzij na tym, bo zbyt uboga mieszanka powoduje znaczny wzrost temperatury spalania co jeszcze przy braku kompensatorow luzu zawarow moze zrobic kuku w silniku :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wojtas, znam Tribecę na gazie MY06-7 i ponoć jeździ, MY08-9 nie znam nikogo. Tylko wg mnie pytanie gdzie zbiornik i jak duży (zamiast koła dojazdowego :idea: :?: ). Na gazie to będzie palić pewnie ze 20l LPG/100km czyli tankowanie co 100-150km :idea: :?: Dla mnie byłaby to męka ale dla oszczędności można wiele znieść..

 

[ Dodano: Nie Lut 28, 2010 1:36 pm ]

Ale zdrugiej strony gdybym miał płacić 8 GBP za wjazd do centrum codziennie jak w Londynie to gaz jest niezłym rozwiązaniem (eko i zwolniony z tej opłaty.. zgodnie z ww. linkiem - niezłe)

 

 

Mając gaz, dostajesz w UK jakąś plakietkę, że możesz wjeżdżać do centrum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, dawno nie zagladałem na forum i mineło prawie pół roku jak moja żonka nakręciła ok. 5.000 km głównie po mieście z wł. klimą i stylem jazdy dalekim od oszczędnego, po regulacji 1.000 km od chwili założenia. Rezultat: 17.8 litra. Wg. mnie jest bardzo OK. :lol: W porównaniu do wcześniejszych wynalazków jakie mieliśmy okazję eksploatować na LPG o podobnej lub wiekszej pojemności. Żadnych problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rezultat: 17.8 litra. Wg. mnie jest bardzo OK. :lol:

 

Swego czasu tyle VW z 1.8 na monowtrysku mi palił :D Potem po kilku kombinacjach 13-15l w miescie i 7-10l w trasie.

Coś nie chce mi się wierzyć w 17.8 na mieście :shock: Moja beka okolo 16-17 benzyny wciąga lekko, 13-16MPG na dystansie 40kkm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba wszystko bedzie zalezalo od tego co kto uwaza za miasto I jakie ono jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coś nie chce mi się wierzyć w 17.8 na mieście

 

No bez przesady tyle potrafi spalic Grand Cherokee 4L, a V8 4,7L po miescie od 22L/100 km, wiec sam bym sie wiecej nie spodziewal po H6 :wink:

Moj OBK 3,6 na razie wskazuje 24,8 mil na galonie (9,5/100km) ale ja mam tylko benke :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moj OBK 3,6 na razie wskazuje 24,8 mil na galonie (9,5/100km)

rewelacja - Tribeką 3.6 musiałem się "namęczyć" aby to osiągnąć :idea::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moj OBK 3,6 na razie wskazuje 24,8 mil na galonie (9,5/100km)

rewelacja - Tribeką 3.6 musiałem się "namęczyć" aby to osiągnąć :idea::lol:

To se ne da :D Na autobahnie przy 110 ponizej 12 nie zeszliśmy :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moj OBK 3,6 na razie wskazuje 24,8 mil na galonie (9,5/100km)

Gryzli to jest chyba nierealnie w normalnych warunkach, albo ja nie potrafi jezdzic jak czlowiek.Ja moja" TREPCIA" wyjazd do Canady i wodospad Niagara 1000mil 21 mil/gal. Wszystko co mi sie udalo zrobic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moj OBK 3,6 na razie wskazuje 24,8 mil na galonie (9,5/100km)

rewelacja - Tribeką 3.6 musiałem się "namęczyć" aby to osiągnąć :idea::lol:

To se ne da :D Na autobahnie przy 110 ponizej 12 nie zeszliśmy :P

 

Da się, mi na trasie Bielsko - Freiburg - Bielsko (do 140 km/h) wyszło 21,9 m/g (10,8 l), a na przestrzeni roku użytkowania - 8000 tysięcy mil średnie spalanie 18,6 m/g (12,7 l) - jazda głównie na krótkich trasach, takich do 30 km, bez strasznych korków i bez szaleństw.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realne - tylko jest jeden cwancys :wink:

Jak jedziesz traske to nieuzywaj tempomatu... tylko na nodze jak ustawisz noga 120 to tak trzymaj i pod gorki nie dodajesz gazu, a zgorek nieujmujesz jesli sie da oczywiscie...

Mistrzowie jazdy "o kropelce" mowia ze najoszczedniej sie jezdzi przyspieszajac i puszczajac na luz ( w automacie niepolecam :| ) i tak bawia sie ze przyspieszaja do 120 i luz zwalnia 80 i znow do 120 itd. ponoc wtedy jest najmniejsze srednie spalanie... Ale ja tego niesprawdzalem... :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...