Jump to content
Wojtas

Gaz w Tribece

Recommended Posts

ja mam Tribece ponad dwa lata, po 8 miesiącach od zakupu (zaraz po zakupie zamontowałem gaz) i jakichś 15 kkm, wyskoczył check i diagnoza - regulacja w Józefowie. Przejezdziłem ponad rok, jakieś 35kkm, nie wyskoczył check, ale ciężko na zimnym palił (na mrozie), a przy temp. powyżej zera i jak jest ciepły pali i jezdzi normalnie. Byłem ponownie w Józefowie, ten sam rząd cylindrów (głównie 4 cylinder) ciśnienie poniżej normy. Od 2 miechów jezdze na benzynie, pogorszenia nie ma, ale jak jest mróz (na szczescie mam garaz) to nie chce za bardzo odpalic. Sprzedawać nie chce, bo lepszego w podobnej cenie lub przy dołożeniu 10-20kPLN nie kupie, także jak na razie jezdze, nie wiem co dalej działać. Na razie jedze ... znaczy się żona jezdzi :)

Instalację mam Landi Renzo, bez lubryfiakcji. Co do jazdy na autostradzie, to jest pewne w tym aucie że na benzynie trzeba jezdzic ...

Edited by vtec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lubryfikatory powodują więcej "zła" niżeli ich miałoby nie być. Dziś rozmawiałem z polecanym mechanikiem, jak i gazownikiem, tj. auto gaz śląsk, czy jakoś tak. Nikt nie poleca lubryfikacji. Sam kiedyś miałem w innym aucie - skończyło się na wymianie katalizatorów, co nie kosztowało mało. Natomiast wspomniał coś iż pojawiła się jakaś nowa wersja lubryfikatora w wersji ze sterowaniem elektronicznym za kilka stówek.

W zależności od softu w kompie gazu, możliwe iż u mnie będzie taka możliwość, tj. przelączania z gazu na benzyne, ale tak patrząc na to, to po co ten gaz jak w trasie będę leciał benzynie ...

Edited by vtec

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciekawe bo właśnie w auto gaz śląsk serwisuje moje auto...

ASO Mikołów zaleca lubryfikacje do subaru.

Dzisiaj też rozmawiałem z właścicielem abart.com.pl który sam ma Tribeke zalecał pzestrzyk benzyny i lubryfikacje

Share this post


Link to post
Share on other sites
jeżeli miałbym instalować to tylko taki lubryfikator:


ten manualny jest po prostu do bani. tyle co ja się z tym nabawiłem przy uprzedniej instalacji gazowej, że szkoda gadać. w dodatku wystarczy że jakiś mechanior podczas przeglądu lekko przekręcił, dotknął itp. szkoda gadać.

zastanawiam się na tym powyżej, na razie jezdze na benzynie ...

tak czy inaczej 4kPLN muszę posiadać na naprawę i później dołożenie i regualcję gazu, także ... nie warto było montować gaz w tym aucie bo więcej zabawy niż jazdy, nie wspominam o $$$ - żadna korzyść, szkoda czasu i pieniędzy, warsztaty też zwykle nie są pod nosem, trzeba dojechać, odczekać, itd., itp.

Edited by vtec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie rozeznałem temat Tribeki i LPG i wygląda to tak:

 

1) Vialle są 2 rodzaje:

- Liquid Si (tańsza 6 tyś zł) która w Tribece działać nie będzie! (max 140kw)

- Lpi (droga 8-9 tyś zł) - polecam do nowej Tribeki

 

2) Sekwencyjna, każda nowoczesna (cena 4,5-5tyś zł), ale:

- pow 3000obr musi działać benzyna+gaz (20+80%) lub najlepiej ustawić tylko benzyna, chodzi o jazdy po autostradach i przyśpieszanie gdzie silnik jest mocno obciążany

- lubryfikacja, najlepiej elektroniczna 

 

 

O gaz pytałem w kilku polskich (Wrocław, Katowice) i czeskich warsztatach, najobszerniejszą odpowiedź i wyjaśnienie tematu otrzymałem w czeskiej firmie (http://www.autogascoubal.cz/) która dla czeskiego importera subaru realizuje program LPG (http://subaru.cz/modely_lpg.html)

 

 

Odnośnie elektronicznej lubryfikacji koszt ok 600zł

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130201321131-LPG_FEVSKE-lubryfikator.html

Edited by sebek

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu masz za 480zł

http://www.lpg.auto.pl/index.php?stat=info&id=397

za swój gaz 2 lata temu dałem niecałe 4kPLN, wątpie aby od tego czasu miało coś podrożeć. U mnie siedzi LandiRenzo, nie wiem czy mam być z niej zadowolony, bo na przestrzeni 36000 mil druga regulacja ... komputer i zestrojenie ok, byłem w 3 różnych warsztatach, mówiąc jaka jest sytuacja, każdy mówił że jest bardzo dobrze wyregulowana.

2) Sekwencyjna, każda nowoczesna (cena 4,5-5tyś zł), ale:

- pow 3000obr musi działać benzyna+gaz (20+80%) lub najlepiej ustawić tylko benzyna, chodzi o jazdy po autostradach i przyśpieszanie gdzie silnik jest mocno obciążany

 

pytanko, co oznacza powyżej 3000 obr? tylko przy stałej jezdzie czy przy każdym przyśpieszaniu. Tribecą rzadko przekraczam 3000 obr. na trasach S i A. Zwykle jeżdze 135, co jest właśnie 3000 obr., poza tym powyżej 140 nie działa tempomat, a druga sprawa, iż jazda stała prędkością powyżej 140 bardzo źle wpływa na skrzynię, można poczytać na temat wiele, mechanior to samo mi mówi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tu już są małe rozbieżności jeden warsztat mówi (ASO Mikołów) pow 3000 dawać benzynę, inny ze benzyna+gaz, a 3 że tylko przy przyśpieszaniu przy wykryciu większego obciążenia (niektóre instalacje mogą czytać dane z OBD). To ciekawe co napisałeś o tym pow 140 i skrzyni - nie słyszałem o tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tu już są małe rozbieżności jeden warsztat mówi (ASO Mikołów) pow 3000 dawać benzynę,

przez okres jaki posiadam Tribeca, moze z 10 razy jechalem pow. 140, gdzie ze 3 razy z predkoscia ciagła ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, 

Dzisiaj miałem okazje rozmawiać z ASO w Mikołowie

Faktycznie w wersjach US nie ma chłodnicy oleju i dłuższa jazda pow 140 powoduje przegrzanie skrzyni, wersje EU mają chłodnice więc na pewno skrzynia wytrzymuje więcej

Co do gazu w Tribece, serwisant mówił, że mają u jednego klienta Tribekę z LPG po 80tyś była na regulacji i silnik był w zaskakująco dobry stanie.

Dowiedziałem się też, że silnik ulepszony 3.6 trochę lepiej znosi gaz w stosunku do 3.0.

Ze sprawdzaniem luzu zaworowego jest problem, gdyż praktycznie nie możliwe jest założenie spowrotem używanej uszczelki (będzie przeciekać olej) a nowa 600zł,

także sprawdzenie 300-900zł a regulacja 2-2.5tyś

Także ja gaz do Tribeki założę, ważne jest też aby auto rozsądnie używać, unikać dużego obciążenia silnika, przyspieszeń itp. Legacy/Outback/Tribeka maja wskaźnik akceleracji.

Ostatnio jechałem po hi-way 140-160 pedał lekko dotykając i akceleracja wahała się 5-10% auto spaliło 10.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie w wersjach US nie ma chłodnicy oleju i dłuższa jazda pow 140 powoduje przegrzanie skrzyni, wersje EU mają chłodnice więc na pewno skrzynia wytrzymuje więcej

 

u mnie jest US i chłodnica z filtrem jest, ale i tak nie jezdze szybciej, bo i po co ... mam inne auto do wariacji ;)

także sprawdzenie 300-900zł a regulacja 2-2.5tyś

Także ja gaz do Tribeki założę, ważne jest też aby auto rozsądnie używać, unikać dużego obciążenia silnika, przyspieszeń itp. Legacy/Outback/Tribeka maja wskaźnik akceleracji.

nie 2-25, a raczej co najmniej 3 bym liczył, tyle mi powiedzieli.

a jak będzie regulacja po 15kkm, tak jak u mnie? kolejna za 50kkm? plus auto wyłączone na conajmniej miesiąc w okresie 2 lat - dwie naprawy? Auto używam rozsądnie, bez szaleństw, bo tak jak wspomniałem mam drugie auto do takich celów.

jest naprawdę warto zakładać gaz? przemyśl? plus przeglądu gazu, dodatkowo spalana benzyna, na zimnym żre jak smok, średnio raz na miesiąc dolewałem za 100pln benzyny, a robiłem 35kkm na rok, także przelicz sobie to wszystko. To auto nie jest stworzone do GAZU.

sam bym już nie założył, a nawet na 100%. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za uwagi, w swoim h6 mam gaz, lubryfikacje i jeżdżę też na benzynie po autostradzie, auta używam rozsądnie, regulacje zaworów robiłem po 50tys i nie było specjalnie co regulować, ponieważ auta te w mieście spalanie mają większe gaz jak najbardziej się opłaca uwzględniając dodatkowe koszty. mam już 4 auto na gaz z czego 2 subaru i następne też będzie miało. gaz trzeba założyć w dobrym warsztacie, nie najtańszy, auta używać rozsądnie, dbać o serwis, auto pojeździ :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaz trzeba założyć w dobrym warsztacie, nie najtańszy, auta używać rozsądnie, dbać o serwis, auto pojeździ :-)

I tak u mnie było i jest. Natomiast wyniki sa mierne. Przez dwa lata z regulacja w auto włożyłem z 15kpln, nie licząc instalacji. Fakt, zrobiłem nim z 60kkm, ale to chyba nie wiele w stosunku do włozonej kasy ....

Powtarzam jeszcze raz, Tribeca nie lubiec gazu, a regulacja kosztować majątek. Choć dziś pod Krakowem gaz na Orlenie był po 1,76 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

faktycznie sporo, napisz co tam masz zainstalowane może coś poradzimy, wygląda na to że miałeś źle dobraną instalacje, przy jakim przebiegu instalacja była montowana, czy sprawdzałeś silnik przed instalacją lpg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,

 

a czy z tym spalaniem właściwie różnicach między Legacy a Tribeca to masa nie gra tu znaczącej roli?

Jednak 300kg to jednak sporo :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

masa, zacznie szersze kapcie, wyższa buda, Tribeca pali więcej niestety

Share this post


Link to post
Share on other sites

faktycznie sporo, napisz co tam masz zainstalowane może coś poradzimy, wygląda na to że miałeś źle dobraną instalacje, przy jakim przebiegu instalacja była montowana, czy sprawdzałeś silnik przed instalacją lpg?

44tys.mil. Aktualnie 80. Na czym miałoby polegać sprawdzenie silnika bo nie bardzo rozumiem o co chodzi? Pierwsze słyszę ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniki h6 3.0 od 2004r przy poprawnie działającym systemie Lpg wymagają regulacji zaworów co ok. 50 tys. km.. Przy 70 tys. występują wszystkie objawy świadczące o potrzebie natychmiastowej interwencji.

Silniki 3,6 wydaje się, że znoszą więcej. Mam tribeckę pod opieką z przebiegiem 100 tys. na Lpg i nie ma objawów zmuszających do regulacji zaworów.

Być może wprowadzenie zmiennych faz rozrządu zaworów wydechowych wymusiło zastosowanie lepszych materiałów gniazd i zaworów.

Mam nadzieję, że nowe silniki h4 z podobnym rozwiązaniem bedą charakteryzować się równie wysoką wytrzymałością.

Zobaczymy,

testy trwają.

Edited by jako

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba wcześniej pisałem, teraz warsztaty montują lubryfikacje na zawory 

druga rzecz, jak pytałem o gaz do Tribeki prawie każdy warsztat proponował nastawić 20% benzyny i 80% gazu lub przełączanie całkowicie na benzynę pow 3000 obrotów

pytanie czy u ciebie komputer LPG jest tak poustawiany :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

może w 3.6 jest lepiej lub trafiłem na słaby egzemplarz.

i teraz wacham sie ...

3 kPLN za regulację, 500PLN za elektroniczny lubryfikator (innego nie rozważam), plus pewnie z 500PLN montaż wraz z przeglądem i jakimiś poprawkami instalacji gazowej plus zmiany w ECU gazu, w sumie 4kPLN (plus dojazd do Katowic dwa razy pociąg i paliwo 500PLN). Przy aktualnej różnicy gaz benzyna, sprawa zwróci się po ok roku (licząc 20kkm rocznie) wliczając koszty stałe, tj.dolewki benzyny średnio 100PLN na miesiąc plus przegląd instalacji.

Jednakże z drugiej strony, jak mam to robić znów za dwa lata (dojazdy, auto niedostępne przez tydzień), plus cholera wie czy nie dojdzie planowanie głowicy to naprawdę odechciewa mi się.

Z drugiej strony to można powiedzieć do trzech razy sztuka. Pierwszy po 15kkm, drugi 35kkm, trzeci jakby był po 60kkm gra byłaby warta świeczki. Tym razem byłyby dwa "zabezpieczenia" - elektroniczny lubryfikator, oraz zmiana w ECU gazu, czyli powyżej 3 tys. obrotów benzyna, choć nadal nie wyjaśniono mi jak to będzie działać? przy każdym przekroczeniu 3 tys. obrotów, czy po osiągnieciu określonej temperatury spalania, nie wiem.

I tak sobie już 3 miesiąc jeżdze na benzynie, auto normalnie pali i jezdzi, może nawet ciut lepiej aniżeli na początku grudnia, kiedy wystąpiły problemy z odpalaniem ...

Edited by vtec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniki h6 3.0 od 2004r przy poprawnie działającym systemie Lpg wymagają regulacji zaworów co ok. 50 tys. km.. Przy 70 tys. występują wszystkie objawy świadczące o potrzebie natychmiastowej interwencji.

A jak z Twoich obserwacji wygląda sprawa regulacji w starym H6, tym 209 konnym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mam doświadczenia z 210 konnym silnikiem

ale z tego co czytam/słucham to te silniki 3.6 lepiej znoszą gaz niż 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktos w ogóle kojarzy jakiegoś speca od gazu w Wawie, ktory ogarnia tematy tu poruszane, w tym zna problemy związane z gazem w Tribeca?

Tylko jakies konkrety proszę, najlepiej potwierdzone "autopsja"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktos w ogóle kojarzy jakiegoś speca od gazu w Wawie, ktory ogarnia tematy tu poruszane, w tym zna problemy związane z gazem w Tribeca?

Tylko jakies konkrety proszę, najlepiej potwierdzone "autopsja"

no przeciez forumowicz "jako" jest znanym i lubianym specem gazowo-subarowym :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

 

Ktos w ogóle kojarzy jakiegoś speca od gazu w Wawie, ktory ogarnia tematy tu poruszane, w tym zna problemy związane z gazem w Tribeca?

Tylko jakies konkrety proszę, najlepiej potwierdzone "autopsja"

no przeciez forumowicz "jako" jest znanym i lubianym specem gazowo-subarowym  :)

 

byłem wczoraj. Potwierdza się, iż moja Tribeca jest nietypowa. Tak czy inaczej 50kkm to norma dla regulacji. 70kkm to max, i może skończyć się planowaniem głowicy.

u mnie na razie tak jak wspominałem żadnych checków nie ma, ale od 3 miechów jeżdże na benzynie i będę jeździł aż wyskoczy misfire.

jeśli coś można powiedzieć aktualnie, to coś nie tak jest z jednym z cylindrów, ale to jak dobrze pamiętam, było już po uprzedniej regulacji - nierówna praca silnika.

jeśli chodzi o gaz to jakoś specjalnie nie dumaliśmy czy jest z nią coś nie tak, natomiast nie było zastrzeżeń, jedynie co to zbyt bogata mieszanka gazu po odpuszczeniu pedału z gazu, więcej niż benzynie, co może wpływać na wysokość temp spalania, a to wiadomo co oznacza.

przejeżdziliśmy z 20 km z kompem w środku i tyle. tak jak wspomniałem wcześniej, nietypowy/dziwny przypadek Tribeca.

Jeśli ktoś już się decyduje na Tribeca, to tylko z 3.6, choć sam jakbym kupował to albo bez planów w gaz lub inne auto.

Koszty III etapów prac mogę podać na PW, tj.:

  • sprawdzenie zaworów
  • regulacja zaworów
  • regulacja z planowaniem
Edited by vtec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...