Skocz do zawartości

Gaz w Tribece


Wojtas

Rekomendowane odpowiedzi

myślę że jeżeli auto jest w dobry stanie warto wydać 5tyś na naprawę szczególnie jeśli jest to auto klasy Tribeka

naprawdę ciężko znaleźć dobry egzemplarz europejski

jak najbardziej się zgadzam w przypadku lubryfikacji można auto używać tylko na gazie, zubożenie mieszanki bardzo pomaga, pisałem o tym wcześniej, właśnie tak zestrojoną instalację miałem w Outbacku i wszystko było w porządku

Coś chcę wyjasnić, czy to ma być zubożenie czy wzbogacenie? Z tego co mi się zdaje to zbyt uboga mieszanka zwiększa temperaturę spalania a co za tym idzie wypalanie zaworów.

 

 

"wersja EU ma gniazda i zawory wykonane z innego materiału niż wersja USA"        pierwsze slysze

Jest to potwierdzony fakt?

 

Jestem umówiony na montaż instalacji BRC u sprawdzonego montażysty, który "gazował" moj poprzedni samochód. Będzie wkładał sterownik P&D, reduktor Genius Max, wtryskiwacze pomarańczowe, butla pełna 60l i lubryfikacja mechaniczna JLM, według niego jest wystarczająca. Zapewnia mnie że wszystko będzie tak zestrojone, że dotrysk Pb nie będzie potrzebny. Jakie macie doświadczenie z instalacją BRC, jakie  komponenty tej instalacji macie założone i jakie przebiegi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

z tego co pamiętam uboga mieszanka ma za mało tlenu i nie dopala się a co za tym idzie temp. w komorze spalania jest niższa

mam lubryfikację elektroniczna flash lube i jak na razie jestem zadowolony

mam przejechane 145 tyś z czego na gazie prawie połowę i jak na razie bez problemu , czeka mnie wymiana świec rano czuję jak rzuca silnikiem przy odpaleniu, dodam że nie wymieniałem świec do tej pory, mam jakąś włoski parownik i butlę do której ładuję 60l. gazu na około 320 km w cyklu miejskim

Edytowane przez Jaro_O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

z tego co pamiętam uboga mieszanka ma za mało tlenu i nie dopala się a co za tym idzie temp. w komorze spalania jest niższa

 

z tego co ja wiem to zubożenie mieszanki to mniej paliwa a więcej tlenu co powoduje wzrost temperatury spalania, taka jest poprostu fizyka im wiecej tlenu to wyższa temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

z tego co pamiętam uboga mieszanka ma za mało tlenu i nie dopala się a co za tym idzie temp. w komorze spalania jest niższa

 

z tego co ja wiem to zubożenie mieszanki to mniej paliwa a więcej tlenu co powoduje wzrost temperatury spalania, taka jest poprostu fizyka im wiecej tlenu to wyższa temperatura.

 

dokładnie tak!

 

Dlatego przy LPG mieszankę ustawia sie bardziej bogatą (mniej tlenu więcej paliwa), auto niestety więcej pali, bardziej muli, odczuwalny jest spadek mocy, ale oszczędza silnik. LPG jest dla ludzi którzy jeżdżą spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ile już tribeka ma najechane i czy kiedykolwiek regulacja zaworów była robiona ?

 

213k km, mam ją od miesiąca i nie wiem czy było cokolwiek robione. Jak dla mnie silnik pracuje ładnie, ma moc i póki nie kuleje, to nie grzebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tribeka ma aluminiowe gniazda zaworów, jeśli odstęp między zaworem a gniazdem jest zbyt mały główka zaworu zaczyna go wyklepywać i potem robi się kosztowna naprawa. To tak żebyś wiedział :) Dobry fachowiec usłyszy to przez stetoskop na zimnym silniku. Zachęcam też do sprawdzenia ciśnienia sprężania co się robi przez gniazdo świecy. Pierwsze zrobią ci za darmo drugie za jakieś pare groszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tribeka ma aluminiowe gniazda zaworów, jeśli odstęp między zaworem a gniazdem jest zbyt mały główka zaworu zaczyna go wyklepywać i potem robi się kosztowna naprawa. To tak żebyś wiedział :) Dobry fachowiec usłyszy to przez stetoskop na zimnym silniku. Zachęcam też do sprawdzenia ciśnienia sprężania co się robi przez gniazdo świecy. Pierwsze zrobią ci za darmo drugie za jakieś pare groszy.

Raczej to nie możliwe. Głowice są aluminiowe, ale gniazda zaworowe wykonuje się ze staliwa albo spiekanych proszków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice głównie i nie tylko w Subaru są odlane ze stopu aluminium, może to jakaś twardsza wersja aluminium a może miejscowo utwardzone w miejscach zaworów, ale aluminium, nie znam się bo nie jestem metalurgiem.  A głowica do H6 od strony cylindra tak wygląda

 

77825d1396367859-2002-outback-h6-block-p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice głównie i nie tylko w Subaru są odlane ze stopu aluminium, może to jakaś twardsza wersja aluminium a może miejscowo utwardzone w miejscach zaworów, ale aluminium, nie znam się bo nie jestem metalurgiem. A głowica do H6 od strony cylindra tak wygląda

 

77825d1396367859-2002-outback-h6-block-p

Dziwne... bo temperatura topnienia aluminium to ok. 650°C, a temperatura na zaworach wydechowych to nawet 750°C (na ssących dużo mniej). No chyba, że to jakiś ekstra stop... ale przecież taniej byłoby zastosować gniazda z innego materiału niż tworzyć stop (całe glowice) tak odporny na temp., że trudno to byłoby nazwać aluminium. Niedługo będę odbierał mojego Forestera z naprawy, to zapytam Marka ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 20.04.2015 o 23:42, Jaro_O napisał:

 

mam bańkę 60 l. największą a jaką  można założyć

 

Powiedz proszę w jaki sposób masz założony tak duży zbiornik lpg? Podwieszany czy w podłodze bagażnika? Jeżeli te 60 l to realna pojemność, a nie nominalna.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, lutek34 napisał:

ja mam butle 61l, podwieszoną. Zdjęcia są powyżej.

wystaje więcej niż u mnie co oznacza że jest dość wysoka. nie miałem tego szczęścia 4 lata temu jak mi zakładali, mieli tylko szersze (lub gazownik był dupa), a jak szersza to zawór za blisko jednego z tłumików ...

wlew też mam pod klapką ale w dolnym lewym rogu, także muszę każdorazowo wkręcać przedłużkę, na szczęscie ma swoje miejsce na korku od paliwa ;)

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, vtec napisał:

wlew też mam pod klapką ale w dolnym lewym rogu, także muszę każdorazowo wkręcać przedłużkę

 

w poprzednim samochodzie miałem wkrętkę, powiem szczerze że trochę mało udany pomysł. Obecne rozwiązanie zastosowałem również w PT córki.

20160321_101343.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...