lutek34 Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 myślę że jeżeli auto jest w dobry stanie warto wydać 5tyś na naprawę szczególnie jeśli jest to auto klasy Tribeka naprawdę ciężko znaleźć dobry egzemplarz europejski jak najbardziej się zgadzam w przypadku lubryfikacji można auto używać tylko na gazie, zubożenie mieszanki bardzo pomaga, pisałem o tym wcześniej, właśnie tak zestrojoną instalację miałem w Outbacku i wszystko było w porządku Coś chcę wyjasnić, czy to ma być zubożenie czy wzbogacenie? Z tego co mi się zdaje to zbyt uboga mieszanka zwiększa temperaturę spalania a co za tym idzie wypalanie zaworów. "wersja EU ma gniazda i zawory wykonane z innego materiału niż wersja USA" pierwsze slysze Jest to potwierdzony fakt? Jestem umówiony na montaż instalacji BRC u sprawdzonego montażysty, który "gazował" moj poprzedni samochód. Będzie wkładał sterownik P&D, reduktor Genius Max, wtryskiwacze pomarańczowe, butla pełna 60l i lubryfikacja mechaniczna JLM, według niego jest wystarczająca. Zapewnia mnie że wszystko będzie tak zestrojone, że dotrysk Pb nie będzie potrzebny. Jakie macie doświadczenie z instalacją BRC, jakie komponenty tej instalacji macie założone i jakie przebiegi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 Lutek będzie działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_O Opublikowano 13 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2016 (edytowane) z tego co pamiętam uboga mieszanka ma za mało tlenu i nie dopala się a co za tym idzie temp. w komorze spalania jest niższa mam lubryfikację elektroniczna flash lube i jak na razie jestem zadowolony mam przejechane 145 tyś z czego na gazie prawie połowę i jak na razie bez problemu , czeka mnie wymiana świec rano czuję jak rzuca silnikiem przy odpaleniu, dodam że nie wymieniałem świec do tej pory, mam jakąś włoski parownik i butlę do której ładuję 60l. gazu na około 320 km w cyklu miejskim Edytowane 13 Października 2016 przez Jaro_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 z tego co pamiętam uboga mieszanka ma za mało tlenu i nie dopala się a co za tym idzie temp. w komorze spalania jest niższa z tego co ja wiem to zubożenie mieszanki to mniej paliwa a więcej tlenu co powoduje wzrost temperatury spalania, taka jest poprostu fizyka im wiecej tlenu to wyższa temperatura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 z tego co pamiętam uboga mieszanka ma za mało tlenu i nie dopala się a co za tym idzie temp. w komorze spalania jest niższa z tego co ja wiem to zubożenie mieszanki to mniej paliwa a więcej tlenu co powoduje wzrost temperatury spalania, taka jest poprostu fizyka im wiecej tlenu to wyższa temperatura. dokładnie tak! Dlatego przy LPG mieszankę ustawia sie bardziej bogatą (mniej tlenu więcej paliwa), auto niestety więcej pali, bardziej muli, odczuwalny jest spadek mocy, ale oszczędza silnik. LPG jest dla ludzi którzy jeżdżą spokojnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) I Tribeca zagazowana ;-) BRC z lubryfikacją, butla 61l Edytowane 5 Listopada 2017 przez lutek34 reupload zdjęć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Cena? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Cena? 3600zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Cena? 3600zł very good! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Cena? 3600zł very good! No cena OK jak dla mnie za BRC, mam nadzieje że instalacja jest wystarczająco wystrojona i LPG nie zaszkodzi zbyt szybko silniczkowi ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 ile już tribeka ma najechane i czy kiedykolwiek regulacja zaworów była robiona ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 ile już tribeka ma najechane i czy kiedykolwiek regulacja zaworów była robiona ? 213k km, mam ją od miesiąca i nie wiem czy było cokolwiek robione. Jak dla mnie silnik pracuje ładnie, ma moc i póki nie kuleje, to nie grzebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Tribeka ma aluminiowe gniazda zaworów, jeśli odstęp między zaworem a gniazdem jest zbyt mały główka zaworu zaczyna go wyklepywać i potem robi się kosztowna naprawa. To tak żebyś wiedział Dobry fachowiec usłyszy to przez stetoskop na zimnym silniku. Zachęcam też do sprawdzenia ciśnienia sprężania co się robi przez gniazdo świecy. Pierwsze zrobią ci za darmo drugie za jakieś pare groszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Tribeka ma aluminiowe gniazda zaworów, jeśli odstęp między zaworem a gniazdem jest zbyt mały główka zaworu zaczyna go wyklepywać i potem robi się kosztowna naprawa. To tak żebyś wiedział Dobry fachowiec usłyszy to przez stetoskop na zimnym silniku. Zachęcam też do sprawdzenia ciśnienia sprężania co się robi przez gniazdo świecy. Pierwsze zrobią ci za darmo drugie za jakieś pare groszy.Raczej to nie możliwe. Głowice są aluminiowe, ale gniazda zaworowe wykonuje się ze staliwa albo spiekanych proszków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Bazuje na tym co mi tłumaczyli w Aso Subaru oraz w firmie która oficjalnie montuje LPG do Subaru na terenie Czech a może coś źle zrozumiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Głowice głównie i nie tylko w Subaru są odlane ze stopu aluminium, może to jakaś twardsza wersja aluminium a może miejscowo utwardzone w miejscach zaworów, ale aluminium, nie znam się bo nie jestem metalurgiem. A głowica do H6 od strony cylindra tak wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Głowice głównie i nie tylko w Subaru są odlane ze stopu aluminium, może to jakaś twardsza wersja aluminium a może miejscowo utwardzone w miejscach zaworów, ale aluminium, nie znam się bo nie jestem metalurgiem. A głowica do H6 od strony cylindra tak wygląda Dziwne... bo temperatura topnienia aluminium to ok. 650°C, a temperatura na zaworach wydechowych to nawet 750°C (na ssących dużo mniej). No chyba, że to jakiś ekstra stop... ale przecież taniej byłoby zastosować gniazda z innego materiału niż tworzyć stop (całe glowice) tak odporny na temp., że trudno to byłoby nazwać aluminium. Niedługo będę odbierał mojego Forestera z naprawy, to zapytam Marka ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 Panowie mam pytanie do Was a zwłaszcza do tych co mają instalacje BRC, jakie wtryskiwacze macie zamontowane? Pomarańczowe czy żółte? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Koledzy, mogę poznać wasze doświadczenie z gazem, ile kto jeździ i jak to wygląda. Fajny wóz za rozsądną kasę i może gaz to rozwiazanie dla tego potwora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vtec Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 a nie opisane są te aspekty w przedmiotowym wątku? Tylko 7 stron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalm Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Dnia 20.04.2015 o 23:42, Jaro_O napisał: mam bańkę 60 l. największą a jaką można założyć Powiedz proszę w jaki sposób masz założony tak duży zbiornik lpg? Podwieszany czy w podłodze bagażnika? Jeżeli te 60 l to realna pojemność, a nie nominalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 ja mam butle 61l, podwieszoną. Zdjęcia są powyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vtec Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 (edytowane) 16 minut temu, lutek34 napisał: ja mam butle 61l, podwieszoną. Zdjęcia są powyżej. wystaje więcej niż u mnie co oznacza że jest dość wysoka. nie miałem tego szczęścia 4 lata temu jak mi zakładali, mieli tylko szersze (lub gazownik był dupa), a jak szersza to zawór za blisko jednego z tłumików ... wlew też mam pod klapką ale w dolnym lewym rogu, także muszę każdorazowo wkręcać przedłużkę, na szczęscie ma swoje miejsce na korku od paliwa Edytowane 1 Marca 2017 przez vtec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 2 minuty temu, vtec napisał: wlew też mam pod klapką ale w dolnym lewym rogu, także muszę każdorazowo wkręcać przedłużkę w poprzednim samochodzie miałem wkrętkę, powiem szczerze że trochę mało udany pomysł. Obecne rozwiązanie zastosowałem również w PT córki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 2 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 U mnie siedzi butla 72. Jak wyjedzam gaz do konca to mam 64-66 do zatankowaniawysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się