Skocz do zawartości

Wlałem benzynę zamiast diesla, potrzebuję pomocy :(:(


Pulo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :)

Wczoraj podczas tankowania na stacji orllen, wlałem zamiast diesla benzynę (verwwa 98) :(. O pomyłkę nie było trudno, ponieważ pistolety są bardzo podobne do siebie a oznakowanie mało czytelne. Moje Subaru Forester z silnikiem diesla o pojemności 2.0 typu bokser zatrzymało się po przejechaniu 3,5 km (mało pali :)). Kichał prychał aż stanął. No mam problem !! :(

Mam do was pytanka z tym z wiązane:

1. Czy jet możliwe usunięcie paliwa z układu we własnym zakresie.

2. Czy skutki są groźne i co mogło nawalić.

3. Auto jest nowe i czy w związku z tym mogę stracić gwarancję, jak sam usunę usterkę. :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jak samochód nowy, na gwarancji to i z assistance... :wink:

więc ja bym nie kombinował, tylko dzwonił po pomoc drogową, niech holują do serwisu i trzeba pozbyć się benzynki z całego układu... :roll:

 

W każdym razie powodzenia i miejmy nadzieję, że do poważnych szkód w silniku nie doszło :roll:

 

 

 

Tak na marginesie to mój ojciec swojego czasu też tak się walnął, tylko o tyle miał szczęście, że zorientował się przy kasie, bo coś za drogo mu wyszło :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kolegi do serwisu przyjechal stały klijen BMW X5 3,0D gdzie mu zona do pustego baku zalala PB......Przyjechala ze cos sie auto psuje, on dojechal do nich w sumie widzialem bo bym nie uwierzył X5 telepalo silnikiem brakowalo mocy ale na PB zrobil ok 40km auto chodziło!!!!!!!!!

Efekt do wymiany wtryski i pompa wtryskowa (lub do regeneracji)

 

Jesli nie chcesz sie bawic auto na lawete i do mechanika obeznani sa w takich przypadkach....Zalerzy ile zalales ile miales w baku ON....

Ale wypompowac filtr wymienic zalac ON i wtedy dalej mozna szukac , najgorszy scenariusz to to co w wspomnianym X5.....

 

Co do gwarancji auto przecierz nie jest plombowane i wiekszosc mechanikow ci to zrobi i praktycznie nie bedzie śladu po ingerencji innego zakładu, Nie wiem jak wyglada gwarancja assistans itp w takich wypadkach w SIP :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt do wymiany wtryski i pompa wtryskowa (lub do regeneracji)

 

moge sie założyć że w serwisie ich naciągneli, mam co najmniej jeden przypadek w tygodniu, bo mam serwis blisko stacji STATOIL , i jeszcze nie mielsimy przypadku poważniejszych uszkodzeń, kończy sie to na wypompowaniu złego paliwa, nowy filtr, zalanie normalnego i paliwa i jazda :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge sie założyć że w serwisie ich naciągneli, mam co najmniej jeden przypadek w tygodniu, bo mam serwis blisko stacji STATOIL , i jeszcze nie mielsimy przypadku poważniejszych uszkodzeń, kończy sie to na wypompowaniu złego paliwa, nowy filtr, zalanie normalnego i paliwa i jazda :idea:

Niekoniecznie, ja osobiście widziałem sporo wtryskiwaczy zatartych po benzynie i zazwyczaj starczało przejechanie kilku-kilkunastu kilometrów. Najmniej odporne są Delphi potem Denso i najmocniejsze Boscha. No chyba że nieodpalane auto albo chodziło tylko chwilę. W przypadku jak u autora wątku to raczej różowo nie będzie

Co do gwarancji auto przecierz nie jest plombowane i wiekszosc mechanikow ci to zrobi i praktycznie nie bedzie śladu po ingerencji innego zakładu

To tylko wydaje się proste, ale wiele nowych układów wymaga wpisania nr wtryskiwacza do ECU w celu kalibracji, bo inaczej nie bedzie wywalać checka - choć nie wiem jak jest w Boxer diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepie się pod temat: czy można, np za pomocą zwykłego wężyka, wyciągnąć z baku paliwo? na zasadzie odessania i różnicy ciśnień, wypuszczenie wężykiem poniżej poziomu cieczy w zbiorniku...

 

chodzi o wypompowanie możliwie najwięcej, z baku w aucie (ale niekoniecznie 100%), we własnym zakresie.

da radę, czy ktoś tak próbował? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt do wymiany wtryski i pompa wtryskowa (lub do regeneracji)

 

moge sie założyć że w serwisie ich naciągneli, mam co najmniej jeden przypadek w tygodniu, bo mam serwis blisko stacji STATOIL , i jeszcze nie mielsimy przypadku poważniejszych uszkodzeń, kończy sie to na wypompowaniu złego paliwa, nowy filtr, zalanie normalnego i paliwa i jazda :idea:

 

Carfit przypominam ze właściciel zrobil jak twierdzil min 40km na PB zamiast na ON!!!!!! Wiec tak czy owak szacunek dla bawarczyka (subaru stanelo po 3,5km.....)

Znajac mojego kolege i wiedzac ze to dobry ich klijent (serwis nieautoryzowany ale wyspecjalizowali sie w bmw i mercach raczej tych nowszych) prawdopodobnie tak jest.....

 

Jak sam stwierdzile masz kawalek na stacje i wtedy jeszcze jest co ratowac a nie jak ktos smigal z przekonaniem ze to jakas drobna awaria..........

 

PS zona dalej twierdzi ze to niemozliwe żeby sie pomyliła :twisted::twisted::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie i dzięki za pomoc :) i zaangażowanie.

Wybrałem się do serwisu Bosch (a) spuściliśmy paliwo z baku, filtra paliwa i pompy. Za poradą mechanika zrezygnowałem z wymiany filtra paliwa. Przepłukałem wszystko ropą. Po uzupełnieniu paliwa (w końcu odpowiedniego:):) ON) uruchomiłem silnik. Praca motoru na początku była bardzo nierówna i gwałtowna (rzucało) i przestało po chwili:). Mechanik wykasował błąd katalizatora. Więcej błędów ujawniło się podczas jazdy, samochód pracuje w trybie awaryjnym (nie przekracza 4000 obrotów ).

cdn :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem się do serwisu Bosch (a) spuściliśmy paliwo z baku, filtra paliwa i pompy. Za poradą mechanika zrezygnowałem z wymiany filtra paliwa.

Serwis boscha namówił do niewymieniania filtra? :shock: Ciekawe czy ten serwis był autoryzowany... :???:

 

Z mojego doświadczenia (na pewno nie tak duże jak carfita) mogę powiedzieć jedno... nie ma reguły. Znam przypadek zatarcia wszystkich wtrysków w mercedesie CDI po zalaniu "ruskiej" ropy i przejechaniu 3 km. Na drugim końcu dziwnych przypadków mam puga 207 hdi który w tym tygodniu przejechał na benzynie 50 km, kierowca sam go zgasił (chociaż ponoć pod koniec już jechał słabo) i dopiero wtedy auto nie chciało się uruchomić. Po przeczyszczeniu układu auto jeździ chociaż jeden wtrysk strasznie leje. Na razie klient jeździ ale co będzie - zobaczymy za kilka dni.

 

IMO w takiej sytuacji trzeba zrobić tzw test przelewu wtryskiwaczy. Jeżeli któryś mocno leje to warto go wymienić i nie czekać aż zepsuje się bardziej bo może się to skończyć... ugięciem korbowodu (częste w fordach tdci). Może stąd ta wymiana wtrysków w X5.

 

Podczepie się pod temat: czy można, np za pomocą zwykłego wężyka, wyciągnąć z baku paliwo? na zasadzie odessania i różnicy ciśnień, wypuszczenie wężykiem poniżej poziomu cieczy w zbiorniku...

 

chodzi o wypompowanie możliwie najwięcej, z baku w aucie (ale niekoniecznie 100%), we własnym zakresie.

da radę, czy ktoś tak próbował? :)

Pytasz o Subaru? Będzie ciężko bo kształt wlewu paliwa jest jakiś dziwny - ma chyba jakieś celowe "blokady" żeby tak paliwa nie dało się odessać. Próbowałem :twisted: Ale oczywiście teoretycznie da się odessać grawitacyjnie - zbiornik "docelowy" musi być niżej niż zbiornik w aucie, zassać ustami i poleci.

Osobiście zrobiłbym inaczej. W miejsce przekaźnika od pompy paliwa wsadzić "baypass" czyli włączyć pompkę na stałe (zgaszony silnik i wyłączony zapłon), rozłączyć przewód paliwowy przed filtrem i wypompujesz w ten sposób całą zawartość zbiornika.

Oczywiście najpierw rozłączyć przewód paliwowy, później włączać pompkę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MO w takiej sytuacji trzeba zrobić tzw test przelewu wtryskiwaczy. Jeżeli któryś mocno leje to warto go wymienić i nie czekać aż zepsuje się bardziej bo może się to skończyć... ugięciem korbowodu (częste w fordach tdci). Może stąd ta wymiana wtrysków w X5.

Z tymże że po benzynie czy innym syfie jezeli wtrysk sie przyciera, to raczej nie leje a ma wręcz zbyt mały wydatek :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,różnie to dieslami bywa.Starszej generacji nawet z pompami rotacyjnymi nie ma większego problemu wystarczy zmienić paliwo i w drogę.te najnowsze to już gorzej, a przy wtryskach piezoelektrycznych paliwo gorszej jakości unieruchomi pojazd a co dopiero Pb.Subaru ma zwykłe wtryski(duże mniejsze Boxer wymusił taką konstrukcję)powinno wszystko wrócić do porządku,katalizator musi dojść do siebie po PB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy jet możliwe usunięcie paliwa z układu we własnym zakresie.

2. Czy skutki są groźne i co mogło nawalić.

3. Auto jest nowe i czy w związku z tym mogę stracić gwarancję, jak sam usunę usterkę. :sad:

 

Trochę się dziwię bo moim zdaniem pytanie powinno być jedno: "gdzie jest najbliższy czynny ASO Subaru?" (auto jest przecież na gwarancji). Dodatkowo masz pewnie pełne ubezpieczenie, a przynajmniej w przypadku tego, które ja mam obejmuje ono tego typu pomyłki i partycypuje w ponoszonych kosztach.

 

Mechanik wykasował błąd katalizatora.

 

Ciekawe jak to zrobili.

 

Więcej błędów ujawniło się podczas jazdy, samochód pracuje w trybie awaryjnym (nie przekracza 4000 obrotów ).

cdn :)

 

Obym był złym prorokiem ale moim zdaniem dobrze (tanio) to się nie skończy.

 

Ciekawe w którym Boschu byłeś bo jeśli w tym na Bielanach to mam o nich nie najlepsze zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Puga z CR zatankowałem 20 l Pb95. Następnie 40l ON i jazda. NIC SIĘ NIE STAŁO

 

[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 8:25 pm ]

Trochę się dziwię bo moim zdaniem pytanie powinno być jedno: "gdzie jest najbliższy czynny ASO Subaru?" (auto jest przecież na gwarancji). Dodatkowo masz pewnie pełne ubezpieczenie, a przynajmniej w przypadku tego, które ja mam obejmuje ono tego typu pomyłki i partycypuje w ponoszonych kosztach.

Ja sie nie dziwie - to może się skończyć utratą gwarancji...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepie się pod temat: czy można, np za pomocą zwykłego wężyka, wyciągnąć z baku paliwo?

Pytasz o Subaru? Będzie ciężko (...). Próbowałem :twisted:

Tak tak, pytam o GT-ka... skoro próbowałeś, i się nie da... to fakt, że "teoretycznie powinno się dać" mnie nie pociesza :evil:

 

zrobiłbym inaczej. W miejsce przekaźnika od pompy paliwa wsadzić "bypass" czyli włączyć pompkę na stałe (zgaszony silnik i wyłączony zapłon), rozłączyć przewód paliwowy przed filtrem i wypompujesz w ten sposób całą zawartość zbiornika.

Oczywiście najpierw rozłączyć przewód paliwowy, później włączać pompkę :wink:

 

Hmmm. Tylko gdzie jest przekaźnik pompy, jak by-pass, o czym Ty do mnie rozmawiasz :D

Pomysł wydaje się prosty... tylko o co come-on z tym by-passem? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj podczas tankowania na stacji orllen, wlałem zamiast diesla benzynę (verwwa 98) :(.

Nie wiem, czy Cie to pocieszy ale moj ojciec zrobil to samo: tez na orlenie i tez nalal vervy 98 :evil:

Moze jednak powinni pomyslec nad lepszym oznakowaniem pistoletow.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz jakis miesiac temu zdarzyla mi sie taka sytuacja bylem troche zaspany ok 4 rano zalalem do firmowej Transportera 2,5 TDI ok 35 litrow benzyny na zbiornik 85 litrow! Troche czkało szarpało itd po ok 300km dolalem jakies 25 litrow ropy i bylo lepiej potem po ok 400 km znowu do pelna i wszystko jest ok! ale troche stracha mialem bo do granicy bylo daleko :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maco napisał/a:

2,5 TDI

 

 

Bo ten silnik nie ma Common Raila tylko "patent" VW czyli pompo-wtryskiwacze. W silniku z CR pojechałbyś tylko tyle ile masz oleju napędowego w układzie paliwowym.

Śmiem twierdzić że jeszcze bardziej odporne rozwiązanie, czyli elektronicznie sterowana wtryskowa pompa rotacyjna i klasyczne wtryskiwacze, tyle że dwustopniowe. Pytanie który rocznik auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyjaśnisz to co napisalem powyżej? :wink:

Który rocznik tego PUGa, masz go jeszcze i jesteś na 100% pewny że nie było żadnej różnicy w późniejszej eksploatacji. Poza tym u Ciebie była całkiem niezła proporcja, bo sie zorientowałeś i dolałeś ropy, a standardowy scenariusz wygląda tak:

-do prawie pustego baku lane jest do pełna PB i jazda

-przy proporcji około 70-90% benzyny to zazwyczaj po 3-40 kilometrach jest po zawodach.

 

[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 9:21 pm ]

Jeżeli TDI to pompowtryski lub CR - stare silniki

lukass napisał/a:

lektronicznie sterowana wtryskowa pompa rotacyjna i klasyczne wtryskiwacze

oznaczano TD lub D

Mylisz się :wink:

Pierwsze TDI to własnie

elektronicznie sterowana wtryskowa pompa rotacyjna i klasyczne wtryskiwacze, tyle że dwustopniowe.

Potem doszły pompowtryski i ostatnio CR

TD i D to mechanicznie sterowana pompa, klasyczne jednostopniowe wtryski i wtrysk realizowany pośrednio do komory wstępnej, a nie do cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 TDI

 

Bo ten silnik nie ma Common Raila tylko "patent" VW czyli pompo-wtryskiwacze. W silniku z CR pojechałbyś tylko tyle ile masz oleju napędowego w układzie paliwowym.

 

nie prawda, miałem kiedyś RENAULT SCENIC 1.9 dci z CR , i wlałem 30l benzyny a miałem w baku z 20 litrów ropy, auto jechało cały czas, głosno bardzo silnik to fakt, ale dojechałem bez wypompowywania paliwa, co jakis czas dolewaem tylko ropy i nic sie nie stało, auto potem zrobiło dobre 80km tys. i wszystko było ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie prawda, miałem kiedyś RENAULT SCENIC 1.9 dci z CR , i wlałem 30l benzyny a miałem w baku z 20 litrów ropy, auto jechało cały czas, głosno bardzo silnik to fakt, ale dojechałem bez wypompowywania paliwa, co jakis czas dolewaem tylko ropy i nic sie nie stało, auto potem zrobiło dobre 80km tys. i wszystko było ok

Niestety wtryski DENSO są wyraźnie mniej odporne niż Bosch :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...