Skocz do zawartości

jestem po regulacji zaworów


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, 2kkm temu w Mikołowie u Szczypki.

Mogło być i do tysiąca, ale wyszło koło 700 zet. Mam motor wolnossącą dwulitrówkę.

Warsztat bez wodotrysków, pamiętający lata 70-te, podobnie jak i właściciel, ale to tylko dobrze świadczy o doświadczeniu i faktycznia tak jest. Poza tym są normalni, kompetentni i chyba względnie nie drodzy.

Było jeszcze coś .

Mając w perspektywie ładnych kilka godzin w poczekalni-akwarium, zdecydowałem się na zamówienie autka zastępczego. Dostałem Almerę z przebiegiem ponad 500 kkm, z tym że z "nowym" motorem :roll: . Dzięki temu następnego dnia przy odbiorze Forka, nawet gdybym chciał na coś w nim narzekać, po prostu nie byłem w stanie -kontrast automatycznie wprawił mnie w błogostan. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja tez jestem swiezo po regulacji zaworow.

 

Silnik to EJ20 SOHC 115KM, przed regulacja delikatnie ale wyraznie klepal na zimno. Po nagrzaniu silnika objaw praktycznie ustawal . Pojechalem na regulacje (jeszcze raz dziekuje dv24v za namiary na zaklad i chlopakom z ProCar'u za dobra robote) i wyjechalem innym samochodem. Nie klepie na zimno (3 zawory mialy za duze luzy), ladniej sie wkreca, ogolnie przyjemniej, rowniej pracuje.

 

To jest o tyle ciekawe, że Legacy II z silnikiem 115KM ma hydrauliczne popychacze zaworów i tam takowa regulacja następuje samoczynnie... Może to kwestia uszkodzonego popychacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

u mnie jest tylko 56tkm i też słychać zawory, ale na razie nie będę tego robił bo chyba oprócz klepania na jałowym nie ma to wpływu na pracę silnika ale może się mylę...

jeden mechanik powiedział mi że jak wymienię olej to może ucichnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość piotrekk

Mam impreze 1.6 z 98r. jak sprawdzic czy zawory regulowane są ręcznie? Objawy: gasnący silnik przez pierwsze pare minut jazdy, po pełnym rozgrzaniu objawy ustępują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciagasz zeby moc zdjac pokrywe zaworow i dostac sie do plytek

Ok, nie chcę męczyć buły :P więc ostatnie pytanie - dlaczego w N/A da się to zrobić bez wyciągania motoru :?: :shock:

 

W sumie, to to czy silnik trzeba wyjmowac, czy tez nie zależy od metodyki pracy jaka jest przyjęta w danym serwisie. Zdecydowanie łatwiej ugryźć jabłko jak się je trzyma w dłoni niz jak wisi na sznureczku :mrgreen: :roll:

Jesli chodzi o NA , to w tych, które mają 1 wałek rozrządu w głowicy, dostęp do zaworów jest o wiele łatwiejszy , a i sama regulacja dużo prostsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do N/A - jak napisał bryku powyżej - W N/A jest dużo łatwiej, więcej miejsca, brak turbiny z jednej strony itp. Co ciekawe - w GT -ku łatwiej to zrobić niz w Forku s turbo - nawet świece łatwiej się w GTku wymienia niż w S turbo - więcej miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do N/A - jak napisał bryku powyżej - W N/A jest dużo łatwiej, więcej miejsca, brak turbiny z jednej strony itp. Co ciekawe - w GT -ku łatwiej to zrobić niz w Forku s turbo - nawet świece łatwiej się w GTku wymienia niż w S turbo - więcej miejsca.

Damn it... :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrekk

Też jestem już po regulacji zaworów i imprezie 1.6 z 98r. 70KW. Auto chodzi jak nowe :) wielkie dzieki za ten wątek bo dzieki niemu i życzliwości jego autora rozwiązełem problem z subarakiem, który na zimnym silniku gasł na skrzyżowaniach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

Podrzuci ktoś z kolegów wartości luzów zaworowych do forka rok 1999 , 92KW (125 KM ) . Delikatnie poci mi się jedna świeca i jak wezmę się za wymianę uszczelek to załatwiłbym również sprawę zaworów ale niestety nie mogę znaleźć danych . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam zabitego klina , 65 kkm na lpg i nic nie gaśnie nie prycha nie przepala , mruczy jak powinien , itp ...Zdrowy rozsądek podpowiada żeby pojechać do wyregulowania lub przynajmniej sprawdzenia a z drugiej strony strach czy ktoś dobrego nie popsuje :roll: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzis odebralem auto pd mechanika po regulacji zaworow

 

pacjent: forester 2.5 N/A SOHC MY'08 prebieg 45kmil LPG zalożone przy 11kmil zawory nigdy nie dotykane

 

na 8 zaworow wydechowych 5 bylo podpartych !!!

 

zawory saace prawie w normie

 

silnik przed regulacja potrafil "zabujac" szczegolnie na zimno

 

teraz pracuje jak pszczolka

 

koszt zabawy 150zł - nie warto oszczedzac

 

-- 24 lut 2011, o 22:16 --

 

regulacja troche bardziej utrudniona niz w klasyczym SOHC bez AVLS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie powiedzieć jak jest z tym w S-turbo (oczywiście mam na myśli ustawianie zaworów) ? ;) Jaki system, czy trzeba wyciągać motor, ile to kosztuje?

 

 

Zrobiłeś tę regulację? Jestem ciekaw ile Cię to kosztowało :wink:

 

A tak na marginesie - przy 170 tyś.był wymieniany kompletny rozrząd. Teraz przebieg to 220 tyś - czy to jest już moment na regulację zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...