Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)


zaki79

Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, 555marcin napisał(a):

 

A tak zupełnie serio, bo uturbione poliftowe SG zacne, widzę, że szwed, jak tam z podwoziem? Kupiłem kiedyś pod wpływem emocji Volvo ze Szwecji, które ogólnie uchodzi za dobrze zabezpieczone przed rudą, i obiecałem sobie później, że to pierwsze i ostatnie auto sprowadzone z tego kraju. Korozja to jedno, ale pozapiekane hamulce i inne niespodzianki kosztowały mnie potem sporo pieniędzy i nerwów. Ale może po prostu miałem pecha :)

ASO do końca i chyba ktoś pedantycznie kielichy mył bo zdrowe; spód też git; tylko wydech zgnity

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A tak zupełnie serio, bo uturbione poliftowe SG zacne, widzę, że szwed, jak tam z podwoziem? Kupiłem kiedyś pod wpływem emocji Volvo ze Szwecji, które ogólnie uchodzi za dobrze zabezpieczone przed rudą, i obiecałem sobie później, że to pierwsze i ostatnie auto sprowadzone z tego kraju. Korozja to jedno, ale pozapiekane hamulce i inne niespodzianki kosztowały mnie potem sporo pieniędzy i nerwów. Ale może po prostu miałem pecha
Były Szwagier kupił w Norwegii Toyotę Avensis T25.
Pod "zabezpieczeniem" podwozia okazało się że to był najbardziej zgnity samochód jaki kiedykolwiek widziałem.
Wszystkie śruby od zawieszenia tylko szlifierka kątowa.

Nie bez przyczyny te auta są tańsze od Naszych. Tam przeglądy są bardzo restrykcyjne, naprawa - odbudowa nieopłacalna że względu na koszty. Norweg lub Szwed woli sprzedać za bezcen aby pozbyć się problemu.

Oby tak nie było z tym Forkiem z całego serca życzę
Wygląda zacnie, oby zacnie się sprawował.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Max 84 napisał(a):

Były Szwagier kupił w Norwegii Toyotę Avensis T25.
Pod "zabezpieczeniem" podwozia okazało się że to był najbardziej zgnity samochód jaki kiedykolwiek widziałem.
Wszystkie śruby od zawieszenia tylko szlifierka kątowa.

Nie bez przyczyny te auta są tańsze od Naszych. Tam przeglądy są bardzo restrykcyjne, naprawa - odbudowa nieopłacalna że względu na koszty. Norweg lub Szwed woli sprzedać za bezcen aby pozbyć się problemu.

Oby tak nie było z tym Forkiem z całego serca życzę emoji106.png
Wygląda zacnie, oby zacnie się sprawował.

widać ori farbę wszędzie; pozostałe miejsca dają właściwy stuk

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie robota przy GF8 idzie jak krew z nosa z różnych przyczyn ale mimo to pokaże efekt ostatnich prac. Zastanawiałem się czy zamieścić ten wpis do wątku "co kupiłem dla swojego Subaru" ale zdecydowałem się jednak na to miejsce. Kupiłem kilka tygodni temu obrotnicę do karoserii. W ostatnich dniach ją zmontowałem i założyliśmy na nią Imprezę. Wygoda pracy nieporównywalna do leżenia na podłodze pod budą na kobyłkach. Do wyczyszczenia została jeszcze ostatnia część podłogi w tylnej części nadwozia (tam gdzie koło zapasowe), lewa tylna wnęka koła i kawałek wnęki prawej tylnej, a potem zaczynam wycinać co jest do wycięcia i będę robił reperaturki. 

 

01.jpg.4d80db5bd946eda73586f73ac65a0eec.jpg

 

02.jpg.a0c4212c8ed82b739e11602b30dd09b6.jpg

 

03.thumb.jpg.3ade8d244230ed626f29cad6df45f059.jpg

 

04.thumb.jpg.6fe4212be00b391bfbd0c47fae79983c.jpg

 

05.jpg.78ba4b1b2f7fc47d794e39796a3dbec6.jpg

 

06.jpg.72a6b8675b73e808c016c4e8ed1cf87a.jpg

 

07.jpg.420ecef5c02d4843a2e8af08b35bb2b5.jpg

 

08.jpg.5a9bdc13204319ddb188ff9efc1872d5.jpg

 

Z subarowym pozdrowieniem!

  • Super! 10
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka sprzęgła podejście drugie.
Kupiłem druga pompkę tym razem nie najdroższa a jedna z tańszych.
Kiedyś coś tam kupowałem tej firmy i nie było tragedii.

Plusem jest odpowietrznik samej pompki, pompka pasowała średnica gumy z zapasem do otworu w grodzi.
Pompka 33mm, otwór w grodzi 36mm.
Po zamontowaniu i odpowietrzeniu, nadal było słychać delikatne świergotanie łożyska oporowego.
Po rozkręceniu regulacji na widełkach na max, pompka została wstępnie "napięta" i świergot ustał.
Teraz ciekawe czy gdybym tak zrobił z moją starą pompką to świergot także by ustał

Przy okazji wymiana filtrów LPG.
Faza lotna jeszcze jak Cię mogę ale ciekła sodoma i gomora.
Trzeba zmniejszyć interwał z 10k na 8k.67f922aabc7082b1932baef63672a608.jpg1650ea1e34c4be26c879c39bbc782dcd.jpgd09e8e78fd75df9a3bcf47ad1fd493eb.jpg12918e61d5e8a404b007968d88a51d87.jpga22c894d42a411d8eb1fea6ed56ee508.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2023 o 21:25, Kiwi 4ester napisał(a):

Przegląd SKP zaliczony :thumbup: z drobną uwagą, że muszę pomyśleć o łącznikach stabilizatora. Jakieś sugestie? :)

Tylne aluminiowe vag (passat b5 audi a4 b5 ), przód meyle HD. Jeśli masz stary typ łączników przód to Febest aluminiowy. 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 133699 napisał(a):

Tylne aluminiowe vag (passat b5 audi a4 b5 ), przód meyle HD. Jeśli masz stary typ łączników przód to Febest aluminiowy. 

Już na przód mam namierzone meyle HD. Z tyłu jeszcze jest ok, ale będę miał na uwadze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, koziolek napisał(a):

Meyle HD są tak mocne że urywają mocowania z wahaczy, mam i jedne i drugie :thumbup:

Trochę dwuznaczna odpowiedź, ale rozumiem, że brać, jeździć i mieć wahacz w zapasie :biglol:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Trochę dwuznaczna odpowiedź, ale rozumiem, że brać, jeździć i mieć wahacz w zapasie :biglol:

Brać jeździć i się nie przejmować, mocowania urywają się w ekstremalnych jazdach w terenie, poza tym dobrze się spawają:faja:

Gorajec.jpg

  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem opony, zrobiłem przegląd i rejestrację oraz zrobiłem zbieżność w Blue; teraz czas na wymianę tablic oraz ustawianie się w kolejkę do blacharza i gazownika

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pan Dziedzic napisał(a):

Nie lepiej było wrzucić opony całoroczne na ori felgi ?

Zimówki mam na 16; całoroczne dopiero kupię za miesiąc na 17; 

 

Zimówki są nowe, więc szkoda je wywalać razem z ładnymi felgami; tym bardziej, że właściwie 16 mi bardziej pasują; mają większy trak i są na 16 opony mi pasujące; będę musiał się zdecydować które zachować

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...