Jump to content

PPP 2006 (SPRT) - szczegóły!


Krzysztov
 Share

Recommended Posts

Potrzebuję oficjalnej i szczegółowej specyfikacji pakietu ProdrivePackPerformance z 2006 roku, który był również aplikowany SPyRTnym. Szukałem na stronie Prodrive'a, ale bezskutecznie.

 

Ostatnio odwiedziłem hamownię; wyniki omal nie przyprawiły mnie o zawał. Gwarantowali moc 320KM i 450Nm... A chciałbym wiedzieć na czym stoję, zanim zacznę się awanturować. Z góry dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

Sprecyzuj proszę. W ASO stwierdzili, że zobaczą co jest nie tak. Poza tym. Zapłaciłem za PPP niemało kasy, więc chcę, aby było dokładnie tyle, ile gwarantowali.

Link to comment
Share on other sites

Potrzebuję oficjalnej i szczegółowej specyfikacji pakietu ProdrivePackPerformance z 2006 roku, który był również aplikowany SPyRTnym. Szukałem na stronie Prodrive'a, ale bezskutecznie.

 

Ostatnio odwiedziłem hamownię; wyniki omal nie przyprawiły mnie o zawał. Gwarantowali moc 320KM i 450Nm... A chciałbym wiedzieć na czym stoję, zanim zacznę się awanturować. Z góry dziękuję.

to jaki ten wynik? :o

 

jezeli mnie pamiec nie myli, to PPP do STI obejmuje wydech (chyba cat back), pompe paliwa oraz ECU (nie jestem pewien czy jest to inne ECU czy tylko inny program do seryjnego ECU)

Link to comment
Share on other sites

ale jakie paramtery były ciś doładowania, paliwo , zapłon?

 

sam fakt że nieodpowiednie hamowanie auta potrafi z Mo zrobić 50 nawet do 60 więcej lub mniej

Link to comment
Share on other sites

Pomiary zostały wykonane w V-Tech Kraków, dla pewności wybiorę się jeszcze na inną hamownię.

ale jakie paramtery były ciś doładowania, paliwo , zapłon?

Nie pamiętam już co tam było dokładnie, ale przed zakupem dostałem porównanie (w formie tabeli) serii STI z STI PPP. O tę tabelę mi się rozchodzi.

Link to comment
Share on other sites

Przyjedź do mnie :cool: , daleko nie masz :lol: , zrobimy pomiar mocy i momentu w warunkach drogowych :cool:

Link to comment
Share on other sites

Krzysztov, jeżeli chodzi o "awanturę" to pewnie nic to nie da - Saval miał też problem z PPP w swoim WRXie z deklarowanymi przez Prodrive "osiągami" a rzeczywistością (i też jak u Ciebie ponoć była duża różnica w momencie). Z tego co pamiętam, po jakimś miesiącu "bojów" przyjechał gość z PD podpiął się swymi ustrojstwami, po czym wzruszył ramionami stwierdzają, że wszystko jest OK - i chyba coś tam "stęknął", że chyba auto z fabryki wyjechało słabe :razz:. Chyba na wszelki wypadek wgrał program na nowo ale nic to nie zmieniło.

Link to comment
Share on other sites

bo to maszyna jest , prawie jak zywy organizm i pomijajac ze najlepsze efekty daje program napisany pod konkretne auto/silnik to kazdy silnik jest inny i ma minimalnie inne parametry.Dla przykladu jezdzilem wieloma GTekami i kazdy jechal zupelnie inaczej a teoretycznie kazdy powinien miec w okolicach 218 km .

Link to comment
Share on other sites

po 3 latach to juz konie poszly w las... pamietam odcinek TOP GEAR gdzie hamowali stare superauta i tam rekordem bylo chyba mnie o ponad 50% mocy......

 

Wg mnie 20ps mnie to zadna tragedia, fakt boli bo za nie sie zaplacilo, ale auto to tez maszyna ktora sie zurzywa!!

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie 20ps mnie to zadna tragedia, fakt boli bo za nie sie zaplacilo

20ps to faktycznie żadna tragedia, ale 50Nm - spory ubytek. To aż ~12%.

 

po 3 latach to juz konie poszly w las...

W zeszłym roku (koniec sierpnia) miałem wydmuchaną uszczelkę, więc silnik ma rok i 12kkm przebiegu.

Link to comment
Share on other sites

Takie odstępstwa od danych producenta to norma, mało które auto trzyma serie. Lekarstwo- zamiast bić pianę z dealerem ( szkoda czasu, bo raczej nic nie zdziałasz) podjechać do znanej firmy tuningowej i zrobic dobry program. Z tego co kiedyś czytałem, program SPRT nie był jakimś super cudem.pzdr

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś w umowie było napisane, że gwarantują te 320KM i 450Nm, a importer twierdzi, że maksymalne odstępstwa to (chyba) 7-8%.

 

podjechać do znanej firmy tuningowej i zrobic dobry program.

Pewnie tak zrobię, bo to parodia jest. :P

Link to comment
Share on other sites

pamietam jak znajomi z hothatcza :twisted: mierzyli swoje auta i zaden z nowych hond civic typR nie mial deklarowanych 200ps wszystkie (chyba 4 szt ) oscylowaly od 165do 175 ps) to dopiero jest ubytek :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Osiagi byly takie jak deklarowane czy slabsze?

 

Pozatym to nie prawda ze 3 letni samochod traci moc. Jezeli byl prawidlowo eksploatowany i serwisowany, to moze byc mawet mocniejszy niz nowy.

Link to comment
Share on other sites

pamietam jak znajomi z hothatcza :twisted: mierzyli swoje auta i zaden z nowych hond civic typR nie mial deklarowanych 200ps wszystkie (chyba 4 szt ) oscylowaly od 165do 175 ps) to dopiero jest ubytek :twisted:

 

 

Wszystko zależy od hamowni.

Link to comment
Share on other sites

pamietam jak znajomi z hothatcza :twisted: mierzyli swoje auta i zaden z nowych hond civic typR nie mial deklarowanych 200ps wszystkie (chyba 4 szt ) oscylowaly od 165do 175 ps) to dopiero jest ubytek :twisted:

Dziwne, i to zawsze musi się zdarzyć w przypadku 'wysilonych' (>80 KM/1L) jednostek wolnossących, hmm :mrgreen:

ps. a mówią nic z powietrza się nie bierze, no może poza mocą :razz:

Link to comment
Share on other sites

pamietam jak znajomi z hothatcza :twisted: mierzyli swoje auta i zaden z nowych hond civic typR nie mial deklarowanych 200ps wszystkie (chyba 4 szt ) oscylowaly od 165do 175 ps) to dopiero jest ubytek :twisted:

Trochę nie chce mi się wierzyć w tak niską moc około 165KM, bo CTR to naprawdę nieźle zbierające się auto. Kolega ma 2.0Sport (czy jakoś tak) z hameryki :razz: , który ma w serii 160KM i jak nim jechałem to muszę stwierdzić że to był dramat :evil: . Więc CTR tylko o 5KM mocniejszy miałby całkiem nieźle latać :?: No chyba że ten jego Sport miał 110-120 km, a nie deklarowane 160 :razz:

Link to comment
Share on other sites

Pozatym to nie prawda ze 3 letni samochod traci moc. Jezeli byl prawidlowo eksploatowany i serwisowany, to moze byc mawet mocniejszy niz nowy.

 

Docierany przez około 8-10kkm (tzn pod koniec leciałem do tych 6k obr/min), ale nigdy do odcinki. W zasadzie ani razu nie był upalany - jest jednak wykorzystywany zgodnie z przeznaczeniem. Serwisowany tylko w ASO w KR. Przebieg na nowym silniku to około 13-15kkm, a w sumie przejechal ~45kkm.

 

PS. Subarak ma dziś 3cie urodziny. :mrgreen: Myslę, że dobrym prezentem byłby jakiś konkret modzik. Czekałem na koniec gwarancji. Pomyślim i jakby co opiszę w nielegalu. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

PANOWIE ale to nie ma co wierzyc poprostu tak jest typ R maja mniejsza moc niz deklaracje katalogowe i to WSZYSTKIE seryjne !! Potwierdzone przez ilus forumowiczuch z hothacza !!!!

 

Nastepna sprawa żaden i to na 95% producent nie uzna reklamacji mocy na podstawie twojego pojechania na hamowinie..... , moc podawana przez producenta jest moca silnika mierzona na hamowsni silnikowej!!!

 

Ty mierzysz moc na kolach i komputer oblicza przyblirzona moc silnika wg idealnych parametrów, zbyt wiele zmiennych jest by wynik taki byl bliski prawdziwej mocy silnika.

 

I kolejny aspekt jest to moc deklarowana dla tego modelu silnika i jest moca uśredniona z pomiarów i zalorzeń konstrukcyjnych.... czyli moze miec a nie musi, przecierz kazdy element motoru wplywa na jego moc a wystraczy jeden gorzej spasowany i juz tego nie zachowamy.

 

Co do hamowania wplyw maja

-opony ( i tu tez kazda jest inna ...jej masa srednica sa wszedzie delikatne tolerancje)

- cisnienie w oponach

-nawiew na Ic jego sila temp powietrza

-jak mocno auto zostanie zapiete

- stan napedu i jego straty

-jakosc temp oleju w silniku napedzie

- temp i wilgotosc powietrza

- jakosc i oktanowosc paliwa (a swoja droga sti nie ma mocy podawanej dla 99 czy 100octanów??)

- samo wyregolowanie silnika i jego jakosc

i pewnie z 500 innych parametrów o ktorych nawet nie wiem i nie chce wiedziec......

 

WG mnie hamownia jest dobra sprawa, zeby zobaczyc przyblirzony stan silnika lub krok po kroku efekty modyfikacji.

Link to comment
Share on other sites

PANOWIE ale to nie ma co wierzyc poprostu tak jest typ R maja mniejsza moc niz deklaracje katalogowe i to WSZYSTKIE seryjne !! Potwierdzone przez ilus forumowiczuch z hothacza !!!!

 

Bo oni tam są spedaleni i wolą Clio Sporta :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...