Skocz do zawartości

PPP 2006 (SPRT) - szczegóły!


Krzysztov

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję oficjalnej i szczegółowej specyfikacji pakietu ProdrivePackPerformance z 2006 roku, który był również aplikowany SPyRTnym. Szukałem na stronie Prodrive'a, ale bezskutecznie.

 

Ostatnio odwiedziłem hamownię; wyniki omal nie przyprawiły mnie o zawał. Gwarantowali moc 320KM i 450Nm... A chciałbym wiedzieć na czym stoję, zanim zacznę się awanturować. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję oficjalnej i szczegółowej specyfikacji pakietu ProdrivePackPerformance z 2006 roku, który był również aplikowany SPyRTnym. Szukałem na stronie Prodrive'a, ale bezskutecznie.

 

Ostatnio odwiedziłem hamownię; wyniki omal nie przyprawiły mnie o zawał. Gwarantowali moc 320KM i 450Nm... A chciałbym wiedzieć na czym stoję, zanim zacznę się awanturować. Z góry dziękuję.

to jaki ten wynik? :o

 

jezeli mnie pamiec nie myli, to PPP do STI obejmuje wydech (chyba cat back), pompe paliwa oraz ECU (nie jestem pewien czy jest to inne ECU czy tylko inny program do seryjnego ECU)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary zostały wykonane w V-Tech Kraków, dla pewności wybiorę się jeszcze na inną hamownię.

ale jakie paramtery były ciś doładowania, paliwo , zapłon?

Nie pamiętam już co tam było dokładnie, ale przed zakupem dostałem porównanie (w formie tabeli) serii STI z STI PPP. O tę tabelę mi się rozchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjedź do mnie , daleko nie masz , zrobimy pomiar mocy i momentu w warunkach drogowych

Dzięki, pomyślimy. W razie czego skontaktuję się z Tobą. :)

 

O tę tabelę mi się rozchodzi

http://www.subaru.co.uk/S...d?menuid=M1M8M0

Dzięki Ci. Właśnie o to mi chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztov, jeżeli chodzi o "awanturę" to pewnie nic to nie da - Saval miał też problem z PPP w swoim WRXie z deklarowanymi przez Prodrive "osiągami" a rzeczywistością (i też jak u Ciebie ponoć była duża różnica w momencie). Z tego co pamiętam, po jakimś miesiącu "bojów" przyjechał gość z PD podpiął się swymi ustrojstwami, po czym wzruszył ramionami stwierdzają, że wszystko jest OK - i chyba coś tam "stęknął", że chyba auto z fabryki wyjechało słabe :razz:. Chyba na wszelki wypadek wgrał program na nowo ale nic to nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to maszyna jest , prawie jak zywy organizm i pomijajac ze najlepsze efekty daje program napisany pod konkretne auto/silnik to kazdy silnik jest inny i ma minimalnie inne parametry.Dla przykladu jezdzilem wieloma GTekami i kazdy jechal zupelnie inaczej a teoretycznie kazdy powinien miec w okolicach 218 km .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 3 latach to juz konie poszly w las... pamietam odcinek TOP GEAR gdzie hamowali stare superauta i tam rekordem bylo chyba mnie o ponad 50% mocy......

 

Wg mnie 20ps mnie to zadna tragedia, fakt boli bo za nie sie zaplacilo, ale auto to tez maszyna ktora sie zurzywa!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie 20ps mnie to zadna tragedia, fakt boli bo za nie sie zaplacilo

20ps to faktycznie żadna tragedia, ale 50Nm - spory ubytek. To aż ~12%.

 

po 3 latach to juz konie poszly w las...

W zeszłym roku (koniec sierpnia) miałem wydmuchaną uszczelkę, więc silnik ma rok i 12kkm przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie odstępstwa od danych producenta to norma, mało które auto trzyma serie. Lekarstwo- zamiast bić pianę z dealerem ( szkoda czasu, bo raczej nic nie zdziałasz) podjechać do znanej firmy tuningowej i zrobic dobry program. Z tego co kiedyś czytałem, program SPRT nie był jakimś super cudem.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w umowie było napisane, że gwarantują te 320KM i 450Nm, a importer twierdzi, że maksymalne odstępstwa to (chyba) 7-8%.

 

podjechać do znanej firmy tuningowej i zrobic dobry program.

Pewnie tak zrobię, bo to parodia jest. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietam jak znajomi z hothatcza :twisted: mierzyli swoje auta i zaden z nowych hond civic typR nie mial deklarowanych 200ps wszystkie (chyba 4 szt ) oscylowaly od 165do 175 ps) to dopiero jest ubytek :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietam jak znajomi z hothatcza :twisted: mierzyli swoje auta i zaden z nowych hond civic typR nie mial deklarowanych 200ps wszystkie (chyba 4 szt ) oscylowaly od 165do 175 ps) to dopiero jest ubytek :twisted:

Dziwne, i to zawsze musi się zdarzyć w przypadku 'wysilonych' (>80 KM/1L) jednostek wolnossących, hmm :mrgreen:

ps. a mówią nic z powietrza się nie bierze, no może poza mocą :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietam jak znajomi z hothatcza :twisted: mierzyli swoje auta i zaden z nowych hond civic typR nie mial deklarowanych 200ps wszystkie (chyba 4 szt ) oscylowaly od 165do 175 ps) to dopiero jest ubytek :twisted:

Trochę nie chce mi się wierzyć w tak niską moc około 165KM, bo CTR to naprawdę nieźle zbierające się auto. Kolega ma 2.0Sport (czy jakoś tak) z hameryki :razz: , który ma w serii 160KM i jak nim jechałem to muszę stwierdzić że to był dramat :evil: . Więc CTR tylko o 5KM mocniejszy miałby całkiem nieźle latać :?: No chyba że ten jego Sport miał 110-120 km, a nie deklarowane 160 :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatym to nie prawda ze 3 letni samochod traci moc. Jezeli byl prawidlowo eksploatowany i serwisowany, to moze byc mawet mocniejszy niz nowy.

 

Docierany przez około 8-10kkm (tzn pod koniec leciałem do tych 6k obr/min), ale nigdy do odcinki. W zasadzie ani razu nie był upalany - jest jednak wykorzystywany zgodnie z przeznaczeniem. Serwisowany tylko w ASO w KR. Przebieg na nowym silniku to około 13-15kkm, a w sumie przejechal ~45kkm.

 

PS. Subarak ma dziś 3cie urodziny. :mrgreen: Myslę, że dobrym prezentem byłby jakiś konkret modzik. Czekałem na koniec gwarancji. Pomyślim i jakby co opiszę w nielegalu. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE ale to nie ma co wierzyc poprostu tak jest typ R maja mniejsza moc niz deklaracje katalogowe i to WSZYSTKIE seryjne !! Potwierdzone przez ilus forumowiczuch z hothacza !!!!

 

Nastepna sprawa żaden i to na 95% producent nie uzna reklamacji mocy na podstawie twojego pojechania na hamowinie..... , moc podawana przez producenta jest moca silnika mierzona na hamowsni silnikowej!!!

 

Ty mierzysz moc na kolach i komputer oblicza przyblirzona moc silnika wg idealnych parametrów, zbyt wiele zmiennych jest by wynik taki byl bliski prawdziwej mocy silnika.

 

I kolejny aspekt jest to moc deklarowana dla tego modelu silnika i jest moca uśredniona z pomiarów i zalorzeń konstrukcyjnych.... czyli moze miec a nie musi, przecierz kazdy element motoru wplywa na jego moc a wystraczy jeden gorzej spasowany i juz tego nie zachowamy.

 

Co do hamowania wplyw maja

-opony ( i tu tez kazda jest inna ...jej masa srednica sa wszedzie delikatne tolerancje)

- cisnienie w oponach

-nawiew na Ic jego sila temp powietrza

-jak mocno auto zostanie zapiete

- stan napedu i jego straty

-jakosc temp oleju w silniku napedzie

- temp i wilgotosc powietrza

- jakosc i oktanowosc paliwa (a swoja droga sti nie ma mocy podawanej dla 99 czy 100octanów??)

- samo wyregolowanie silnika i jego jakosc

i pewnie z 500 innych parametrów o ktorych nawet nie wiem i nie chce wiedziec......

 

WG mnie hamownia jest dobra sprawa, zeby zobaczyc przyblirzony stan silnika lub krok po kroku efekty modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...