Skocz do zawartości

Brak mocy - dziura w gazie


przemo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

co prawda w innym wątku jest identyczny problem, ale widzę że ten jest bardziej rozbudowany wypowiedziami.

 

Czy znacie dobry warsztat dla plejad w Kielcach?

 

Moi mechanicy są, używani od kilku lat, ale do suzuki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D

 

W Lublinie w Kas Car odrazu po przedstawieniu objawów wiedzieli co zrobić, wgrali nowy soft i od roku mam spokój.

.

 

Pozdrawiam

Z autopsji wiem, ze w/w firma wgrywa soft w Aso Lublin. Mi to wgranie rowniez pomogło.

 

Czasami warto omijać pośredników ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 8 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Hej,

Ja też mam/miałem problem z mocą w zakresie 2000-3500 obrotów. Na początku (po zakupie w ubiegłym roku) nawet gasł w trakcie jazdy, ale czyszczenie przepustnicy, potem przepustnicy i przepływomierza w ASO pomogło. Pomogło też na moment na tę dziurę z brakiem mocy i szarpaniem. Softu nie udało się wgrać - niektóre modele po prostu go nie przyjmują (opnia ASO). Ale cały czas problem powraca. Z moich obserwacji rozwiązaniem na "już" jest po prostu reset komputera, czyli wypięcie akumulatora na ok. 10 minut. Pomaga natychmiastowo, ale na jak długo to indywidualna sprawa - ostatnio problem powrócił po ponad tysiącu kilometrów. Zalałem go 98 i jak ręką odjął! Bez wypinania aku. Podobno modele DOHC lubią więcej oktanów - zobaczymy czy to rozwiąże problem na stałe, bo już miałem kupować przepływomierz za blisko tysiaka. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Pb98 pomaga to stawialbym na zbyt czuły czujnik spalania stylowego, 98mka jest bardziej odporna na stukanie. Może da radę dziada na jakiejś przedluzce zamontować żeby nie wariowal?

Edytowane przez Wally666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Podpinam się do tematu choć u mnie to dziura w gazie na każdej rozpiętości obrotów.

 Może ktoś z Was będzie miał pomysł co dolega mojemu forkowi (97 rok, 2,0 N/A) bo ja już załamuję ręce:
Pare miesięcy temu zaczął słabnąć silnik -jakby czasami działał na 3 cylindry (ale chodziły 4).
Mimo ciaglego grzebania jest coraz gorzej i terazprzed każdym wniesieniem redukuję do 3 biegu i wtaczam się... Co zrobiłem:

Wymiana na swiece dedykowane do subaru
Wymiana kabli napiecia 
Wymiana aparatu zaplonowego

Wymieniony czujnik położenia wału
Przeczyszczona przepustnica
Wyczyszczony silniczek krokowy
Wyregulowane zawory
Ciśnienie na cylindrach 3 x 12,5 a jeden 10 (nie bierze oleju)

Przepływomierz i sondy lambda działają w teorii

Komputer nie wyrzuca błędu (po zmianie Knock sensor wyskoczył na chwile)

Odpinanie akumulatora na kilkanaście minut nic nie zmienia.

 

Tak jak wspomniałem, chodzi na 4 cylindrach, moc ma jakby działał na 3 a spalanie jakbym jeździł V6...
Nie ma mocy w całym zakresie obrotów i bez znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Rozpędzanie od 90 do 110 km/h trwa jakies 15-20 sekund ....

Pytania:
Czy jest sens wgrywać soft w komputerze z 97 roku ?
Czy da się sprawdzić działanie przepływomierza ?

 

Edytowane przez Thelyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może problem leży w zasilaniu paliwem. Warto sprawdzic wydajność pompy paliwowej. Ale niepokoi mnie róznica w kompresji cylindrów, byc może silna płukanka by pomogła, o ile np pierścienie się zapiekły.

 

Edytowane przez Pawel.wro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma w tym silniku przepływomierza. Stukowiec wymieniłeś na oryginalny czy zamiennik?
Skoro masz możliwość podpiąć się pod sterownik silnika to sprawdź czy stukowiec nie opóźnia Ci zapłonu.


Kolejny problem to może być tak jak wyżej napisali, ciśnienie paliwa. Warto sprawdzić.


Jeździsz też z LPG bo nie napisałeś?
Jeśli masz LPG a problem występuje na obu paliwach to bym się skupił na stukowcu.


Nie wgrasz nowego oprogramowania do ECU, nie da się, to nie EJ204 gdzie jak jest dziura w gazie. To koryguje się program. Ale tam problem jest spowodowany stukowcem właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Thelyn napisał:

forkowi (97 rok, 2,0 N/A) ... Przepływomierz i sondy lambda działają w teorii

Taki forek nie ma przepływomierza, sonda jest jedna, więc nie wiem jak to sprawdziłeś ;) 

 

Jak wyżej kolega napisał, warto sprawdzić ciśnienie paliwa. Jeśli ok, to doświadczalnie spróbuj ogłuszyć knock sensor i zresetuj ecu kostkami pod kierownicą, jest wiele opisów na forum jak to zrobić. Ten model dość często ma z nim problemy. Luz zaworowy na tym słabszym cylindrze na pewno ok?

 

Może @ewemarkam podpowie Ci jak i czym podpiąć się do tej wersji by odczytać nieco parametrów pracy w czasie rzeczywistym, to mogłoby ułatwić diagnostykę.

 

edit: Jeszcze nie zdążyłem wysłać posta a on już odpisał :D i nawet o tym samym :biglol:

Edytowane przez mirasek
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mirasek napisał:

Może @ewemarkam podpowie Ci jak i czym podpiąć się do tej wersji by odczytać nieco parametrów pracy w czasie rzeczywistym, to mogłoby ułatwić diagnostykę.

Pomogę jasne, tylko wszystko zależy od tego jak bardzo zawzięty i biegły w elektyce/elektronice jest @Thelyn.

Bo trzeba kupić USB-> FTDI (uart) (zwykły z alledrogo albo innej strony z elektroniką)

Np taki:

https://botland.com.pl/konwertery-usb-uart-rs232-rs485/4502-konwerter-usb-uart-ftdi-ft232rl-wtyk-usb-waveshare-6170.html.

Programik z tej strony:

http://www.alcyone.org.uk/ssm/software.html

JecScan albo VWRX (pierwszy z góry)

Zrobić kawałek kabelka podlutować 3 piny w konwerterze (RX, TX i GND) po drugiej strony najlepiej męskie konektory 3mm i wpiąć je odowiednio w nasze niby OBD. 

Jak co to służę pomocą. 

Ewentualnie jeśli jesteś gdzieś z mojej okolicy to podjedź, podepniemy się.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Jeździsz też z LPG bo nie napisałeś?
Jeśli masz LPG a problem występuje na obu paliwach to bym się skupił na stukowcu.

Bez LPG

 

57 minut temu, mirasek napisał:

Taki forek nie ma przepływomierza, sonda jest jedna, więc nie wiem jak to sprawdziłeś ;) 

To jak się nazywa to ustrojstwo, które reguluje ilosc powietrza do silnika ? ;)
 

 

Godzinę temu, mirasek napisał:

spróbuj ogłuszyć knock sensor i zresetuj ecu kostkami pod kierownicą

Co rozumiesz przez ogluszenie ? Wlaczenie silnika na odpiętym ? Czy mozesz podesłać mi podesłać link do tego resetu ecu ? Widze ze jest tego na forum troche... będę wdzięczny !

 

 

Godzinę temu, mirasek napisał:

Luz zaworowy na tym słabszym cylindrze na pewno ok?

Tak, zawory są w porządku

 

14 minut temu, ewemarkam napisał:

Pomogę jasne, tylko wszystko zależy od tego jak bardzo zawzięty i biegły w elektyce/elektronice jest @Thelyn.

Bo trzeba kupić USB-> FTDI (uart) (zwykły z alledrogo albo innej strony z elektroniką)

No właśnie trochę magią zapachniało. Mało się znam ale przekaże informacje dalej.

 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Na dniach będę walczył z tematem dalej... pozdrawiam
 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Thelyn napisał:

To jak się nazywa to ustrojstwo, które reguluje ilosc powietrza do silnika ? ;)

Reguluje przepustnica, a "mierzy" je czujnik MAP odczytując aktualne ciśnienie bezwzględne w kolektorze. Nie ma czujnika przepływu w dolocie :)

 

2 godziny temu, Thelyn napisał:

Co rozumiesz przez ogluszenie ? Wlaczenie silnika na odpiętym ? Czy mozesz podesłać mi podesłać link do tego resetu ecu ? Widze ze jest tego na forum troche... będę wdzięczny !

Całkowite odpięcie spowoduje check'a i tryb awaryjny z mocno wycofanym zapłonem. Testowo możesz przykręcić czujnik np. bliżej skrzyni dając pod niego gumową podkładkę albo całkiem odkręcić i gdzieś podwiesić przykręcając do niego dodatkowy kabel z masą. W 2.0 sohc nic od tego nie wybuchnie ale po sprawdzeniu przykręć czujnik w swoje miejsce, pod takim samym kątem, z siłą 24-25 Nm, uprzednio oczyszczając miejsca styku :)

 

Być może wystarczy odpięcie akumulatora do resetu adaptacji ale na pewno zrobisz to spinając czarne i zielone kostki pod deską od strony kierowcy. Auto ma być ciepłe, odpalasz i ruszasz, check zacznie jednostajnie migać, stajesz, gasisz, rozpinasz kostki i tyle.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogłuszyć czujnik stukowy, możesz na dwa sposoby, prostszy przekręcić go wyżej na skrzynie biegów. Jest tam otwór z gwintem takim samym. A drugi sposób, możesz go wykluczyć całkowicie, tzn wieszasz go np na wężu od serwa ale musisz dostarczyć mu masę, czyli skręcasz go śrubą i nakrętką i pod to podajesz oczko przewodu i ten do masy samochodu. Czujnik gdy jest przykręcony to mase bierze z korpusu silnika czy tam skrzyni. Jeśli go podwiesisz to musisz mu ją podać inaczej będzie walił błędem. Krążą opinie że w tym silniku stukowiec jest to potrzebny jak świni kamizelka, ale jednak jest. U mnie wisi tak jak Ci opisałem, ale ja znów na LPG jeżdżę więc o stukowe się nie obawiam. 

 

Dobrze by było jednak sprawdzić korekty paliwowe i ten kąt wyprzedzenia zapłonu. Spróbuj taki interfejs zrobić, na upartego zwykły popularny do LPG zadziała. Piny 12 i 13 to komunikacja a 4 i 5 masa w OBD. Bez tego to trochę tak po omacku.

 

Edit:

Teraz Ty byłeś pierwszy :)

Edytowane przez ewemarkam
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zapomnialem odpisac na forum. Niestety dalej to samo. Czujnik stukowy ogluszony i podwieszony do serwa, komputer zresetowany na kostkach pod kierownica oraz godzine na odlaczonym akumulatorze.

Po podpieciu wypluwa ciagle blad stukowego i abs'u. 

 

Na ten moment sie poddalem i nie uzywam forestera jako daily bo jeszcze wiele moze byc przyczyn. Niech przemysli swoje zachowanie stojac w kacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2021 o 17:09, Thelyn napisał:

Komputer nie wyrzuca błędu (po zmianie Knock sensor wyskoczył na chwile)

 

6 minut temu, Thelyn napisał:

Po podpieciu wypluwa ciagle blad stukowego i abs'u. 

 

A dlaczego nie wymieniłeś knock sensora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 godziny temu, Thelyn napisał:

Czujnik stukowy ogluszony i podwieszony do serwa

A podałeś mu mase na śrubę którą jest przykręcony? Jeśli go podwieszasz to musisz podać mu mase. Normalnie bierzę ją z bloku. Ale że wisi to jak ma ją dostać?

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dzixd napisał:

A dlaczego nie wymieniłeś knock sensora?

 Pisalem powyzej ze wymienilem...

 

1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

A podałeś mu mase na śrubę którą jest przykręcony? Jeśli go podwieszasz to musisz podać mu mase. Normalnie bierzę ją z bloku. Ale że wisi to jak ma ją dostać?

Skrot myslowy. Oczywiscie ma mase z budy. Zrobilem WSZYSTKO tak jak opisales.

IMG_20210204_162954_6.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrot myslowy. Oczywiscie ma mase z budy. Zrobilem WSZYSTKO tak jak opisales.
IMG_20210204_162954_6.thumb.jpg.61300b383678d6a621cd4c20f7ec5dab.jpg
Dobra my bad, nie doczytałem.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...