Skocz do zawartości

Dziadki i Turbodziadki łączcie się


Siela

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zalewam i czekam aż zejdzie aż do skutku, termostat ma mały zaworek wi tamtędy się odpowietrza, jeśli wszystkie przewody i przelewy sa drożne to tak właśnie jest najpewniej, potem odpalam z otwartym korkiem i jak nieco zaciągnie pompa w pracę dolewam i zamykam, po nagrzaniu i otwarciu termostatu gaszę i czekam aż cisnienie zejdzie z układu jeśli się zrobi bo ni zawsze jest, wówczas odkręcam korek i sprawdzam stan, jak wszustko gra uzupełniam na max zbiorniczek przelewowy i tyle :)

Ale jak tracisz ogrzewanie to albo masz któreś odpowietrzenie/przelew zapchane, i zostaje bańka powietrza lub masz upg bo mogła z wiekiem przegnić szmaciana uszczelka bo raczej metalowych nie masz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sigma111 napisał:

Przednie i tylne.

Drzwi są identyczne.

Tylne są już prawie gotowe.

Przednie będę robił w drugiej kolejności.

 

Przedlift od polifta różni się:

- zderzakami,

- błotnikami przednimi

- pokrywą silnika

- pokrywą bagażnika.

4 godziny temu, sigma111 napisał:

Przednie i tylne.

Drzwi są identyczne.

Tylne są już prawie gotowe.

Przednie będę robił w drugiej kolejności.

 

Przedlift od polifta różni się:

- zderzakami,

- błotnikami przednimi

- pokrywą silnika

- pokrywą bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do nierozwiązanego problemu w turbodziadku:
Podczas mojej ostatniej wizyty miałem problemy z temperaturą silnika. Objawy wskazywały na zapowietrzony układ chłodzenia lub termostat. Zapowietrzony chyba nie był, bo problem pojawił się nagle, bez powodu. Postanowiłem więc wymienić termostat. Myślałem że to pomoże, ale znowu temperatura rośnie, z nawiewów leci zimne.
Jak poprawnie odpowietrzyć układ, aby jednoznacznie wyeliminować powietrze z układu i tym samym sprawdzić sprawność układu chłodzenia?
Jakie inne mogą być powody? Czujnik temperatury? Gdzie go znajdę? UPG? Płyn czysty, żadnego oleju, na korku wlewu oleju też czysto.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

U mnie były podobne objawy. Zimne powietrze z nawiewów nie duży wzrost temperatury. W układzie chłodzenia nie było śladów oleju. Skończyło się wymianą UPG. Spróbowałbym sprawdzenia ciśnienia w układzie chłodzenia, powinno „wskazać” czy to UPG.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Oktan napisał:

lub masz upg bo mogła z wiekiem przegnić szmaciana uszczelka bo raczej metalowych nie masz :P

No niestety może tak być. Uszczelka mogła puścić "na zewnątrz" i masła wtedy nie będzie. 

Spróbuj jeszcze z odpowietrzeniem, jak nie pomoże to chyba będziesz musiał rozebrać motor, ale
to nie koniec świata, to tylko upg ;) Turbodziadki niestety lubią przysmażyć uszczelę ;)

 

 

Przy okazji mam do Was pytanie, a właściwie prośbę:

czy moglibyście opisać/wymienić tutaj wszelkie możliwe mody w zawieszeniu dziadka?

Amory, wahacze, tuleje, mocowania, staby, no co Wam przyjdzie do głowy, ale byle było

sprawdzone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety może tak być. Uszczelka mogła puścić "na zewnątrz" i masła wtedy nie będzie. 

Spróbuj jeszcze z odpowietrzeniem, jak nie pomoże to chyba będziesz musiał rozebrać motor, ale

to nie koniec świata, to tylko upg  Turbodziadki niestety lubią przysmażyć uszczelę

 

 

Przy okazji mam do Was pytanie, a właściwie prośbę:

czy moglibyście opisać/wymienić tutaj wszelkie możliwe mody w zawieszeniu dziadka?

Amory, wahacze, tuleje, mocowania, staby, no co Wam przyjdzie do głowy, ale byle było

sprawdzone

Wahacze mam Alu z imprezy Trzeba też wymienić łączniki stabilizatora na inne, bo zwykle nie pasują.

Staby będą WH

 

 

Co do upg. To nie jest koniec świata, ale wierzchołek góry lodowej. Jak już silnik wyjedzie z komory, to trzeba by zajrzeć, jak wyglada dół

 

Dzisiaj będę działał z odpowietrzaniem układu, zobaczymy co z tego wyniknie...

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sredniaq - głowica była planowana i uszczelka wymieniana jakieś 10 lat temu ;) - pewnie w okolicach 220-250.000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Fala napisał:

sredniaq - głowica była planowana i uszczelka wymieniana jakieś 10 lat temu ;) - pewnie w okolicach 220-250.000km.

Pamiętam z teczki z papierami, że coś z głowicami było robione. Obie strony, czy tylko jedna, pamiętasz może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sredniaq napisał:

Wahacze mam Alu z imprezy emoji4.png Trzeba też wymienić łączniki stabilizatora na inne, bo zwykle nie pasują.

Staby będą WH emoji41.png

Rozumiem, że GC turbo. P&P?

Łączniki też z imprezy? Sworzeń wahacza też ten sam, w sensie z impry?

WH czy WL? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, sredniaq napisał:

Pamiętam z teczki z papierami, że coś z głowicami było robione. Obie strony, czy tylko jedna, pamiętasz może?

 

Obie, obie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tył - stab z GC + wahacze z GC + podgięta podłoga (ale ponoć w niektorych wersjach nie trzeba zmieniac wahaczy bo już umożliwiają montaż łączników staba

przód - zamiast łączników Whiteline'a za worek siana łączniki z Audi A4 (chyba 1-generacji) za grosze - parametry podobne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, STIFF napisał:

podgięta podłoga (

Ja mam WL 24 mm, ale zamówiłem podgięcie go do podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli póki co:

1. Wahacze przód alu z imprezy GC, @sredniaq rozumiem, że one podchodzą P&P?

2. przednie łączniki staba z imprezy GC (zakładam, że sworzeń wahacza jest również imprezowy, ale nie wiem też czy różni się od dziadowego)

3. przednie łączniki staba - zamiast Whiteline'a za worek siana łączniki z Audi A4 (chyba 1-generacji) za grosze - parametry podobne.

4. tył - stab z GC + wahacze z GC + podgięta podłoga lub wycięta, ale jeżeli ktoś nie chce robić ani tego ani tego, to czy jest jeszcze jakaś inna opcja na tył?

5. staby (P+T) Whiteline robi dedykowane do dziada (czyli tył bez rżnięcia ;) ) w grubościach 20, 22 i 24mm, regulowane, koszt ok. 1000zł/szt.

6. stab przedni GT'kowy (to takie niecałe 20mm ;) ) pasuje P&P (tylny stab najgrubszy seryjny z dziada to 18mm [ja w 2.2 miałem 16mm])

7. amory (P + T) chyba wszystkie od GC (jak coś to poprawcie), najpopularniejszy model to IMHO KYB AGX

8. sprężyny - wiadomo, że H&R dedykowane do dziada, ale imprezowe również, czyli coś na kształt eibach pro-kit, inne? 

9. tuleje przedniego wahacza pasują z forka SF (poza dedykowanymi Whiteline), obniżają trochę mocowanie tylnej części wahacza, podobno auto ma być trochę mniej podsterowne ;)

 

 

16 godzin temu, qbutek napisał:

Drzwi są identyczne.

 

Przedlift od polifta różni się:

- zderzakami,

- błotnikami przednimi

- pokrywą silnika (i kurnikiem)

- pokrywą bagażnika.

I ku pamięci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, BartZ napisał:

1. Wahacze przód alu z imprezy GC, @sredniaq rozumiem, że one podchodzą P&P?

Porównywałem ze stalowym zwykłym i wymiary mają identyczne.

PS: Mam taki zestaw do sprzedania, bo ja zamówiłem do obu aut regulowane. Na unibolach do rajdówki i na poduszkach do cywila.

 

11 minut temu, BartZ napisał:

2. przednie łączniki staba z imprezy GC (zakładam, że sworzeń wahacza jest również imprezowy, ale nie wiem też czy różni się od dziadowego)

Montowałem piasty z WRXa do dziadowego sworznia i wszystko pasowało.

 

12 minut temu, BartZ napisał:

4. tył - stab z GC + wahacze z GC + podgięta podłoga lub wycięta, ale jeżeli ktoś nie chce robić ani tego ani tego, to czy jest jeszcze jakaś inna opcja na tył?

Ja do blaszanych wahaczy założyłem stab WL+ łączniki dobrane chyba z jakiegoś starego nissana. Działało.

 

14 minut temu, BartZ napisał:

5. staby (P+T) Whiteline robi dedykowane do dziada (czyli tył bez rżnięcia ;) ) w grubościach 20, 22 i 24mm, regulowane, koszt ok. 1000zł/szt.

Można tak, ale ja zamówiłem wygięcie staba z Imprezy pod dziada tam gdzie klatkę mi robią.

 

14 minut temu, BartZ napisał:

6. stab przedni GT'kowy (to takie niecałe 20mm ;) ) pasuje P&P (tylny stab najgrubszy seryjny z dziada to 18mm [ja w 2.2 miałem 16mm]

Tego OEM to mam kolekcję, bo szedłem po kolei - 12-->14-->16 i wreszcie 18. Potem wsadziłem 22 i to była już bajka.

Bardziej boję się o mocowania do budy, ale ... zamówiłem solidne na wzór WL robione w PL.

 

Zgubiłeś punkt 7 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, BartZ napisał:

8. amory (P + T) chyba wszystkie od GC (jak coś to poprawcie), najpopularniejszy model to IMHO KYB AGX

ja wrzucałem komplet (amor + sprężyna) ze Speca.C z Japonii. Siedzi troche niżej i tył na oponie 205/16/55 przy granicznych przechylch obcierał o rant błotnika. Ranty zostały zaklepane i działa elegancko. Przy wlaściwej oponie czyli z profilem 50 było to samo więc nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, qbutek napisał:

1. Porównywałem ze stalowym zwykłym i wymiary mają identyczne.

PS: Mam taki zestaw do sprzedania, bo ja zamówiłem do obu aut regulowane. Na unibolach do rajdówki i na poduszkach do cywila.

 

2. Montowałem piasty z WRXa do dziadowego sworznia i wszystko pasowało.

 

4. Ja do blaszanych wahaczy założyłem stab WL+ łączniki dobrane chyba z jakiegoś starego nissana. Działało.

 

5. Można tak, ale ja zamówiłem wygięcie staba z Imprezy pod dziada tam gdzie klatkę mi robią.

 

6. Tego OEM to mam kolekcję, bo szedłem po kolei - 12-->14-->16 i wreszcie 18. Potem wsadziłem 22 i to była już bajka.

Bardziej boję się o mocowania do budy, ale ... zamówiłem solidne na wzór WL robione w PL.

 

No i gitara. Dzięki za wyjaśnienie :)

 

Godzinę temu, qbutek napisał:

Zgubiłeś punkt 7 ;)

Faktycznie :D

 

46 minut temu, STIFF napisał:

ja wrzucałem komplet (amor + sprężyna) ze Speca.C

Czyli wszystko jasne, dzięki ;)

 

 

Coś jeszcze panowie z zawiechą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, BartZ napisał:

Coś jeszcze panowie z zawiechą?

To:

59df6b98df4c9_12647014_10206687723449574_1446185408140672405_n(1).thumb.jpg.00d1288eb7aeb9f69a91754072806f23.jpg

lub to:

219106_3984872018050_1211357218_o.thumb.jpg.f26a2f63ef32e6f1dfb0557c358029c0.jpg

:)

 

Na tym zdjęciu widać jeszcze mocowanie ze stabem chyba 16 mm.

Potem, jak założyłem 22 lub 24 mm WL, to zostawiłem wahacze. Ten łacznik o którym pisałem miał grubszy trzpień dolny i trochę rozwierciłem wahacz. Góra była z tego co pamiętam tak samo zbudowana. Ale pewny nie jestem na 100%.

621662_3984875258131_1964271576_o.jpg.200dae7581204e812a599b67ae173f1f.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, sigma111 napisał:

Myślałem że to pomoże, ale znowu temperatura rośnie, z nawiewów leci zimne.

 

Uszczelka na głowicy - i nie mów do mnie prorok później.

 

Są takie pompki do badania zawartości CO2 w płynie chłodniczym, każdy warsztat ma, podjedź zapytaj, sprawdź. Jak będzie CO2 - patrz wyżej.

 

Układ się sam odpowietrza jak jest full płynu w wyrównawczym.

21 minut temu, qbutek napisał:
46 minut temu, BartZ napisał:

Coś jeszcze panowie z zawiechą?

To:

 

A mnie korci gwint.... co prawda zmniejsza użytkowość codzienną, ale dodaje tyle piękna że cały czas mi się śni po nocach haha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, lapcok napisał:

 

Uszczelka na głowicy - i nie mów do mnie prorok później.

 

Są takie pompki do badania zawartości CO2 w płynie chłodniczym, każdy warsztat ma, podjedź zapytaj, sprawdź. Jak będzie CO2 - patrz wyżej.

 

Układ się sam odpowietrza jak jest full płynu w wyrównawczym.

 

A mnie korci gwint.... co prawda zmniejsza użytkowość codzienną, ale dodaje tyle piękna że cały czas mi się śni po nocach haha

Cześć lapcok ... sam nie wiem co komentujesz z wypowiedzi której nie napisałem :(

 

Edytowane przez sigma111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sigma111 napisał:

nie napisałem

 

Bo to ja i BartZ.

moze nie widzisz całej wiadomości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz z innej bajki :) .. wtryski 440cc do Legaca turbo I ej20... side feed phase 2 powoli stają się realnością bez  adapterów i za normalne $$$...

2 minuty temu, qbutek napisał:

 

Bo to ja i BartZ.

moze nie widzisz całej wiadomości.

Pewnie nie widziałem ;) .. albo nie widzę  ;) .... tak czy inaczej temat nie istnieje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...