Skocz do zawartości

Dziadki i Turbodziadki łączcie się


Siela

Rekomendowane odpowiedzi

srednaq koło kompresji jest większe w 20g

ta ze zdjęcia Ci nie wejdzie bo jest wlot nowszego typu, musisz mieć z kolankiem do góry ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Oktan napisał:

srednaq koło kompresji jest większe w 20g

ta ze zdjęcia Ci nie wejdzie bo jest wlot nowszego typu, musisz mieć z kolankiem do góry ;)

Dzięki

Orientuje się ktoś, jakie są numery OEM spinek i kołków do zamocowania dokładek progów do turbodziadka? I ewentualnie czy takie same spinki idą do dolnej listwy tylnego zderzaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, będę wdzięczny za małą poradę;) Mam problem z pompą wodnego intercoolera - jak tylko przekręcę kluczyk o 1 stopień (kontrolki włączone, motor wyłączony), słyszę jak zaczyna pracować pompa intercoolera. Praca pompy jest ciągła. W poprzednim SLT słyszałem ja tylko przez około 2 sek, po czym była wyłączona (pewnie tylko do momentu uruchomienia silnika, ale tak czy inaczej nie było jej słychać dłużej niż te 2 sek).

 

Pytanie, czy to jest normalny objaw uszkodzonej pompy IC? Wydaje mi się, że gdyby pompa była uszkodzona, to by w ogóle nie pracowała, a ta moja pracuje, tyle ze cały czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby komuś coś trzeba było do dmuchanego nietoperza zapraszam do komentowania w wątku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.07.2017 o 20:36, sredniaq napisał:

Dwa pytania mam do mądrzejszych:

...

2. drugie pytanie jest bardziej rozwojowe: gdybym chciał zrobić remont silnika, to co warto zmienić, poprawić, dodać lub usunąć, żeby fajnie jeździło i poprawić trochę seryjne osiągi?

W planach jest przelot :)

 

Np.: zmień głowice na takie z Type RA, bo..., albo załóż kolektor z czegoś tam, najsensowniejsza turbo to xxxx, bo...

Wsadź IC z STI GC, bo jego montaż jest najmniej problemowy, a auto będzie lepiej oddychać.

Wiem, że można wsadzić żółte wtryski 440cc, na pewno nie zaszkodzą emoji4.png

Obecne turbo to chyba TD04, reszta chyba seria.

A może po prostu wsadzić jakiś fajny silnik z JDM'a, gdzie wszystko jest już poskładane i nie ma co kombinować?

Lepiej otworzyć silnik zanim padnie, czy dopiero po fakcie?

Wszystkie dywagacje miłe widziane.

 

Zależy mi raczej na długiej i bezawaryjnej eksploatacji niż pierdylion koni, ale chciałbym więcej niż seria emoji14.png

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

No to pojechałeś z tym drugim pytaniem :D

Tak, możesz zmienić głowice na wrx/sti 93-96. Mają lepsze przepływy i są w zw. z tym wydajniejsze. Chyba też mniejszy problem z cewkami.

Ale weź je dostań... ;) Poza tym jak już rozbierzesz motor, to każda głowica, jaka by nie była, do inspekcji, co oznacza, poza obowiązkowym planowaniem,

sprawdzenie szczelności, zaworów, gniazd, wymiana uszczelniaczy, etc. No pełna odbudowa. 

Jak otworzysz blok, to (ale to jest tylko moje postrzeganie zagadnienia) składanie go po tylu latach bez szlifu jest bez sensu. Na bank gładzie tulei będą nosiły

oznaki zużycia, tłoki zresztą również. No i robi Ci się pełna odbudowa (może poza wałem i korbami).

Najłatwiej, zdecydowanie, jest wsadzić Z4 z TD05 i jeździć, aż... klęknie motor ;) Z4 jeździł z wtryskami 380, więc nie musisz ich wymieniać.

Nie mam pewności co do wymiany IC. Słyszałem, że do Z4 musi być powietrzny, ale dałbym se niemal rękę uciąć, że widziałem to też z wodnym.

Kupowanie motoru z jdm'ów nie ma sensu jeśli Twój działa. Na seryjnym kompie też nic Ci to nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, BartZ napisał:

Tak, możesz zmienić głowice na wrx/sti 93-96. Mają lepsze przepływy i są w zw. z tym wydajniejsze. Chyba też mniejszy problem z cewkami.

Ale weź je dostań... ;) 

Już moja w tym głowa, czasem trafiają się takie fanty tutaj w Norge :P

6 godzin temu, BartZ napisał:

jak już rozbierzesz motor, to każda głowica, jaka by nie była, do inspekcji, co oznacza, poza obowiązkowym planowaniem,

sprawdzenie szczelności, zaworów, gniazd, wymiana uszczelniaczy, etc. No pełna odbudowa

No nie inaczej, na pół gwizdka nie ma sensu. Raczej właśnie zastanawiam się, jakie wybrać do nowego motoru.

6 godzin temu, BartZ napisał:

Jak otworzysz blok, to (ale to jest tylko moje postrzeganie zagadnienia) składanie go po tylu latach bez szlifu jest bez sensu. Na bank gładzie tulei będą nosiły

oznaki zużycia, tłoki zresztą również. No i robi Ci się pełna odbudowa (może poza wałem i korbami).

Jak reanimować, to tak, żeby było porządnie i na długo, a nie "po łebkach"

6 godzin temu, BartZ napisał:

Słyszałem, że do Z4 musi być powietrzny, ale dałbym se niemal rękę uciąć, że widziałem to też z wodnym.

No to jest temat do wybadania. 

Wydech przy tym przelot, rozumiem? Czy można jeździć na serii??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, BartZ napisał:

Tak naprawdę wydech nie ma tu nic do rzeczy.

Oczywiście luźniejszy będzie lepszy, ale wtedy dobrze byłoby przyjrzeć się mapie ;)

W turbodziadku wydech a w sumie usuniecie kata ma duże znaczenie, ponieważ pękająca ciepła muszla w VF12 często spowodowana jest starym przytkanym katalizatorem ;) stare kompy dobrze znosiły uwolnienie spalin i oglądanie mapy nie ma sensu

Najlepsze rozwiazanie to albo seryjne turbo( co rzadko jest w dobrym stanie) albo TD05 + przelot + Z4 i wtedy jest zabawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, BartZ napisał:

No co Ty! W subaru zmieniasz ET i trzeba mapę robić :biglol:

ale wtopa, zapomniałem :P

 

a serio to przynajmniej pomiary afr przy każdej przeróbce lepiej robić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Tak się zastanawiam... Ci z Was którzy jeżdżą na 17" - macie opony tzw. wzmacniane, czy standardowe? Planowałem kupić toyo proxesy (215/45) i widzę, żę wzmacniane są tańsze. Podobno przy wzmacnianych oponach trzeba również jeżdzić z wyższym ciśnieniem - nie bedzie to za twarde na codzień? Dziur u nas nie brakuje, a auto jednak na codzień...

 

I tak przy okazji - do wodnego IC lejecie zwykły dobry płyn do chłodnic, czy tam powinienem wlać jakiś specjalny? Gdzieś to widziałem niedawno w manualu, ale na złość nie mogę teraz odszukać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Bibuł napisał:

Każdego dnia bije się z myślami czy budować rajdówkę czy "odtwarzać" fabrykę bo 40 000 EUR nie mamemoji13.png

 

Zaczynasz budowę i nie masz... a na 80% przed metą, wydając właśnie kasę, której teoretycznie nie miałeś, łapiesz się za głowę i myślisz "mogłem kupić gotowca, takie piękne  na internecie"... auto dalej w proszku a Ty szukasz kasy po skarpetach. ;)

 

Życie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.08.2017 o 23:02, legacy4ever napisał:

Trochę znam tych ludzi ;) 

 

19 minut temu, chojny napisał:

 

Zaczynasz budowę i nie masz... a na 80% przed metą, wydając właśnie kasę, której teoretycznie nie miałeś, łapiesz się za głowę i myślisz "mogłem kupić gotowca, takie piękne  na internecie"... auto dalej w proszku a Ty szukasz kasy po skarpetach. ;)

 

Życie. 

A i tak wszyscy idą tą samą drogą. No może prawie wszyscy :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, BartZ napisał:

A i tak wszyscy idą tą samą drogą. No może prawie wszyscy :biglol:

 

Powariowali na tym necie, sam zrobię po taniości... B)

 

2 lata później...

 

"Halo, Dzierżoniów?... Ja z taką nietypową sprawą...." :cry:

 

 

 

;)

 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem od ssaka w rękach luzem ale nie sądzę aby byla różnica

Swoją drogą mój Classic Turbo Gacek poszedł w nowe ręce, niech służy dzielnie i cieszy oko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Oktan napisał:

Swoją drogą mój Classic Turbo Gacek poszedł w nowe ręce, niech służy dzielnie i cieszy oko :)

 

Oktan, szybko poszło:) Z ciekawości - zostaje w PL, czy pojechał zagranicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, frisco napisał:

 

Oktan, szybko poszło:) Z ciekawości - zostaje w PL, czy pojechał zagranicę?

Zostaje w PL :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...