Skocz do zawartości

Dziadki i Turbodziadki łączcie się


Siela

Rekomendowane odpowiedzi

A u mnie tu (GT) i wówczas (teraz sredniaq'owy Legaś) Ferodo DS2500 i tarcze Brembo. Czujem różnicem. Ale się nie upieram - subiektywnie to sławne chińskie klocki z trawy też są git :P 

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam gładkie Brembo i klocki Gafler, nie wiem jakie były przed 4tlokien, ale w forku przy tarczy OEM 294mm i klocku CL RC5 chyba hamowało lepiej.

 

P.S. Forek miał tzw. duży dwutłoczek, seria w XT

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy seryjnych, bądź zbliżonych, częściach różnica faktycznie jest niewielka, ale wszystko zależy od tego, co się założy

i od płynu, na którym się śmiga.

U mnie po zamontowaniu przewodów w oplocie i zalaniu RBF660 hamulce przestały puchnąć, pomimo katowania na torze.

Różnica jest nie to, że odczuwalna, jest kolosalna!

Natomiast teraz na Plejadach jeździliśmy imprezą Tomka, która ma taki sam zestaw hamulców jak u mnie, ale klocki i tarcze 

zupełnie inne (niestety nie pamiętam co to, płyn i przewody te same). I powiem Wam, że byłem w szoku jak to hamowało :o

Moje seryjne złote brembo w sti tak nie hamowały. Poważnie.

Aha, i na mały 4tłoczek wchodzi sporo 16", a to dla niektórych może mieć znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fala - dobrze rozumiem? Porównujesz hamowanie Legacem (1400kg) i Imprezą (1200kg)?
BartZ - pamiętaj, że znaczenie ma też trochę "syndrom prawego fotela" - wsiadasz do kogoś i "O panie! Ale to jedzie!" Potem przesiadacie się do Ciebie i druga osoba ma to samo ;)

Ja mówię o jeździe 2 identycznymi autami w identyczny sposób w tych samych warunkach...
Zrobiliśmy tak dziadkami ok. 700km na 3 trackdayach i nie zauważyliśmy różnic 2 tłok / 4 tłok (edit: spojrzałem na film i przypomniałem sobie, że auta różniły się zasadniczo zawieszeniem :D )
 


 

Edytowane przez Crazy_Ivan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Crazy_Ivan napisał:

BartZ - pamiętaj, że znaczenie ma też trochę "syndrom prawego fotela"

Oczywiście, ale zapomniałem dodać, że sam ją powoziłem również ;)

No i mamy zbliżony zawias. Obaj jeździmy na tym samym AGX, tylko sprężyny mamy inne (ale i tu i tu twardsze i niższe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo jeździłem moim rallydziadem na serii z klockiem ds3000 o dawało radę ale jak przyszła pora na zmianę tarcz i klockow jako że 4tłok leżał na półce to założyłem i w mojej ocenie więcej znoszą, choć i tak są żeliwne i beznadziejne i się grzeją :P

Aktualnie tarcza Textar i klocki Mintex mieszanka 1155, hamulec barzdo przewidywalny, twardy, ciężki do przegrzania pod kątem spalenia klocka, dużo lepszy od ferodo/CL/Hawk, oczywiście ja tego auta uzywam w sporcie nie na drodze.

co do RBF660 było już na Forum, odradzam nie polecam etc, kiedyś był to dobry płyn a obecnie przereklamowany w ch...

Ferodo 5.1 robi pałkę w stosunku cena-jakość jeśli ktos nie ma na codzień STI 500+ do jazdy po bułki :D

Edytowane przez Oktan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Crazy_Ivan napisał:

Fala - dobrze rozumiem? Porównujesz hamowanie Legacem (1400kg) i Imprezą (1200kg)?

Porównuję nie jedno hamowanie (masz 100% racji), tylko 50 lub 100 hamowań typu "ile hample wyrobią" w bardzo krótkim czasie (termicznie i ciśnieniowo rzecz biorąc) - i donoszę, że subiektywne wrażenie przy tym samym zestawie brembo&ferodo jest jakościowo (i proporcjonalnie 1200kg vs. 1400 + ja ponad 100 :D) dużo bardziej na plus 4-tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi z tego, że moje klocki są słabsze, na codzień mogą być, na torze jeszcze nie byłem. Pamietam za to, że dwutłok na Kielcach podczas Sjs nie miał problemów :)
Następne jednak chyba będą CL RC5, bo były świetne!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Fala napisał:

ja ponad 100 :D

i po co tyle jesz?? tylko nie mów że Cię stać :D zwyczajnie jestes łakomczuchem !  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównuję nie jedno hamowanie (masz 100% racji), tylko 50 lub 100 hamowań typu "ile hample wyrobią" w bardzo krótkim czasie (termicznie i ciśnieniowo rzecz biorąc) - i donoszę, że subiektywne wrażenie przy tym samym zestawie brembo&ferodo jest jakościowo (i proporcjonalnie 1200kg vs. 1400 + ja ponad 100 :D) dużo bardziej na plus 4-tłoka.

Mój dziad obecnie na pewno nie waży 1400kg, ruda go odchudziła



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, sredniaq napisał:

Następne jednak chyba będą CL RC5, bo były świetne!

Na mokrym zbyt agresywne bo od razu masz mocny hamulec i mozna się zdziwić ;) a chodzi o to że musisz sam sobie dawkować hebel, niemniej są spoko na suche do jazdy na codzień :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Fala napisał:

Post w stylu teleturnieju "dziś pytanie - dziś odpowiedź" :D

Oczywiście, że czas na 4-tłok ;)

hahaha to się nazywa motywacja, ale fakt, heble palą się w Bieszczadach co chwilę na winklach, u nas nie ma prostych dłuższych niż kilomert ;)

 

4tłok plug&play ? czy trzeba adpter ?

 

 

19 godzin temu, Oktan napisał:

to ja moge pomóc bo mi leżą takie

 2 czy 4 tłok ? 

 

 

 

ale lawina hamulcowa :yahoo: , powiem tak, zapiekło mi jeden cylinderek, szukam reperaturek ale jest problem bo moje tłoczki mają 36mm średnicy a nie standardowe 43, sam zacisk jest przykręcony tylko jedną śrubą pływającą ale z drugiej strony jest na bolcu wystającym z jarzma, tak że odekręcam śrubę i mogę od razu dźwignąć zacisk. macie takie u siebie ?

Edytowane przez lapcok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lapcok mam i 2 i 4 tłoki na stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, adamski napisał:

A jaki, według was, jest najlepszy komplet (tarcze i klocki) do 4tłoka, żeby fajnie współpracowały ze sobą?

Do codziennej jazdy - Brembo i DS2500 zupełnie wystarcza. Do intensywnej ;) jazdy - też chętnie poczytam opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by było, gdyby podsumował ktoś z bardziej doświadczonych najlepszy zestawy na co dzień, na tor i może najlepszy kompromis na bieszczadzkie drogi;) Wiem, że jest dość obszerny temat o hamulcach, jednak głównie tyczy się Imprez a mi zależy na dziadkach, zwłaszcza, jak już zauważono są cięższe, a to ma znaczenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście na codzień też bym założył to co mam w rajdówce z czterotłokiem, tarcza Textar i klocki Mintex w mieszance 1155, ewentualnie cywilny klocek Textar lub jak Fala pisze DS2500 ale mnie cena co do jakości skutecznie odstrasza, przereklamowany jak za tyle kasy..

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Oktan napisał:

ale mnie cena co do jakości skutecznie odstrasza, przereklamowany jak za tyle kasy..

To jest w ogóle jakaś masakra :facepalm:

Poza tym DS2500 nie ma homologacji drogowej. Niby pierdoła, ale jednak...

22 godziny temu, Oktan napisał:

co do RBF660 było już na Forum, odradzam nie polecam etc

A możesz przybliżyć o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumowy pedał i słaba skuteczność hamowania, jakby ciągle był zapowietrzony, było o tym pisane na forum, stosowałem go kiedys u siebie jak i w autach które serwisuję ale w pewnym momencie miałem problem u siebie i sądziłem że przez pompę od ręcznego.. nic bardziej mylnego, winny był RBF660, u kilku znajomych po konsultacji mieli podobne wrazenia, zmiana na ferodo 5.1 przyniosła 100% satysfakcji, wiadomo można lac np tego mega drogiego castrola czy cos tam innego za chore pieniądze, ja wolę częściej zmienić, przynajmniej układ który pracuje pod obciażeniem ma zawsze czysto w środku i zywotność tez się zwiększa a koszt wymiany płynu to nie żaden dramat, sami z bratem lub szwagrem to zrobicie korzystając w instrukcji np u wujka gOOgle :D

Edytowane przez Oktan
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumowy pedał i słaba skuteczność hamowania, jakby ciągle był zapowietrzony, było o tym pisane na forum, stosowałem go kiedys u siebie jak i w autach które serwisuję ale w pewnym momencie miałem problem u siebie i sądziłem że przez pompę od ręcznego.. nic bardziej mylnego, winny był RBF660, u kilku znajomych po konsultacji mieli podobne wrazenia, zmiana na ferodo 5.1 przyniosła 100% satysfakcji...

Potwierdzam - ja między innymi tak miałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...