Skocz do zawartości

Impreza 2.0D Sport - nieporozumienie cenowe


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

W Audi silnik tez jest przed przednia osia. Chyba Ci sie pomylilo cos z BMW.

 

nic mi sie nie pomylilo , mam w domu folder ze schamatem gdzie jest to ladnie pokazane wiedzialem na przekroju oczywiscie nie az tak jak w BMW ale bardzo zanczaco w stosunku do wczesniejszych modeli

Widzialem to zdjecie i teraz wyjscie przedniej osi jest w okolicy sprzegla, co dalej jest za silnikiem.

 

Silnik w nowym A4 jest przed przednią osia. Ale kolo zamachowe i sprzęgło jest już za nią. W subaru przed przednia osia jest nie tylko silnik, ale też kolo zamachowe i sprzęgło. W audi przewaga wynosi jakieś 15cm - bardzo dużo.

Co do silników, to audi dawno już ma aluminiowe i są lżejsze niż silniki subaru. 3.2FSI waży chyba mniej więcej tyle co wolnossące H4 subaru. 2.0TFSI waży chyba 135kg, ale mowie z głowy wiec nie jestem pewien.

Mesle, ze w wyważeniu w poprzednich modelach subaru miało jeszcze przewagę, teraz przewaga jest wyraźnie po stronie audi.

Żeby nie być gołosłownym załączam filmik gdzie wyraźnie widać jak legacy ze sportowym zawieszeniem się zachowuje, a jak A4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 178
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Żeby nie być gołosłownym załączam filmik gdzie wyraźnie widać jak legacy ze sportowym zawieszeniem się zachowuje, a jak A4...

mi to wygląda na leszy tor jazdy oraz szybszą + płynniejszą reakcję kierwcy Audi na manewr skrętu :smile:

a moze po proostu mieli w STI Nankangi na feldze :mrgreen:

ale fakty7cznie,zawiecha robi wrażenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee, olać te diesle :)

 

Co z tego, że wystają bardziej do przodu jak silnik jest lżejszy a położenie przedniej osi to nadrabia. Zobacz filmik, jest duża różnica między tymi autami. Niestety. Zobacz jak legacy się wychyla na boki, to jest spowodowane tym, ze jest węższy, ma gorsze zawieszenie i stawia większy opór przed skręcaniem, właśnie z powodu położenia przedniej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj można zobaczyć, jak legacy się wychyla:

 

legacyvsa4.th.jpg

 

Subaru twierdzi, ze nasze auta powinny się mało wychylać... a jednak mam osobiście wrażenie, ze jest inaczej. Zresztą co czytam jakiś test to piszą, że auto się wychyla. Na chyba wszystkich forach które czasem odwiedzam ludzie też mówią to samo.

 

Czasu torów nie mam skąd mam mieć nie było mnie tam :) Może ktoś zna japoński :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym twoim zdjeciu nie mozna nic porownac bo samochody sa w innej fazie zakretu, Legacy bardziej skrecilo niz Audi.

Ja czasem ogladam na wyscigach goscia w MG Midget, ten pojazd tak bardzo sie przechyla ze kierowca czasem szoruje lokciem po asfalcie ;), wiekszosc zakretow pokonuje na trzech kolach a czasy wykreca lepsze niz 3/4 kierowcow w nowoczesniejszych samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co Kuba mowi jest prawda. Twardy zawias nie zawsze znaczy lepszy zawias.

 

A Niemcy mają chyba taką filozofię: twardy zawias = dobry zawias :P

 

Swoją drogą to Legacy to jest S402. Jeśli tak, to z tego co udało mi się dowiedzieć ma 2.5T 285KM i waży 1490kg. Ciekawe co siedzi w tym Audi? 3.2 FSI 265KM (waga 1580kg)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik w nowym A4 jest przed przednią osia. Ale kolo zamachowe i sprzęgło jest już za nią. W subaru przed przednia osia jest nie tylko silnik, ale też kolo zamachowe i sprzęgło. W audi przewaga wynosi jakieś 15cm - bardzo dużo.

 

moze wczesniej sie niedkladnie wyrazilem jest dokladnie tak jak mowi kario.

Nie zmienia to faktu ze jeszcze w zimie dostalem z lokalnego ASO B8 ze 170 konnym dieslem w wersji Q.Mialem auto zabralem no lokalna droge pod miastem na ktorej upalalem sobie impreza.Na te samej drogdze w tych samych warunkach jezdzilem tez innym audi w wersji Q. poprzednim modelem A4 tez ze 170 konnym dieslem.Roznice w powadzniu nowej A4 do strszego modelu pomine bo to sa lata swietlne , a do mojego poczciwego GTeka roznica tez byla ogroma.Auto prowadzi sie dziecinnie latwo skreca natychniest nie nie mialo ani grama podsterownosci ( co jak wiemy w subaru bywa roznie ) :roll:

Czasami mam wrazenie Kuba, ze dla ciebie swiat zaczyna i konczy sie na plejadach.Trzeba sie troszke otworzyc na swiat i przyjac do wiadomosci ze niektorzy odrobili lekcje i potrafia tak samo alebo i wiele lepiej.

 

Zreszta zobacz sam zwlaszcza od 2:00 min.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turdziGT, ale czy mi się zdaje czy porównujesz A4Q do Imprezy? Różnica w cenie tych aut jest chyba większa niż w przypadku A3Q, a układ napędowy A4Q to inna bajka niż w A3Q :) Dla mnie to w sumie normalne, że droższe auto jeździ lepiej od tańszego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta, zaczelo sie od imprezy D kontra A3Q TDI/golf ale jak to bywa na tym forum dyskusa wyrobila wlasne koryto i skonczylo sie na porownaniu Legasia do A4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

legacy jest kostrukcja z 2003-2004 i z takimi Autami powinien byc porownywany. A wiec ze starym A4. Nowy Legacy musi sie dopiero wykazac. Ale porownujac ceny w niemczech to Q5 zaczyna sie od 39 t€ (kilka dupereli i jestesmy przy 45 t€) za taka cene a nawet mniej dostane nowego OBK 3,6 z pelnym wyposazeniem. Przyznam ze taki A4 Allroad nie jest taki straszny (gdyby nie te oswietlenie) nie jest taki nudny jak zwykly A4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się śledząc tę dyskusję, że wiele zależy od tego jak będą elastyczni dilerzy przy sprzedaży auta danej marki. Ja kupując kiedyś A4 avant nówkę ale ubiegłoroczną, która stała u dilera jeszcze pod koniec kwietnia i prosiła o zmiłowanie - dostałem rabat od ceny wyjściowej ok. 30%. Tak więc można kupić dobre auto w niezłej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazuja, zdziwiłbyś się. Dwa tygodnie temu byłem na treningu ADAC (podobny do SJS) i tam własnie podkreslali, ze twardy wcale nie jest lepszy (wiem, wiem, jakos tak wbrew naturalnie narzucajacaym sie przypuszczeniom :mrgreen: )

Twardy moze nie, bo zawsze moga byc jakies nierownosci na zakrecie, ktorych nie bedzie w stanie wybrac i straci na przyczepnosci poprzecznej, ale mniej wychylajacy na pewno. Im bardziej bujniety samochod w ktoras strone, tym bardziej przemieszczony srodek ciezkosci - a to sie przeklada na obciazenie wewnetrznych kol i ich przyczepnosc - a to z kolei bez porzadnych blokad dyfrow przelozy sie na szybsze zerwanie przyczepnosci i silna pod/nadsterownosc.

 

Czy moje intuicyjne rozumowanie jest poprawne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twardy moze nie, bo zawsze moga byc jakies nierownosci na zakrecie, ktorych nie bedzie w stanie wybrac i straci na przyczepnosci poprzecznej, ale mniej wychylajacy na pewno. Im bardziej bujniety samochod w ktoras strone, tym bardziej przemieszczony srodek ciezkosci - a to sie przeklada na obciazenie wewnetrznych kol i ich przyczepnosc - a to z kolei bez porzadnych blokad dyfrow przelozy sie na szybsze zerwanie przyczepnosci i silna pod/nadsterownosc.

 

wychylenie zawieszenia to spara stabilizatorow w wiekszym stopniu a nie twardosci zawieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychylanie się to kwestia nie tylko stabilizatorów, ale też właśnie środka ciężkość (właściwie stosunku jego wysokości do szerokości auta). Ważne jest też ile masy znajduje się przed przednią osią, czyli jaka jest bezwładność przodu (części przed osią) w ruchu na boki. Im przednia oś bardziej z przodu to przy skręcie na kola działają mniejsze siły, a kolo zakreśla większy łuk. Jeżeli jest dużo masy z przodu, to zamiast skręcać, zawieszenie zaczyna się uginać.

A4 ugina się mniej bo ma sporo mniej masy przed przednia osia i jest szersze. Wiele FWD lekkimi silnikami może mieć tutaj przewagę nad subaru, bo silnik jest wyżej, ale jednak masa jest bardziej nad osia.

Nowy legacy ma twarde stabilizatory. Jedną z głównym zmian w zawieszeniu miedzy legacy III a IV było utwardzenie stabilizatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena tego auta to 123,900 zł ( miesiac maj )

AK

 

Rotfl..... 123 tys.... Wiem, ze moze porownanie nietrafione - ale skoda superb z dieslem 170 koni (i haldexem 4x4) jest w podobnej cenie :)

 

Trzeba czekac az euro bedzie znowu w okolicach 3,40 - wtedy ceny na subaru będą rozsądne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo, dla ścisłości: w zakręcie wewnętrzne koła praktycznie nie odrgywają roli. A co do środka ciężkości i przechylania... zrób eksperyment i pójdź na gokarty. Pare okrążen przejedź tak jak każdy jeździ intuicyjnie, czyli "wchylaj się" w zakręt (lewy zakręt, przechylasz się w lewo). A potem spróbuj zrobić przeciwnie: lewy zakręt, wychylasz korpus w prawo. Zauważysz szybko, że wykręcasz lepsze czasy, bo dociążasz zewnętrzne koła.

 

Taka mała dygresja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gokarty zazwyczaj nie maja ukladu roznicowego :P

 

Powiedz no mi Than_Junior, jesli wewnetrzne kola nie maja znaczenia, to dlaczego w osce, ktora obecnie sie poruszam, to wlasnie wewnetrzne kolo zaraz na zakrecie przy dodaniu gazu zaczyna buksowac i auto nie jedzie ha? :twisted:

 

No chyba, ze chodzi ci o jazde ze stala predkoscia i zalezy jedynie na trzymaniu bocznym opony, ale nawet wtedy co 4 opony, to nie 2 i zdecydowanie gorzej bedzie, jak pojedziesz w ogole na dwoch zewnetrznych kolach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) kazda impreza miala wiele wad i byla droga, a byla kupowana (...)

bo ja wiem... :roll:

LEGENDA/KULT/etc. Imprezy zaczela sie wlasnie od Imprezy GT, ktora, owszem, miala swoje wady (jak i kazde auto), ale w polowie lat 90-tych dawala NIESAMOWITY i ongis trudny do przebicia stosunek cena/osiagi (ok. 50 tys. DM/+200 KM oraz ~6s do 100 km/h), co w polaczeniu z rajdowymi sukcesami Imprezy zaowacowalo tym, ze niebieskie nadwozie za kurnikiem na masce + zlote fele sa dotychczas rozpoznawane na calym niemal swiecie :wink: :mrgreen:

 

 

p.s. tak dla przypomnienia jak m.in. wypadala cena Imprezy GT w polowie lat 90-tych na tle innych usportowionych/sportowych wozow

 

:arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=118890

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...