Skocz do zawartości

Forester kontra Rav4.


kos

Rekomendowane odpowiedzi

Plejadku,czy widzieliśmy się kiedyś w Lublinie na Statoilu?

 

Bardzo możliwe, ponieważ na tych stacjach najcześciej się tankuję. Pozdrawiam :grin:

 

YRK, postaraj się dostrzegać to co czasami zawarte jest między wierszami, nie bierz wszystkiego tak dosłownie. Słowa są tylko słowami. Czasami używamy ich świadomie w znaczeniu przeciwnym do ich słownikowej definicji aby uzyskac zamierzony efekt.

 

A propos, eRGie w swoim poście napisał mniej więcej to samo o czym ja zanudzam juz od dwóch dni - czy jemu też zwrócisz uwagę, że wypisuje farmazony? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przez szybko rozumię jazdę w granicach 150-160 /autostrada,gierkówka.Jest przy tym cichy i komfortowy.

 

Z określeniem "cichy" przy 160 to bym polemizował... Niestety, przy tej prędkości mocno słychać już szum powietrza. IMHO cicho jest gdzieś do max 140 km/h.

 

Srednia z jazdy miasto/trasa 10,2.Przy dynamicznej jeżdzie miejskiej,często do odcięcia wychodzi ponad 12.Jeżdziłem przez tydzień legacym w dislu i przy tym samym sposobie jazdy po mieście wychodziło mu ponad 9 litrów.Myśle,ze przy Forkach róznica ta zamknie sie w granicach 2 litrów.

 

Myślę, że różnica jest większa. Miałem okazję testować forka 2.0 i 2.0D, oba MT, na dokładnie tej samej trasie, ruch zbliżony (wawa, godzina 17), styl jazdy taki sam (dynamicznie, ale spokojnie). Z dystansu ~30km komputer w dizlu podał spalanie 8 a w benzynie 11.5.

Zresztą nawet producent podaje większą różnicę - spalanie w ruchu miejskim 7.5 / 11 litrów (odpowiednio 2.0d i 2.0).

 

[ Dodano: Sro Gru 03, 2008 8:34 pm ]

bo na dwójce muli i gasnie,na jedynce hałasuje

 

Na dwójce zgasł mi raz - wystarczy troszkę łagodniejsze odpuszczenie sprzęgła i forek grzecznie toczy się z małymi prędkościami na dwójce :wink:

A jedynka jest jak na dyszla w miarę długa, na tyle że można jej uzywać do np. wolnej jazdy na parkingu czy w korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też swoje 3 grosze w obronie Forka 2,0 z manualem.Mam zrobione ponad 6 tkm.i mogę powiedzieć ,ze da się nim sympatycznie i szybko jeżdzić.Przez szybko rozumię jazdę w granicach 150-160 /autostrada,gierkówka.Jest przy tym cichy i komfortowy.Na normalnej drodze też bezproblemowo można sie poruszać.Fakt,nieraz trzeba redukować na niższy bieg . Srednia z jazdy miasto/trasa 10,2.Przy dynamicznej jeżdzie miejskiej,często do odcięcia wychodzi ponad 12.Jeżdziłem przez tydzień legacym w dislu i przy tym samym sposobie jazdy po mieście wychodziło mu ponad 9 litrów.Myśle,ze przy Forkach róznica ta zamknie sie w granicach 2 litrów.Minusem disla ,który mnie wkurzał to poranny klekot,a jeszcze bardziej problem przy jeżdzie osiedlowymi uliczkami w granicach 10-30km/h.Wtedy w dislu jest problem ,bo na dwójce muli i gasnie,na jedynce hałasuje.Tutaj benzyna ma przewagę.

Ale na pewno 2,0 benzyna nie jest nieporozumieniem -mozna całkiem zwawo sie nim poruszać,a zwolennicy disla też niech nie przesadzają,ze te 0,4 sek.przy przyspieszeniu jest tak odczuwalne/bo nie jest/ i ten moment obrotowy,ze taki wielki i sie zbiera ,jak rakieta/bo tez tak nie jest do końca. Miałem przyjemność porównania mojego forka z brata Frelanderem 2,2 disel 160 km,400 nm na trasie i niestety ,ale nie był w stanie dojśc do mnie mimo wielkiego momentu obr.Fakt,że chyba ja musiałem częściej redukować biegi. :smile:

Plejadku,czy widzieliśmy się kiedRGyś w Lublinie na Statoilu?

 

eRGie,

 

ponieważ jesteś z Cz-wy, to zapraszam wiosną na lotnisko w Rudnikach i trasę DK1 w jego okolicy.

Otrzymasz możliwość porównania forka diesla z benzyną 150, w tym dodatkowo przejaźdżkę leonem dieslem.

Odnośnie 150kM. Jechałem najnowszą benzynową Mazdą 6 150kM i dla mnie to po prostu nie jedzie. Tym bardziej cięższy forek na 4-łapy.

Mnie nie przekonasz, ale i ja Ciebie nie mam zamiaru przekonywać :lol:

Po prostu przyjedź wiosną i oceń sam.

 

ps

ten Frelander to wg mnie jakaś kicha

 

odnośnie gaśnięcia ... za mało gazu Panowie, to 4-łapy, a nie ośka !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YRK Ale ty jesteś niezmordowany obrońca disla.Ale powiem tak..kazda pliszka swój ogonek chwali.Mysle,ze benzyna i disel sa ok.,jednym i drugi da się fajnie jeżdzić.Jednemu lepiej benzyna,innemu lepiej dislem i to jest dobre,ze jest wybór. Amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YRK Ale ty jesteś niezmordowany obrońca disla.Ale powiem tak..kazda pliszka swój ogonek chwali.Mysle,ze benzyna i disel sa ok.,jednym i drugi da się fajnie jeżdzić.Jednemu lepiej benzyna,innemu lepiej dislem i to jest dobre,ze jest wybór. Amen

 

Wydaje mi się, że to kwestia faktów, a nie bycia "obrońcą". Skoro czytałem o spalaniu tych dwóch silników w forku w testach, znam dane producenta i wreszcie sam miałem okazję to sprawdzić, to chyba mogę na tej podstawie coś stwierdzić, bo wszystko się pokrywa.

 

A co do podejścia "każda pliszka swój ogonek chwali" to nie za bardzo je lubię. Jeśli coś mi się w moim aucie nie podoba, to po prostu o tym piszę. Zresztą pierwsze co zrobiłem po kilku dniach jazd, to opisałem tu na forum co mi się w forku podoba, a co nie.

 

[ Dodano: Sro Gru 03, 2008 8:52 pm ]

Z określeniem "cichy" przy 160 to bym polemizował... Niestety, przy tej prędkości mocno słychać już szum powietrza. IMHO cicho jest gdzieś do max 140 km/h.

 

hałas to definicja względna, w moim Forku nie odczuwałem hałasu nawet po przekroczeniu 190km/h

 

Nie wiem, czy mój pójdzie 190, bo Vmax w instrukcji jest mniejszy... chyba 185 :mrgreen:

 

Ogólnie mam wrażenie, że nowy forek jest jeszcze mniej aerodynamiczny od starego :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy mój pójdzie 190, bo Vmax w instrukcji jest mniejszy... chyba 185 :mrgreen:

 

Ogólnie mam wrażenie, że nowy forek jest jeszcze mniej aerodynamiczny od starego :razz:

 

a ja nawet nie wiem co jest w instrukcji, sam chciałem sprawdzić więc włączyłem GPS i ruszyłem na testową przejażdżkę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja nawet nie wiem co jest w instrukcji
bo po amerykańsku jest :mrgreen:
i ruszyłem na testową przejażdżkę
i dojechałeś do Wawy na przegląd... wiadomo gdzie i nie dałeś znać :evil:

:wink:

Nie wiem, czy mój pójdzie 190, bo Vmax w instrukcji jest mniejszy... chyba 185
naLeśnik ma 2.5 silnik, pamiętam że swoim poprzednim Forkiem 2.0 spokojnie dojeżdżałem do 190 km/h, obecnym dojeżdżam niewiele więcej, bo włącza się ogranicznik :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja nawet nie wiem co jest w instrukcji

bo po amerykańsku jest :mrgreen:

a wizytówka w okładce instrukcji mówi, że moim osobistym doradcą jest jakiś Gonzalez z Niu Mehiko :mrgreen:

i ruszyłem na testową przejażdżkę

i dojechałeś do Wawy na przegląd... wiadomo gdzie i nie dałeś znać :evil:

:wink:

drugi raz ochrzan :oops: - po tym to już sam szukam pretekstu do przyjazdu do wawy :wink:

pamiętam że swoim poprzednim Forkiem 2.0 spokojnie dojeżdżałem do 190 km/h, obecnym dojeżdżam niewiele więcej, bo włącza się ogranicznik :evil:

i tu chociaż raz mój wolny ssak z automatem zrównał się z rakietą a'la STi :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukam pretekstu do przyjazdu do wawy
mini-spot Sports'ów i fajna galeria do wątku MOJE SUBARU wystarczy? :wink:
i tu chociaż raz mój wolny ssak z automatem zrównał się z rakietą a'la STi :razz:
oni w Ameryce tak równają - żeby nikt nie czuł się pokrzywdzony :mrgreen:

 

Sorry za OT nt. Sports'ów.

kos bierz Forka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anakinsky[/b]":2y8sewlh]... pamiętam że swoim poprzednim Forkiem 2.0 spokojnie dojeżdżałem do 190 km/h, obecnym dojeżdżam niewiele więcej, bo włącza się ogranicznik :evil:

 

anakinsky tym :wink: Forkiem 2.0 wskazówka mi pokazała coś około 195 km/h i to by było na tyle jeśli chodzi o porównanie do Twojego :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, Lisek zamknąłeś zegar - gratki :mrgreen: - moja Ravka poszła tylko do papierowych 180 na autostradzie gdzieś pomiędzy Wrockiem a Legnicą i więcej ni hu hu- ale było to dość traumatyczne przeżycie: szum i wycie napędów ( chociaż chyba bardziej szumiało niż wyło :twisted: bałem się że mnie wyssie z auta :razz: );

napiszcie mi jeszcze coś o haku holowniczym do forka - znaczy się montaż podaczas gwarancji to tylko w ASO?

Klima w forku to jest tzw klimatronik czy działa to na inszej zasadzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja 2,0 158 KM dojechalem do 220:) Zalaczalem fotke z 210.
no, no, no Lisek, Ty piracie drogowy Ty jeden :wink: :mrgreen: Brawo, brawo :!: A robiąc to zdjecie, telefon trzymałeś obiema rękami :?: :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja 2,0 158 KM dojechalem do 220:) Zalaczalem fotke z 210.
no to dojechałeś tyle ile ja a potem nastąpiło odcięcie, swoją drogą: w zimie (vide: termometr) takie osiągi bijesz? :wink:
anakinsky tym Forkiem 2.0 wskazówka mi pokazała coś około 195 km/h i to by było na tyle
mam wrażenie, że chodzi nam o tego samego Forka :wink:, Kuba zgadza sie osiągnąłem nim mniej więcej tyle samo, choć nie specjalnie żyłowałem (ma potencjał - wiesz o tym :smile:). Pomiar na GPS. A tak z ciekawości: Ty śmigaleś czy Senior? :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Lisek, ten Twój Forek to taki całkiem zwykły/fabryczny jest, czy cóś ma podrobione?

W poprzednią sobotę miałem możliwość pojeżdżenia forkiem 2.0 - ciekawe wrażenia, zupełnie inna jazda niż ravką. Jak wyjeżdżałem z parkingu to własciciel zirytował się, iż zwalniam przed spowalniaczami ( taki nawyk, bo ravka tak sobie znosi tego typu przeszkody - wrażenie chwilowej lewitacji :razz: ), bo on tego nigdy nie robi, więc wracając z jazdy "testowej" przejechałem po spowalniaczach zgodnie z zaleceniami i o dziwo, odczułem tylko krótki i bardzo dobrze wytłumiony skok zawieszenia. Ogólnie inna bajka. Ale mam zgryz, bo babie mojej Rav się bardziej widzi :evil: - jak chyba większości. Chociaż ogólnie to jej sie forek spodobał, bo też była się przejechać - do czasu aż na parking wjechała czarna ravka X. W forku najbardziej zaskoczyła mnie bardzo cicha i praktycznie nie słyszalna praca silnika - ale to może dlatego, iż był tam zamontowany tłumik inny niż fabryczny - koleś nie wiedział jaki bo taki mu się spodobał i zażyczył sobie w salonie montaż takowego mówił, że kosztował cóś koło 2,5 k?, z niepolerowanej kwasówki? średnica końcówki tak ok 8-9cm - wyglada fajowo i całkiem miło burczy jak się siedzi w środku, ale tak w sam raz, bez natarczywości. Tak się droczymy - ja bym kupił, a on się zastanawia czy sprzedać :wink:

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wyglądu SUV-ów oraz fakt, że generalnie podobają się naszym kobietom świadczy, że przeznaczone są bardziej dla nich niż dla nas. Niektórych to zaboli ale facet w SUV-ie wygląda jakoś tak nieszczególnie, trochę jak kochający inaczej. Chociaż Forester dzięki swojej pudełkowatej budzie odstrasza płeć piękną. Bez wstydu wsiadłbym jeszcze do Tiguana, Freelandera czy X-traila. Reszta, w tym RAV-ka to raczej "babskie" w swej naturze wozidełka. Nawet moja żonka wybierając auto dla siebie odrzuciła Kugę częściowo za zbyt twarde zawieszenie ale i o dziwo, za bardzo "babski" - czytaj udziwniony wygląd. Także kos postaraj się bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym kurcze jest co piszesz...

Ja nie raz myślałem ( tak bardziej głową niż sercem) o Foresterze ale żona mi mówi :" co ty takie pedalskie auto chcesz"?

Z góry sorry nikoto nie chcę obraźić ale coś w tych SUVach nie teges...

Dlatego min Outback szukam nie Forester

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale Outback w USA to auto gayow. Moze dlatego ze maja dobry gust . Mi tam wsio ryba auto musi sie mi podobac. W Tiguanie siedzalem i w Forku i Forek jest lepszy i ladniejszy tiguan to taki napompowany golf a RAV4 to ni jablko ni gruszka ja lubie zdecydowane auta a nie takie co cos udaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wyglądu SUV-ów oraz fakt, że generalnie podobają się naszym kobietom świadczy, że przeznaczone są bardziej dla nich niż dla nas.

 

Bo taki forester za wielką wodą na przykład to oficjalnie po prostu damski samochód jest :cool: :

 

09TARGET PROSPECT

F O R E S T E R

• Active Gen-X women who like to experience everyday adventures

• HHI: $75K - $100K

• Education: College degree+

• Single or married

• Smart individuals who do their homework

• Women with active lifestyles who tackle everyday activities with zeal

• Doing: Home improvement or gardening

• Seeing: Getting out and seeing new places for themselves

• Learning: Always up for a new experience

• Values: Experiences are more important than things

• Special hobbies, such as photography and gardening

• Travel

• Do-it-yourself projects

• Safety, safety, safety

• Practicality and easy functionality

• Versatility

• Nimble/agile handling and outstanding utility facilitate an active, adventurous lifestyle

• Exceptional safety ratings provide peace of mind

• Highly competitive fuel economy ratings, plus available ultra-low-emissions PZEV models, satisfytheir environmental sensibilities

 

No, a dla kobiet mieszkających w zakorkowanych miastach, którym przed zakupem nie przeszkadza otwierana na bok (i to na prawo), klapa bagażnika :roll: są inne suvy, tudzież buty na wyższych obcasach :grin:. I w ten sposób świat jest piękny i różnorodny.

 

Facet w takim foresterze - to być może jest z kolei gość, który sobie nie musi niczego udowadniać i dosztukowywać...nosi spódniczkę, bo lubi, opinia innych mu wisi, bo i tak liczba tych, którzy mają cohones, żeby mu coś zasugerować jest mała i wciąż zmniejsza się z każdym odważnym... :twisted: Co wy na taką segmentację? :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...