zielonyJaKcegła Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Na wstępie. Mam proste felgi, wyważone koła, zawieszenie sprawdzone w dwóch niezależnych punktach, (100% sprawności) wymienione przewody wspomagania kierownicy, przebieg 54 300 km i … I właśnie… Przy prędkościach powyżej 120 km/h samochód wpada w dziwne wibracje. Dlaczego dziwne?? Bo nieregularne. Przenosi się to na kierownicę a przy krótkich ruchach lewo-prawo jest jeszcze gorzej. Inne moje odczucie jest takie, że kiedy ruszam rano spod garażu dają się wyczuć niewielkie stuki w przednim zawieszeniu. I jeszcze jedno. Tak jest od początku. Kupiłem samochód z przebiegiem 8300 km. Jeżeli ktoś z Was już walczył z takim problemem to proszę o radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Wyważarki nie są dokładne. Możesz mieć tez nieokrągła oponę / felgę i wtedy kolo będzie dobrze nawet wyważone, ale podczas jazdy będzie chodzić góra-dół, z powodu swojej jajowatości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Przy prędkościach powyżej 120 km/h samochód wpada w dziwne wibracje. a jesteś pewien tarcz hamulcowych? Inne moje odczucie jest takie, że kiedy ruszam rano spod garażu dają się wyczuć niewielkie stuki w przednim zawieszeniu. Jeśli "u góry" to kiedyś miałem problem (w innym samochodzie) z łożyskami przy mocowaniu amorów. Oczywiście mam nadzieje, że wypowie sie ktoś kto ma większe doświadczenie. Pozdrawiam, mc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 zielonyJaKcegła, W moim OBK też to występuje, tylko ja raczej znam przyczynę. Jest to jedno z dwóch: 1. Krzywe opony po transporcie, w tym tygodniu na zimówki zmieniam, a jeśli to nie pomoże to 2. W przyszłą środę jestem umówiony na serwis, gdzie wymienią mi tarcze. Jeśli te dwa zabiegi nie pomogą to wtedy będę się dalej martwił. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Przy prędkościach powyżej 120 km/h samochód wpada w dziwne wibracje. Belek poprzecznych bagaznika dachowego nie ma :?: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielonyJaKcegła Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Przepraszam, że odpowiem Wszystkim naraz:) Tak felgi jak i opony (nowe micheliny założyłem na początku lata) były sprawdzane i są proste. Na zimówkach było to samo. Co do tarcz hamulcowych to nie jest to drganie przy naciśnięcu hamulca. Nie mam też belek bagażnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Mialem kiedys cos podobnego w Legacy, trzepalo przy 120... nawet wymienilem tarcze z przodu i nic.. bo to byly tylne tarcze. Radze sprawdzic rownomiernosc hamowania przednich i tylnych hamulcow na rolkach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 a doważenie półosi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielonyJaKcegła Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 a doważenie półosi? Hmm... skrzynia automatyczna i napęd na cztery podobno wykluczają ten zabieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 dobrze wiedzieć (z tym napędem) :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Hmm... skrzynia automatyczna i napęd na cztery podobno wykluczają ten zabieg. teoretycznie można to zrobić, ale nie ma większego sensu... mc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielonyJaKcegła Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 "Jeśli "u góry" to kiedyś miałem problem (w innym samochodzie) z łożyskami przy mocowaniu amorów." Chyba pociągnę ten wątek:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Chyba pociągnę ten wątek:) Pokręć kierownicą - jeśli słychać łożysko sprawa prosta. U mnie łożyska słychać było po zmianie pogody i nocce pod gwiazdami. mc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielonyJaKcegła Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Chyba pociągnę ten wątek:) Pokręć kierownicą - jeśli słychać łożysko sprawa prosta. U mnie łożyska słychać było po zmianie pogody i nocce pod gwiazdami. mc Czy luzy na tych łożyskach "wyszły" by przy badaniu sprawności teleskopów?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Czy luzy na tych łożyskach "wyszły" by przy badaniu sprawności teleskopów?? AFAIK - nie, przynajmniej w moim przypadku nie wyszło nic... ale to była inna marka samochodu... może spece w subaru potrafią coś takiego zbadać, w Oplu nie potrafili. mc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielonyJaKcegła Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 To mnie utwierdza w przekonaniu, że warto to sprawdzić. Dzięki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 zielonyJaKcegła może tu zajrzyj... http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=119065 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielonyJaKcegła Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 zielonyJaKcegła może tu zajrzyj... http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=119065 Przeczytałem. Dzięki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 pomogło coś chociaż? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielonyJaKcegła Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 pomogło coś chociaż? :wink: Przynajmniej wiem o co poprosić mechaników w serwisie:) nie wiem tylko czy metoda "a posteriori" Im sie spodoba:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieldd48 Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 z mojego doświadczenia mógłbym dołożyć krzyżaki na wale - potrafią równie dziwne dźwięki i wibracje dawać, choć przy takim przebiegu to raczej mało prawdopodobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 ja z mojego niewielkiego doświadczenia, mogę dorzucić jeszcze sprawdzenie przegubów. U mnie luzy na przegubach wewnętrznych półosi przednich objawiały się tym, że przy pewnej prędkości odczuwalne były drgania. Najpierw czułem je tylko na kierownicy, z czasem się to pogarszało... Powodzenia i daj znać jak już coś znajdziesz :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielonyJaKcegła Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Jest dobrze:) Mechanik "skasował" luzy w układzie kierowniczym (objawiały się one głośnym stukaniem przy krótkich ruchach na postoju bez wspomagania) i drgania ustąpiły. Może to autosugestia, ale mam wrażenie, że auto lepiej się prowadzi tzn. nie trzeba ciągle pilnować kierunku i zniknął ten irytujący objaw "niepokoju" na kierownicy. W przyszły piątek jadę jeszcze poprawić "audio" i będzie cacunio:) Dzięki wszystkim za pomoc:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 zielonyJaKcegła, Jakbyś był w wawie to daj znać. Porównamy audio :wink: Dzięki za sugestie co może być nie tak Jak zmiana opon i tarcz nie pomoże, to powołam się na Ciebie i Twoje rozwiązanie. Pozdrawiam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Jest dobrze:) Mechanik "skasował" luzy w układzie kierowniczym (objawiały się one głośnym stukaniem przy krótkich ruchach na postoju bez wspomagania) i drgania ustąpiły Przy wyłączonym silniku ma prawo postukać trzeba ciągle pilnować kierunku i zniknął ten irytujący objaw "niepokoju" na kierownicy. "pilnować kierunku " trzeba jak nie ma tego luzu Może to autosugestia, Raczej tak ale najwazniejsze , że " przestał wpadać w wibracje przy 120 " bo to co zrobił mechanik nie może mieć zwiazku z wibracjami chyba , że poprostu cos innego przy okazji dokręcił :wink: Pozdr.AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się