Skocz do zawartości

Porysowane boczne szyby


potas

Rekomendowane odpowiedzi

Jak ktoś ma ochotę się pobawić to mogę napisać co trzeba zrobić żeby je wyjąć w miarę bezpiecznie.

 

Hm, jesli bedzie Ci sie chcialo, to moze po prostu napisz to w takiej formie, zeby mozna bylo umiescic w FAQ?

 

Sadzac po lekturze forum, wiele osob chetnie by sie problemu pozbylo ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za zwłokę. Ale jak się wczoraj nad tym zastanowiłem to nie jest to proste do przekazania w piśmie. Nie mam pomysłu jak to dobrze opisać żeby ktoś rozbierając drzwi wszystko zrozumiał. Dobra spróbuje dzisiaj.

Wypisze od punktów co po kolei trzeba odkręcić i jak jest zamocowane:

 

1. Na początku trzeba zdjąć boczek z drzwi. Przymocowany jest na zatrzaskach, dwóch śrubach i ramce wkoło klamki. Najpierw zdejmujemy ramkę w koło klamki. Najprościej to zrobić podważając ją od strony głośniczka wysokotonowego. Następnie trzeba zdjąć panel sterujący szybami. Zainstalowany jest na zatrzask, aby go zdjąć należy podważyć go od przodu auta a następnie rozpiąć kostkę łączącą go z instalacją. Pod tym panelem jest jedna z dwóch śrub. Wykręcamy ją a następna jest pod kwadratową zaślepką (zaślepkę trzeba podważyć jakimś cienkim przedmiotem). Pora na zatrzaski. Jeden z nich jest inny i dostęp do niego jest od zewnętrznej strony boczku. Zbudowany jest z dwóch elementów, grzybka który widać od zewnątrz i pod nim z elementu który jest rozpierany przez ten grzybek w otworze. Aby go wyjąć należy delikatnie podważyć z dwóch stron za krawędzie grzybka. Gdy wyjmiemy grzybek drugi element wyjdzie bardzo lekko. Jak ktoś kiedyś rozbierał coś z tapicerki w Subaru to będzie wiedział jak ten zatrzask wygląda i jak się do niego dobrać. Następnie wkładamy palce pod boczek od strony tego zatrzasku i delikatnie przesuwamy je wzdłuż krawędzi do dołu i do tyłu drzwi. Zatrzaski powinny odczepiać się po kolei. Panel drzwiowy jest praktycznie wolny trzeba go tylko przesunąć kawałek do tyłu i unieść.

 

2. Wyjmowanie lusterka. Rozpinamy kostkę od sterowania. Następnie trzeba zdjąć zaślepkę od środka kabiny. Należy ją podważyć i wyskoczy. Odkręcamy lusterko które trzyma się na 3 śrubach.

 

3. Aby mieć pełen dostęp do listwy zewnętrznej należy zdjąć element gumowy na końcu drzwi. Zamocowany jest na dwóch małych grzybkach. Aby je wyjąć zastosowałem kawałek mocnego sznurka. Owinąłem nim główkę grzybka i pociągnąłem. Pod tą gumą jest śrubka która mocuje listwę z jednej strony.

 

4. Najtrudniejszy etap do opisania :( wyjmowanie elementów do wyczyszczenia. Jest ich 6 sztuk na stronę. Jeden jest na panelu drzwiowym (długa listwa przylegająca do szyby od wewnątrz, nie czyściłem jej bo wyglądała na czystą), cztery małe elementy prowadzące szybę i listwa zewnętrzna. W pierwszej kolejności demontujemy 4 elementy prowadzące. Dwa z nich są od wewnątrz i dwa od zewnątrz. Najpierw należy zaznaczyć jakoś położenie wewnętrznych elementów aby przy składaniu założyć je tak samo. po tej czynności odkręcamy dwie śruby mocujące te elementy. Dwa mamy z głowy. Następne dwa są z drugiej strony szyby w tych samych miejscach i zamocowane są na zatrzaski z dwóch stron. Należy ścisnąć je i wyjąć.

Teraz listwa z która jest najdelikatniejsza i najwięcej z nią kłopotów. W pierwszej kolejności odkręcamy śrubkę o której była mowa na końcu poprzedniego punktu. Listwa zamocowana jest w czterech miejscach: na końcu jest śrubka, potem dwa zatrzaski i z przodu jest nasunięta na blachę drzwi. Należy zacząć od śrubki i jechać w stronę przodu. Każdy z dwóch zatrzasków trzyma listwę od wewnątrz drzwi i od zewnątrz. Od wewnątrz sprawa jest prosta bo widać jak to jest zbudowane, problem zaczyna się od zewnątrz (listwa całkowicie go maskuje) Ja zrobiłem to tak: użyłem dwóch noży, jeden z ostrym czubkiem i drugi z zaokrąglonym. Ten z zaokrąglonym ostrzem włożyłem pod listwę obok zatrzasku a tym drugim starałem się odczepić zatrzask. Najgorsze że go nie widać i trzeba tym czubkiem trochę pobłądzić na ślepo. Listwa ma po prostu zagięcie na dolnej krawędzi w stronę drzwi za które zaczepia się zatrzask. Nie mam pojęcia jak to opisać :( Gdy poradzimy sobie z dwoma identycznymi zatrzaskami należy listwę posunąć trochę do przodu i delikatnie wyjąc.

5. Mycie. Do tego celu użyłem szczoteczki

6. Składanie w odwrotnej kolejności do demontażu

 

Nie wiem czy ktoś coś z tego zrozumie :roll: wróciłem przed chwilą z pracy i nie chce mi się już myśleć

:neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GeOrGe, jaki jest przyblizony czas takiej operacji?

 

czy szyby otwieraja sie szybciej po oczyszczeniu całego systemu prowadnic i rolek?

 

no i najważniejsze, czy podczas grzebania nie przestawia się czegos w szybach, czy nie pojawiaja się cztery anioły po zmontowaniu wszystkiego do kupy? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GeOrGe, jaki jest przyblizony czas takiej operacji?

 

czy szyby otwieraja sie szybciej po oczyszczeniu całego systemu prowadnic i rolek?

 

no i najważniejsze, czy podczas grzebania nie przestawia się czegos w szybach, czy nie pojawiaja się cztery anioły po zmontowaniu wszystkiego do kupy? :roll:

 

1 - 1 1/2 h na jedne dzrzwi.

Aniolow nie widzialem, ale widzialem myszy, biale ale to chyba od tego piwa. :mrgreen:

 

ATB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GeOrGe, jaki jest przyblizony czas takiej operacji?

 

czy szyby otwieraja sie szybciej po oczyszczeniu całego systemu prowadnic i rolek?

 

no i najważniejsze, czy podczas grzebania nie przestawia się czegos w szybach, czy nie pojawiaja się cztery anioły po zmontowaniu wszystkiego do kupy? :roll:

 

Najwięcej bawiłem się z pierwszą listwą bo nie wiedziałem jak się do niej dobrać. Drugie drzwi juz zajęły mi ok. 30min, wiadomo że jak się wie jak i gdzie to szybko idzie ;) Tak naprawdę to jest tylko kilka śrub. Nie zauważyłem żeby szyby się szybciej otwierały ponieważ przed operacją wszystko było ok.

Szyby raczej się nie rozregulują jak zaznaczymy połażenie wewnętrznych elementów prowadzących przed ich odkręceniem. Jak zdejmiesz tapicerkę to wszystko się wyjaśni. Jak zostawisz większy luz szybie to po prostu będzie bardziej latała w drzwiach gdy będzie otwarta. Na wszelki wypadek proponuje sprawdzić działanie szyby przed złożeniem tapicerki przy zamkniętych drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak juz sie krecimy przy temacie szyb to mam pytanie - bo odebralem dopeiro co samochod z wymieniona przednia szyba (rysy, odpryski itp. i w ogole stara i pod slonce ciezko bylo z widokiem) i gdzieniegdzie listwy nieco odstaja, np. przy slupku z jednej strony.

Monter twierdzi, ze jak sie zaklada nowa szybe na miejsce starej,to nie da sie tych listew i uszczelnien tak idealnie spasowac, jak przy starej, wiec gdzieniegdzie moze odstawac i nic sie nie da zrobic.

 

Mieliscie/macie tak samo? Czy to jednak tylko tlumaczenie wlasnej niestarannosci, czy faktycznie nie da sie tych starych listew tak dopasowac idealnie?

 

Pomijam juz fakt, ze doszly mi kolejne trzaski w budzie - tym razem slysze chyba szybe trzeszczaca, pewnie o mocowanie, pod sufitem.

Ciekawe kiedy sie wytrzeszczy w kawalki...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii porysowanych szyb to w serwisie szklarskim mówili mi o urządzeniu do polerowania rys, Nie wiem tylko jaki jest tego efekt końcowy, czy nie pojawiają się jakieś zniekształcenia jak szybę mocno zeszlifują. Rozmawiałem o tym ze 3 lata temu wtedy to była nowość.

Co do czyszczenia prowadnic- to u mnie po zdemontowaniu wewnętrznych (takich białych plastików z futerkiem) udało się dojść szczoteczką do pozostałych- niezbyt to może profesjonalne, ale przy lekko sparciałych gumowych elementach bałem się resztę demontować.

Zmontowałem to bardzo ściśle i na siłę, bo najbardziej wkurzały mnie luzy szyby przy zamykaniu i mechanizm bez problemu poradził sobie z podniesieniem. Nie smarowałem mechanizmu bo mimo 10 lat smar był w miarę czysty.

 

[ Dodano: Czw Wrz 18, 2008 3:22 pm ]

AMI jak mi wymieniali tylną szybę w astrze to po wymianie wyglądała lepiej niż fabryczna, ale tam jest taka gumowa opaska więc może jest to łatwiejsze, natomiast mimo że to sedan karoseria zaczęła trzeszczeć.

 

Nie jestem do końca pewien bo rozbierałem to dawno, ale w Legacy listwy wokół szyby mocowane są do słupka na zatrzaski i końcówka jest elastyczna więc może nie chciało im się tego dokładnie złożyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii porysowanych szyb to w serwisie szklarskim mówili mi o urządzeniu do polerowania rys, Nie wiem tylko jaki jest tego efekt końcowy, czy nie pojawiają się jakieś zniekształcenia jak szybę mocno zeszlifują. Rozmawiałem o tym ze 3 lata temu wtedy to była nowość.

 

Polerowalem u siebie boczne szyby. Rewelka, wygladaly jak nowe, zadnych soczewek itp nie stwierdzilem. 100PLN za jedna szybe, moze teraz jest taniej?

 

ATB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Minęło pare lat... W międzyczasie dowiedziałem sie, ze do polerowania szkła używa sie tlenku ceru (i filcowej koncówki na wiertarkę). Do kupienia w necie 20zl za 100 g, co wystarczy podobno na 5 przednich szyb.

 

Ale da się wypolerować samemu? Przez amatora? To się nie skończy kupieniem nowej szyby? Ktoś to robił? Bo o ile szyby boczne do GC 4d da się kupić, to do 2d też się da, ale niestety o wiele drożej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie wypolerowac ja sam polerowalem nieda sie takich strasznie glebokih rys ale ja po polerce odczulem duza roznice szczegolnie podczas jazdy noca. A apropo filcu na wiertarke to ja proponowalby taki na szlifierke katowa najlepiej wolnoobrotowa lepiej toto utrzymac na plaszczyznie poniewaz jak zaduzo bedziesz w jednym miejscu polerowal to zrobi sie soczewka. Ja przednia szybe polerowalem ok 3 godzin wiec jest to dosc czasocjlonne ,lecz warto efekt jest niezly ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tez sie przymierzam do tematu zmiany szczotek.

Boczna od strony kierowcy mam strasznie porysowana.

Niestety obecnie mam naklejona folie.

Napewno musze wymienić te szczoteczki/filce aby dalej nie rysowały.

Ktos sie orientuje w ich cenie oraz dostepnosci?

 

Nastepnie bede chcial spolerowac szybe. Z powyzszych wypowiedzi zdania sa podzielone.

Moze ktos zna w wawie dobry zaklad od szyb ktory by spojrzał i sie wypowiedział w temacie?

 

Na koniec pozostanie mi do oklejenia z powrotem folia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez sie przymierzam do tematu zmiany szczotek.

Boczna od strony kierowcy mam strasznie porysowana.

Niestety obecnie mam naklejona folie.

Napewno musze wymienić te szczoteczki/filce aby dalej nie rysowały.

Ktos sie orientuje w ich cenie oraz dostepnosci?

 

Nastepnie bede chcial spolerowac szybe. Z powyzszych wypowiedzi zdania sa podzielone.

Moze ktos zna w wawie dobry zaklad od szyb ktory by spojrzał i sie wypowiedział w temacie?

 

Na koniec pozostanie mi do oklejenia z powrotem folia :)

spróbuj w multiglass na syreny ja tam robiłem i wiem że znają się na rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...