Skocz do zawartości

Zeby rozluznic atmosfere :D


Thanatos

Rekomendowane odpowiedzi

szycha, elmo, własnie to to!

 

A tak poważnie. To wpisałem sobie z ciekawości w google, apropo jednej z naszych dyskusji "Subaru Impreza GT vs BMW e36 328i" i wyskoczyło mi ich forum. I natrafiłem na temat w którym jeden z jegomości chwali się jak to skillował Impreze WRX swoją "bumą", mimo, że Subaru stało za nim i nijak miało go wyprzedzić. No i nie wytrzymałem. Dowiedziałem się, ze na suchym RWD jest szybsze od AWD, a dowodem tego jest Formuła 1 :shock: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz kilku dresików z forum BMW będzie rozjuszonych po tej prowokacji a potem oni w starych m3 (których w Polsce jest więcej niż zwykłych 3 :D ) ścigają się z bogu ducha winnymi Foresterami spod świateł a na pierwszym lepszym ostrzejszym zakręcie ścinają drzewa bokiem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Szczerze mówiąc to zawsze uważałem, że WRX to żaden wielki szał. Niby Subaru, całą ta legenda, jednak kozak to dopiero STI. WRX mimo wszystko nazywany był nawet porażką księgowych. Chcieli zrobić takie tańsze STI..."

 

"WRX dobry jest do 100km/h"

 

Ale w tych wypowiedziach mogę odnaleźć odrobinę sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w tych wypowiedziach mogę odnaleźć odrobinę sensu

Żenująco głupie na pewno nie są...

"Niestety, muszę zniszczyć Twój pomnik subaru. Najszybsze na suchych torach są auta rwd. A z tym foresterem... to chyba jakaś prowokacja.

Generalnie ośki na suchych torach mając (najczęściej) mniejszą masą i mniejsze straty na napędzie, przy porównywalnej mocy wcale nie muszą być wolniejsze od AWD. Ba, oglądałem test, w którym focus ST złoił na suchym torze zarówno STI, jak i Evo X... :mrgreen: Jednak zalety napędu na 4 świetnie widać po wynikach DTM na deszczowym torze.

 

Dla mnie wszystkie dywagacje lepsze-szybsze są jednak mocno teoretyczne: porównania powinny być na tym samym torze, tego samego kierowcy i na tych samych gumach... a nie o to chodzi. Dla mnie w subaru liczy się przede wszystkim pasja, ale potrafię zrozumieć, że ktoś może się pasjonować BMW, czy ferrari. Problem zaczyna się kiedy pasja i uwielbienie jednej marki idą w parze z pogardą i poczuciem wyższości w stosunku do innych marek... bo to już zakrawa na samochodowy nacjonalizm.

 

Marcin LU, własnie ich zdaniem to Forester się szybciej przewróci niż przejedzie zakręt szybciej niż bmw. Jeden już mnie wyzwał na wyścig

A wiesz na pewno, że tak nie będzie? Jeździłeś jednym i drugim w różnych wersjach? :wink: Bo ja jeździłem już BMW, kilkoma subarakami, ale nigdy foresterem (przeparkowywanie Dyziowego się nie liczy :wink: ) i nie dałbym sobie ręki uciąć, że środek ciężkości BMW jest wyżej niż forestera, a nie jest to niemożliwe. Poza tym niepoprawione subaraki wcale nie prowadzą się tak idealnie, jak byśmy tego chcieli (przyznaję to z bólem) w porównaniu do wielu podstawowych kompaktów, a doświadczyłem tego choćby widząc poprawę po założeniu stabilizatora w swoim (bo fabrycznie go poskąpili).

 

Wybacz Jachu93 taki długi wywód, kompletnie nie pasujący klimatem do wątku, ale mam generalnie nie przepadam za tego typu licytacjami "na poważnie", bo od nich niewielki krok do głupich "wyścigów", które czasem źle się kończą. Rozumiem Twój zapał i wsparcie dla marki, ale z czasem zrozumiesz, że z Subaru jest jak z żoną: może są piękniejsze kobiety, może są i mądrzejsze, ale i tak ją kochasz i wiesz, że Cię nie zawiedzie... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Niestety, muszę zniszczyć Twój pomnik subaru. Najszybsze na suchych torach są auta rwd. A z tym foresterem... to chyba jakaś prowokacja. Może jeszcze z ładą niva wyskoczysz?"

 

No jeżeli napisałeś, że od BM-y na torze będzie szybszy forester to chyba racji nie miałeś....

 

"forester wywroci sie na zakrecie szybciej jak moj kloc e-32 wysokosc srodka ciezkosci zrobi swoje madralo od subaru"

 

No to jest prawda ale chyba bardziej chodzi o zawias

 

"Szczerze mówiąc to zawsze uważałem, że WRX to żaden wielki szał. Niby Subaru, całą ta legenda, jednak kozak to dopiero STI. WRX mimo wszystko nazywany był nawet porażką księgowych. Chcieli zrobić takie tańsze STI..."

 

Też tak zawsze uważałem :wink:

 

Ogólnie chyba chodzi o to na jakich imprezach się bywa. W Tychach na SMT RWD nie isntnieją, we Wrocławiu czy na ABcup - BMW chalange BM-ki radzą sobie super. Nie wim co jest lepsze może BMW może Evo ale chuk mnie to obchodzi bo ja wole SUBARU :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Niestety, muszę zniszczyć Twój pomnik subaru. Najszybsze na suchych torach są auta rwd. A z tym foresterem... to chyba jakaś prowokacja. Może jeszcze z ładą niva wyskoczysz?"

 

No jeżeli napisałeś, że od BM-y na torze będzie szybszy forester to chyba racji nie miałeś....

Premo

Ja bym wystawił Sieklę... :twisted::mrgreen:

 

Nie wim co jest lepsze może BMW może Evo ale chuk mnie to obchodzi bo ja wole SUBARU :wink:

i dokładnie o to chodzi... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Premo, nigdzie nie pisałem, że forek jest szybszy od BMW.

 

Ale skończmy tą jałową dyskusję, chociażby dlatego, że to nie do tego wątek.

 

Morał z tego taki, że Subaru jest najlepsze pod każdym względem i najszybsze nawet gdy stoi i amen!

 

A tu tak dla rozluźnienia, też z ich foruma:

 

"Dość dynamicznie wyprzedziłem jakiegoś marudera na środkowym pasie tak żeby ustawić się na pole position i toczę się już powoli na 1, bo zaraz zaraz powinno zmienić się na zielone, na prawym pasie przejeżdża Subaru i koleś zatrzymał się na światłach. Tak poczułem, że będzie chciał się przegonić. Światło się zmiania, koleś po gazie, ja się jeszcze powoli toczyłem więc zanim mi turbo wstało to odskoczył, ale bardzo dynamicznie, co mnie sumie zdziwiło. Widzę jednak, że coś mu nie poszło z zapięciem 2 bo zwolnił, więc trochę doszedłem, ale jak już się pozbierał to zaczął mi odchodzić, na trójce tak samo, bez szans, więc sobie myślę WTF... wiem, że demonem szybkości nie jestem, ale mimo wszystko, odchodził wyraźnie.

Dojeżdżamy do kolejnych świateł, koleś już z szybką w dole czeka i pyta czy mam 325.. powiedział, że on ma 2.5 turbo benzyna 230 koni i co mnie trochę zdziwiło, katalogowo niby 6s do 100km/h.

Jeszcze raz się ze świateł, ale z tego przejęcia nie wyłączyłem DSC i katechizacja była. Ale swoją drogą dźwięk tego silnika też był całkiem przyjemny."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Po prostu czysta poezja i żelazny deszcz:)

"miszcz"

Ten to pół biedy, bo ogólnie nie wygląda na zbyt inteligentnego, ale kiedyś pracowałem u dilera Seata u którego Iberia trzymała auta testowe i tak samo skrzynię w Ibizie Cupra rozwalili dziennikarze. Wydawałoby się że niby inteligentni ludzie, a jeszcze się debile chwalili że wytrzymała tylko 20 minut palenia gumy :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile wytrzyma w takich warunkach skrzynia WRX? (bo ja nie sprawdzę tego na pewno)

 

 

Tu nie chodzi o wytrzymałość skrzyni, bo rozpadł się mechanizm różnicowy ( na wskutek ekstremalnie wysokich i długo trwających różnic w prędkościach kół - jedno stoi a drugie pali gumę), a że w FWD jest zintegrowany w jednej obudowie ze skrzynią to wyszło jak wyszło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...