sim_one Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Dzis w ASO widzialem cennik nowego Forestera,diesel ma 6cio biegowa skrzynie. Widziałem wykres przełożeń dla tej skrzyni - 6-ty bieg praktycznie pokrywa się z 5-tym w legacy, więc efektywnie zwiększono tylko ilość biegów pośrednich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 no to nowy Forester leci 208 km/h czyli wiecej jak stary 2.0 . Jest dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Widziałem wykres przełożeń dla tej skrzyni - 6-ty bieg praktycznie pokrywa się z 5-tym w legacy, więc efektywnie zwiększono tylko ilość biegów pośrednich. to po co właściwie skrzynia 6-biegowa? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 to po co właściwie skrzynia 6-biegowa? Aby był bardziej dynamiczny tylko nawajchować się trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Aby był bardziej dynamiczny tylko nawajchować się trzeba. Czyli dramat. Są już te diesle Subaru z automatem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Aby był bardziej dynamiczny tylko nawajchować się trzeba. ale na wajchowaniu sie przeciez traci! poza tym sens 6-biegowej w dieslu jest taki, zeby zmniejszyc obroty na wyzszych predkosciach i w ten sposob oszczedzic na spalaniu... a tak, to w sumie lepsza chyba 5-tka... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 zupełnie nie brakuje mi szóstki (raz się złapałem że chciałem machnąć na 6 ale to była typowo kanapowa jazda w trasie około 130-140 i na dobrą sprawę chciałem zmienić ten bieg bo myślałem że jadę 4 :razz: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 mi tam 6 biegu brakuje w benzynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sim_one Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 to po co właściwie skrzynia 6-biegowa? :roll: Też się zastanawiam... w BMW 520d (E60) to na 6-tym biegu jest jazda 120km/h przy 2000 obrotów.... i to ma sens bo ciszej jedziedziesz na autostradzie ale tu cieszę się, że mam 5 biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warrior Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Słuchajcie, jako szczęśliwy posiadacz TEGO cuda w dieslu mam pytanko. Czy SIP albo ktoś z Władz może mi wytłumaczyć, dlaczego każde ASO podaje inny przebieg dla zalecanej pierwszej wymiany oleju. Jedni podają 2000km, kolejni 3-3500km, a jeszcze jedno ASO podaje 5000km???? Czy to tak trudno wprowadzić jeden standard informacji przekazywanej klientowi? Brak spójności w przekazie informacji dot. eksploatacji tego samego modelu to wg mnie brak profesjonalizmu. Ale i tak przyjemność z jazdy rekompensuje te niedociągnięcia obsługi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Czy SIP albo ktoś z Władz może mi wytłumaczyć, dlaczego każde ASO podaje inny przebieg dla zalecanej pierwszej wymiany oleju.Jedni podają 2000km, kolejni 3-3500km, a jeszcze jedno ASO podaje 5000km???? Czy to tak trudno wprowadzić jeden standard informacji przekazywanej klientowi? warrior, rzecz w tym, że wymiana, o której piszesz, nie jest obowiązkowa. To takie dmuchanie na zimne. A jak to w życiu: jedni sobie lubią dmuchnąć wcześniej, inni później, a niektórzy nie dmuchają w ogóle. SIP w każdym razie z żadnym dmuchaniem (na zimne, oczywiście) nie chce być kojarzony, dlatego nie ma oficjalnego standardu. ( ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 warrior tu jest na temat tej 'legendy miejskiej' z wymiana oleju po... paru tysiacach :wink: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=117446 Przemeq ma racje, skoro oficjalnie "nie ma tematu" to trudno zeby Aso ustalały jakaś wspolna polityke informacyjna w tej sprawie... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 ja wymieniłem przy pierwszy pełnym przeglądzie (zresztą zgodnie z wpisem w książce serwisowej) na razie jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 na razie jeździ i oby tak dalej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 ale na wajchowaniu sie przeciez traci! poza tym sens 6-biegowej w dieslu jest taki, zeby zmniejszyc obroty na wyzszych predkosciach i w ten sposob oszczedzic na spalaniu... a tak, to w sumie lepsza chyba 5-tka... Silnik diesla jest bardzo mało elastyczny lub aby było jaśniej ma wąski zakres obrotów użytecznych.Wiadomo, że chodzi o to aby silnik pracował w zakresie obrotów max momentu a max mocy. Średnio diesle max moment mają przy około 1750 obr/min a max moc przy około 3500 obr/min.Do tego trzeba wziąść pod uwagę krzywą spalania. Zatem aby diesel mógł jeżdzić dynamicznie i do tego nie spalać ogromnych ilości paliwa musi mieć odpowiednie przełożenie. Sens 6 biegów jest dwojaki, zatem: 1.pierwsze 4-5 biegów krótkich aby mógł szybko osiągać obroty mocy max a długa 6 która służy tylko podtrzymaniu obrotów do "podtrzymania" prędkości podróżnej.Wystarczy, że jednak trochę one spadną i już trzeba redukować. 2.wszystkie biegi stosunkowo krótkie ale przez to samochód jest bardziej dynamiczny ale i więcej pali bo dość szybko wchodzi na wyższe obroty które nie sprzyjają spalaniu. Np. mondeo TDCi 130KM pierwsze 4 biegi ma bardzo krótkie.Osiągnięcie 100 km/h na 3 trójce graniczy z cudem za to 5 i 6 są bardzo długie. Na 6 przy 2000 obr/min jedzie 120 lub 130 km/h. Prawdopodobnie przy skrzyni 5 biegowej te same prędkości są osiągane na 5 biegu przy wyższych obrotach. Teoretycznie najlepszym rozwiązaniem jest przekładnia bezstopniowa.Tak by było jeśli zależałoby nam tylko na dynamice.Byłaby w stanie utrzymać silnik na stałym poziomie obrotów momentu max ale gdy już mamy stała prędkość jest równo i wiatr w plecy to obroty mogą być niższe co pozytywnie wpływa na spalanie. Skrzynie CVT czy CTV :?: są jeszcze bardzo niedopracowane. Producenci szukają obejścia tego problemu poprzez konstruowanie skrzyń o coraz większej ilości przełożeń bardzo szybko zmienianych.Już przestają nas dziwić skrzynie 7 czy 8 biegowe. Czyli ideał jest taki, że gdy chcemy na maxa przyśpieszyć skrzynia ma robić tak aby obroty były na poziomie max momentu a gdy już leniwie podrużujemy niech będą tylko takie aby podtrzymać prędkość z którą chcemy podróżować. Gdyby diesle miały moment na poziomie benzyn to musielibyśmy się zawajchować na śmierć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Gdyby diesle miały moment na poziomie benzyn to musielibyśmy się zawajchować na śmierć zdaje sie boxer diesel miał działać jak benzyna :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 boxer diesel miał działać jak benzyna tak samo jak diesel Hondy, reklamowany swego czasu hasłem "pierwszy sportowy diesel" :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umbert Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Sportowy czy nie, sprzedawca wlasnie zadzwonil i powiedzial ze moj Legac bedzie najpozniej koniec Wrzesnia! Nareszcie bedzie na czym zamontowac 4 Ultraleggery z balkonu kolegi :grin:. Jestem biedniejszy o 110 458,97 zl ale bardzo szczesliwy z tego faktu. Niestety nie dalo sie zalozyc podswietlanych trzymadelek do butelek Drink holder illumination H2017AG020 z japonskiego katalogu accessories bo NIE i JUZ! Tak samo jak sterowanie radia ktore mam w kierownicy Forestera...w dieslu NIE i JUZ! Jeszcze tylko przyciemnie szyby z tylu i bedzie fajny. A jak jest w koncu z Bluetooth i Navi? Bralem wszystko co sie dalo i w tym Navi z DVD podobno ma byc zintergowany Bluetooth i nietrzeba bylo zamawiac xtra z katalogu. Yes or No? Bo jak nie to sie zdenerwuje a sprzedawca napewno nie chce zebym ja sie denerwowal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baltazar Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Witam Gdzie dostałęś japoński katalog akcesoriów? pzdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Jestem biedniejszy o 110 458,97 zl Bralem wszystko co sie dalo I sumarycznie to tylko tyle wychodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 już wiem czemu warszawiacy tak płaczą, że nie ma automatu :razz: co za cholerne miasto - miałem dziś wątpliwą przyjemność przejechać koło 8 rano toruńską z marek do końca i w prawo w krakowską - dopiero tu dało się jechać a tak - jedynka luz jedynka luz jedynka luz a noga lewa zdrętwiała od sprzęgła totalnie :???: jak wy możecie tam żyć :???: pzdr (no sentyment mam bo studiowałem ale mieszkać w wawie to już bym chyba nie potrafił) legaś zniósł dzielnie - chociaż spalanie skoczyło przy tej zawrotnej prędkości 5kmh :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 miałem dziś wątpliwą przyjemność przejechać koło 8 rano toruńską z marek do końca i w prawo w krakowską To sobie wybrałeś drogę śmierci . Teraz, szczególnie przy remoncie Trasy Toruńskiej, nie pomaga nawet fakt, że są wakacje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Przemeq, gorzej niż Wisłostrada ? To możliwe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaryta Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 jak wy możecie tam żyć No jak to jak? Odsiadują ile tam każdy dostał i potem mogą się wyprowadzić A Ty myślałeś, że oni tak z własnej woli :?: I żeby było także On Topic - jak sprzedawałem testówkę to średnie spalanie z 4 800km wyniosło 7,2 (OK, była jedna trasa do Bielska Białej). Nadal nie bardzo w to wierzę ale wychodzi na to, że "zakumplowałem" się z kaszlakiem.... Pozdrawiam P.S. Żeby ktoś tego na serio nie wziął Żarcik taki się mnie wyrwał gdyż jako rasowy prowincjusz (choć rodzina właśnie ze "Stolycy" ) przeżywam dokładnie to samo co kolega slesz, jak poruszam się po Wawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umbert Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2008 JED, w koronach wyszlo ze Legaca business ++ (navi z dvd i bluetooth+elektryczny fotel+keyless entry+szyberdach) po ugadaniu dziada 301 900 sek. Do tego dal mi: - lakier metallic (a sa niemetallic?) - hak sciagany - sensor do cofania dla malzona - co by przez ofoliowane szyby nie zrobila BUM - atrapa na pysk z siatki metalowej, ale i tak z oryginalej zrobie takie cos bo i tak ladniesza chyba bedzie: http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=85178 - ochrona zderzka na tyl pod klape - siatki do bagaznika i dywaniki ze zlotym logo Legacy :razz: Wyszlo do kupy 303700 sek. Nie za bardzo mialem juz co brac bo zostal chyba box na dach :-). ten business ++ ma wlasciwie full wypas. Dla prowownania, bylem w BMW. Mowie im, daj mi cos z napedem 4x4, diesel okolo 300 000 sek. Gostek mowi..hmmm...z jakim wyposazeniem chesz? Ja mowie to co mam w Legacu. Gostek mowi, jest! BMW 330 XD! Koszt okolo 480 000 sek! No to zmieklem. A ta nowa M3 z 8:a garami....DZIZUS ale fura!!! Moje auto zostalo wyprodukowane 8 Sierpnia i czeka niecierpliwie zeby dostac sie w rece tatusia. Ja tez czekam i cholera wie kiedy on wreszcie bedzie. W miedzyczasie ogladam sobie felgi ktore stoja kolo telewizora :-D. Fele sa boskie!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.