Skocz do zawartości

Tajemnicza diagnostyka ECU.


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

W odstępie kilku miesięcy kilka razy przy okazji różnych wątków zapytywałem o samodzielną diagnostykę ECU w moim przypadku w GT-ku MY99. Za każdym razem padały odpowiedzi w stylu, że można programem diagnostycznym, że potrzebny jest kabelek itp. i temat się urywał. Wiem że wiele osób z tego forum dobrze zna temat, bo często doradza i prezentuje swoje sukcesy self-diagnostyczne ale bez szczegółów. Czy to chodzi o jakiś sekret czy może o to że na tym można zarobić i lepiej nie zdradzić tej tajemnicy...jeśli tak to ok, rozumiem. Jednak jeśli ktoś może napisać jaki dokładnie program jest potrzebny, jaki kabel i w jakich autach można to robić i w jaki sposób to można by nawet osobny temat założyć i już. Sporo osób ma laptopy, a w sieci są darmowe programy do diagnostyki i wiele osób z chęcią się nauczy jak zdiagnozować swoje auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kruk, jak zapewne wiesz GT 99 jest wyposażony w OBD2, zapewne też wiesz że na allegro masz sporo interfejsów diagnostycznych i oprogramowania. U większości sprzedawców masz napisane jakie modele samochodów obsługuje software i interjes przez nich oferowany. Z tego co się orientuje nie ma w sprzedaży interfejsów OBD2 do Subaru jako samodzielnych kabelków na usb/com itp. tak jak ma to miejsce do samochodów z grupu WAG. Ja przynajmniej nie widziałem. Występuje to razem w pakietach interfejs+soft za który trzeba dać pare stów.

Jak byś się strasznie uparł to mając schemat wtyczki OBD2 w imprezie jakiś kumaty elektronik zrobiłby Ci interfejs. Ale poźniej kwestia spinania , modzenia/ komunikacji z softem .... ja bym się w to nie bawił. Jeśli chcesz robić sam sobie diagnostyke i uczyć się to zainwestuj w sprzęt i oprogamowanie. Jeśli nie to pozostawił bym to fachowcom.

 

Ci co mają o tym pojecie nie sądze aby chciali się podzielić wiedzą bo jest zrozumiałe że na diagnostyce samochodowej ciągle zarabia się pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az mi coś ostatnio o tym wspomniał ale nie wiem czy mogę zdradzić , wiecie ta tajemnica

Hmm...no właśnie o tym mówię :cry:

 

[ Dodano: Wto Gru 25, 2007 8:08 pm ]

polo, z tego co wiem to można z sieci ściągnąć odpowiedni freewareowy program i osobno kupić odpowiedni kabel do laptopa i już. Jest to koszt samego kabla. Do tego trzeba wiedzieć jak to zgrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk, jak zapewne wiesz GT 99 jest wyposażony w OBD2

 

Nie jest

 

[ Dodano: Wto Gru 25, 2007 8:21 pm ]

Zadziała dowolny kabel i program (są dwa freeware) obsługujący protokół diagnostyczny SSM. GT MY'99 nie ma interface OBD-II, mimo że ma wtyczkę ISO jak auta OBD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci co są wtajemniczeni nie wiem czy zdradzą gdzie owy kabelek zakupić...
tak też myślę, no cóż...szkoda. Jakby powiedzieli to SIP mógłby się obrazić, bo straciliby łatwy zarobek. Z drugiej strony taka prosta sprawa jak sprawdzenie czy wszystko z autem jest ok i jaki ewentualnie padł czujnik nie powinno być aż taką tajemnicą zwłaszcza dla ludzi z forum. SIP i tak swoje zarabia i będzie zarabiać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIP i dealerzy używają oryginalnego interface SSM-II lub SSM-III, jedno i drugie do zakupienia ale kwota rczej odstraszająca, daje pewne możliwości któego nie daję laptop + kabelek, ale nie ma tez pewncyh możliwości które ma laptop + kabelek. (Tak naprawde do SSM-II laptop też potrzebny żeby go dobrze wykorzystać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zostałem wprowadzony w błąd ...

Azrael, wytłumacz mi jak możesz dlaczego producenci softu podają w opisach sprzedawanych interfejsów że OBD2 jest od 1996r i wymieniają imprezy jako auta kwalifikujące się do diagnostyki tymi interfejsami oraz dlaczego na ebay są interfejsy rzekomo obsługujące imprezy np.97r albo forestery 99r z obd2 z USA ? czy w usa te auta miałby obd2 ?

 

OK . Wszystko jasne , wątpliwości moje zostały rozwiane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impreza MY97 nie ma wtyczki ISO i nawet do SSM-III potrzebna jestprzejściówka, dopiero MY98 ją ma ale nic poza Subaru SSM z nią nie działa. W MY99 nie działa większośc skanerów dostępnych na rynku, tylko te które komunikują się w protokole SSM.

 

 

Rzeczywiscie większośc aut miała OBD-II wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie to są 2 freewareowe programy obsługujące SSM? Skoro to freeware i nikt na tym nie zarabia to może niech ktoś to opisze krok po kroku jak tym zdiagnozować dane auto i co potrzeba...no chyba że ktoś zarabia na freewarze :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podepnę , chętnie bym nabył odpowiedni interfejsik i sciągnął odpowiedni sofcik , co by sobie potestować trochę imprezkę . Jeżeli ktoś może polecić coś rozsądnego do mojego autka to będę wdzięczny. Jeżeli to taka tajemnica :wink: to może być PW

Z góry dziękuje za okazaną pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam mechanika rajdowego, ktory takie auta jak impreza czy evo skladal od pierwszej srubki, przed chwila u niego bylem i kilku ciekawych rzeczy sie dowiedzialem, po nowym roku wybieram sie do niego zeby dokladniej sie przyjrzal autu. jesli idzie o same sprawdzenie bledow to mozna zrobic trick z laczeniem 2 kabelkow (jeszcze nie wiem ktorych, ale wkrotce sie dowiem ;) ) i patrzeniem na zachowanie sie lampki check engine (ilosc i czestotliwosc mrugniec symbolizuje konkretny blad) mozna w ten bardzo prosty i darmowy sposob dowiedziec sie co jest nie tak w aucie. jesli idzie o bardziej zaawansowana diagnostyke to nie spodziewalbym sie cudow w autach z konca lat 90tych. (przerabialem juz to w grupie VAG) owszem diagnostyka jest mozliwa, mozna kilka testow wykonac, ale w autach z tamtych lat elektronika nie byla na tak zaawansowanym poziomie zeby za pomoca laptopa, kabelka i programu sprawdzic prawie wszystkie podzespoly auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polo wiem, ze jest to opisane. robic tego nie musze poki co, ten mechanik sam mi to pokaze, latwiej zapamietac jak sie komus na rece patrzy ;) swoja droga mam taki kabelek do swojej starej cupry http://allegro.pl/item284394266_inter_u ... ocja_.html

do sprawdzania podstawowych parametrow silnika i kasowania bledow to podejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam mechanika rajdowego, ktory takie auta jak impreza czy evo skladal od pierwszej srubki, przed chwila u niego bylem i kilku ciekawych rzeczy sie dowiedzialem, po nowym roku wybieram sie do niego zeby dokladniej sie przyjrzal autu. jesli idzie o same sprawdzenie bledow to mozna zrobic trick z laczeniem 2 kabelkow (jeszcze nie wiem ktorych, ale wkrotce sie dowiem ) i patrzeniem na zachowanie sie lampki check engine (ilosc i czestotliwosc mrugniec symbolizuje konkretny blad) mozna w ten bardzo prosty i darmowy sposob dowiedziec sie co jest nie tak w aucie. jesli idzie o bardziej zaawansowana diagnostyke to nie spodziewalbym sie cudow w autach z konca lat 90tych. (przerabialem juz to w grupie VAG) owszem diagnostyka jest mozliwa, mozna kilka testow wykonac, ale w autach z tamtych lat elektronika nie byla na tak zaawansowanym poziomie zeby za pomoca laptopa, kabelka i programu sprawdzic prawie wszystkie podzespoly auta...

 

 

Ten "trick" to zna każdy ktosięinteresuje Subaru, a diagostyka owszem jest możliwa i obejmuje "ciut" więcej niż tylko wybłyskanie kodów błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...