Skocz do zawartości

Tajemnicza diagnostyka ECU.


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A ja szukam kabelka do GT99 głównie do diagnostyki i resetu ECU - jeśli takowy będzie to proszę o info z cena na PW. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który z nich to ma być dokładnie do GT99?

 

 

W sumie wsyzstko jedno i tak możesz robić diagnostykę każdym..

Dokładnie. Ja używam EcuExplorer 3.025 i tego kabelka.

Uzywasz do Imprezy czy do Outbacka moze :?:

Tak z ciekawosci pojdzie taki kabelek z OBK MY04, ktory ma OBD2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywasz do Imprezy czy do Outbacka moze

Tak z ciekawosci pojdzie taki kabelek z OBK MY04, ktory ma OBD2 ?

Działa z jednym i drugim!

 

Ok dzieki, pozwol ze jeszcze ci pomecze :mrgreen:

Rozumiem, ze ma to mozliwosci, tylko odczytu/kasowania bledow standardowych dla skanerow OBD2, oczyt parametrow aktywnych z czujnikow, ustawienia tych paramtrow itd, sa zarezerwowane dla examinera, czy tak ?

Jakiego softu uzywasz w OBK (bo z tego co widze ecuExplorer sluzy do flashowania ? ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze ma to mozliwosci, tylko odczytu/kasowania bledow standardowych dla skanerow OBD2, oczyt parametrow aktywnych z czujnikow,

Nie wiem co pokazuje standardowy skaner OBD2, ale EcuExplorer pokazuje m.in. (to co w tej chwili pamiętam)

- obroty

- temperaturę cieczy

- napięcie

- czy np.klima pracuje

- czy pracują wentylatory

- prędkość

- i wiele innych wynalazków...ktorych sobie nie mogę teraz przypomnieć.

Można resetować komputer, odczytywać i kasować błędy. Regulowaćwolne obroty. Jest naprawdę wiele opcji, ale...trzeba mieć o nich pojęcie,żeby w drodze doświadczeń np.z H6 nie zrobić Pandy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALEX, czy probowales uzywac tego programu w swoich samochodach?

http://www.romraider.com/RomRaider/Screenshots

Nie!!!

Nie wiedziałem, że coś takiego istnieje.

Przesle zaraz linka do osoby, którą nie przestraszy tektst podany na tej stronie:

"Warning: RomRaider is intended for use only by experienced tuners who understand the consequences. " :mrgreen:

Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALEX, czy probowales uzywac tego programu w swoich samochodach?

http://www.romraider.com/RomRaider/Screenshots

 

Kuba to jest program wcześniej nazywany Enginuity, jest sporo gorszy od EcuFlash.

Jego sporą wadą jest to, że opiera się na platformie java. Poza tym odczytuje mniejszą ilość map i trudniej je edytować.

 

Jak będziesz chciał to po świętach mogę Ci odsprzedać mój kabel, który z powodzeniem używałem w gt99 i nowszych do diagnostyki. Jest on przeprogramowany i działa wg sterowników tactrix. Ja przeszedłem na oryginalnego tactrixa z uwagi na możliwość flashowania.

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze ma to mozliwosci, tylko odczytu/kasowania bledow standardowych dla skanerow OBD2, oczyt parametrow aktywnych z czujnikow,

Nie wiem co pokazuje standardowy skaner OBD2, ale EcuExplorer pokazuje m.in. (to co w tej chwili pamiętam)

- obroty

- temperaturę cieczy

- napięcie

- czy np.klima pracuje

- czy pracują wentylatory

- prędkość

- i wiele innych wynalazków...ktorych sobie nie mogę teraz przypomnieć.

Można resetować komputer, odczytywać i kasować błędy. Regulowaćwolne obroty. Jest naprawdę wiele opcji, ale...trzeba mieć o nich pojęcie,żeby w drodze doświadczeń np.z H6 nie zrobić Pandy :wink:

OK jasne, dzieki :wink:, czyli prawie tyle co Euroscan, ktorym wielokrotnie sie bawilem, z tego co piszesz brakuje jeszcze tylko wykonywania testow urzadzen wykonawczych (tj, wentylatory, wtryskiwacze, itd)

 

Ten "trick" to zna każdy ktosięinteresuje Subaru, a diagostyka owszem jest możliwa i obejmuje "ciut" więcej niż tylko wybłyskanie kodów błędów.

 

Ten "trick" dotyczy wszytskich modeli Subaru ?, bo z tego co wyczytalem to w starszych modelach tak bylo, zas w nowszych (OBDII) diagnostyka wspomniana jest juz tylko przy uzyciu SSM lub skanera OBD2, nie znalazlem nic o zwieraniu konektorow, ktorego wg schematu sa i w nowszych modela (zielone i biale kostki), jednak one sluza chyba tylko do sprawdzenia kontrolki, czy jednak jest mozliwosc do zmuszenia wymrugania bledu i pozniejszym skasowaniu jego :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test mode, w nowych autach nie pozwala na wymruganie niczego, ale mozna zbadać niektóre rzeczy np. dzialanie wentylatorów.

a to ciekawe, ja wyczytalem, ze jedynie poprzez polaczenie tych konektorow mozna wprowadzic w tryb diagnostyki ECU co owocuje miganiem kontrolki i tyle. Wszystkie inne testy wymagaja juz podpiecia egzaminera. To co mnie bardziej interesuje to mozliwosc skasowania pamieci bledow, czy takowa istnieje bez ingerencji egzaminera :?: Jestem na etapie strojenia LPG i co chwila musze jezdzic do serwisu na "gaszenie" kontrolki :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sherif, po spięciu kostek samochód sam testuje po kolei elementy wykonawcze układów sterowania w pewnej sekwencji, odpala wentylatory m.in.

Szkoda ze juz o tym manual nic nie mowi :mrgreen:.

 

[

Skasować można przez odpięcie akumulatora.

:shock: tak po prostu, odlaczyc ? na jaki czas ? musi to byc polaczone z jakas sekwencja ?

Probowlaem podlaczac i nie pomaga :???:

Dzieki Wieeelkie za pomoc :idea: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALEX, czy probowales uzywac tego programu w swoich samochodach?

http://www.romraider.com/RomRaider/Screenshots

 

Kuba to jest program wcześniej nazywany Enginuity i jest sporo gorszy od ecuflash.

Jego sporą wadą jest to, że opiera się na platformie java. Poza tym odczytuje mniejszą ilość map i trudniej je edytować.

 

Jak będziesz chciał to po świętach mogę Ci odsprzedać mój kabel, który z powodzeniem używałem w gt99 i nowszych do diagnostyki. Jest on przeprogramowany i działa wg sterowników tactrix. Ja przeszedłem na oryginalnego tactrixa z uwagi na możliwość flashowania.

 

Pozdrawiam,

jako

Jako, ile za taki kabelek sobie życzysz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy trzeba zmieniać ECU ? Normalnie bym się spodziewał przy wymianie pompy wtryskowej,której ... w subaru nie ma .

 

1) Przy swap-ie jest (podobnież) konieczność zmiany ECu na kompatybilną.

 

2)Ale Mati w evokilerze zmienił shortblock,pół głowice,szyny paliwowe,turbo - zrobił remap i śmiga.

 

Pyt. To przy wymianie jakiego elementu trzeba wymianiać ECU ,że nie da się go przemapować z oryginalnego samochodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli w samochodzie wymieniasz orginalna czesc na inna, to najczesciej wystarczy sam remap.

Jezeli do samochodu dokladasz czesc, ktorej w orginale nigdy nie bylo (np turbo) to najczesciej potrzebujesz nowy komputer, bo orginalny nie ma mozliwosci sterowania nowymi czesciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli do samochodu dokladasz czesc, ktorej w orginale nigdy nie bylo (np turbo) to najczesciej potrzebujesz nowy komputer, bo orginalny nie ma mozliwosci sterowania nowymi czesciami.
Podobnie jest jeżeli z samochodu usuwasz część która oryginalnie była np. przepływomierz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...